Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

Ale piggybackiem nie zrobisz nawet 30% tego co można zrobić remapem zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> racja, coś jeszcze

> pzdr

Przykładów może być wiele, bo to co sobie zaprogramujesz to będziesz miał ok.gif Przeanalizuj sobie kod źródłowy z takiego kompa jak np. MM IAW 16F, a zobaczysz ile rzeczy tam jest zaprogramowanych, o których istnieniu nawet nie wiesz, a które mogą mieć naprawdę duże znaczenie przy strojeniu modyfikowanego silnika ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> masz poprostu wszystko.... tylko wyobraźnia, wiedza i umiejętności są

> "granicą"

Dokładnie tak i nawet nie ma sensu tego tłumaczyć i podawać przykładów waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tiurbo to bedzie IHI RHB5 vl7 chyba wystarczy

Z jakim silnikiem to ma współpracować? I przede wszystkim jaką moc planujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie

> silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na

> silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

To zależy jakie planujesz doładowanie zlosnik.gif

> Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

To zależy jaki ma być stopień sprężania zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na tym zlocie w kraku na lagienikach dam Ci wszystkie wzory do

> przeliczneia odprezenia, i do obliczenia jaka ma byc pod to

> uszczelka

To chyba żadna filozofia, bo to są podstawowe wzory matematyczne zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak narazie znalazłem jedną firmę która potrafi to zrobić tak, żeby

> mieć gwarancję że sie nie wysadzisz, i niejest to nikt z Polski

Z Polski też by się ktoś znalazł, kto się nie wysadził przy takiej modyfikacji zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak sie tylko liźnie to może i tak ale przy mocnej modyfikacji to u

> nas każdy

Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne zlosnik.gif A zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i chyba się nie wysadził zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish

> area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej

> czy później.

Oczywiście, że obrabianie komór całkowicie na okrągło nie jest poprawne ok.gif Jednak kształt na jaki można obrabiać komory jest ściśle zależny od usytuowania zaworów i świecy zapłonowej oraz kształtu denka tłoków wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to

> się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego

> czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz

> turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak

> bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam

> wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada

> i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie

> GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM, ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już powyżej 5000 RPM ta turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej zmianą ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dokładnie, ja bym zaproponował K03, szybko wstaje i do takich mocy

> nada się akurat (mam na myśli najmniejszą k03 czyli z audi 2.7

> biturbo)

> pzdr

GT15 też by dobrze pasowała swoją charakterystyką pracy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wysadzil

A tego to nie wiedziałem zlosnik.gif Co się dokładnie stało? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Spalanie stukowe poniszczylo uszczelke miedzy cylindrami. Po zmianie

> na seryjna glowice problem ustapil.

Aaa, to chyba mi to mówiłeś kiedyś, że uszczelka poszła, tylko wtedy myślałem, że to od zbyt dużego ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zmiesci sie??

Jak to jest dokładnie turbosprężarka? Model, trim, A/R...

Patrząc po zdjęciu to na 99% się zmieści.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Swistak to Ihi RHB5 vl7

Eee, malutka ta turbinka zlosnik.gif Zmieścisz ją bez najmniejszego problemu waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaka malucka dmuchnie mi to do 1,5 a tyle mi styknie

> Wiecej nie chce:)

Malutka zlosnik.gif To jaki zakres doładowania jest na mapie to jeszcze nic nie znaczy zlosnik.gif Zobacz jaki max flow może dać ta turbosprężarka przy ciśnieniu 1,5 bara dla Twojego silnika, żeby pracowała efektywnie zlosnik.gif Powiedz w jakie moce celujesz aktualnie i maksymalnie.

> teraz tylko chce zrobic tak zeby jak najszybciej

> wstawala Bo przy jakiej wartosci bedzie maks boost??

