Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> GT15 też by dobrze pasowała swoją charakterystyką pracy

ta ale doskonale wiesz ze apetyt rośnie w miarę jedzenia a później GT15 to raczej spuchnie a ta k03 wrazie czego tak do 150 może trochę więcej wystarczy

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne A

> zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i

> chyba się nie wysadził

Wysadzil zlosnik.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A tego to nie wiedziałem Co się dokładnie stało?

Spalanie stukowe poniszczylo uszczelke miedzy cylindrami. Po zmianie na seryjna glowice problem ustapil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Spalanie stukowe poniszczylo uszczelke miedzy cylindrami. Po zmianie

> na seryjna glowice problem ustapil.

Aaa, to chyba mi to mówiłeś kiedyś, że uszczelka poszła, tylko wtedy myślałem, że to od zbyt dużego ciśnienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Aaa, to chyba mi to mówiłeś kiedyś, że uszczelka poszła, tylko wtedy

> myślałem, że to od zbyt dużego ciśnienia.

Potem ładowalem tyle samo i bylo ok - na przekladce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zmiesci sie??

przydalby sie jakis punkt odniesienia - komorke postaw obok np

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zmiesci sie??

Jak to jest dokładnie turbosprężarka? Model, trim, A/R...

Patrząc po zdjęciu to na 99% się zmieści.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Swistak to Ihi RHB5 vl7

Eee, malutka ta turbinka zlosnik.gif Zmieścisz ją bez najmniejszego problemu waytogo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaka malucka dmuchnie mi to do 1,5 a tyle mi styknie grinser006.gif

Wiecej nie chce:) teraz tylko chce zrobic tak zeby jak najszybciej wstawala 270751858-jezyk.gif Bo przy jakiej wartosci bedzie maks boost??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zmiesci sie??

bez problemu, najwyżej kolanko by sie przydało skrucić żeby mieć większe pole manewru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaka malucka dmuchnie mi to do 1,5 a tyle mi styknie

> Wiecej nie chce:)

Malutka zlosnik.gif To jaki zakres doładowania jest na mapie to jeszcze nic nie znaczy zlosnik.gif Zobacz jaki max flow może dać ta turbosprężarka przy ciśnieniu 1,5 bara dla Twojego silnika, żeby pracowała efektywnie zlosnik.gif Powiedz w jakie moce celujesz aktualnie i maksymalnie.

> teraz tylko chce zrobic tak zeby jak najszybciej

> wstawala Bo przy jakiej wartosci bedzie maks boost??

Dobrze domknięty WG i MBC pozwolą Ci na dosyć szybkie narastanie boostu. Ile dokładnie potrzeba będzie obrotów do pełnego doładowania to ciężko powiedzieć, bo to zależy od konkretnego setupu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co bys polecil do "rozborowanego" 1,1 zeby tak przy 1barze bylo ze 150 kucy i zeby nie wstawala za nisko zeby dalo sie fajnie jezdzic w podciesnieniu do - nie wiem - 2500, 3000?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci tak setup ma byc taki:

Przepustnica rozwierck na to 42 a 41

Gora 1.2 z zaworami na 3 katy

Dol z 1.1 z tlokami od 1.2 plus metalowa uszczelka z 1.2 16V

Kolektor bedzie baranek

co do kwesti storjenia jeszcze nie wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Powiem Ci tak setup ma byc taki:

> Przepustnica rozwierck na to 42 a 41

> Gora 1.2 z zaworami na 3 konty

> Dol z 1.1 z tlokami od 1.2 plus metalowa uszczelka z 1.2 16V

> Kolektor bedzie baranek

> co do kwesti storjenia jeszcze nie wiem

na co te zawory hmm.gifbiglaugh.gif

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przerobione, dzieki za zwrocenei uwagi, zle se napisalem, to wszystko przez te zmiekczania 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany powidzta mi już tak ostatecznie ile KM można uzyskać na 100% zdrowym silniku 1,2 8v 75 nic nie dłubanym itp. przy soft turbo o doładowanie 0,4-0,5 ?? Bo mam mały dylemat teraz bo jeśli po remoncie silnika jego praca poprawi się o połowę to myślę że nie bede sie bawił w duże doładowania turbiną i zostane przy tym co mam bo w zupełnosci m ito wystarcza, tylko mnie interesuje ile to może być KM i w jakich granicach może być moment. Może się to da jakoś policzyć (nie chodzi mi i dane co do jednego KM ale tak + - ) wink.gif czy trzeba by jechać na hamownię wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretycznie przy 0,5bara powinno byc okolo 50% mocy grinser006.gif

