Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

Witka.

Pytanko mam, nawet dwa smile.gif

Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku

279668803-Zdjecie018.jpg

to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade?

Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma większe znaczenie???

Pozdro

post-28956-14352487496423_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> za niedługo zapodam link ze wszystkimi turbo i tam podaje w jakich

> furach to było

> pzdr

Mówisz o linkach w tym poscie? Sam je juz zapodawałem w tym wątku kilka dni temu :d

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seryjna uszczelka przy seryjnej kompresji może znieść 1bara przy 1.2

> wiem że już wydmuchuje.

Hmm, mam głowice splanowaną o 0,6.... chce pompować lajtowo 0,4-0,5... Twierdzisz, ze nie musze zwalać głowicy i dawać przekładki?? To by mi troszku ułatwiło sprawe zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hej powiedzcie mi czy na pokazanym rysunku w miejscu co wskazują

> strzałki ma byś otwór na wylot?? Bo u mnie jest, dzisiaj to

>

IMO to tam powinny być takie czarne kołeczki ustalające i łączące góre i dół przepustnicy w jedną całość jak odkręcisz śruby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tyle ze teraz 75% aut sc i cc posiadaja silniki albo z punto albo ze

> stilo albo z brawo brawa

ale koleś ma 1.6 16v a to troszke inna konstrukcja niz nasze fiajerki

Share this post


Link to post
Share on other sites

czysto techniczne...

CCS 1.1 spi, świstak i osprzęt i do tego fmu grabosia... JAk się zabrać za "wystrojenie" tego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wywalić fmu, zasadzić wtryskiwacz od poldasa, map sensor, zrobić

> program i zapomnieć.

A Ty znowu swoje. Pytanie było dosyć konkretne zeby.GIF Nie mam w okolicy jakiegoś magika ktory to ogarnie na wsytrojenie a latanie gdzieś w polske nie wchodzi w gre. Ogolnie nie jest to ani nigdy nie będzie zaden kiler. MA poprostu się kulać po drodze.

Czyili dalej oczekuje jakiś podpowiedzi jak to zrobić, znaczy ustawić fmu. Czy przy okazji coś się robi z seryjnym regulatorem ciśnienia? rozkręca go na maksa, na minimum??? ITP.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przy jednym wtrysku jest mega problem, jak byś

[cut]

> więcej, IMO to sporo za mało

no i spoko, trzeba było tak odrazu, konkretne pytanie i konkretna odpowiedz na to pytanie. A nie jakieś tam wywyody o strojeniu itp 20.GIF

Ale jak coś to tymczasowo jako "stage 1" musi wystarczyć smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> skoro jest FMU grabarza to już stroić nie trzeba, sam się "stroi" i o

> dziwo działa choć w SPI to chyba jeszcze nie testowane

> pzdr

nie usytaawia się jakoś minimalnego ciśniena na wolnuch obrotach? Albo jakoś inaczej?? Wstępnaregulacja musi być jakaś

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale chlopak dobre pytanie zadał

> moze by tak dodatkowy wtrysk dac nad przepustncia , wykorzystujac

> mocowanie serii spi?!

kiedys sie o to ja tez pytałem. Podobnio będzie duuzo za bogato...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale ja nie mowie zeby seryjny wtrysk od mpi zakladac - tylko

> odpowiedni do doładowania

jezeli chcesz załozyć na gore z spi wrysk to nie da się załozyć z mpi tulko z spi.

A wtedy jezeli będziesz go sterował włącznikiem ciśnieniowym to będzie się otwierał na czas pojecynczego wtrsyku mpi.... Ale w mpi są cztery wtryski czyli sumując powinno być tak samo. Teoretycznie jeden etryskiwacz z spi powinien mieć wydajność taką jak cztery z mpi. Czyli jak masz dolot mpi i dotego dołozysz jeden trysk z spi sterowany włącznikiem cisnieniowym i będą takie same czasy otwarcia jak normalnie mi to powinno do jednego bara wystarczyć....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jemu chodziło o samą turbinę a nie cały kolektor

