Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

A jesli podam wam model to powiecie mi kiedy siępowinna załączyć, moze macie takie informacje na ten temat. Turbina to GT12

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z tym przelozeniem i ta turbinka to bys sie chyba zamachal

I chyba tak bedzie jak na razie ze bede machał, zobaczymy w praniu ja to bedzie wygladało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy pod barana trzeba zawsze wycinać pas przedni ?? czy jest jakies opcjonalne wyjście ?? Albo moze ktoś ma fotki różnich kolektorów wydechowych pod turbo , bede wdzieczny za foto wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy moze mi powiecie ile może dmuchnąć max turbina GT12 ?? Bo chce dać 0,4 bara nią na silnik podoła temu ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na razie tyle, ma to wystarczyć do wiosny a wtedy bedzie sie dalej modziło. A co do pytania ty moze ty znasz odpowiedź, ja chce max 120KM u seju 1,2 8v nic więcej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> bartekk dmuchal wiecej niz 0,4 bara , ale pojawiało sie stukowe

Ja chce jak na razie to 0,4 na wiosnę będzie większa turbina i SMT6, Czyli mówisz że 0,4 dmuchnie i bedzie gicior - zobaczymy bo już zawiozłem to do Olka i czekam na termin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, a powiedzcie mi przy jakim już doładowaniu słychać zawór upustowy ?? Wiem, wiem, ze to zależy tez od modelu zaworu ale... może ktos cos kiedys testował i wie czym smierdzi taka sprawa grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhy no to sie to poskręca tak jak serię, Tommi mam jeszcze jedno pytanie bo jest kilka wersji przekładki między uszczelki do odprężenia silnika, jaka wg Ciebie moge dać tą przekładkę chodzi mi o jej grubość jeśli planuję max na silniku 1,2 8c 130KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to założę tą org zobacze co sie bedzie działo z nią

PS: Ile może wynosić kompresja na zdrowym silniku, 14 to już dobrze jest to wiem ale przy jakiej kompresji można już sie crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze mi ktos dac schemat jak podpiąć wskaźnik doładowania, oraz jakim olejem najlepiej zalać silnik z Turbo.

Z góry dziekuję smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej powiedzcie mi czy na pokazanym rysunku w miejscu co wskazują strzałki ma byś otwór na wylot?? Bo u mnie jest, dzisiaj to zauważyłem i jak ładuje turbina to przecież tamtędy spierdziela powietrze, ma tam cos być czy nie??

Przepustnica z 1,1 ale 1,2 ma cos podobnego tyle że jak wiadomo nie ma wtryskiwacza

280011145-277640332.jpg

post-74272-14352489268334_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> IMO to tam powinny być takie czarne kołeczki ustalające i łączące

> góre i dół przepustnicy w jedną całość jak odkręcisz śruby.

Kupi takie coś w motoryzacyjnym?? jak sie o to pytac?? ma to jakąś nazwę ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w ASO tak, chociaz nie wiadomo czy beda to mieli na miejscu co co

> "zwyklego" motoryzacyjnego to szczerze watpie

> pozdr.

Nie mam ASO u siebie i nie wiem gdzie moze sie znajdować np w Kraku czy Tarnowie. Mam prośbe do kogoś kto ma ASO na miejscu o zakupienie mi tych kołków, i tej uszczelki co jest w przepustnicy (tej czarnej grubej) kase zwrócę przelewem na konto wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zrobić zeby auto miało znowu tyle Db na tłumiki co przed montażem turba ?? miałem 125Db a teraz to prawie jak seria buczy crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przy turbo trzeba dawać jakiś tłumik na końcu czy można zapodać strumienice jako końcowy, bo leży mi strumienica fi50 w garażu, a mam zamiar przerobić wydech z fi50 na fi50 i końcowy by trzeba zmienić wtedy i dlatego pytam o tą strumienice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No dobra, po to wlasnie pytam. To co, nie da sie wogole zamontowac

> wydajniejszego wtrysku w SPI? Czy da sie, tylko ze swieczka

> szukac takiego co by pasowal? (Tak rozumiem, ze 99% samochodow z

> turbo ktore ma dostatecznie mocne wtryski jest MPI, pytanie

> pozostaje).

> A tak: podpiac dwa wtryski SPI pod jeden sygnal (zakladamy dalej, ze

> iloscia paliwa martwimy sie w kompie sami)? Sa jakies

> elektryczne przeciwwskazania?

> Edit: pytanie co do dwoch wtryskow na jednym sygnale pozostaje,

> aczkolwiek skoro juz bede chcial ladowac drugi wtrysk, to musi

> miec osobne gniazdko i mozna rownie dobrze zamontowac jeden

> wydajniejszy z jakiego MPI...

