Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> poszukać warsztatu gdzie wycinają metal laserowo

> dac im UPG i kazać wyciąć taką samą z metalu

A czy wycinanie woda tez moze byc. Czy moze jakosciowo to nie bardzo dobre rozwiazanie hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie do Tommi, czy da się to przykręcić do głowicy seicento 1.1??? chodzi mi o rozstaw śrub i kanałów wylotowych na głowicy. jest to turbosprężarka kkk k03 niby do Audi ale napisałeś że taka może być. fotka w załączniku

post-119985-14352498232265_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest turbina od diesla a nie od benzyny ze zmienna geometria lopatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

szybkie pytanie

jakie swiece zastosowac do 1,2 suszarka z astry 1,7d cisnienie 0,8bar-a??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szybkie pytanie

> jakie swiece zastosowac do 1,2 suszarka z astry 1,7d cisnienie

> 0,8bar-a??

seryjne

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pytanie do Tommi, czy da się to przykręcić do głowicy seicento 1.1???

> chodzi mi o rozstaw śrub i kanałów wylotowych na głowicy. jest

> to turbosprężarka kkk k03 niby do Audi ale napisałeś że taka

> może być. fotka w załączniku

jemu chodziło o samą turbinę a nie cały kolektor

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jemu chodziło o samą turbinę a nie cały kolektor

> pzdr

tak, ale turbina jest nierozłącznie z kolektorem w tym przypadku, poza tym ma zmienną geowmtrie łopatek zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak, ale turbina jest nierozłącznie z kolektorem w tym przypadku,

> poza tym ma zmienną geowmtrie łopatek

bo tommiemu chodziło zapewne o k03-01 lub 02 z audi 2,7 bi turbo, sam taka miałem, marcin1289 nie sprawdził że więcej niż jeden model/silnik audi miał turbiny, jak by nie miała zmiennej geometrii to nie był by problem, po prostu odciąć i przyspawać do kolektora, odpada ci problem uszczelniania w tym miejscu

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie pytanie do kolegow z jakich sprzegiel korzystacie ?? ja mam valeo od 1,2 16V i zaczyna sie troche slizgac dlatego zaczelem sie zastanawiac nad sprzeglem od radzikowskiego tylko nie wiem czy jest sens moze ktos juz wczesniej bral od niego sprzegla ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> takie pytanie do kolegow z jakich sprzegiel korzystacie ?? ja mam

> valeo od 1,2 16V i zaczyna sie troche slizgac dlatego zaczelem

> sie zastanawiac nad sprzeglem od radzikowskiego tylko nie wiem

> czy jest sens moze ktos juz wczesniej bral od niego sprzegla ??

Ja mialem caly zestaw od 16V - koło, tarcza i docisk i dawało rade do konca. Moze wystarczy Ci mocniejszy docisk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> takie pytanie do kolegow z jakich sprzegiel korzystacie ?? ja mam

> valeo od 1,2 16V i zaczyna sie troche slizgac dlatego zaczelem

> sie zastanawiac nad sprzeglem od radzikowskiego tylko nie wiem

> czy jest sens moze ktos juz wczesniej bral od niego sprzegla ??

powinieneś jeszcze spróbować kompletu z 1.4 16v 200mm średnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany potrzeba mi pomocy bo zaczyna mi koncepcji brakowac caly czas mam problem z wydmuchujaca uszczelka pod glowica pacjet 1,2 8V zalozona kanapka 2 uszczelki tym razem elringa ale byly tez gotza i kwasiak teraz 2 mm byl 1mm cisnienie doladowania 1Bar glowica dokrecona tak jak fabryka kaze 20 niutoonow 40niutonow 90 stopni 90 stopni czy ja robie cos nie tak ze mi uszczelki jak muchy padaja ?? watpie ze to winna glowicy albo bloku bo od pierwszego wydmuchania do teraz (razem bylo ich chyba 4 albo 5) zmienila sie miedzy czasie i glowica i dol silnika i dalej jest to samo ma ktos jakies sugestie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany potrzeba mi pomocy bo zaczyna mi koncepcji brakowac caly czas

