Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> niebardzo bo spływ musi być grawitacyjny więc trochę to trudne przy

> podstawce z uno.

> zrobienie miski nie jest jakiś wielkim wyzwaniem.

wiem , raz juz zrobiłem zlosnik.gif

ale tym razem chciałbym jaknajmniej druta

Share this post


Link to post
Share on other sites

> istnieje inny sposób na podlaczenei smarowania turbinki? głównie

> chodzi mi o powrót

> np. poprzez jakas podstawke pod filtr oleju? np. z uno turbo

> chłodzenie oleju z wyjetym termostatem?

> Patent nei może przekraczac 200zł

Dokładnie tak jak napisał Tommi - spływ musi być w pełni grawitacyjny. A maksymalne dopuszczalne odchylenie od pionu nie może przekaraczać 30 stopni.

Tak więc zastosuj normalny patent z otworem spływowym w misce olejowej. Pamiętaj tylko, żeby był jak najwyżej, bo jak dasz za nisko to będziesz miał problem z prawidłowym odpływem oleju co w efekcie będzie powodowało dymienie z turbosprężarki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> u mnie za pierwszym razem w trasie go zrywałem bo myślałem że sie

> pale a za drugim cieciu na parkingu myślał że sie pale i

> przyleciał z gaśnicą

A wjedź jeszcze w kałużę z taką "wypalającą się" termoizolacją - to dopiero robi zasłonę dymną zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wiem , raz juz zrobiłem

> ale tym razem chciałbym jaknajmniej druta

to kup miske od t-jet'a zlosnik.gif tam jest spływ już gotowy w misce zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wjedź jeszcze w kałużę z taką "wypalającą się" termoizolacją - to

> dopiero robi zasłonę dymną

zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to kup miske od t-jet'a tam jest spływ już gotowy w misce

a przypadkiem w t-jetcie miska nie jest taka sama jak w 16v? Bo jeśli tak to będzie problem z dopasowaniem do ósemki zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a przypadkiem w t-jetcie miska nie jest taka sama jak w 16v? Bo jeśli

> tak to będzie problem z dopasowaniem do ósemki

mówisz o kratce mocowanej do podpór wału a do tego miska czy o czyms innym o czym niewiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mówisz o kratce mocowanej do podpór wału a do tego miska czy o czyms

> innym o czym niewiem?

właśnie o tym ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> właśnie o tym

iiitam zlosnik.gif to nie problem zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

czysto techniczne...

CCS 1.1 spi, świstak i osprzęt i do tego fmu grabosia... JAk się zabrać za "wystrojenie" tego??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> iiitam to nie problem

ale bez drutu sie nie obędzie zlosnik.gif poza tym miske od tidżeta to chyba tylko w aso dostanie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czysto techniczne...

> CCS 1.1 spi, świstak i osprzęt i do tego fmu grabosia... JAk się

> zabrać za "wystrojenie" tego??

wywalić fmu, zasadzić wtryskiwacz od poldasa, map sensor, zrobić program i zapomnieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale bez drutu sie nie obędzie poza tym miske od tidżeta to chyba

> tylko w aso dostanie

nazwijmy to robótkami ręcznymi zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wywalić fmu, zasadzić wtryskiwacz od poldasa, map sensor, zrobić

> program i zapomnieć.

a ktos juz ogarnia kompy zelowe ? (te małe , w punto2 8v)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ktos juz ogarnia kompy zelowe ? (te małe , w punto2 8v)

czesi od ponad roku reszta sie nie bawi w fejsy od pepików zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a ktos juz ogarnia kompy zelowe ? (te małe , w punto2 8v)

Same programy aktualnie tak, a hardware to chyba jakoś już bardzo niedługo zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czesi od ponad roku reszta sie nie bawi w fejsy od pepików

a jak wyglada sprawa zewnetrznych kompow typu piggyback?

pamietam ze smt-6 se nei radziła z tymi nowymi kompami

poradzili juz sobei z tym? smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jak wyglada sprawa zewnetrznych kompow typu piggyback?

