Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

ja jestem osobiscie na ostatnim etapie wkładania soft turbo

wszystko juz podlaczone , tylko kolektor z turbinka zostało zalozyc (kolektor , dp itp zlozone w jedna całosc)

Koszt w jakim sie zamkne to 1300zł

ps. ktos pisał czy warto do NA wstawiac IC - odpowiadam ze od 2tyg jeżdze na IC ze sprintera i orurowaniem długim i autko zamulone zlosnik.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No w końcu wszystko w jednym miejscu

> Czyli tym sposobem można osiągnąć 110KM i 155Nm z 1.1 bez odprężania

> silnika ?

> Z 900 też by się tak dało, czy ten silnik za słaby jest do turbo ?

raczej z 1.2 - z 900 bym sie nie bawił

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zamiast góry z palio z blachy można dosyc łatwo wykonac nową kopółkę

> za przysłowiowe grosze.

mozna bo tak myslisz , czy wiesz kto robi takie za grosze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Za niedlugo nowym ulubionym tematem bedzie "Silnik mi wybuchl"

bardzo łatwo chocby spalic furke - sam jestem tego przykładem frown.gif

trojnik w przewodzie paliwowym dałem 30barowy , ale polaczenia dałem z przezroczystego , bardzo grubego przewodu + obejmy

byłem pewien ze zachowałem 100% bezpieczesntwa , bo przewod był z tych wytrzymałych

nie przewidzialem tego , ze nie był odporny na benzyne - po tygodniu zmiekł i jak przekrecilem kluczyk 3bary zrobiły swoje - pekł jak balonik zalewajac mi silnik wacha

dobrze ze silnik był zimny i nie doszło do zapłonu crazy.gif

człowiek uczy sie na błędach i teraz wiem , ze tylko specjalne do wachy przewody używac (sa wzmacniane materiałem w srodku) - ale jak cos robisz pierwszy raz ciezko ustrzec sie błędów ... które moga skonczyc sie kompletnym zniszczeniem furki crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co do spływu to ja zrobiłem tak :

> Pokażcie swoje spływy

rur.jpg

ma działac nie wygladac zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Koledzy moze mi powiecie ile może dmuchnąć max turbina GT12 ?? Bo

> chce dać 0,4 bara nią na silnik podoła temu ??

bartekk dmuchal wiecej niz 0,4 bara , ale pojawiało sie stukowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Po co chcesz rozwiercać do 1.2? Nie łatwiej i taniej będzie założyć

> głowice z Pandy 1.2 60KM?

a co ona ma dac? i czemu proownujesz to do rozwiertu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z tego co widziałem ta głowica ma wyżej gniazda zaworowe, czyli chyba

> lepiej tym sposobem odprężać?

to by oznaczalo ze albo ma inny doł albo tłoki/korby

i teraz pytanie czemu fiat mialby to zmieniac w stosunku do puntoII/seicento 1.1 mpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a czym sie różni np. 40Nm wkręcanych w galaretkę od 40Nm wkręcanych w

> beton?

iloscia obrotów zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hmm, mam głowice splanowaną o 0,6.... chce pompować lajtowo

> 0,4-0,5... Twierdzisz, ze nie musze zwalać głowicy i dawać

> przekładki?? To by mi troszku ułatwiło sprawe

ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to

> się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego

> czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz

> turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak

> bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam

> wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada

> i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie

> GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

ona nie nadaje sie do wiekszego dmuchania i jest do soft turbo , ktore maja ciagnac od dołu

wiec mysl o czyms wiekszym jak chcesz 130

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zmiesci sie??

przydalby sie jakis punkt odniesienia - komorke postaw obok np

Share this post


Link to post
Share on other sites

istnieje inny sposób na podlaczenei smarowania turbinki? głównie chodzi mi o powrót

np. poprzez jakas podstawke pod filtr oleju? np. z uno turbo chłodzenie oleju z wyjetym termostatem?

Patent nei może przekraczac 200zł frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niebardzo bo spływ musi być grawitacyjny więc trochę to trudne przy

> podstawce z uno.

