Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> nie przestaną, grubość przed ściskiem 1,9mm po ścisku 1,7mm

> wydajność wtryskiwaczy

to wiem bo już wcześniej przeczytałem na tym forum, ale co ozn dokładnie ta wartość i jak się ją oblicza

> jak poczytasz instrukcją z www.ecumaster.com i wiesz jak działa

> silnik to sobie poradzisz

niby coś tam wiem co nieco, ale te linie kodu i to 8x16 czy cuś o którym pisał Tommi to dla mnie ciemny tunel bez światełka na końcu...

> mapy już nie mam ale mój nie miał żadnego laga (boost 1 bar) i cisnął

> ostro od dołu tak do 5500 obr min,

to by nie było złe, a nawet bym powiedział że dobre;) ale 1 bar to za dużo koni wychodzi to by mi wachacze pourywało;) a gumy co tydzień nowe na przod;) ale musze to wszystko jeszcze raz przemyśleć nad tą K03 tylko się boje że jak mi zacznie walić 15 na sto beny to krucho będzie z kasą oj krucho;)

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co to ten kaboom?

Jedziesz ... 1 brum ... 2 brum ... 3 brum ... but ... kaboom ... kopci sie spod maski a silnik nie nadaje sie do jazdy zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> - uszczelka pod głowicę Spesso Racing

> - wtryski około 250-300 ccm

> - świnia typu Ecumaster

> - turbina k03-17 z audi bi-turbo

> pzdr

Jaka jest moc i moment na takim setupie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to wiem bo już wcześniej przeczytałem na tym forum, ale co ozn

> dokładnie ta wartość i jak się ją oblicza

to jrst grubość uszczelki pod głowicę przed założeniem i już po przykręceniu głowy

> niby coś tam wiem co nieco, ale te linie kodu i to 8x16 czy cuś o

> którym pisał Tommi to dla mnie ciemny tunel bez światełka na

> końcu...

poczytaj instrukcję a dasz radę

> to by nie było złe, a nawet bym powiedział że dobre;) ale 1 bar to za

> dużo koni wychodzi to by mi wachacze pourywało;) a gumy co

> tydzień nowe na przod;) ale musze to wszystko jeszcze raz

> przemyśleć nad tą K03 tylko się boje że jak mi zacznie walić 15

> na sto beny to krucho będzie z kasą oj krucho;)

> pozdr

albo śmoc albo ekonomia, nie może być nic pomiędzy

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jaka jest moc i moment na takim setupie ?

nigdy nie shamowany frown.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co to ten kaboom?

to był mój samochód, SC 1,2 8v Turbo, a nazwany został kaboom bo silnik wybuchł

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nigdy nie shamowany

> pzdr

to może czas do setki albo na 1/4 mili ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to może czas do setki albo na 1/4 mili ?

14,59 na ćwiarę, do setki nie mierzyłem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to był mój samochód, SC 1,2 8v Turbo, a nazwany został kaboom bo

> silnik wybuchł

> pzdr

coo? to co się mu stało że pierdyknoł, a teraz czym jeździsz?? a tam wcześniej chodziło o wydajnosć wtrysków a nie o uszczelke;) moc i ekonomia? a po środku moment obrotowy:) pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> coo? to co się mu stało że pierdyknoł, a teraz czym jeździsz?? a tam

> wcześniej chodziło o wydajnosć wtrysków a nie o uszczelke;) moc

> i ekonomia? a po środku moment obrotowy:) pozdr

silnik gruchnął z winy głowicy ale nie ma sensu odkopywać tej wojny

no ta wartosc podaje ci wydajnosc wtryskiwaczy

teraz to ja jezdze pontiac'em firebird z silnikiem v8

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> silnik gruchnął z winy głowicy ale nie ma sensu odkopywać tej wojny

> no ta wartosc podaje ci wydajnosc wtryskiwaczy

> teraz to ja jezdze pontiac'em firebird z silnikiem v8

> pzdr

o to mówisz że na muscle cary się przerzuciłeś... mój kumpel ma trans ama z 1982

a wtryski z audi TT mogły by być np?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> o to mówisz że na muscle cary się przerzuciłeś... mój kumpel ma trans

> ama z 1982

> a wtryski z audi TT mogły by być np?

z audi chyba pasują, ja miałem z fiata coupe ale tam były 380 co dla ciebie będzie za dużo

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Generalnie takie jest moje założenie: auto ma [bip]jak dzikie

..a teraz uzyj jezyka polskiego by to jakos wygladalo

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z audi chyba pasują, ja miałem z fiata coupe ale tam były 380 co dla

> ciebie będzie za dużo

> pzdr

audi mają 280- tak podaje producent, ale można dać większe? w razie gdybym chciał iść dalej i zwiększać ciśnienie? kiedyś tam... a i jeszcze kwestia pompy paliwowej czy da rade przy takich wtryskach..