Dobrze domknięty WG i MBC pozwolą Ci na dosyć szybkie narastanie boostu. Ile dokładnie potrzeba będzie obrotów do pełnego doładowania to ciężko powiedzieć, bo to zależy od konkretnego setupu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Firma REWAR z Krakowa zajmuje sie przerabianiem wałków i ma w ofercie

> wałek właśnie pod Turbo do 1,1 - 1,2 cena przeróbki do 414zł

> CO wy na to zeby zapoda taki waleczek 260* do Seja

Do silnika turbo będzie to bardzo złe rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jest w ogóle jakaś szansa na wsadzenie innego wałka niż ten seryjny

> 866 do 1,2 ?

Ale w jakim celu? Dla silnika uturbianego, który był fabrycznie wolnossący, seryjne wałki są już "ostre".

Dla przykładu weź sobie np. wałki z Fiata Coupe 2.0 16V i 16VT. Obydwa silniki są tą samą konstrukcją, a wałki z T są "łagodniejsze" od tych z N/A.

Oczywiście możesz dać do siebie inny wałek, ale najpierw sobie policz jaki miałby to być, żeby był jak najlepiej zgrany z całą resztą setupu, a później zleć komuś wykonanie takiego wałka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> hmm Grabowski może się nie zna ale on zasadza ostrzejsze wałki do T i

> to działa

> pzdr

Jakie konkretnie "ostrzejsze" masz na myśli? Bo to jest pojęcie względne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pytanie z innej beczki... ogarniesz kompa z 1,2 16v pod T?

> info na priv

Priv ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z 247 na 306 i działa

> pzdr

To też jeszcze za mało danych. Podaj dokładne fazy, albo chociaż współotwarcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie pytanie jest. Warto kupić te bandaże termoizolacyjne z

> Allegro, bo rura z turbiny co idzie do IC jest gorąca od

> kolektora i dzisiaj dotykam IC a on jest bardzo ciepły. Jakie

> polecacie bandaże, moze jakieś namiary?? PZDR

Najlepsza taśma termoizolacyjna jakiej używałem - glinokrzemianowa do 1260 st. C z firmy Plastcar ok.gif Wzmocniona cienkimi drucikami stalowymi i dodatkowo chyba ma w sobie coś z waty szklanej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> istnieje inny sposób na podlaczenei smarowania turbinki? głównie

> chodzi mi o powrót

> np. poprzez jakas podstawke pod filtr oleju? np. z uno turbo

> chłodzenie oleju z wyjetym termostatem?

> Patent nei może przekraczac 200zł

Dokładnie tak jak napisał Tommi - spływ musi być w pełni grawitacyjny. A maksymalne dopuszczalne odchylenie od pionu nie może przekaraczać 30 stopni.

Tak więc zastosuj normalny patent z otworem spływowym w misce olejowej. Pamiętaj tylko, żeby był jak najwyżej, bo jak dasz za nisko to będziesz miał problem z prawidłowym odpływem oleju co w efekcie będzie powodowało dymienie z turbosprężarki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> u mnie za pierwszym razem w trasie go zrywałem bo myślałem że sie

> pale a za drugim cieciu na parkingu myślał że sie pale i

> przyleciał z gaśnicą

A wjedź jeszcze w kałużę z taką "wypalającą się" termoizolacją - to dopiero robi zasłonę dymną zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ktos juz ogarnia kompy zelowe ? (te małe , w punto2 8v)

Same programy aktualnie tak, a hardware to chyba jakoś już bardzo niedługo zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jezeli dam rade dowiedziec sie ktore kable z wiazki ida do mapa a

> ktore odpowiadaja za temp to tak zrobie

Najprawdopodobniej bez problemu można to sprawdzić za pomocą multimetru zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach

> sobie stroisz a nie kombinujesz z blokowaniem tego, ew. jak

> chcesz bez kombinowania z wyglądem i wiązką kup mama od FC Turbo

> wygląda jak seryjny w SC ale jest nadciśnieniowy także

Pod każdy mapsensor o innym zakresie niż seryjny trzeba od początku przeprowadzać indywidualne strojenie w zakresie podciśnienia jak i nadciśnienia.

