Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> A jesli podam wam model to powiecie mi kiedy siępowinna załączyć,

> moze macie takie informacje na ten temat. Turbina to GT12

Ta to napewno sie bedzie baaaaardzo wczesnie zalaczala zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co bys polecil do "rozborowanego" 1,1 zeby tak przy 1barze bylo ze 150 kucy i zeby nie wstawala za nisko zeby dalo sie fajnie jezdzic w podciesnieniu do - nie wiem - 2500, 3000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na takim jednym odprezonym 1,2 tylko glowica przy 0,5 bara na serii programie z wiekszymi wtryskami bylo jakos 110 czy 115 koni i jakos 140nm ale nie pamietam dokladnie ile wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jeśli bym nie odprężył głowicy za pomocą kanapki i dmuchaj te 0,5

> to też będzie to + - 110KM czy mniej ??

Nie wiem ile bedzie, ja sie nie znam na tym tak jak inni ale IMO moze byc troche mniej bo turbina mniejsza niz k03 i przy 0,5 napompuje troche mniej wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w sam raz chyba a nie mała:) ja nie będę uczestniczył w rajdach,

> tylko to ma być do jazdy codziennej raczej;) to nie chcę żeby mi

> ładowało gdzieś tam dopiero od 3-4 tys obrotów, tylko

> przynajmniej od około 2tys. pozdr

Troche taka pici jest ale sie nie znam 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> hehe pici:) myślę że powinna być;)

Zreszta rob jak chcesz, twoje auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co to ten kaboom?

Jedziesz ... 1 brum ... 2 brum ... 3 brum ... but ... kaboom ... kopci sie spod maski a silnik nie nadaje sie do jazdy zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany chodzi mi caly czas cos po glowie, decydujemy sie na turbo tylko jaki dol zastosowac, jeden warunek - zadnych kanapek. Powiedzmy ze celujemy w 150ps i 200nm.

I tak:

- 1.1 z tlokami z 1.2, wiadomo trzeba ladowac z 1,2bara

- 1.2 z tlokami z łOpla

- Moze dol z 1.2 16v albo nawet z 1.4 16v?

Oczywiscie wszystko w zestawieniu z gora 8v

Jakie sa plusy i minusy poszczegolnych zestawow?

Jaka turbine zastosowalibyscie do poszczegolnych zestawow zeby nie "puchla" przy 1,2bara i ladowala tak od 2500 obr zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Widzisz jakoś nikt nie potrafi Ci odpisać....

> Dopóki sam nie spróbujesz to się nie dowiesz.

Napisz mi cos o twoim, Ty teraz jezdzisz na dole z 1,2 16v zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> k03 czy k04 ?

Minimum eSka zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam takiego ktoremu wlasnie nadcisnienie spierniczalo przez serwo wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodajrze po 2001 czy 2003 wszystkie 1,8T maja K03s, czy to 150 czy 163 czy 180 zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakiś tekst Tu masz duzo T od czego i numery. Znaczenia nie ma, K03

> i K03s poznajesz po ilosci lopatek na zimnej stronie, 4/6

Chyba 8/12 zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zalezy jak sie liczy

No w normalnej to mozna tak policzyc ale w esce juz ciezej zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powie mi ktos jaka turbina jest w FC16VT i w FC20VT?

W 16v jest chyba t25 bo tak mi wynika z katalogu.

A w 20v jest t3?

Nada sie to to mniejsze do 1,2 16v?

t25 jest wielkoscia podobna do k03 czy wieksza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chcialbym wiedziec ze z mieszanka jest wszystko dobrze.

> a myslisz ze niema sensu go montowac ?

> a po 2 mam jedno wolne miejsce na wskaznik.

> mam wskaznik temp wody, temp oleju, doladowania, cisnienia

Ten wskaznik i tak Ci sie na nic nie przyda, lepiej bys sobie EGT z termopara kupil i bedziesz napewno duzo bardziej zadowolony i napewno sie przyda wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli 30 Nm + 90 stopni?

30nm + 90 + 90 chyba zlosnik.gif

Bo seria jest 30nm + 90 ale nie pamietam dokladnie, musialbym looknac zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kurcze no właśnie a koleś mi napisał że z Audi A6 2.7 Biturbo ?

Jak nie wiesz co to i sie boisz to oddaj to mnie zlosnik.gif

Ile ma lopatek na wirniku zimnej strony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam takie oznaczenie plytek:

> ...1.........2.........3..........4.........5.........6.......7........8

> 4,15....4,25....4,07....4,12....4,25...4,10....--....4,15

> wg suwmiarki wiadomo jest 4mm i teraz jakich plytek potrzebuje ?

> 0,35.....0,3....0,35....0,3....0,3....0,35.....--....0,15

> dobrze to licze ?

