Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> A teraz troche głupich pytań

są tylko gupie odpowiedzi zlosnik.gif

> Czy BOV powinien się znaleźć w jakimś konkretnym miejscu?

tak między turbiną a przepustnicą, jak najbliżej przepustnicy

> Wybierająć IC patrzymy na jego wielkość ale czy na coś jeszcze(np.

> ułożenie wejścia i wyjścia powietrza[ich średnica ma znaczenie

> jakiekolwiek?], czy każdego się jakoś spasuje)?

każdy wpasujesz, ale staraj sie znajdowac IC tak by robić jak najkrótszy dolot, dobrym pomysłem jest wziąć turbinę k03 z wąsem, do tego IC z Ducato/Jumper/Boxer, wtedy chłodnicy nie trzeba przerzucać, dolot jest krótki i łatwo to poskładać

> Powiedzmy że mnie zawsze interesowało ~100KM z silnika 1.1 (spi)

> jakie plus minus musimy osiągnąć do tego doładowanie przy

> K03(mam nadzieje że czegoś nie mieszam)?

zależy które k03 ale średnio 0,5 bara

> Tak w ogóle to chyba są turbiny z wbudowanym bov? Czy coś stoi

> przeciwko ich zakupowi?

nie, tyle że bov jest daleko od przepustnicy a to powoduje zwiększeniu laga po ponownym gazie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 1. Czym reguluje sie ciśnienie doładowania ??

jak nie masz EBC/MBC to nakrętka na WG ale to mało gupiego robota

> 2. Gdzie podpina się wskaźnik ciśnienia doładowania ?? na rurze

> między przpustnicą a turbiną ?? Jaki to wskaźnik ma być jakiś

> dowolny np. do 2-3 bar ?? tylko że on chyba musi pokazywać

> nadciśnienie i podciśnienie jak sie nie mylę ??

wpina się go za przepustnica tak by czytało pod/nadciśnienia w silniku

> 4. I jeszcze jak z tym wystrojeniem czyli z ustaleniem dawki paliwa.

> Rozumiem że najlepszym sposobem jest przeprogramowanie komputera

> ?? A żeby takie coś zmajstrować czyli założyć np. wtryski od 1.6

> wydajniejszą pompkę paliwa no i coś podkręcić na rególatorze

> paliwa - dało by to rade czy raczej pomysł nie bardzawo ??

piszesz o czymś w stylu FMU, jest to możliwe ale mało rozwojowe

> 5. A co to ta świnia ??

komputer typu pigg0-back do sterowania wtryskami, zapłonami

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witka.

> Pytanko mam, nawet dwa

> Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku

> to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade?

> Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w

> instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma

> większe znaczenie???

> Pozdro

da radę, rurki wyglądają na w miarę równe, kolektor krótki więc turbina będzie wstawać bardzo szybko, jeśli w środku jest bez zastrzeżeń to tylko owinąć to taśmą i będzie śmiganie smile.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> całkiem dobry kolektor coprawda na wysokich obrotach może być

> wąskim gardłem ale na obroty do 7tyś powinien starczyć.

> wode wepnij w obieg nagrzewnicy albo nie podpinaj wcale

jak ma zamiar jeździć Vmax dłużej niż 5 min to niech lepiej wepnie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a mnie się wydaje po tej fotce że środkowe kanały sa sporo krótsze

> od zewnętrznych dwóch, już nawet licząc od flanszy do pierwszego

> zejścia z4 na2

chodziło mi ze 1 i 4 oraz 2 i 3 sa tej samej długości

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ładne spawy

> mnie interesuje remap + wiekszy wtryskiwacz + pompa, jesli oczywiscie

> jest sens robienia tego na spi??? Jak myślicie, takie

> rozwiązanie da radę, czy może lepiej nuż pobawić się w mpi???

> Czy prz spi rozkład mieszanki w cylindrach jest równomierny?

> Czytałem kiedyś,że to jest spory problem przy gaźniku+turbo

zasadzaj górę 1,2 MPI, do tego wtryski z FC i problem rozwiązany bo tylko to wystroić a nie kombinować z dodatkowymi wtryskami

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> strzelam, Fiat Coupe??