> pozatym pamiętaj ze nawet seryjny w SC/CC jest nadciśnieniowy do

> poziomu ok. 0,3 bara

> pzdr

To może być tylko granica bezpieczeństwa, ale podaj nadciśnienie do takiego mapsensora i sprawdź odczyty z ECU. Chyba nic więcej nie muszę tłumaczyć ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w podcisnieniu to seryjny sie sprawdza , bez wymiany na mpxy

> a jezeli chodzi o strojenie to bardzo chetnie tylko nikt nie potrafi

> zelowych remapowac (czytaj watki ponizej)

Nie w samym remapowaniu jest problem tylko w chwilowym braku fejsu do zgrania i wgrania softu zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> coś chyba zamotałeś....tak sie nie da... no chyba że... ale nie

> sądze....

Oczywiście, że tak się nie da zlosnik.gifok.gif m.in. z powodu innej rozdzielczości map. Wiadomo, że da się ustawić takie same parametry pracy silnika jak za pomocą SMT, ale napewno nie w ten sposób zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to może poczekajmy aż kolega dokładnie wyjaśni jak to było zrobione zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko fajnie, tylko mam jedno pytanie - mierzyłeś ciśnienie oleju na wejściu do turbosprężarki za tą zwężką? zlosnik.gif Ja też kiedyś próbowałem na 1,5 mm, ale ciśnienie było jeszcze sporo za duże, a jak wiadomo jest to niebezpieczne dla pierścieni uszczelniających w turbosprężarce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niestety tu się przyznaje że nie mierzyłem bo nie miałem czym wydaje

> mi się że ok 1.2-1.3mm byłoby ok.

Z tego co pamiętam to na 1.2 mm jest w sam raz waytogo.gif

> ale u mnie turbina jest

> troszke przechylona o 2-4stopnie od poziomu i nie chciałem żeby

> było nierówne smarowanie.

To nie ma nic do tego, dopuszczalne jest odchylenie osi układu smarowania do 10 st. od pionu ok.gif

> przy wolnych obrotach ma być ponoć

> 0.5bara na rozgrzanym oleju, a przy pełnym obciążeniu 2.8 bara?

Dokładniej to zależy to od zastosowanych w turbosprężarce łożysk.

W tym wypadku dla łożysk ślizgowych:

1. dla wolnych obrotów i rozgrzanego oleju:

- minimalne = 0,3 bara

- optymalne = 0,5 do 0,7 bara

2. dla pełnego obciążenia i rozgrzanego oleju:

- minimalne = 1,7 bara

- optymalne = 2,5 do 2,7 bara

- maksymalne < 4,5 bara

Share this post


Link to post
Share on other sites

> aha nie wiedziałem

> no tak mniej więcej powinno być dla turbin z łożyskami tocznymi

> podają troche mniej.

Zgadza się, ale nie pisałem na ten temat, bo u nas raczej nikt nie posiada turbosprężarki na BB.

> tylko zaczęła mnie nurtować inna sprawa

> mianowicie czy powietrze, czyli nadciśnienie nie będzie uciekać

> pomiędzy uszczelniaczem, a trzonkiem zaworu przy doładowaniu w

> końcu konstruktorzy silnika n/a nie przewidzieli chyba że ktoś

> będzie chciał go uturbić

Tym się akurat nie przejmuj ok.gif Jeżeli chodzi o spadki ciśnienia to powiem Ci, że nawet robi się takie patenty jak wiercenie małych otworów od spodu intercoolera, żeby zapobiec zbieraniu się tam oleju i nie robi to żadnych problemów ok.gif

> ogólnie z turbieniem nie jest taka

> prosta sprawa, czym bardziej się wgłębiam temat, to stwierdzam

> że coraz mniej wiem na ten temat, i więcej się pojawia rożnych

> szególików i niejasności . generalnie nie ma tak że się wsadzi

> turbo poskręca rury założy wieksze wtryski i będzie wsio ok.

