Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> a na mój prosty rozum powinieneś użyć świni do strojenia benzyny a

> gaz wysterować programem przeznaczonym do tej instalacji, nie

> pamiętam jaką instalkę ma Seebek ale właśnie gaz wystaerował

> programem przeznaczonym do jego instalki

> t ze gazownie powinieneś używać do pieczenia kuraka a nie zasilania

> wozu to już zupełnie inna bajka

> pzdr

a on ma t? ale gaz to się kalibruje automatycznie na podstawie wtrysku benzyny, zresztą nie wiem dokładnie...

jakby bena była po 2zł za litr to bardzo chętnie bym na niej jeździł ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale ta świnia może sterować wtryskiem benzyny, natomiast jak stag

> zostanie przy ecu a ecu jest tylko oszukiwany no to wychodzi że

> stag będzie chodził w trybie seryjnym wolnossącym?? czyż nie?

nie... stag z tego co kojarze to czyta czujniki i na tej podstawie dawkuje gaz tak?

> no bo tak mi się wydaje i właśnie pasowało by żeby komputer staga

> zczytał dawkę paliwa na wtryskach którą podaje świnia i dawkował

> gaz tak jak świnia to chyba musi być podpięty do świni.... na

> mój prosty rozum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a on ma t?

ma i to całkiem szybkie

> ale gaz to się kalibruje automatycznie na podstawie

> wtrysku benzyny, zresztą nie wiem dokładnie...

ja się na gazie wogóle nie znam w samochodach bo dla mnie to zło

> jakby bena była po 2zł za litr to bardzo chętnie bym na niej jeździł

to na grzyb ci turbo co ci podniesie spalanie hmm.gif

nie chciał bym wyjść na buraka, chama i prostaka (choć i tak pewnie już mnie za takiego mają) ale tuning a szczególnie turbienie jest dla tych co ich stać na benzynę a nie dla tych co oszczędzają, wiesz tanio i dobrze to można dostać po ryju na pradze albo pomidory z biedronki

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie... stag z tego co kojarze to czyta czujniki i na tej podstawie

> dawkuje gaz tak?

> > mój prosty rozum.

nie wiem dokladnie, będę musiał się w to wgłębić... ale w "gazie na ulicach" powiedzieli mi że stag jest całkowicie zależny od kompa benzynowego ba a nawet rzekomo komp benzynowy steruje wtryskami gazowymi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ma i to całkiem szybkie

> ja się na gazie wogóle nie znam w samochodach bo dla mnie to zło

e tam gazofobia to zło smile.gif

> to na grzyb ci turbo co ci podniesie spalanie

choćby i nawet mi wziął te 10-12L gazu to się nie przejmę ale benzyny... to juz bym chyba jeździł tylko w niedziele do kościoła

> nie chciał bym wyjść na buraka, chama i prostaka (choć i tak pewnie

> już mnie za takiego mają) ale tuning a szczególnie turbienie

> jest dla tych co ich stać na benzynę a nie dla tych co

> oszczędzają, wiesz tanio i dobrze to można dostać po ryju na

> pradze

w rzeszowie na baranówce też można

>lbo pomidory z biedronki

i pewnie do tego pryskane hehe.gif

> pzdr

nie no z tym tyuningiem to masz rację ale w sumie poco płacić drożej jak można taniej jeśli chodzi o paliwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak można taniej jeśli chodzi o paliwo

gdyby taniej znaczyło lepiej to wszyscy byśmy chodzili na bosaka, jedli tylko chleb i pili wodę

gaz nie jest paliwem przeznaczonym do sportu tak samo jak szpili do bicia rekordów w biegu na 60m przez przeszkody choć to też buty wink.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale ta świnia może sterować wtryskiem benzyny, natomiast jak stag

> zostanie przy ecu a ecu jest tylko oszukiwany no to wychodzi że

> stag będzie chodził w trybie seryjnym wolnossącym?? czyż nie?

jak chcesz STEROWAĆ wtryskiem przez DET-a to nie pisz o oszukiwaniu, jak chcesz oszukiwać ECU DET-em to fakt, będzie babol przy gazowni.

> no

> bo tak mi się wydaje i właśnie pasowało by żeby komputer staga

> zczytał dawkę paliwa na wtryskach którą podaje świnia i dawkował

> gaz tak jak świnia to chyba musi być podpięty do świni.... na

> mój prosty rozum.

no to jeszcze raz.... STAG nie czyta dawki tylko czas wtrysku jeśli już..... ale też mu to na nic jeśli inna jest wydajność gazu a inna wtrysków.