> i teraz najwazniejsze pytanie:

> wpadla mi plytka w kolo zamachowe przez dziurke od ustawiania

> rozrzadu, jak jak wyciagnac najlepiej ?

Odkrecic dolna blache oslaniajaca skrzynie i kluczem na wale krecic pomalu silnikiem, moze wypadnie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no wlasnie sucz niechce

W obie strony kreciles czy tylko tak jak wskazowki zegara?

Moze sproboj do tylu powoli tylko potem sprawdz sobie rozrzad wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> panowie mam IC z uno turbo.

> ma nieszczelnosc. Moge zastosowac IC od uno Turbo diesel ?

> Z TD jest 5 cm dluzszy reszta wymiarow taka sama.

Szary mial taki u siebie swego czasu wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany warte to cos?

Wieksze od gt15 a ona chyba taka sama jak rhb4?

Ile mozna tym dmuchnac zeby bylo w miare efektownie i nie puchla przy wiekszych obrotach zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> za-ma-łe ale gt 20 będzie w sam raz do sesnastki

20 za mala zlosnik.gif

Ja sie pytam jak sie ta 17 bedzie sprawowac zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakie docelowe doładowanie? w jakim zakresie obrotów ma pracowac ?

Mysle czy do 8v by bylo dobre, moze 1,1 albo 1,2 wink.gif

0,8 to pociagnie do konca skali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> GT17 jest mniejsza niż GT20 więc?

Ale ja nie chce tego do siebie tylko jakby to sie sprawowalo np w 1,1 wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jakie macie EGT podczas sprintów np 1/4 mili???

Balbym sie miec wieksze jak 900-950 zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany mam kilka pytan, moze ktos mi pomoze zlosnik.gif

1. Ma ktos jakis sprawdzony i w miare prosty wzor na obliczanie stopnia sprezania zlosnik.gif

Moze mi ktos obliczyc, rozpisac to na przykladzie np naszego sprawdzonego 1,2 8v zeby.GIF

Bo ze mnie to jest taki matematyk jak z koziej dupy brieftasia zlosnik.gif

2. Czy wklad pompy z punto gt pasuje do kosza z seja? (PGT ma boscha a Sej walbro)

3. Czy do ssacego (np z 16v) wsadze wtryski np z PGT czy nie pasuja?

Wtryski maja jakies wymiary, sa rozne rodzaje albo wtryski to sa wtryski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Proszzz

> BTW było brać, a nie kombinujesz

Tak tylko mi sie nudzi zlosnik.gif

BTW

W lipcu mamy w planie przyjechac na szkolenie zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zastosuj restryktor oleju powiedzmy na te 1,2-1,5 mm (poprostu taka zwezka). bo problemem chyba nie

> jest ciśnienie tylko ilość leju dostającego sie do T. mailem kiedyś podobnie i waliło olejem

> przez wydech i kompresor.. tylko ze zastosowanie tego restryktora w tamtym turbo juz nic nie

> dało

Moze juz mu poprostu turbo padlo i tyle ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> żyła ? znaczy zatarło ją czy co

Pyjter mowil ze stanela sama od siebie, chyba sie zatarla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany czy ktos mi powie w jakich autach wystepowal progresywny regulator cisnienia firmy weber zlosnik.gif

Chodzi mi o taki jak np ma u siebie Taquito zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a po co Ci to on nie jest wymagany

Wieksze cisnienie - lepsze rozpylanie mieszanki i lepsza wydajnosc ...

Myle sie zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak

> nie zawsze... wtryski mają swoją wydajność przy określonym ciśnieniu a jak jest większe może być

> źle

> j.w.

> i tak i nie wszystko zależy po co to to ja teraz już nie zakładam bo nie ma takiej potrzeby

Czyli zostawiasz seryjny regulator 3 barowy z 16v czy zmieniasz?

Da sie kupic taki ktory wyglada na seryjny a ma np 3,5 bara?

Bo ja widzialem dwa rodzaje, 3 i 2,5 bara zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam 3bary bo przy takim ciśnieniu mam odpowiedni wydatek wtrysków

> tak, wiem że są takie

> są takie 2, 2.5, 3, 3.5 i są regulowane/nastawne w naszą listwę

Dobrze rozumiem?

Mozna zakupic regulator na nasza listwe ktory dodatkowo ma srubke ktora sie kreci i reguluje cisnienie zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak

Zapodaj linkiem albo fota zlosnik.gif

To jest z jakiegos auta czy tuningowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany slow klucz: TD04 zlosnik.gif

Duza locha? Zmiesci sie to pod maska? Bedzie w tych naszych malusich silnikach miala full boost przy 4 tysiach, chodzi ki tak o ok 0,8 bara zeby.GIF

Ktora z tych wszystkich jest najmniejsza, bo jest tego troche, najbardziej interere mnie ta z imprezy wrxa i volvo t4 zeby.GIF

Duzo to wieksze od np t25?