> pamietam ze smt-6 se nei radziła z tymi nowymi kompami

> poradzili juz sobei z tym?

problemem jest autoadaptacja która ma spory zakres, tym samym nastawy sie rozjadą po pewnym czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wywalić fmu, zasadzić wtryskiwacz od poldasa, map sensor, zrobić

> program i zapomnieć.

A Ty znowu swoje. Pytanie było dosyć konkretne zeby.GIF Nie mam w okolicy jakiegoś magika ktory to ogarnie na wsytrojenie a latanie gdzieś w polske nie wchodzi w gre. Ogolnie nie jest to ani nigdy nie będzie zaden kiler. MA poprostu się kulać po drodze.

Czyili dalej oczekuje jakiś podpowiedzi jak to zrobić, znaczy ustawić fmu. Czy przy okazji coś się robi z seryjnym regulatorem ciśnienia? rozkręca go na maksa, na minimum??? ITP.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A Ty znowu swoje. Pytanie było dosyć konkretne Nie mam w okolicy

> jakiegoś magika ktory to ogarnie na wsytrojenie a latanie gdzieś

> w polske nie wchodzi w gre. Ogolnie nie jest to ani nigdy nie

> będzie zaden kiler. MA poprostu się kulać po drodze.

> Czyili dalej oczekuje jakiś podpowiedzi jak to zrobić, znaczy

> ustawić fmu. Czy przy okazji coś się robi z seryjnym regulatorem

> ciśnienia? rozkręca go na maksa, na minimum??? ITP.

> Pozdro

przy jednym wtrysku jest mega problem, jak byś zasadził 4-y wydajniejsze to przez fmu dało by rade jakoś wystroić ale jeden to albo na dole będzie mega mega zalany a na górze będzie prawie dobrze albo na dole będzie prawie dobrze a na górze zamkniesz wtrysk.

jak oszukasz map sensor zaworkiem to wyobraź sobie że lanie paliwa będzie uzależnione od położenia przepustnicy i fmu i niczego więcej, IMO to sporo za mało

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czysto techniczne...

> CCS 1.1 spi, świstak i osprzęt i do tego fmu grabosia... JAk się

> zabrać za "wystrojenie" tego??

skoro jest FMU grabarza to już stroić nie trzeba, sam się "stroi" i o dziwo działa choć w SPI to chyba jeszcze nie testowane

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przy jednym wtrysku jest mega problem, jak byś

[cut]

> więcej, IMO to sporo za mało

no i spoko, trzeba było tak odrazu, konkretne pytanie i konkretna odpowiedz na to pytanie. A nie jakieś tam wywyody o strojeniu itp 20.GIF

Ale jak coś to tymczasowo jako "stage 1" musi wystarczyć smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> skoro jest FMU grabarza to już stroić nie trzeba, sam się "stroi" i o

> dziwo działa choć w SPI to chyba jeszcze nie testowane

> pzdr

nie usytaawia się jakoś minimalnego ciśniena na wolnuch obrotach? Albo jakoś inaczej?? Wstępnaregulacja musi być jakaś

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie usytaawia się jakoś minimalnego ciśniena na wolnuch obrotach?

> Albo jakoś inaczej?? Wstępnaregulacja musi być jakaś

no właśnie nie jego FMU to taki patent ze sie sam dostraja na podstawie podciśnienia bodajże więc to się poprostu wpina i wio, wiele osób jest anty i w pewnym sensie ich rozumiem natomiast widziałem to już w wielu wozach i wiesz co nie słyszałem o tym by któryś pierdną silnikiem a zrobił ich takich sporo

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie usytaawia się jakoś minimalnego ciśniena na wolnuch obrotach?

> Albo jakoś inaczej?? Wstępnaregulacja musi być jakaś

on podnosi ciśnienie paliwa w nadciśnieniu w stosunku ustalonym przez producenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam takie pytanko...

Mam do kupienia silnik 1.2 8V turbo strojony na smt6 (na 2 mapy). Czy zmieniając wydech i intercooler będzie musiałbyć jeszcze raz strojony od nowa żeby dało się normalnie, bezpiecznie jeździć??