> mam problem z wydmuchujaca uszczelka pod glowica pacjet 1,2 8V

> zalozona kanapka 2 uszczelki tym razem elringa ale byly tez

> gotza i kwasiak teraz 2 mm byl 1mm cisnienie doladowania 1Bar

> glowica dokrecona tak jak fabryka kaze 20 niutoonow 40niutonow

> 90 stopni 90 stopni czy ja robie cos nie tak ze mi uszczelki jak

> muchy padaja ?? watpie ze to winna glowicy albo bloku bo od

> pierwszego wydmuchania do teraz (razem bylo ich chyba 4 albo 5)

> zmienila sie miedzy czasie i glowica i dol silnika i dalej jest

> to samo ma ktos jakies sugestie ??

moim zdaniem troche zbyt duże ciśnienie(silnik nieodprężony) kanapka może być za mało na 1bar... ale możliwe,że się myle jeśli tak to prosze mnie poprawić

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany potrzeba mi pomocy bo zaczyna mi koncepcji brakowac caly czas

> mam problem z wydmuchujaca uszczelka pod glowica pacjet 1,2 8V

> zalozona kanapka 2 uszczelki tym razem elringa ale byly tez

> gotza i kwasiak teraz 2 mm byl 1mm cisnienie doladowania 1Bar

> glowica dokrecona tak jak fabryka kaze 20 niutoonow 40niutonow

> 90 stopni 90 stopni czy ja robie cos nie tak ze mi uszczelki jak

> muchy padaja ?? watpie ze to winna glowicy albo bloku bo od

> pierwszego wydmuchania do teraz (razem bylo ich chyba 4 albo 5)

> zmienila sie miedzy czasie i glowica i dol silnika i dalej jest

> to samo ma ktos jakies sugestie ??

to nie ciśnienie "wydmuchuje" uszczelkę....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to nie ciśnienie "wydmuchuje" uszczelkę....

a więc co? myślałem,że mieszanka paliwa + powietrze pod wysokim ciśnieniem właśnie to robi,kiedy następuje spalanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tommi jakies sugestie ?? moze nalezalo by glowice mocniej dociagnac dodam tylko ze uszczelka pada przy jazdach testowych czyli przebieg w okolicach 100 - 200 KM

moze ja robie cos nie tak podczas urzytkowania motoru ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a więc co? myślałem,że mieszanka paliwa + powietrze pod wysokim

> ciśnieniem właśnie to robi,kiedy następuje spalanie...

mimochodem napisałeś własnie to co powoduje wywalenie uszczelki.....

TAK... mieszanka jest zła

TAK... jest pod wysokim ciśnieniem

TAK... stuka zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tommi jakies sugestie ?? moze nalezalo by glowice mocniej dociagnac

> dodam tylko ze uszczelka pada przy jazdach testowych czyli

> przebieg w okolicach 100 - 200 KM

> moze ja robie cos nie tak podczas urzytkowania motoru ??

albo coś nie tak robi ten co je stroił rotfl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tommi jakies sugestie ?? moze nalezalo by glowice mocniej dociagnac

> dodam tylko ze uszczelka pada przy jazdach testowych czyli

> przebieg w okolicach 100 - 200 KM

> moze ja robie cos nie tak podczas urzytkowania motoru ??

AFR i program dobry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto jest wystrojone na SMT 6 niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia AFR bynajmniej narazie

a czy przy obecnym programie zmniejszenie cisnienia doladowania moglo by pomoc??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> auto jest wystrojone na SMT 6 niestety nie mam mozliwosci sprawdzenia

> AFR bynajmniej narazie

> a czy przy obecnym programie zmniejszenie cisnienia doladowania moglo

> by pomoc??

no to jak to masz wystrojone bez pomiaru AFRu? Mieszanka "na oko"???? icon_eek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no to jak to masz wystrojone bez pomiaru AFRu? Mieszanka "na oko"????