BINGO ok.gif żółte są 384ccm przy 3 bar wiec wystarczą każdemu zlosnik.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale czy to nie aż nadto ?

paliwa nigdy nie za mało, mi na k03 jest akurat na 150-180KM zlosnik.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli wtryski i map sensor. A reszt dowolna w sumie tak?

co masz na myśli reszta hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chyba jak dziecku trzeba, góre z 1.2 mpi (głowica + kolektor ssący z

> listwą wtryskową + komp + wiązka jeżeli trzeba) do takiego

> zestawu pompa paliwa 3 bar wydajniejsza i w/w wtryski i map 250

> kPa i remap i auto śmiga

zapomniałeś o BOV/DV, IC, orurowaniu, itp. itd. rotfl.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> turbiny też nie wymieniłem chodziło raczej o część elektroniczną tak

> żeby jak najmniej problemu sprawiła, może to nie jest tanie

> rozwiązanie ale raz dobrze wydane pieniądze zaoszczędzą dłubania

> w gównie jak co poniektórzy proponują

ok.gif

trzeba pamiętać że jak ktoś mało się zna i pójdzie po taniości to mu korbą lub tłokiem wyjdzie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> NIe każdy jest Bogiem w tych sprawach więc zapytać to nic złego.

> Prawda?

prawda, nikt tu chyba nie ma zamiaru na nikogo najeżdżać ale Tommi 90% napisał w pierwszym poście ok.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ja mam takie pytanie: czy da sie zwiekszyc dawke paliwa

> wtryskiwanego tylko metodą mechaniczną? Przyklad dobieram sobie

> wtryski pod zadaną moc, zapewniam im odpowiednie cisnienie i

> wtedy trzeba jeszcze kombinowac cos z mapami paliwa? Czy to

> wystarczy aby zapewnic silnikowi odpowiednia mieszanke, i

> pozostaje tylko remap zaplonu.... druga sprawa, czy ciezko jest

> dobrac idealne wtryski i zawsze trzeba je cos remapem "dostroić"

> i ponawiam pytanie, ma ktos jakies wzorki na dobranie wydajnosci

> wtryskiwaczy?

tak to się nazywa pseudo FMU, grabowski takie robi, na podstawie podciśnień ( i nad) FMU zwiększa ciśnienie na listwie paliwowej

teoretycznie idzie dobrać wtryski i wyregulować ciśnieniem na listwie paliwowej pod konkretny wynik ale jest to dość niebezpieczne

wzoru nie pamiętam

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> która z tych turbinek według was byla by najodpowiedniejsza do

> seryjnego 1.1 MPI? i czy ktos wie czy z ibizy (tej po liftingu,

> chyba 2) podejdzie intercooler(?), bo nie wiem jaki jest duzy, a

> byl by taki po kasie.

GT15, GT20 i najmniejsza k03, k03s radze szerokim łukiem omijać bo zrobienie do tego DP i wpasować to rzeźba

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ktora turbinka jest z tzw "wąsem"?

> bo widzialem juz taka, ale nie pamietam jak sie nazywa i z jakiego

> auta jest...

k03 bodajże lewa z audi RS biturbo, ja taką mam i polecam

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale tego to ze świecą szukać

trochę tego jest jak się poszuka smile.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli teoretycznie powinienem sie zainteresowac turbinką z uno turbo

> (IHI RHB5 czy cos w tym stylu) lub KKK. A ta KKK jest z grupy

> VW, w dieslach?? Z czego mozna ja wyszarpac?

> pzdr

za niedługo zapodam link ze wszystkimi turbo i tam podaje w jakich furach to było

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ciekawe czy któraś z tych w tej suprze biturbo z allegro by się

> nadawała

daj linka

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mówisz o linkach w tym poscie? Sam je juz zapodawałem w tym wątku

> kilka dni temu :d

> Pozdro

dokładnie o ten drugi mi chodziło ok.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> sory za zamieszanie zwiazane z przeoczeniem posta z linkami do

> turbinek.. sie poprawie. A tak btw które turbinki najlatwiej

> spasowac z seria mpi? Bo z tego co mi juz uswiadomiono z k03

> jest troche rzezbienia.