Druga sprawa.. jeżeli będzie taka potrzeba to kto w Warszawie i okolicach będzie mógł coś takiego wystroić za rozsądne pieniądze (na 2 mapy) i jaki byłby tego koszt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam takie pytanko...

> Mam do kupienia silnik 1.2 8V turbo strojony na smt6 (na 2 mapy). Czy

> zmieniając wydech i intercooler będzie musiałbyć jeszcze raz

> strojony od nowa żeby dało się normalnie, bezpiecznie jeździć??

> Druga sprawa.. jeżeli będzie taka potrzeba to kto w Warszawie i

> okolicach będzie mógł coś takiego wystroić za rozsądne pieniądze

> (na 2 mapy) i jaki byłby tego koszt?

jak zmienisz IC to musisz robic jeszcze raz program, przy wydechy to chyba niema znaczenia. Tommi to podobno dobrze ogarnia, tylko pytanie czy niebardziej sie oplaca zrobic remap kompa niz jeszcze raz stroic smt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> mam takie pytanko...

> Mam do kupienia silnik 1.2 8V turbo strojony na smt6 (na 2 mapy). Czy

> zmieniając wydech i intercooler będzie musiałbyć jeszcze raz

> strojony od nowa żeby dało się normalnie, bezpiecznie jeździć??

> Druga sprawa.. jeżeli będzie taka potrzeba to kto w Warszawie i

> okolicach będzie mógł coś takiego wystroić za rozsądne pieniądze

> (na 2 mapy) i jaki byłby tego koszt?

zalezy najaki IC zmienisz i na jaki wydech, warunki pracy sie zmienią więc warto by było programy skorygować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zalezy najaki IC zmienisz i na jaki wydech, warunki pracy sie zmienią

> więc warto by było programy skorygować.

a jakie byłyby koszty takiego skorygowania? kolektor wydechowy zostaje ten co był, ale wydech znacząco inny- dużo krótszy więc pewnie jest sens. Miałbyś Tommi możliwość wystroić to + ew. podłączyć smt i z a jakie pieniądze? (możesz napisać na gg 7442022 mail darek_jot@op.pl jakbys mógł lub tu..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak zmienisz IC to musisz robic jeszcze raz program, przy wydechy to

> chyba niema znaczenia. Tommi to podobno dobrze ogarnia, tylko

> pytanie czy niebardziej sie oplaca zrobic remap kompa niz

> jeszcze raz stroic smt.

remap i strojenie smt to jedna i ta sama robota różnica tylko w sofcie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

w oszukaniu podcisniowego map sensora?

wezyk z zaworem jednostronnym czy puszczenie go przed turbina gdzie jest podcisnienie?

map sensor zintegrowany z czujnikiem temp

instalacja sterowana dodatkowym wtryskiem z czujnika nadcisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w oszukaniu podcisniowego map sensora?

> wezyk z zaworem jednostronnym czy puszczenie go przed turbina gdzie

> jest podcisnienie?

> map sensor zintegrowany z czujnikiem temp

> instalacja sterowana dodatkowym wtryskiem z czujnika nadcisnienia

zaworek ok.gif przed turbiną będzie za małe podciśnienie. zmiań map-a na zwykłego i zostaw serie działającą jako czujnik temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zaworek przed turbiną będzie za małe podciśnienie. zmiań map-a na

> zwykłego i zostaw serie działającą jako czujnik temp.

ok.gif jezeli dam rade dowiedziec sie ktore kable z wiazki ida do mapa a ktore odpowiadaja za temp to tak zrobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jezeli dam rade dowiedziec sie ktore kable z wiazki ida do mapa a

> ktore odpowiadaja za temp to tak zrobie

Najprawdopodobniej bez problemu można to sprawdzić za pomocą multimetru zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jezeli dam rade dowiedziec sie ktore kable z wiazki ida do mapa a

> ktore odpowiadaja za temp to tak zrobie

proszęęę

wtyczkamap16vfw6.jpg

tylko numery pinów u Ciebie będą inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> proszęęę

> tylko numery pinów u Ciebie będą inne.

wyglada jak wtyczka do boshowego mapa - ciekawe czy MM ma tak samo

ps. a potrafisz powiedziec ktore dwa zostawic dla temp , a ktore dwa dac do mapa?