A CZUCZU nie miał czasem w CC wtryskiwacza od jakiejś Corsy ?? Turba nie miał ale wtrysk był wydajniejszy, nie znam sie dlatego taka sugestia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Panowie odłożyłem trochę kasiory i chce wyspawać wydech, bo teraz ma fi45 a to trochę za mały pod turbo chyba, Jakie fi polecacie 50, 60 ?? i jakie tłumiki zapodać żeby chodził jak seria tj cichutko 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> do jakiej turbiny i do jakiem mocy?

Teraz mam GT12 ale na wiosnę będzie większa tak by dawała sobie radę z mocą do 130KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie wiec jak z tą średnicą wydechu ?? powiedzcie mi jeszcze jaką turbinę zapodać bo mam skrzynkę z abarta i chcę ją zostawić a wiadomo jakie się ma obroty na niej, czy ta by była dobra KKK K14 bo mam akurat kolektor wyspawany pod nią za zgrzewkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy można prosić fotki tłoków "odprężonych" jak to mniej więcej ma wyglądać bo wybieram sie do tokarza i chce sie dowiedzieć czy mi to zrobi, tylko wolał bym mieć foto. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chcesz serie tloki przerabaic??

Teraz gadałem z MEFISTO i on mi mówi ze lepiej głowcie zrobić tj komore spalania powiększyć ale znowu pytanie o foty jest. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> raczej zapewnić sobie spalanie stukowe

A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie silnika crazy.gif bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> najlepszy i najprostszy to kute tłoki,

> najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc

> można.....

> ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i

> na jakiej turbinie chcesz latać.

Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany powidzta mi już tak ostatecznie ile KM można uzyskać na 100% zdrowym silniku 1,2 8v 75 nic nie dłubanym itp. przy soft turbo o doładowanie 0,4-0,5 ?? Bo mam mały dylemat teraz bo jeśli po remoncie silnika jego praca poprawi się o połowę to myślę że nie bede sie bawił w duże doładowania turbiną i zostane przy tym co mam bo w zupełnosci m ito wystarcza, tylko mnie interesuje ile to może być KM i w jakich granicach może być moment. Może się to da jakoś policzyć (nie chodzi mi i dane co do jednego KM ale tak + - ) wink.gif czy trzeba by jechać na hamownię wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na takim jednym odprezonym 1,2 tylko glowica przy 0,5 bara na serii

> programie z wiekszymi wtryskami bylo jakos 110 czy 115 koni i

> jakos 140nm ale nie pamietam dokladnie ile

A jeśli bym nie odprężył głowicy za pomocą kanapki i dmuchaj te 0,5 to też będzie to + - 110KM czy mniej ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a powiedzcie mi jeszcze jedno. Chodzi mi po głowie zamontowanie trochę ostrzejszego wałka rozrządu. Silnik zostawiam bez odprężenia i będę śmigał na doładowaniu 0,4-0,5. Jest jakaś szansa że się da taki wałek wsadzić do silnika z turbiną czy lepiej nie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale musi to być wałek pod turbo a nie pod n/a

A masz jakieś info czym się on różni od wałka pod n/a ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie ma współotwarcia zaworów, które jest niewskazane przy turbo.

Firma REWAR z Krakowa zajmuje sie przerabianiem wałków i ma w ofercie wałek właśnie pod Turbo do 1,1 - 1,2 cena przeróbki do 414zł

CO wy na to zeby zapoda taki waleczek 260* do Seja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do silnika turbo będzie to bardzo złe rozwiązanie.

A jest w ogóle jakaś szansa na wsadzenie innego wałka niż ten seryjny 866 do 1,2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie jest. Warto kupić te bandaże termoizolacyjne z Allegro, bo rura z turbiny co idzie do IC jest gorąca od kolektora i dzisiaj dotykam IC a on jest bardzo ciepły. Jakie polecacie bandaże, moze jakieś namiary?? PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najlepsza taśma termoizolacyjna jakiej używałem - glinokrzemianowa do

> 1260 st. C z firmy Plastcar Wzmocniona cienkimi drucikami

> stalowymi i dodatkowo chyba ma w sobie coś z waty szklanej.

A czy po owinięciu takim bandażem kolektora powinno się dymić z niego i po wszystkim ma on zmienić kolor na brązowawy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dymić na pewno będzie na początku, kolor lekko zmieni ale nie z

> białego w brąz

no to mnie pocieszyłeś bo myślałem że coś nie tak z tym bandażem jest bo dymiło się z niego, a ludzie na ulicy gapili się bo z pod maski się trochę kopciło hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, możecie mi podać nr świecy z NGK bo szukam i nigdzie nie mają a te z 1,3 Uno Turbo maja większy gwint niż ta moja :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.