> pzdr

tak, ale turbina jest nierozłącznie z kolektorem w tym przypadku, poza tym ma zmienną geowmtrie łopatek zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> auto jest wystrojone na SMT 6 niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia

> AFR bynajmniej narazie

> a czy przy obecnym programie zmniejszenie cisnienia doladowania moglo

> by pomoc??

no to jak to masz wystrojone bez pomiaru AFRu? Mieszanka "na oko"???? icon_eek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> smt6 na ktorym to jedzilo wiec teoretycznie program powinien byc

> ok ale jak widac nie jest

no widzisz, trzeba było nie kombinować tylko zrobić to porządnie od nowa. Z tego co czytam to wychodzi, ze auto jest poza granicami kraju. Szkoda, gdyby było w bydgoszczy to bym Ci polecił "kogoś" z torunia i szybko byśmy Ci to wystroili tak jak nalezy smile.gif

A na odległość nie pomoge frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> uu to nie dobrze, ale czy nie wpłynie to źle na kompa? tzn czy nie

Hmm ,zainwestuj w świnke. Ecumaster jakieś 450pln, mapsensor 90, podłączenie tego i wystrojenie to w zalezności od umiejętności od 0 do jakieś 300pln (tak sądze) a spokojna głowa o prawidłowe działanie - bezcenna zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> plus do tego przekladka ze stali

> czarnej tak 2 mm

[OT]

Gdyby przekładka była potrzebna zapraszam na PRIVa

[OT]

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A pod podkładke podpina się cały obieg oleju czy spust trzeba robić w

> misce?

spust w miske a zasilanie nie z podkładki. Zasilanie z pompy bezpośrednio, z górnego (chyba) korka.

BTW, Lampar, tez masz z korka chyba ze o czymś nie wiem zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> panowie kto na cento dorabial blachy z kwasiaka ??

Ale kwasiak to przerost formy nad trescia. Stal wystarczy, a jak ktos ma pecha to kwasiaka tez wydmucha smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jaka turbina i ile ładowane

> pzdr

rhb4

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam wlaśnie z tym problem, i zawsze jeżdże tylko do polowy

> zbiornika bo jak kreska spadnie za polowe to furacz nie odpali

> brak mu paliwka

> > pzdr

ale to jest raczej nie wina pompy a raczej wina jej niewlasciwego montazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie zastosowac uszczelnie splywu oleju w przypadku takiego

> mocowania weza olejowego ?

> blaszka miedziana wystarczy ? czy jakis inny patent bedzie lepszy ?

uszczelka kringelitowa będzie OK>

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki wskaznik

ze się tak zapytam w jakim celu chcesz go zakładać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chcialbym wiedziec ze z mieszanka jest wszystko dobrze.

> a myslisz ze niema sensu go montowac ?

a myśle ze nie ma. To jest 0-1 czyli wskaźnik będzie latał po skali góra dół cały czas. NA takim czymś to mozna sobie podregulować instalacje gazową w normalnym samochodzie. Wg mnie to zbędny wydatek ten wskaźnik. Jezeli już chcesz coś zakładać to lepszą opcją by było EGT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Muszę w takim razie kręcić barana z kolanek ale nie mam pojęcia jak

> potem zjechać 4w1...

za duzo pewnie nie widać...

DSC_0269.JPG

DSC_0271.JPG

DSC_0272.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No niewiele widać.

> U mnie flansza od T wypada dokładnie na wysokości wylotów z głowicy.

> Zamienię trójniki na kolanka i będę lepił rogi

daj nizej turbo. minimalnie tak, zeby sływ oleju trafiał z centymetr ponizej łączenia blok-miska

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie wiem tylko jak zejść z 4-ma kolankami w jedną rurę 45mm

coś takiego wymodzić

dscf18483bz.jpg

dscf18505gc.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na jakie fi te rurki są? i czy to nierdzewka jest?

nie wiem jaka średnica, to zwykła stal.