> chcąc zrobić to dobrze i bezawaryjnie trzeba przede wszystkim

> wiedzy, przyrządów pomiarowych itp itd...

Oczywiście do wszystkiego trzeba mieć jakąś wiedzę i zdolności manualne zlosnik.gif

> a z tymi redukcjami to też jest rożnie bo zależy gdzie jest

> wypuszczone wyjście oleju, w niektórych silnikach wcale nie

> trzeba redukcji. a niektórych silników wogóle pewnie nie da się

> uturbić bo mają niewydolny system olejowy np fiatowski 1.4 12v.

> generalnie jest to ruletka i trzeba wszytko pomierzyć i

> sprawdzić bo czasem nieświadomie można sobie zepsuć auto.

Częsciowo się zgadzam, ale nie ma rzeczy niemożliwych - na niskowydajny system smarowania też jest sposób zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> To w drugą stronę.nowy i stary silnik. ale ten sam, bez przeróbek

> Stopień sprężania będzie zawsze ten sam, ciśnienie już nie koniecznie. Prawda?

Prawda ok.gif Ciśnienie może się zmieniać np. przy różnych ustawieniach rozrządu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak zakładasz T to zrob tak żeby kompresja była w okolicach 10b i będzie grejt, przy 14 upg będzie

> Ci co chwila padać

Stopień sprężania silnika pod T dobiera się głównie na podstawie planowanego ciśnienia doładowania. Nie ma stałej uniwersalnej wartości dla każdego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panie jaka kanapka miales swoja 16v odprezona i na jakich uszczelkach

Na początku miałem jedną grubszą UPG na zamówienie, ale podziałała może z tydzień (sprawdziła się opinia Szarego na temat grubych UPG, o czym kiedyś mi na żywo powiedział). Następnie testowałem jakąś przekładkę z dwoma cienkimi UPG z P2 (melonic mi nawet załatwiał te UPG, bo u mnie akurat nie było do dostania). Ostatecznie pod duże doładowania poszła obróbka tłoków, głowicy i pojedyncza metalowa uszczelka, którą już sobie sam wypaliłem na palarce plazmowej wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i są to twin scrolle, więc wstaje też dosyć wcześnie

Pod warunkiem zrobienia do tego TSa odpowiedniego kolektora zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak się składa, że jeśli z 2 kolektorów zrobisz "słonia" w wejście sprężarki, to akurat się

> układają w idealnie działającego TS'a. No i nie musisz robić kolektora od podstaw, tylko są

> łącznik 2 w 1.

> Generalnie nic prostszego - robiłem już 2 sztuki takich wydumek i działa bardzo dobrze.

No właśnie chodziło mi tylko o to, że wyloty z 1 i 4 oraz 2 i 3 powinny być rozdzielone aż do samego wejścia turbiny ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie powiedzcie mi jedna rzecz, jezeli zamienilem zeliwo na mniejsze pojemnosciowo ( zeliwo

> zostalo przerobione, tak ze jest identyczne w miejscu do okola wirnika ) to zmienia sie mapa

> takiej turbiny ???

Mapa turbiny jako części gorącej to tak. Ale mapa wydajności kompresora, czyli części zimnej już nie waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Szczególnie w przypadku VR\\\'a, gdzie masz 6 garów

Zgadza się, rozpędziłem się trochę i zapomniałem, że nie chodzi o Cento zlosnik.gifok.gif

> Nie martw się, wiem o co chodzi w tym wszystkim, a i \\"nieco\\" praktyki też odbębniłem w życiu

Ja również, więc waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobra teraz troche z innej beczki. Czy wydajnościowo t28 wiela sie różni od GT28 na przykład?

Bardzo wiela ok.gif GT28 ma sporo większy potencjał, ale i większe wymagania co do przepływu powietrza w silniku. Bez pojemności 1.6 nawet bym do niej nie podchodził, bo po prostu jej nie wykorzystasz, i co ważniejsze, nie będzie nawet pracowała w jej optymalnym punkcie wydajności ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.