ŚWINIA ma sterować benzyną STAG ma sterować gazem KONIEC

Share this post


Link to post
Share on other sites

> gdyby taniej znaczyło lepiej to wszyscy byśmy chodzili na bosaka,

> jedli tylko chleb i pili wodę

> gaz nie jest paliwem przeznaczonym do sportu tak samo jak szpili do

> bicia rekordów w biegu na 60m przez przeszkody choć to też buty

> pzdr

tak samo można bolidem f1 zaorać pole, ale po co skoro lepiej jest to zrobić traktorem

ja wiem o co Ci chodzi ale kto tu mówi o sporcie wink.gif ja to chce na codzień użytkować, połączyć przyjemne(mocny silnik) z pożytecznym(oszczędna jazda) smile.gif

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak chcesz STEROWAĆ wtryskiem przez DET-a to nie pisz o oszukiwaniu,

> jak chcesz oszukiwać ECU DET-em to fakt, będzie babol przy

> gazowni.

ja to już z tego to nic zaczynam nie kumać

> no to jeszcze raz.... STAG nie czyta dawki tylko czas wtrysku jeśli

> już..... ale też mu to na nic jeśli inna jest wydajność gazu a

> inna wtrysków.

> ŚWINIA ma sterować benzyną STAG ma sterować gazem KONIEC

nie będę się tu z Tobą próbował sprzeczać nawet bo nie wiem ....

nic, trzeba dalej kombinować

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja to już z tego to nic zaczynam nie kumać

> nie będę się tu z Tobą próbował sprzeczać nawet bo nie wiem ....

> nic, trzeba dalej kombinować

> pozdro

z moich informacji co mi wiadomo:

stag czyta z kompa dane, czasy otwarcia wtrysków, nadciśnienie itp, więc sterowanie takie bez wystrojonego kompa będzie trudne,

spróbuj blos-a - najprostsze rozwiązanie + wskaźnik afr, jeżeli nie będzie Cię zadowalać możesz kombinować dalej, ale już będziesz jeździł

pozzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z moich informacji co mi wiadomo:

> stag czyta z kompa dane, czasy otwarcia wtrysków, nadciśnienie itp,

> więc sterowanie takie bez wystrojonego kompa będzie trudne,

> spróbuj blos-a - najprostsze rozwiązanie + wskaźnik afr,

nawet na mieszalniku by jechało aż by furczało, kolega miazio ma felkę tak właśnie zrobioną... kurde chłopie jaki byłem głupi że te sekwencje zakładałem, ale teraz nie będę jej wydzierał bo nie ma sensu

jeżeli nie

> będzie Cię zadowalać możesz kombinować dalej, ale już będziesz

> jeździł

> pozzdr

gadałem teraz z gościem co ma punto wystrojone na sekwencji a na benz 2 dod wtryski i mówi że da się to ustawić niezależnie... no ja pier... każdy mówi co innego na "gazie na ulicach" mówili że się nie da.. a chciałem żeby mniej więcej mi opisał jak to ustawić no to nie bardzo chce mówi żebym się nie bawił bo zepsuje heh no i masz.. musisz człowieku sam se radzić bo nie ma co na kogo liczyć żeby pomógł no.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> gadałem teraz z gościem co ma punto wystrojone na sekwencji a na benz

> 2 dod wtryski i mówi że da się to ustawić niezależnie... no ja

> pier... każdy mówi co innego na "gazie na ulicach" mówili że się

> nie da.. a chciałem żeby mniej więcej mi opisał jak to ustawić

> no to nie bardzo chce mówi żebym się nie bawił bo zepsuje heh no

> i masz.. musisz człowieku sam se radzić bo nie ma co na kogo

> liczyć żeby pomógł

no ja mogę szczerze blosa polecić... zero problemów z mieszanką, spalanie ok ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no ja mogę szczerze blosa polecić... zero problemów z mieszanką,

> spalanie ok

ile bierze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ile bierze?