ja kupilem gotowy silnik ktory wczesniej jedzil i byl strojony sonda szerokopasmowa ale od mometu jak go zakupilem caly czas go odbudowoje bo okazal sie totalnym szrotem jedzil on na smt6 i powielu problemach ze sprzedajacym dostalem od niego i kompa i smt6 na ktorym to jedzilo wiec teoretycznie program powinien byc ok ale jak widac nie jest niewiem tez czy jedna z przyczyna moze byc paliwo poniewaz w polsce auto jedzilo niby na 98 oktanowej ja do takowej nie mam dostepu i leje 95 oktanowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

> smt6 na ktorym to jedzilo wiec teoretycznie program powinien byc

> ok ale jak widac nie jest

no widzisz, trzeba było nie kombinować tylko zrobić to porządnie od nowa. Z tego co czytam to wychodzi, ze auto jest poza granicami kraju. Szkoda, gdyby było w bydgoszczy to bym Ci polecił "kogoś" z torunia i szybko byśmy Ci to wystroili tak jak nalezy smile.gif

A na odległość nie pomoge frown.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak auto jest w irlandii

a tak z ciekawosci kogo z torunia bo sprzedajacy w toruniu mieszka i troche sie tam osob zna smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak jest panowie z chlodnicą oleju oraz regulatorem cisnienia?? Potrzebne czy można obyć się bez tego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, co byście polecili z dwóch wariantów: regulator grabowskiego czy dwa dodatkowe wtryski włączane włącznikiem ciśnieniowym? silnik jest 1.1 mpi seicento, ciśnienie ma być 0.45-0.5bar dodam że smt i remap odpada bo ja sie na tym nie znam i nie znam nikogo kto by się na tym znał a nie chce jeździc po całej polsce i szukać elektronika. pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie, co byście polecili z dwóch wariantów: regulator grabowskiego

> czy dwa dodatkowe wtryski włączane włącznikiem ciśnieniowym?

> silnik jest 1.1 mpi seicento, ciśnienie ma być 0.45-0.5bar dodam

> że smt i remap odpada bo ja sie na tym nie znam i nie znam

> nikogo kto by się na tym znał a nie chce jeździc po całej polsce

> i szukać elektronika. pozdr

jak chcesz regulator grabowskiego to daj znac smile.gif ostal sie w garazu i czeka az ktos go wezmie smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak chcesz regulator grabowskiego to daj znac ostal sie w garazu i

> czeka az ktos go wezmie

a jeździłeś na nim? jak działa? bo słyszałem że w niektórych przypadkach zalewa silnik przy małym cisnieniu lub daje za słabą mieszankę przy maksymalnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jeździłeś na nim? jak działa? bo słyszałem że w niektórych

> przypadkach zalewa silnik przy małym cisnieniu lub daje za słabą

> mieszankę przy maksymalnym.

do 1.1 mpi mozesz miec problem zeby go zamontować, chyba ze zmienisz listwe i kolektor ssacy na taki z 1.2 75.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> do 1.1 mpi mozesz miec problem zeby go zamontować, chyba ze zmienisz

> listwe i kolektor ssacy na taki z 1.2 75.

uu to nie dobrze, ale czy nie wpłynie to źle na kompa? tzn czy nie będzie wykazywał błędów, gdybym zmienił tę listwę? czyli jednak lepiej dwa dodatkowe wtryski? a mam pytanie jeszcze jak macie wskaźnik ciśnienia doładowania to jak wygląda w praktyce moment "załączenia" turbosprężarki to znaczy czy ona wstaje natychmiast przy konkretnych obrotach , czy płynnie bo nie wiem jak to zrobić czy żeby od razu włączały się dwa wtryski, czy najpierw jeden przy 0.25 i drugi przy 0.4-0.5? bo chciałbym uniknąć szarpnięcia samochodu w momencie rozpoczęcia doładowania. Następna sprawa jaka mnie nurtuje to instalacja gazowa, bo znam jednego gościa który ma skode felicje 1.3 turbo z instalacją gazową drugiej gen na mieszalniku z podłączoną kompensacją i chodzi mu to płynnie ale ja chciałbym założyć sekwencję i właśnie nie wiem czym się różni sekwencja do N/A od sekwencji do T, przepraszam że piszę o tym na tym forum,ale założyłem temat w "gaz na ulicach" i jak narazie zero odzewu. pozdrawiam wszytkich