To nie moj kolektor, to chyba kolegi jataman, bynajmniej tak mi się wydaje. zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i mi wyszło coś takiego dzisiaj po 2.5h w zaciszu garażu

jezeli w środku wygląda tak jak na zewnątrz.... to będziesz potrzebował kolejny komplet flansz zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> rys 1 ma wyglądać tak

> na tamtym źle widać, i niby ku tej opcji najbardziej się skłaniałem

> i nie bede tego robił z kolanek tylko z giętych rur, tak jak np

> robi viga

jak chcesz robić taki kolektor to moze warto zainwestować w kolektor z volvo aukcja allegro.pl i wykozystać z niego rurki? Przy odrobinie szczęścia powinno się dać z niego coś zrobić smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mówisz?

> Wszyscy mi tu bębnią że max 0.5 no w porywach do 0.6 bo wyżej wydmuchuje UPG.

stare dobre powiedzenie mówi, ze to nie ciśnienie wywala uszczelke a dupne strojenie zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Szukam, klikam ale tu jest tak naklikane, że zginąłem....

> Interesuje mnie jaką grubość ma fabryczna UPG w 1.2 8v 75

1.75mm?

> oraz

> Jaką dać kanapkę żeby dmuchać w okolicach 1bar może ciut więcej?

Zalezy jakie uszczelki dajesz.

> Uszczelki stalowe od lanci Y - jaką mogą mieć grubość i jaką dać do tego przekładkę?

0.43??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No to jak już wiesz jakie daję to jaka przekładka?

jak dasz dwie "zwykłe" to przekładka cieńsza... Jezeli dwie metalowe to przekładka grbsza zeby.GIF Mozna jeszcze jedną uszczelkę metalową z t-jeta delikatnie zmodyfikować kanał olejowy... Taka z t-jeta jest trój warstwowa. Rozbierasz ją, dwie zewnętrzne warstwy zostają a zamiast środkowej wkładasz przekładkę zeby.GIF

Co i tak dalej nie rozwiązuje kwestii grubości przekładki....

Przy okazji sprawdziłem dokładnie grubości uszczelek, metalowa 0.49mm, zwykła 1.65mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Uszczelka od GP 1.4 pod średnicę tłoka 72mm ma grubość 0.49mm i jest 2 warstwowa. Idealnie się

> nadaje na kanapkę, a do bloku 1.2 8v pasuje bez najmniejszego problemu ( chodzi o kanały wodne

> i olejowe ). Kosztuje w ASO ( jest tylko tam dostępna ) ok 110zł. Wygląda to mniej więcej tak

> ( innej foty niestety nie mam):

tak, ale musisz zapodać dwie. Z takiej jednej 2 warstwowej cięzko zrobić przekładkę... Dlaczego? Dlatego, ze jedna z warstw ma przetłoczenia a druga nie, przez co bardzo cięzko prawidłowo będzie je uszczelnić, jak będziesz miał pecha zeby.GIF to będzie leciała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nierdzewka jest za twarda i nic nie uszczelni.

mimo to chcesz nierdzewkę?

Wydaje mi się ze nie ma to większego sensu:D Niby jaki by był cel stosowania niezniszczalnego materiału na przekładkę? Skoro uszczelki są metalowe w całości/częściowo to przekłądka też moze być zeby.GIF

PeEss:

Quote:

Ten użytkownik zablokował przyjmowanie wiadomości prywatnych.


Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale on ma S

i raczej nie wyciągnie jej z samochodu zeby odczytać numer.

Jak nie zapomnę to jutro odczytam numer seryjny na swojej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A ja mam pytanie z innej beczki... Silnik Fire z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy. Da się

> wymieścić z jakąś turbinką czy konieczne jest pchanie się nad skrzynię biegów? Ma ktoś taki

> setup może?

nie widzę związku pomiędzy wspomaganiem a turbinką. To w punto MK1? To nie ma raczej probleu, miejsca od groma jest zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jaki najlepiej rozrusznik

> zapodać, żeby elegancko odpalał T. Silnik 1.2 MPI lekko dprężony + T rzecz jasna i w tej

> chwili do tego rozrusznik z CCSa, który czasem daje radę, czasem gorzej i prawie już do końca

Jakoś wydawało mi się, ze do turbo się odpręża silnik a nie dopręza.