Przynajmniej tak na uczelni mnie ucza spineyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na takim jednym odprezonym 1,2 tylko glowica przy 0,5 bara na serii programie z wiekszymi wtryskami bylo jakos 110 czy 115 koni i jakos 140nm ale nie pamietam dokladnie ile wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na takim jednym odprezonym 1,2 tylko glowica przy 0,5 bara na serii

> programie z wiekszymi wtryskami bylo jakos 110 czy 115 koni i

> jakos 140nm ale nie pamietam dokladnie ile

A jeśli bym nie odprężył głowicy za pomocą kanapki i dmuchaj te 0,5 to też będzie to + - 110KM czy mniej ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jeśli bym nie odprężył głowicy za pomocą kanapki i dmuchaj te 0,5

> to też będzie to + - 110KM czy mniej ??

Nie wiem ile bedzie, ja sie nie znam na tym tak jak inni ale IMO moze byc troche mniej bo turbina mniejsza niz k03 i przy 0,5 napompuje troche mniej wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a powiedzcie mi jeszcze jedno. Chodzi mi po głowie zamontowanie trochę ostrzejszego wałka rozrządu. Silnik zostawiam bez odprężenia i będę śmigał na doładowaniu 0,4-0,5. Jest jakaś szansa że się da taki wałek wsadzić do silnika z turbiną czy lepiej nie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wejz napisz do catcamsa lub pipercams jaki masz motor i oni Ci zrobia pod silnik walek

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie a powiedzcie mi jeszcze jedno. Chodzi mi po głowie

> zamontowanie trochę ostrzejszego wałka rozrządu. Silnik

> zostawiam bez odprężenia i będę śmigał na doładowaniu 0,4-0,5.

> Jest jakaś szansa że się da taki wałek wsadzić do silnika z

> turbiną czy lepiej nie ??

ale musi to być wałek pod turbo a nie pod n/a

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A masz jakieś info czym się on różni od wałka pod n/a ??

nie ma współotwarcia zaworów, które jest niewskazane przy turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczytałem wszystkie 48 stron...uffff

ale i tak nie jestem pewien co zrobić aby dobrze uturbić mojego sejka smile.gif

ale wiem na pewno że skontaktuje się osobiście z któryms ze speców i opracuje szczegółowy charmonogram zmian.....żeby nie potrzebnie kasy nie wywalać

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie ma współotwarcia zaworów, które jest niewskazane przy turbo.

Firma REWAR z Krakowa zajmuje sie przerabianiem wałków i ma w ofercie wałek właśnie pod Turbo do 1,1 - 1,2 cena przeróbki do 414zł

CO wy na to zeby zapoda taki waleczek 260* do Seja

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Firma REWAR z Krakowa zajmuje sie przerabianiem wałków i ma w ofercie

> wałek właśnie pod Turbo do 1,1 - 1,2 cena przeróbki do 414zł

> CO wy na to zeby zapoda taki waleczek 260* do Seja

Do silnika turbo będzie to bardzo złe rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Do silnika turbo będzie to bardzo złe rozwiązanie.

A jest w ogóle jakaś szansa na wsadzenie innego wałka niż ten seryjny 866 do 1,2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A jest w ogóle jakaś szansa na wsadzenie innego wałka niż ten seryjny

> 866 do 1,2 ?

Ale w jakim celu? Dla silnika uturbianego, który był fabrycznie wolnossący, seryjne wałki są już "ostre".

Dla przykładu weź sobie np. wałki z Fiata Coupe 2.0 16V i 16VT. Obydwa silniki są tą samą konstrukcją, a wałki z T są "łagodniejsze" od tych z N/A.

Oczywiście możesz dać do siebie inny wałek, ale najpierw sobie policz jaki miałby to być, żeby był jak najlepiej zgrany z całą resztą setupu, a później zleć komuś wykonanie takiego wałka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ale w jakim celu? Dla silnika uturbianego, który był fabrycznie

> wolnossący, seryjne wałki są już "ostre".