Mi 1.2 8v na blosie pali 9-12 więc strach pomysleć ile na turbo, pozatym jest jeden myk blos jest podciśnieniowy a nie nadciśnieniowy jak zaczniesz w niego dmuchać to coś mi sie nie wydaje żeby to chciał jechać. Pozatym ze stagiem za wiele niezrobisz, wymień sterownik na SEC podłącz standardowo. Benzynka musi być wystrojona obojetnie czym ale musi być i gaz również z tym ze ten system mapami strojenia przypomina świnke itp tak ze jeśli sie już wie o co chodzi to idzie nią wystroić czujnik mapu jest fabrycznie nadciśnieniowy do 1bar (zapewne mozna dokupić o jeszcze szerszym zakresie pomiaru). Aha i niewyobrażam sobie jak ma działać 2 gen po turbo. pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mi 1.2 8v na blosie pali 9-12 więc strach pomysleć ile na turbo,

> pozatym jest jeden myk blos jest podciśnieniowy a nie

> nadciśnieniowy jak zaczniesz w niego dmuchać to coś mi sie nie

> wydaje żeby to chciał jechać.

mi więcej nie bierze....

a blos jest również nadciśnieniowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mi 1.2 8v na blosie pali 9-12

chyba masz źle wyregulowaną instalacje mojemu sąsiadowi uno 1.0 paliło 6l a teraz 10l jak zaczął kręcić tymi śrubami, a mówiłem żeby nie ruszał bo zepsuje. zamiast wymienić membrany w parowniku to się mieszanką bawi

więc strach pomysleć ile na turbo,

> pozatym jest jeden myk blos jest podciśnieniowy a nie

> nadciśnieniowy jak zaczniesz w niego dmuchać to coś mi sie nie

> wydaje żeby to chciał jechać. Pozatym ze stagiem za wiele

> niezrobisz, wymień sterownik na SEC podłącz standardowo.

> Benzynka musi być wystrojona obojetnie czym ale musi być i gaz

> również z tym ze ten system mapami strojenia przypomina świnke

> itp tak ze jeśli sie już wie o co chodzi to idzie nią wystroić

> czujnik mapu jest fabrycznie nadciśnieniowy do 1bar (zapewne

> mozna dokupić o jeszcze szerszym zakresie pomiaru). Aha i

> niewyobrażam sobie jak ma działać 2 gen po turbo. pozdro

oj ze stagiem można robić cuda;) strojenie staga jest conajmniej 10 razy prostsze niż strojenie np. ecumastera ograniczeniem jest tylko wydajność parownika i dysz wtryskowych;) (a pozatym menu w programie jest po polsku) wiem bo właśnie na weekendzie ingerowałem sobie w sterownik i pojeździłem troche z szerokopasmówką po drodze i mi wyszło że po autokalibracji u gazownika mieszankę miałem 13:1 a teraz ustawiłem wszystkie punkty wtrysku tak że mam 15,2:1 i spala mi teraz tyle samo benzyny co gazu a różnicy nie ma żadnej w jeździe, a dawniej mi żłopał 7l gazu a benzyny 5.3do 6.0 i na gazie był mulasty bardziej.

stag ma swój osobny mapsensor do 2bar bodajże wystarczy tylko zaznaczyć w ustawieniach czy to silnik standardowy czy z turbo i wtedy są troche inne mapy.

a co do 2 gen to z turbo działa tak samo jak bez. różnicę stanowi tylko reduktor do którego przyłącza się kompensacje ciśnienia z układu dolotowego.

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukam linku ktory wklejal tutaj tommi, bylo tam duzo zdjec z uturbionymi cento. Poda ktos?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szukam linku ktory wklejal tutaj tommi, bylo tam duzo zdjec z

> uturbionymi cento. Poda ktos?:)

ja go nie mam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy ten bosh ma regulacje ciśnienia powietrza upuszczanego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie... stag z tego co kojarze to czyta czujniki i na tej podstawie

> dawkuje gaz tak?

nie, stag steruje gazem na podstawie czasu wtrysku który bierze wprost z wtryskiwaczy (działa to tak ze mnoży czas wtrysku benzyny przez stałą, którą ustawia sie w funkcji czasu wtrysku benzyny) i otwiera tak długo wtryskiwacz gazowy.

Tak w skrócie grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie, stag steruje gazem na podstawie czasu wtrysku który bierze

> wprost z wtryskiwaczy (działa to tak ze mnoży czas wtrysku

> benzyny przez stałą, którą ustawia sie w funkcji czasu wtrysku

> benzyny) i otwiera tak długo wtryskiwacz gazowy.

> Tak w skrócie

czyli liptom bez remapu i mapsensora zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie, stag steruje gazem na podstawie czasu wtrysku który bierze

> wprost z wtryskiwaczy (działa to tak ze mnoży czas wtrysku

> benzyny przez stałą, którą ustawia sie w funkcji czasu wtrysku

> benzyny) i otwiera tak długo wtryskiwacz gazowy.