> PozdrO

z k03 nie ma rzeźby, z k03s tak bo tam DP trzeba kombinować

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ile max. KM mozna wycisnąć przy standardowych wtryskiwaczach z 1.2

> mpi (pompa 3bara)??? tak +/-

110KM

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ŚWIECE - nie bawcie się w żadne mega świece żadne z punto GT i innych wynalazków, dziś nauczyłem się nowej zasady która brzmi: "Świece nie droższe niż 7 zł sztuka", i wiecie co sprawdza się

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a niby ile swiece z punto kosztuja?? kolo 10 za sztuke

ja najtaniej co miałem to 16 zł/szt, nie ważne chodzi o to ze zazwyczaj te droższe i tak odrazu padają

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> moje świeczki NGK pod serie przelatały już ze trzy setupy silnika i

> zawsze było ok

ja zanabyłem seie NGK do punciawy 75KM i mam nadzieje ze teraz będzie ok

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale piggybackiem nie zrobisz nawet 30% tego co można zrobić remapem

to znaczy czego, wymień proszę, za cel nieudolności wybierzmy EcuMaster DET2

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a wiesz czym różni się SA od świni?

tak więcej niż mniej ale nie wszystko, natomiast nie dostałem odpowiedzi czego nie zrobię na DET2 a można zrobić na seryjnym remapowanym kompie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> np. możesz sobie ustawić fuel cut i fuel resume, czyli odcinka

racja, coś jeszcze hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na przyklad remapem da sie zrobic taki program, ze nawet po odpieciu

> wszystkich czujnikow, TPS, lambdy, MAPa nie bedzie wywalać

> zadnych bledow na śwince tak nie zrobisz.

dzifne, ostatnio odpaliłem wóz bez DET'a i jakoś chodził a po zgaszeniu, wpięciu i odpaleniu błędów nie było

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przykładów może być wiele, bo to co sobie zaprogramujesz to będziesz

> miał Przeanalizuj sobie kod źródłowy z takiego kompa jak np. MM

> IAW 16F, a zobaczysz ile rzeczy tam jest zaprogramowanych, o

> których istnieniu nawet nie wiesz, a które mogą mieć naprawdę

> duże znaczenie przy strojeniu modyfikowanego silnika

prosze wymień tak bym mógł swą wiedzę poszerzyć, wkońcu po to jest ten temat

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mapy paliwo/zapłon 12x16 16x16 24x16 w serii (det ma z tego co

> pamiętam 8x16)

tego nie pamiętam

> mapy paliwo/zapłon przy zamkniętej przepustnicy i WOT

> Korekcje po temp w dolocie, ciśnieniu i temp silnika

da się w DET2

> ALS, Launch control, flat shift, shift light, odcinka

ALS ni kojaze skrótu, laucha da się, flat shifta też, shifta także, odcinak ajk już mówiliśmy niet

> masz poprostu wszystko.... tylko wyobraźnia, wiedza i umiejętności są

> "granicą"

ok.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nasze ECU też można zmusić do przełączenia mapy podczas jazdy, już

> hondy tak robią tylko w naszych kompach trzeba dobrze je

> przełączać. Do tego EBC i dwa doładowania można ustawić

progresywne doładowanie również hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> progresywne doładowanie realizowane jest osobną mapą, jeśli ktoś by

> ją napisał wraz modyfikacją programu tak by ecu kozystało z niej

> to było by to wykonalne.

czyli musiał by być dodatkowy chip z druga mapą na progresa tak hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie

czyli można do jednej kości zapisać drugą mapę z progresem, wpiąć EBC i jazda tak hmm.gif

tylko jak przełączać te mapy hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak

i wszystko jasne

> trzeba to oprogramować.

a da sie tak zaprogramować by np. włącznik ogrzewania tylnej szyby zmieniał mapę czy on nie idzie przez kompa hmm.gif

pzd

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam jestem tutaj nowy to mój pierwszy post i mam takie pytanko

> ostatnio zrobiłem sobie swapik z 700 na 1108 z uno ale na

> gaźniczku, jak wygląda sprawa turba z silnikiem na gaźniku idzie

> takie coś wyregulować??