> Dla przykładu weź sobie np. wałki z Fiata Coupe 2.0 16V i 16VT.

> Obydwa silniki są tą samą konstrukcją, a wałki z T są

> "łagodniejsze" od tych z N/A.

> Oczywiście możesz dać do siebie inny wałek, ale najpierw sobie policz

> jaki miałby to być, żeby był jak najlepiej zgrany z całą resztą

> setupu, a później zleć komuś wykonanie takiego wałka.

hmm Grabowski może się nie zna ale on zasadza ostrzejsze wałki do T i to działa

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> hmm Grabowski może się nie zna ale on zasadza ostrzejsze wałki do T i

> to działa

> pzdr

Jakie konkretnie "ostrzejsze" masz na myśli? Bo to jest pojęcie względne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie konkretnie "ostrzejsze" masz na myśli? Bo to jest pojęcie

> względne.

pytanie z innej beczki... ogarniesz kompa z 1,2 16v pod T?

info na priv ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pytanie z innej beczki... ogarniesz kompa z 1,2 16v pod T?

> info na priv

Priv ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jakie konkretnie "ostrzejsze" masz na myśli? Bo to jest pojęcie

> względne.

z 247 na 306 i działa

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z 247 na 306 i działa

> pzdr

To też jeszcze za mało danych. Podaj dokładne fazy, albo chociaż współotwarcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie jest. Warto kupić te bandaże termoizolacyjne z Allegro, bo rura z turbiny co idzie do IC jest gorąca od kolektora i dzisiaj dotykam IC a on jest bardzo ciepły. Jakie polecacie bandaże, moze jakieś namiary?? PZDR

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie pytanie jest. Warto kupić te bandaże termoizolacyjne z

> Allegro, bo rura z turbiny co idzie do IC jest gorąca od

> kolektora i dzisiaj dotykam IC a on jest bardzo ciepły. Jakie

> polecacie bandaże, moze jakieś namiary?? PZDR

Najlepsza taśma termoizolacyjna jakiej używałem - glinokrzemianowa do 1260 st. C z firmy Plastcar ok.gif Wzmocniona cienkimi drucikami stalowymi i dodatkowo chyba ma w sobie coś z waty szklanej.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

istnieje inny sposób na podlaczenei smarowania turbinki? głównie chodzi mi o powrót

np. poprzez jakas podstawke pod filtr oleju? np. z uno turbo chłodzenie oleju z wyjetym termostatem?

Patent nei może przekraczac 200zł frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najlepsza taśma termoizolacyjna jakiej używałem - glinokrzemianowa do

> 1260 st. C z firmy Plastcar Wzmocniona cienkimi drucikami

> stalowymi i dodatkowo chyba ma w sobie coś z waty szklanej.

A czy po owinięciu takim bandażem kolektora powinno się dymić z niego i po wszystkim ma on zmienić kolor na brązowawy ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> istnieje inny sposób na podlaczenei smarowania turbinki? głównie

> chodzi mi o powrót

> np. poprzez jakas podstawke pod filtr oleju? np. z uno turbo

> chłodzenie oleju z wyjetym termostatem?

> Patent nei może przekraczac 200zł

niebardzo bo spływ musi być grawitacyjny więc trochę to trudne przy podstawce z uno.

zrobienie miski nie jest jakiś wielkim wyzwaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A czy po owinięciu takim bandażem kolektora powinno się dymić z niego

> i po wszystkim ma on zmienić kolor na brązowawy ??

dymić na pewno będzie na początku, kolor lekko zmieni ale nie z białego w brąz zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dymić na pewno będzie na początku, kolor lekko zmieni ale nie z

> białego w brąz

no to mnie pocieszyłeś bo myślałem że coś nie tak z tym bandażem jest bo dymiło się z niego, a ludzie na ulicy gapili się bo z pod maski się trochę kopciło hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to mnie pocieszyłeś bo myślałem że coś nie tak z tym bandażem jest

> bo dymiło się z niego, a ludzie na ulicy gapili się bo z pod

> maski się trochę kopciło

u mnie za pierwszym razem w trasie go zrywałem bo myślałem że sie pale a za drugim cieciu na parkingu myślał że sie pale i przyleciał z gaśnicą hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.