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wyglada jak wtyczka do boshowego mapa - ciekawe czy MM ma tak samo

to jest MM z mojego silnika

> ps. a potrafisz powiedziec ktore dwa zostawic dla temp , a ktore dwa

> dac do mapa?

> pzdr

dla temp masa i iat a dla ciśnienia +5v, masa i map

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jest MM z mojego silnika

> dla temp masa i iat a dla ciśnienia +5v, masa i map

dzieki ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w oszukaniu podcisniowego map sensora?

> wezyk z zaworem jednostronnym czy puszczenie go przed turbina gdzie

> jest podcisnienie?

> map sensor zintegrowany z czujnikiem temp

> instalacja sterowana dodatkowym wtryskiem z czujnika nadcisnienia

a nie łatwiej kupić MPX'a za stówkę i mieć problem z chachy hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a nie łatwiej kupić MPX'a za stówkę i mieć problem z chachy

> pzdr

czym jest mpx?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a nie łatwiej kupić MPX'a za stówkę i mieć problem z chachy

> pzdr

nie bo do nowego mapa trzeba remap robić albo świnie zasadzaćalbo kombinować z większymi wtryskami bo na 100% seria wtedy nie wydoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czym jest mpx?

dawna motorola, mpx 4250AP to nadciśnieniowy mapsensor który rozwiąże twój problem i nie trzeba kombinować z zaworkami itp.

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dawna motorola, mpx 4250AP to nadciśnieniowy mapsensor który rozwiąże

> twój problem i nie trzeba kombinować z zaworkami itp.

> pzdr

watepie zeby elektronika eobd sobie z nim poradziła

Share this post


Link to post
Share on other sites

> watepie zeby elektronika eobd sobie z nim poradziła

a skąd biorą sie twoje wątpliwości hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a skąd biorą sie twoje wątpliwości

> pzdr

z tego , ze nei sadze zeby seryjny program miał mapy napisane dla nadcisnienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z tego , ze nei sadze zeby seryjny program miał mapy napisane dla

> nadcisnienia

taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach sobie stroisz a nie kombinujesz z blokowaniem tego, ew. jak chcesz bez kombinowania z wyglądem i wiązką kup mama od FC Turbo wygląda jak seryjny w SC ale jest nadciśnieniowy także

pozatym pamiętaj ze nawet seryjny w SC/CC jest nadciśnieniowy do poziomu ok. 0,3 bara

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach

> sobie stroisz

w podcisnieniu to seryjny sie sprawdza , bez wymiany na mpxy

a jezeli chodzi o strojenie to bardzo chetnie tylko nikt nie potrafi zelowych remapowac (czytaj watki ponizej)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki MPX w podciśnieniach działa jak seryjny a na nadciśnieniach

> sobie stroisz a nie kombinujesz z blokowaniem tego, ew. jak

> chcesz bez kombinowania z wyglądem i wiązką kup mama od FC Turbo

> wygląda jak seryjny w SC ale jest nadciśnieniowy także

Pod każdy mapsensor o innym zakresie niż seryjny trzeba od początku przeprowadzać indywidualne strojenie w zakresie podciśnienia jak i nadciśnienia.

> pozatym pamiętaj ze nawet seryjny w SC/CC jest nadciśnieniowy do

> poziomu ok. 0,3 bara

> pzdr

To może być tylko granica bezpieczeństwa, ale podaj nadciśnienie do takiego mapsensora i sprawdź odczyty z ECU. Chyba nic więcej nie muszę tłumaczyć ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w podcisnieniu to seryjny sie sprawdza , bez wymiany na mpxy

> a jezeli chodzi o strojenie to bardzo chetnie tylko nikt nie potrafi

> zelowych remapowac (czytaj watki ponizej)

Nie w samym remapowaniu jest problem tylko w chwilowym braku fejsu do zgrania i wgrania softu zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.