Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> aaa jeszcze jedno. Moze byc turbina z Diesla?

ja tez z tym samym pytaniem co kolega , od D tez moze byc ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> od dizla tak ale nie ze zmienną geometrią tak jak pisałem

oki nie ze zmienna geometrią łopatek ale jak to poznac majac w rece dmuchawe??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Majstry mam takie ptytanie czy podkładka pod głowice moze byc wykonana z kwasówki lub aluminium ?? wiem ze matka natura nakazuje zeby dac tam miedz ale niemam dostempu a do 2 poprzednich materiałów bez zadnego problemu wiec pytam co to by z tego było ?? mozna zastosowas kwasówke lub aluminium ?? i jaka ma byc grubosc ? 1mm czy moze 2??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wskaźnik podpinasz pod jakąś cienką rurkę idącą z kolektora

> dolotowego, byle nie ta od map sensora. Ważne żeby to było za

> przepustnicą.

Niby dlaczenie nie ta od map'a ?? chyba własnie najlepiej wpiac sie w ten wezyk!!

> Olej jak najlepszy jakościowo

> min 5w40 syntetyk a najlepiek 10w50 albo do hardcorowej jazdy 15w60.

> Dobrze jest przepłukać silnik przed zalaniem engine cleanerem

> motul-a kosztuje to około 30zł

> przed zmianą oleju wlewa się ten specyfik robi kilka kilometrow i

przyciera sie wszystko to co w silniku jest do przytarcia crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy miał ktoś może założony zawór zwrotny na przewodzie do serwa? Bo wydaje mi się że mi tamtędy

> doladowanie spiernicza bo jakieś dziwne odgłosy słychać

ale tam jest zawór zwrotny

Share this post


Link to post
Share on other sites

> OK, wierzę, może też być kwestia odpowiedniego dokręcenia, zakładaliśmy kiedyś taką w maluchu

> 800ccm, to z dokręcaniem były jaja, ale zasadniczo działała (ale szybko poszedł do ludzi, tak

> więc do końca nie wiadomo).

> Jakiś inny materiał, miększe aluminium np?

alu sie rozpłynie

proponuje nierdzewke

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Właśnie, nie pytałem o przekładkę tylko uszczelkę Ej, no musi być jakiś materiał metalowy, który

> się da użyć...

jezeli blok i głowica bendzie idealnie gładka to nierdzewka jest najlepszym rozwiązaniem

tak wtrące ze KIEDYS jak takie rzeczy jak uszczelki były trudno dostępne wystarczyło wygładzic blok i głowice, zamiast uszczelki stosowano smar i wszystko było ok.gifale podstawą było to by dwie łączone powieżchnie były idealnie gładkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie gdzie moge sie dowiedziec jakie turbina ma łozyska? ,slizgowe czy kulowe , szukalem na stronie producenta ale niestety nic nie znalazłem na ten temat, a chodzi o Garrett GT15 mod1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ślizgowe.

czyli jaki mniej wiecej restryktor zastosowac ? 2 mm?

pompa oleju standard od 1.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja tam nie wiem... ihi rhb5 5vl.. restryktor 1,2mm.. żyła 8,5 miesiąca

żyła ? znaczy zatarło ją czy co

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czy wszystkie gwinty we wszystkich autach są takie same? bo wiekszośći widziałem że tak. Pokaż jak

> to wygląda

nie, są rózne gwinty

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A ja mam taka zagadke dla Panow

> Silnik 1.1, turbina TB2209. Silnik po kapitalnym remoncie zalany syntetykiem 5w40 i sa problemy

> spore ze smarowaniem. Mianowicie na zimnym oleju po postoju w garazu cisnienie oleju na

> jalowym wynosi ok 6 barow, po rozgrzaniu oleju do ok 70stopni spada do ok 0,4-0,5, co jest

> troche zbyt niskie.

w knidze pisze ze przy 90* prawidłowe cisnienie to 0,7bar ,

kontrolka zaczyna świecic przy 0,2bara

moze u ciebie jest za duży restryktor i ciśnienie zamiast na silnik idzie przez turbine prosto w miske ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bakielit i wycinasz

ewentualnie blacha lub kmieć znaczy miedz zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> BTW - ile bandażu pójdzie mi na te rogi?