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ..a teraz uzyj jezyka polskiego by to jakos wygladalo

oj tam się czepiasz szczegółów...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> audi mają 280- tak podaje producent, ale można dać większe? w razie

> gdybym chciał iść dalej i zwiększać ciśnienie? kiedyś tam... a i

> jeszcze kwestia pompy paliwowej czy da rade przy takich

> wtryskach..

jak dasz większe to będzie problem z jałowymi obrotami, myślę że na początek 280'tki ci stykną

pompę dał bym walbro 255 albo tą z lancera

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> oj tam się czepiasz szczegółów...

..a prosilem grzecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kto podjąłby się zrobie pod 1,1 mpi turbo? ta dziedzina mnie

> przerasta ale męczy by zrobić oraz koszta.

kto się takimi rzeczami u was w rejonie zajmuje to nie wiem więc nie pomogę a co do kosztów to cóż w sumie wszystko masz w tym temacie, ale bez 5-8 koła (w zależności jakie części kupisz) bym nie podchodził jeśli sam się na tym nie znasz i nie będziesz robił

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam 2 pytania do jakiej wartości ciśnienia doładowania starczają seryjne wtryski i pompa paliwa silnika 1.1 mpi seicento, i czy do soft turbo ok 0.5 bara można zostawić seryjny wydech (nie chodzi już nawet o sam tłumik tylko średnice rury wydechowej za turbiną)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam, mam 2 pytania do jakiej wartości ciśnienia doładowania

> starczają seryjne wtryski i pompa paliwa silnika 1.1 mpi

> seicento, i czy do soft turbo ok 0.5 bara można zostawić seryjny

> wydech (nie chodzi już nawet o sam tłumik tylko średnice rury

> wydechowej za turbiną)

1.1 to ma chyba 114ccm wtryski wiec 0,5 bara to już może się robić mało, co do pompy nie wiem bo ja zawsze wymieniam na mocniejszą z lancea lub walbro 255, wydech moze zostać seria choć powiększenie to phi50-52mm napewno pomoże

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na allegro są podobne tylko że od 5tys wzwyż a tu na złotówki

> wychodzi jakieś 1500? chyba sie opłaci, ale ta turbina (T3) do

> 1.1 chyba zbyt duża ale ja tam nie wiem

Bardzo tanio biorąc pod uwagę że to nówka sprzęt a sama nówka turbina to 1000zł i tak ściągana z UK zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bardzo tanio biorąc pod uwagę że to nówka sprzęt a sama nówka turbina

> to 1000zł i tak ściągana z UK

ja nie wiem, ja tam wole sobie poskładać z różnych części, wiadomo że co nowe to nowe ale niby kupisz zestaw a i tak wszystko trzeba będzie przerabiać, bo to jest raczej dedykowane do japońców i nie wiem czy ta turbina nie jest za duża do 1.1, bo kolega ma T2 w lanosie 1.5 i wstaje mu pow 2 tys obr a tu jest T3 a do 1.1 to może być porażka, ale jak wcześniej wspominałem nie będę mówił no bo nie wiem nie widziałem mapy nie wiem jaka charakterystyka, zresztą są tutaj mądrzejsi ode mnie jeżeli chodzi o dobór turbiny;) ja np kupiłem w zeszłym tygodniu turbinę za 230zł z kolektorem i downpipem na allegro i już mi przyszła toto luzu prawie wcale nie ma nawet mi się udało trafić na dobry egzemplarz, kolega ma mi sprzedać IC z golfa 3 tdi za 25 zł;) narazie zbieram graty w marcu zakładam LPG a później jak sie cieplej zrobi to biorę się za uturbianie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czy taki zestaw opłaca się kupić ???

> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/V-BAND-TU...%3A1|240%3A1318

chińska tandeta wogóle się nie opłaca bo icka będzie trzeba obspawać, obejmy słabej jakości, gumy zazwyczaj nie pasują, turbiny to chiński deszcz a Blow-offy zazwyczaj puszczają przy pierwszym odpaleniu, sprawdzone organoleptycznie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam małe pytanko odnośnie uszczelki pod głowicą teraz już jest pora na wymianę i mam pytanie czy inwestować w stalówkę czy zostawić gumową, turbo wjedzie gdzieś na początku wakacji i nie wiem co robić z uszczelka. Doładowanie chciałbym 0.6 0.8b tak, aby mieć na początek ~130km

Autko z podpisu devil.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co masz na myśli mówiąc stalówkę bo to szerokie pojęcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co masz na myśli mówiąc stalówkę bo to szerokie pojęcie

stalowa uszczelka pod głowicę.

Taka jaką możesz kupić bodajże w intercarsie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> stalowa uszczelka pod głowicę.

> Taka jaką możesz kupić bodajże w intercarsie...

masz na myśli metalową cienką uszczelkę od 16v która ładnie dopręży ci silnik ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> masz na myśli metalową cienką uszczelkę od 16v która ładnie dopręży

> ci silnik ??

Tak, tylko jest pytanie czy odprężać i jeździć do lipca może nawet i do sierpnie na odprężonym silniku bez mocy czy wrzucać zwykłą gumową uszczelkę i potem się martwić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak, tylko jest pytanie czy odprężać i jeździć do lipca może nawet i

> do sierpnie na odprężonym silniku bez mocy czy wrzucać zwykłą

> gumową uszczelkę i potem się martwić.

zwykla uszczelka kosztuje 30-50zł a metalowa z aso 170

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zwykla uszczelka kosztuje 30-50zł a metalowa z aso 170

a czy ta metalowa odpręża silnik i jak mocno? Czy jest potrzebna jeżeli doładowanie będzie 0.6 - 0.8bara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a czy ta metalowa odpręża silnik i jak mocno? Czy jest potrzebna

> jeżeli doładowanie będzie 0.6 - 0.8bara?

jeśli mnie pamięć nie myli to wszem i wobec w tym wątku pisano wielokrotnie że do 1 bara a nawet ciut więcej spokojnie można jeździć na seryjnej uszczelce i głowicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a czy ta metalowa odpręża silnik i jak mocno?

a od kiedy cieńsza uszczelka odpręża ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a od kiedy cieńsza uszczelka odpręża ???

A to nie wiedziałem, że ona jest cieńsza od gumowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeśli mnie pamięć nie myli to wszem i wobec w tym wątku pisano

> wielokrotnie że do 1 bara a nawet ciut więcej spokojnie można

> jeździć na seryjnej uszczelce i głowicy

Dzięki wielkie za odpowiedź 20.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukam IHI RHB51

Ale jak bym nie znalazł zeby.GIF to która z wymienionych na początku turbin będzie miała najbardziej zbliżone parametry?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szukam IHI RHB51

> Ale jak bym nie znalazł to która z wymienionych na początku turbin

> będzie miała najbardziej zbliżone parametry?

pytanie który VJ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

seryjna uszczelke wyciska dlatego najlepsze rozwiazanie to po prostu zalozyc dwie uszczelki metalowe plus do tego przekladka ze stali czarnej tak 2 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seryjna uszczelke wyciska dlatego najlepsze rozwiazanie to po prostu

> zalozyc dwie uszczelki metalowe plus do tego przekladka ze stali

> czarnej tak 2 mm

Tylko pytanie czy to nie będzie za dużo, bo turbo niby mam w planach bardzo długo terminowych czyli lipiec i teraz czy jest sens męczyć się na mocno odprężonym silniku przez~4 miesiące

Share this post


Link to post
Share on other sites

> toś mnie zażył

> Sprawdze.

od jakiego auta? będzie szybciej wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> plus do tego przekladka ze stali

> czarnej tak 2 mm

[OT]

Gdyby przekładka była potrzebna zapraszam na PRIVa

[OT]

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tylko pytanie czy to nie będzie za dużo, bo turbo niby mam w planach

> bardzo długo terminowych czyli lipiec i teraz czy jest sens

> męczyć się na mocno odprężonym silniku przez~4 miesiące

to tylko kwestia czy stać cię by dwa razy płacić za śruby, uszczelki itp.

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

to kup teraz jakas najtansza upg za 30 zl poskladaj a jak bedziesz robic turbo to wtedy zrobisz taki zestaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Daihatsu Charade GTti

no to RHB51 VQ17 czyli coś w rodzaju turbiny z uno turbo i temu podobnych odpowiednik mniej więcej k03s jednak gorąca strona mniejsza. do jakiego silnika chcesz to pchać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.