Share this post


Link to post
Share on other sites

> uu to nie dobrze, ale czy nie wpłynie to źle na kompa? tzn czy nie

Hmm ,zainwestuj w świnke. Ecumaster jakieś 450pln, mapsensor 90, podłączenie tego i wystrojenie to w zalezności od umiejętności od 0 do jakieś 300pln (tak sądze) a spokojna głowa o prawidłowe działanie - bezcenna zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hmm ,zainwestuj w świnke. Ecumaster jakieś 450pln, mapsensor 90,

> podłączenie tego i wystrojenie to w zalezności od umiejętności

> od 0 do jakieś 300pln (tak sądze) a spokojna głowa o prawidłowe

> działanie - bezcenna

oczywiście że to by było w sumie najlepsze rozwiązanie, no ale ja w dziedzinie elektroniki to jestem dno:) a pozatym myślę o instalacji gazowej a benzyna miałaby mi tylko służyć w nagłych i ekstremanych sytuacjach np gdyby brakło gazu:) a ze świnką nigdy nie miałem do czynienia i nie wiem wogóle co do czego:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

tzn znam jedną firmę która mogłaby to zrobić, ale raz byłem się pytać ile kosztuje zrobienie dolotu z chipem i jak mi powiedzieli że 2200zł to podziekowałem.... to na pewno za wystrojenie silnika z turbem też by nie mało zawołali, za taką kasę to kupiłbym 2 nowe turbiny i jeszcze by mi zostało

Share this post


Link to post
Share on other sites

> uu to nie dobrze, ale czy nie wpłynie to źle na kompa? tzn czy nie

> będzie wykazywał błędów, gdybym zmienił tę listwę? czyli jednak

> lepiej dwa dodatkowe wtryski? a mam pytanie jeszcze jak macie

> wskaźnik ciśnienia doładowania to jak wygląda w praktyce moment

> "załączenia" turbosprężarki to znaczy czy ona wstaje natychmiast

> przy konkretnych obrotach , czy płynnie bo nie wiem jak to

> zrobić czy żeby od razu włączały się dwa wtryski, czy najpierw

> jeden przy 0.25 i drugi przy 0.4-0.5? bo chciałbym uniknąć

> szarpnięcia samochodu w momencie rozpoczęcia doładowania.

> Następna sprawa jaka mnie nurtuje to instalacja gazowa, bo znam

> jednego gościa który ma skode felicje 1.3 turbo z instalacją

> gazową drugiej gen na mieszalniku z podłączoną kompensacją i

> chodzi mu to płynnie ale ja chciałbym założyć sekwencję i

> właśnie nie wiem czym się różni sekwencja do N/A od sekwencji do

> T, przepraszam że piszę o tym na tym forum,ale założyłem temat w

> "gaz na ulicach" i jak narazie zero odzewu. pozdrawiam wszytkich

Co do regulatora to musialbys zrobic tak - wymienic kolektor ssacy i listwe, Przerobic pompe paliwa. Wtryski zostawić swoje ale tu też nie obejdzie sie bez rzeźby bo wtryski z 1.1 sa krótsze.

Jak lubisz druciarnie to powiem Ci jak to sie robilo kilka lat temu. Jeden wtrysk dajesz zalaczany czujnikiem od malucha - tak jak w patencie grabowskiego, drugi wtrysk dajesz załączany czujnikiem cisnienia oleju poprzez przekaźnik (lampka na desce gaśnie jak pojawi sie wlasnie 0,5 bara) Ale takie cos to moim zdaniem rzezba w kupie. Robilo sie tak 5 lat temu jak nie było dostępu do niczego. Teraz proponowałbym Ci kupić świnkę - choćby tego ECU Mastera + map sensor który widzi nadcisnienie. Można to podłączyć tak aby ta świnka sterowała tylko dodatkowymi wtryskami co jest nietrudne. A potem jak bedziesz miał apetyt na wiecej to masz wieksze możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co do regulatora to musialbys zrobic tak - wymienic kolektor ssacy i

> listwe, Przerobic pompe paliwa. Wtryski zostawić swoje ale tu

> też nie obejdzie sie bez rzeźby bo wtryski z 1.1 sa krótsze.