Poza tym, nie widzę związku pomiędzy rozrusznikiem a tym czy silnik ma czy też nie ma turbo. Kup jak najmłodszy z Punto 1.2 8v i zakładaj, ten z CCS może być po prostu już zużyty i jak sie rozgrzeje to traci swoją "moc"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć.

Ja troszkę w innej sprawię, poszukuję rysunków, uszczelek, informacji, czegokolwiek co pomogło by mi zwymiarować flansze do turbiny jak w temacie? To chba jakieś IHI jes. Ma ktoś s kolegów turbinowców taką turbinkę w ręku? Proszę o pomoc i o info na PRIV smile.gif

Dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

nie pomyliłeś przypadkiem szerokopasmówki a EGT?

> Innovate ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

innowate polecam, daję rade smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No jak w t-jecie jeden koniec jest podłączony do termostatu to będzie to wpięcie w duży obieg IMO.

W termostat jest wpięty, ale przed talerzykiem smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no ja nie wyobrażam sobie jeździć na spieku codziennie do roboty na przykład, że o podjeżdżaniu w

> korkach co 2 metry nie wspomnę

ale po co spiek? U znajomego w 1.2 16vt przy 160km/230nm seryjne sprzęgło wytrzymuje jeżdzenie od wiosny... Dla czego by sprzęgło z 1.4 miało nie wytrzymać u Seby?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ty ale ta z tjeta to nie twin scroll przypadkiem

przypadkiem nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I co z tego, u mnie tez jest seryjne z 1.1 i przy 0.7 tez nie śmierdzi ale cały wic polega na tym

> że ja maksymalny moment mam między 4-5krpm a nie między 2-4 tak jak w t-jecie i nigdy nie idę

> pełnym ogniem poniżej 3krpm. Jakbym miał charakterystykę zbliżona do t-jeta czyli jakieś

> 140-150Nm już przy nieco ponad 2krpm (z silnika 1.1) to dziś to już by mi tylko wspomnienia

> zostały po tym sprzęgle że o panewkach nie wspomnę.

Rozumiem, ze zajeździłeś kilka seryjnych sprzęgieł i wiesz to z autopsji a nie jak zwykle teoretyzujesz? zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a tak male doladowanie ogarnie seria komp czy trzeba stroic?

seria komp czasami ma problem z ogarnięciem serii silnika... zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bo na zapłon nie ma złotego środka

ale wytyczne co i w którą strone i kiedy i o ile trzeba zmienić to raczej nie są tajemnicą zeby.GIF Wiadomo, trzeba we własnym zakresie to zmieniać, ale podstawy warto by było znać 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Looknij sobie mape gt2056s z tym ze policzona do 16v

czy ktoś mnie nauczy jak poprawnie czytać ze zrozumieniem taka mapę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moim zdaniem nie ma sensu, najprostrzy stetoskop warsztatowy na uszy kosztuje w granicach 30-40

> złotych

> jakiś tekst

> a tu porównywarka cen

jak go używać w czasie jazdy? Trzeba przedłużać wężyk? Czy jak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie ma problem, jak bylem w polsce to powiesilem moja td04 i jest problem bo z dolu mam

> zasilanie olejem a u gory spust

Oglądałem wczoraj w WST taka jedną td04... Ja bym odwrocił. Tam w głębi na zasilaniu olejem w korpusie widać oś. Widać ja przez małą dziurkę oink.gif taki prawie restryktor. Ma coś około 2-2.5mm. Jak podłączysz odwrotnie moze być problem.

[edycja]

Poza tym obrócenie strony zimnej razem z korpusem nie robi większego problemu, jest na klamrze. Gozej gdybyś chciał obracać samą zimną stronę bo ten pierścień zabezpieczający nie sprawia pozytywnego wrażenia zeby.GIF No ale w Twoim przypadku moze być lepiej bo ta turbinę którą oglądałem to na korpusie lekko korozja zaatakowała smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.