Przy 1 barze moze juz byc bardzo przyjemnie, tak mi sie wydaje wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Generalnie mitsubishi ma swoją nomenklaturę w oznaczaniu turbosprężarek:

> Pierwszy człon to typoszereg oraz rozmiar turbiny np TD04L, drugi to oznaczenie sprężarki - 13T.

> Jeśli chodzi o wydajność kompresora i surge, to dla silników 1,2 w zupełności wystarcza wspomniane

> 13T (a to ma możliwość wydmuchania 1,8b stałego doładowania), przepływ praktycznie rzędu

> kompresora 15T.

> Jeżeli chodzi o stronę gorącą to TD04L dla Twojego przypadku może być bardzo dobrym rozwiązaniem,

> czyli śmiało bierz turbo z wrx-a, taki sam projekt będę realizował i to było pierwsze turbo,

> które zaproponowałem.

> Sam jeżdżę na TD04HL-13T, to jest największa strona gorąca z serii 04 i jak dla mnie przy silniku

> 1,4 i CR 9,1 jest optymalnie

> Porównanie wielkości z t25 mija się z celem, bo odmian tych turbosprężarek też jest multum.

> Generalnie idziesz dobrym tropem.

Ty to masz z tego co wiem w PGT zlosnik.gif

Powiedz mi kiedy Ci to wstaje i na jakim doladowaniu smigasz wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale będzie też 1.2 16v najprawdopodobniej z TD04L-13T

> W punto latam póki co na 1bar, muszę to wystroić trochę, jak tylko będzie czas.

> Przebieg doładowania wrzucę z logami z różnych biegów

No to czekam zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie: moto MPX4250DP zlosnik.gif

Ma ktos to u siebie?

Jak z podlaczeniem tego do naszych bolidow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja to mam założone.

Dawaj schemata siakiegos zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Po prostu mówisz? Obawiam się, że to nie będzie takie proste bo u Drupiego w piwnicy leży tylko ten

> garret

Szukaj, fajna turbinka i dosc nisko wstaje zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Brak kasy na takie luksusy.

> BTW - w czym była fabrycznie montowana?

1,8 T VAG

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ile tłoczyła nominalnie i do ilu podoła bez szwanku?

Nie wiem ile w serii ladowala ale na 1 barze ciagnie do czerwonego zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzisiaj udało mi się przekroczyć magiczną, psychologiczną barierę i śmignąłem przeszło 200km/h

> (realne) i teraz pytanie - czy jadąc tak kilka km. z EGT stałym na poziomie 820 stopni jest

> źle, dobrze, za mało za dużo? Napięcie na sondzie 0.9V

> Przypominam - silnik pracuje na LPG

Nie wiem jak na LPG ale na benzyne egt jak najbardziej ok waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie powiedzcie mi jakie cisnienie daje pompa oleju z fajerki?

Ma ktos wskaznik?

U taquita widzialem ze max 7 barow jest hmm.gif

Zastanawiam sie nad restryktorem i nie wiem co poczac zeby.GIF

Jeszcze pytanie z seri gdzie smarowanie turbiny?

Znaczy sie gdzie to wiem, do gornego korka z przodu ale pytanie numer dwa, jaka przejsciowke tam dac zeby potem waz przykrecic?

Da sie kupic cos w sklepie zeby nie cieklo czy trza tokarza molestowac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie jeszcze jedno pytanko: Jaka srednice na wlocie i wylocie ma ICek z omegi?

Wie ktos moze jaka srednice ma wyjscie z turbo w td04 z wrxa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> stawiam ze wloty icka to fi50, czyli taki standart

Pietrek ja tez tak mysle ale wole sie upewnic czy to fi50 czy moze 45 albo 40 zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to ja Ci mówie że pińćdziesiont i możesz sie czuć upewniony

Tak myslalem ze sie odezwiesz zlosnik.gif

Dzieki wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMO za duzo wezy sie robi i niepotrzebnie uklad powieksza, ja bym zalozyl trojnik gdzies na malum obiegu a powrot bym zrobil gdzies w okolicy czwornika, ewentualnie mozna ztjunowac obudowe termostatu zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jakis inny pomysl na kanapkę odprezajaca.. bo nie mam już zaufania do 2x matal upg i przekladka ze

> stali.. jakoś metal na metal do mnie nie przemawia

Uszczelka z t-jeta rozebrana bo jest 3 czesciowa i zasadzic do tego grubszy srodek waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.