> zrobienie miski nie jest jakiś wielkim wyzwaniem.

wiem , raz juz zrobiłem zlosnik.gif

ale tym razem chciałbym jaknajmniej druta

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wywalić fmu, zasadzić wtryskiwacz od poldasa, map sensor, zrobić

> program i zapomnieć.

a ktos juz ogarnia kompy zelowe ? (te małe , w punto2 8v)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czesi od ponad roku reszta sie nie bawi w fejsy od pepików

a jak wyglada sprawa zewnetrznych kompow typu piggyback?

pamietam ze smt-6 se nei radziła z tymi nowymi kompami

poradzili juz sobei z tym? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

w oszukaniu podcisniowego map sensora?

wezyk z zaworem jednostronnym czy puszczenie go przed turbina gdzie jest podcisnienie?

map sensor zintegrowany z czujnikiem temp

instalacja sterowana dodatkowym wtryskiem z czujnika nadcisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaworek przed turbiną będzie za małe podciśnienie. zmiań map-a na

> zwykłego i zostaw serie działającą jako czujnik temp.

ok.gif jezeli dam rade dowiedziec sie ktore kable z wiazki ida do mapa a ktore odpowiadaja za temp to tak zrobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> proszęęę

> tylko numery pinów u Ciebie będą inne.

wyglada jak wtyczka do boshowego mapa - ciekawe czy MM ma tak samo

ps. a potrafisz powiedziec ktore dwa zostawic dla temp , a ktore dwa dac do mapa?

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jest MM z mojego silnika

> dla temp masa i iat a dla ciśnienia +5v, masa i map

dzieki ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a nie łatwiej kupić MPX'a za stówkę i mieć problem z chachy

> pzdr

czym jest mpx?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dawna motorola, mpx 4250AP to nadciśnieniowy mapsensor który rozwiąże

> twój problem i nie trzeba kombinować z zaworkami itp.

> pzdr

watepie zeby elektronika eobd sobie z nim poradziła

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a skąd biorą sie twoje wątpliwości

> pzdr

z tego , ze nei sadze zeby seryjny program miał mapy napisane dla nadcisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach

> sobie stroisz

w podcisnieniu to seryjny sie sprawdza , bez wymiany na mpxy

a jezeli chodzi o strojenie to bardzo chetnie tylko nikt nie potrafi zelowych remapowac (czytaj watki ponizej)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie w samym remapowaniu jest problem tylko w chwilowym braku fejsu do

> zgrania i wgrania softu

nie wnikam , lecz czekam na taka mozliwosc (bo powyzej 0,4 bara na soft turbo boje sie na dodatkowym wtrysku smile.gif)

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja to wogóle nie rozumiem tutaj podejścia z remapowanie, czemu sobie

> nie kupić EcuMajstra lum SMTka i normalnie zestroić ja wiem że

> się da i tacy jak Tommi robią to bez problemu ale dla zwykłego

> śmiertelnika najlepszym i najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest

> właśnie świnka

> pzdr

klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

stary przy turbo zawsze trzeba cos przerobic , zawsze cos wyjdzie w pracniu

tak jak pisałem CI na kaciku punto - napewno IC nie zmiescisz przed chłodnica , przewody od klimy moga przeszkadzac itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaczy załozyc turbinke , ale cisnienei zeby leciało w powietrze - a wiec nie podlaczyc dolotu ?

smarowanie tak , DP do reszty tłumika , filtr z 126p - wylot wolny

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zacznij czytać od pierwszego posta. Ten temat kilka razy się

> przewinął.

ale chlopak dobre pytanie zadał

moze by tak dodatkowy wtrysk dac nad przepustncia , wykorzystujac mocowanie serii spi?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kiedys sie o to ja tez pytałem. Podobnio będzie duuzo za bogato...

ale ja nie mowie zeby seryjny wtrysk od mpi zakladac - tylko odpowiedni do doładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tommi jakies sugestie ?? moze nalezalo by glowice mocniej dociagnac

> dodam tylko ze uszczelka pada przy jazdach testowych czyli

> przebieg w okolicach 100 - 200 KM

> moze ja robie cos nie tak podczas urzytkowania motoru ??

AFR i program dobry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.