> Jak lubisz druciarnie to powiem Ci jak to sie robilo kilka lat temu.

> Jeden wtrysk dajesz zalaczany czujnikiem od malucha - tak jak w

> patencie grabowskiego, drugi wtrysk dajesz załączany czujnikiem

> cisnienia oleju poprzez przekaźnik (lampka na desce gaśnie jak

> pojawi sie wlasnie 0,5 bara) Ale takie cos to moim zdaniem

> rzezba w kupie. Robilo sie tak 5 lat temu jak nie było dostępu

> do niczego. Teraz proponowałbym Ci kupić świnkę - choćby tego

> ECU Mastera + map sensor który widzi nadcisnienie. Można to

> podłączyć tak aby ta świnka sterowała tylko dodatkowymi

> wtryskami co jest nietrudne. A potem jak bedziesz miał apetyt na

> wiecej to masz wieksze możliwości.

nie wiem może i tak zrobie... ale narazie nie będę stroił benzyny tylko założe instalacje gazową na blosie z kompensacją i będę tak śmigał, myślę że w 3 tysiacach się wyrobię z nową turbiną, bo na więcej narazie mnie nie stać, a na benzynie jakoś się dowlokę na wolnych obrotach do stacji jakby mi gazu brakło, ale będę pilnował wskaźnika to raczej nie braknie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie wiem może i tak zrobie... ale narazie nie będę stroił benzyny

> tylko założe instalacje gazową na blosie z kompensacją i będę

> tak śmigał, myślę że w 3 tysiacach się wyrobię z nową turbiną,

> bo na więcej narazie mnie nie stać, a na benzynie jakoś się

> dowlokę na wolnych obrotach do stacji jakby mi gazu brakło, ale

> będę pilnował wskaźnika to raczej nie braknie:)

O jakiej turbinie myślisz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> O jakiej turbinie myślisz ?

garrett gt15 z Berlingo HDI nowa w SZIKu kosztuje 800zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

> O jakiej turbinie myślisz ?

myślałem jeszcze nad dwiema gt12 ale nigdzie nie mogę tego dostać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> myślałem jeszcze nad dwiema gt12 ale nigdzie nie mogę tego dostać.

odpal auto na jednej, a potem kombinuj dalej

Share this post


Link to post
Share on other sites

> odpal auto na jednej, a potem kombinuj dalej

jak będę miał jedną to i tak będzie git

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak będę miał jedną to i tak będzie git

jak na takiej małej to będzie mały git hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifrotfl.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak na takiej małej to będzie mały git

na gt 15?? małej???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na gt 15?? małej???

no a co? wielka?? rotfl.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no a co? wielka??

w sam raz chyba a nie mała:) ja nie będę uczestniczył w rajdach, tylko to ma być do jazdy codziennej raczej;) to nie chcę żeby mi ładowało gdzieś tam dopiero od 3-4 tys obrotów, tylko przynajmniej od około 2tys. pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w sam raz chyba a nie mała:) ja nie będę uczestniczył w rajdach,

> tylko to ma być do jazdy codziennej raczej;) to nie chcę żeby mi

> ładowało gdzieś tam dopiero od 3-4 tys obrotów, tylko

> przynajmniej od około 2tys. pozdr

Troche taka pici jest ale sie nie znam 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Troche taka pici jest ale sie nie znam

hehe pici:) myślę że powinna być;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> hehe pici:) myślę że powinna być;)

Zreszta rob jak chcesz, twoje auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w sam raz chyba a nie mała:) ja nie będę uczestniczył w rajdach,

> tylko to ma być do jazdy codziennej raczej;) to nie chcę żeby mi

> ładowało gdzieś tam dopiero od 3-4 tys obrotów, tylko

> przynajmniej od około 2tys. pozdr

następny co turbine dobiera na oko sciana.gifsciana.gifsciana.gif weź mape turbiny którą chcesz zasadzić i zobacz w jakim zakresie obrotów będzie działała.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.