wyregulować gaźnikiem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ogrzewania nie ale inny tak a jaki to już słodki top sikret

ja jeden pomysł mam ale nie ważne zlosnik.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ma działac nie wygladac

może to kwestia fotki ale mi to nie wygląda na spływ grawitacyjny

[zdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A co do wydechu fi 50 wystarcza czy trzeba fi 60 robic wydech????

phi 50 styka do 200km

> Jak

> jest z dlugoscia dolotu jak go policzyc?????

rób jak najkrótszy, będzie mały lag

PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Acha. Jak jak z tym kolektorem wydechowym jest jest????

ja mam K03 i taki kolektor

gallery-28577493-500x500.jpg

wszyscy mówią że to badziew i wogóle nie tak, u mnie działa nadwyraz dobrze bo silnik laga prawie wogóle nie ma, luzem ładuje 1,5 bara i je utrzymuje smile.gif pasa ciąć nie musiałem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak byś zasadził dobry kolektor to różnice byś odczuł i to znaczną.

narazie się sprawdza i to najważniejsze, narazie mam inne wydatki a jak już wszytko inne będzie gotowe to pokombinuje z kolektorem ale skoro na tym daję radę pogonić Imprezki to chyba źle nie jest zlosnik.gif ale tak wiem i pamiętam że moze być lepiej

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> opinia jednego 10s

> "W porownaniu z zeliwnym czy innym krotkim kolektorem - spool

> poprawil sie (mniejszy lag) o 1500 obr!!!"

ty ale mi turbo wstaje przy jakiś 1500 obr więc po co ma mi wstawać przy 0 obr. icon_eek.gifrotfl.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie turbo tylko mały ślimaczek zasadź coś menskiego to zobaczysz

> co to znaczy dobry kolektor

Tommi ja to wszystko wiem tyle ze utrzymywanie 3 wozów to kosztowna sprawa a Pontiac też swoje kosztuje, zasadzę k04 i jeśli będą problemy z napędzaniem to wtedy pomyślę nad nowym kolektorem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ten fajerptakus to ci potrzebny jak plaster na baranie jajca

jak się już zrobi to się będzie można siem lansować po mieście i małolaty wyrywać z przystanków prosto do Parku zlosnik.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a droge z domu na spota wybierać tak żeby zachaczyć jak największą

> liczbę stacji bo może paliwa zbraknąć

dokuadnie, dlatego nawet za granicę miasta nie wyjeżdżam bo do stacji mogę nie dojechać

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany, a powiedzcie mi przy jakim już doładowaniu słychać zawór

> upustowy ?? Wiem, wiem, ze to zależy tez od modelu zaworu ale...

> może ktos cos kiedys testował i wie czym smierdzi taka sprawa

generalnie tak sprawny zawór i dobrze wyregulowany powinien być słyszalny przy ok 0,3 bara

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jest zewnętrzny zawór westgate, słuzey ro regulowania ciśnienia

> doładowania.

> mylisz dwie wazne rzeczy, jedna to Cisnienie druga to wydatej,

> wydatek 2-ch turbin jest większy przy takim samym ciśnieniu, nie

> trzeba ładować 2-ch barów żeby mieć powiedzmy 200KM. a żeby nie

> dawać wielkiej turbiny daje wie mniejsze dwie żeby nie było

> laga.

nie upraszczaj bo chłopak pomyśli że bi-turbo i twin-turbo to to samo

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co zrobić zeby auto miało znowu tyle Db na tłumiki co przed montażem

> turba ?? miałem 125Db a teraz to prawie jak seria buczy

utnij wydech w połowie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale to jest to samo, bi i twin turbo to to samo tylko inna firma

> zrobila, to o czym myslisz to sekwencyjny uklad.

qfa dobrze myślałem źle napisałem, zapamiętać nie pisać na forum gdy jest się niewyspanym

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie a jakie wtryski zapodac od punto GT wystarcza?? czy bawic sie

> w tryski od 1.8T??

brać z FC co było już pisane, mają wydajność 384ccm i to wystarcza na 200-250KM

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.