tyle ile zawsze zlosnik.gif 5m to za mało 10 bedzie za duzo smile.gif czyli proponuje kupic 10 i zostanie ci kawałek na dp

Share this post


Link to post
Share on other sites

pany , ma ktoś moze w CC / SC garrett TB22 ?? chciałbym zobaczyć jak to mniej wiecej wyglada wisząc na swoim miejscu zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z tego co wiem to "Wy" zawsze dajecie zimną muszlę od strony skrzyni, więc moje ułożenie Ci się

> pewnie nie przyda... ale jeśli jednak to poszukam fotek.

mozesz pokazac , zawsze mozna ogladnac i obadać ,chociaz w cc nie mam za duzo miejsca na szaleństwa zwłaszcza ze chce zostawic chłodnice po swojej stronie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie zawsze, ja miałem wydechem w stronę skrzyni. Wiem jak działa to, teraz robię na odwrót

tzn było coś zle ? bo tez tym razem myślałem zeby go dac po stronie skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzieki za odpowiedz czyli bedzie git bo intercooler znajduje sie nad silnikiem i wężyk bedzie

> podobnej dlugosci, no może max z 10 cm dluzszy

> I jeszcze jedno Koledzy, proszę o pomoc jak podpiąć kolejno ponumerowane króćce wężyków w

> przepustnicy tzn gdzie np można podpiąć regulator, map sensor gdzie boost a gdzie blow off

> sugerując się zdjęciem

> Z góry dziekuję.

kolego , gdzie sie nie wepniesz bedzie dobrze zlosnik.gifok.gif

seryjnie regulator (1) był podpięty do króćca nr 2 i map do króćca obok ale ty go nie posiadasz w tym kolektorze to albo jakiś trójniczek od 2 albo improwizujesz i wpinasz go w pozostałe tak jak bov czy wg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jeszcze wrócił bym do tematu kolektora do 1.2 16V

> Czy nie lepiej zrobić przejściówkę z seryjnego kolektora do turbiny.

> Na początek powinno starczyć.

> A jeśli chodzi o wykonanie to znacznie łatwiejsze

> Czy ktoś wypowiedział by się na temat tej turbinki Garrett BT22

> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?p=355126&sid=c9d812c0d615ce87fa461e087a4ff786#355126

przejsciówka z seryjnego kolektora moze byc , chyba nikt nie bedzie miał nic przeciwko , tylko kwestia taka zeby jakoś z głową tą przejsciówke zrobic zeby turbina jakos sensownie wisiała , bo jak widze co u niektorych ze sciągają DP i turbine zeby np wymienić filtr oleju to mnie troche słabi zlosnik.gif

a co chcesz wiedziec kolego na temat tej turbiny ??

pochodzi ona z nissana 300zx twin turbo i jest jedną z 2 takich samych turbin - wiec moze w google dowiesz sie dokładniej wszystkiego co cie interesuje

no a pozatym kolega Glaca ma u siebie taką samą tylko w silniku 1.2 8v i jakoś daje sobie rade

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Glaca, na serio, jaki Ty miałeś tam przewód zamontowany? Był chociaż w oplocie? Mój jest tak

> zbrojony, że trzeba go piłką do metalu ciąć a najlepiej szlifierką.

> Z wymianą będzie u Ciebie luz, dużo miejsca masz

tez kiedyś miałem 2 przewody zbrojone oba do 400 bar ! a i tak po pół roku sie przegrzały i pękły jeden za drugim , teraz mam teflon w stali w sumie 20zł drozszy ale juz ponad rok trzyma zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No właśnie dlatego się pytałem.

> Myślałem że sam zegar obsługuje sondę.

> W takim razie ten zestaw z linku jest dość atrakcyjny cenowo.

> Chyba go zamówię a następne zakupy dopiero za miesiąc.

> No może jeszcze jakiś zestaw EGT i koniec SPŁUKANY

> Spokojnie poszukam jakiejś turbiny

do górnej śruby

> A jeszcze jedno -smarowanie

> Przewinęło się w tym wątku już ale nie wiem dokładnie gdzie.

> Przy samym filtrze oleju są dwa korki na imbus.

> Jak dobrze pamiętam to bez różnicy z którego można podciągnąć smarowanie?? Jeden jest większy

> drugi mniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.