> Tak w skrócie

dokładnie ok.gif i ecumastera wcale nie muszę podłączać do staga tylko normalnie tak podpina się jak gdyby był to silnik tylko benzynowy bez lpg. a wystroić to mogę na 2 sposoby: wystrojenie ecumastera i autokalibracja lub kalibracja ręczna. ale ja chyba będę ustawiał ręcznie staga bo chciałbym zachować sekwencyjny typ wtrysku na gazie.

widok: 282274738-sdgjvzad2.jpg

post-119985-14352501620864_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja go nie mam...

Panowie, no właśnie. Te linki są na 29 zakładce tego topicu, ale nie działają. Czy kolega Tommi (lub ktokolwiek kto je zgrał) byłby tak wspaniałomyślny i zapewnij je ponownie?

Pzdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko mam chcę kupić turbawke do mojego 1.2 8V i tu pytanko jaką ??? Ma nadmuchać przynajmniej 130 KM Max 150 KM .Prosiłbym o dokładny model turbiny i jej nr seryny najlepiej zeby.GIF

Pany doradźcie coś jaki świstak będzie najlepszy bo nie mam pojęcia czego szukać a w ciemno przecież nie kupie tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja np kupiłem w zeszłym tygodniu turbinę za 230zł z

> kolektorem i downpipem na allegro i już mi przyszła toto luzu

> prawie wcale nie ma nawet mi się udało trafić na dobry

> egzemplarz,

Witam jaka to jest turbina i od jakiego modelu samochodu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam jaka to jest turbina i od jakiego modelu samochodu?

ihi rhb4 z opla kadeta, później montowali garretta gt 15 w astrze 1.7td garrett to odpowiednik ihi, ale i tak przepłaciłem bo jakieś 2 tygodnie temu był właśnie garrett za 99zł i miałem go kupić na części bo wtedy potrzebowałem WG z regulacją (bo w garretcie jest regulacja a w ihi nie ma) ale mi podkupili mad.gif i wkonsekwencji regulacje musiałem sobie zrobić sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

marcinSC a jak ci poszła zabawa z ecumasterem?,trudno jak dla osoby która niezbyt się zna (mówię o sobie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> marcinSC a jak ci poszła zabawa z ecumasterem?,trudno jak dla osoby

> która niezbyt się zna (mówię o sobie).

powiem Ci że to jest prostsze niż zrobienie zasmażki do zupy zlosnik.gif do turbo podpina się tylko pod zapłon i pod mapsensor. najpierw auto nie chciało mi odpalić, bo miałem stary firmware i nie było tam chyba obsługi zapłonu 60_2 bo jak kręciłem rozrusznikiem to mi pokazywało 5600rpm hehe.gif , wgrałem 1.90 i autko od razu odpaliło i trrrr ładnie równiutko silniczek chodzi biglaugh.gif czekam na szerokopasmówkę bo zamówiłem a oni nie mieli w magazynie a dostawa będzie za tydzień do nich i tak kurde czekam i doczekać się nie mogę rotfl.gif największy problem jaki był w tym wszystkim, to przewód olejowy, a tak to nawet łatwo poszło ok.gif znaczy dodam że ja nie jestem jakimś tam żadnym mechanikiem, chodziłem do ekonomika i nigdy z mechaniką nie miałem nic wspólnego, to co się nauczyłem to sam w zaciszu własnego garażu

Share this post


Link to post
Share on other sites

E marcinek przewodzik banalna sprawa biglaugh.gif ja już mam gotowego w oplocie metalowym z wkładem teflonowym yay.gif u mnie problematycznie bylo z kolektorem bo nie chciałem ruszać chlodnicy oink.gif mi pozostalo dalej orurowanie i kawałek wydeszku dokonćzyć. Mialem mieć materiał na poniedziałek do dolotu to znajomy dał dupy:( i musiałem zamówić gdzie indziej food.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> E marcinek przewodzik banalna sprawa ja już mam gotowego w oplocie

> metalowym z wkładem teflonowym u mnie problematycznie bylo z

> kolektorem bo nie chciałem ruszać chlodnicy mi pozostalo dalej

> orurowanie i kawałek wydeszku dokonćzyć. Mialem mieć materiał na

> poniedziałek do dolotu to znajomy dał dupy:( i musiałem zamówić

> gdzie indziej

to u mnie z kolektorem był pikuś, odciąłem kata, dospawałem flansze i przykręciłem turbine wink.gif tylko że wiesz wiadomo że to nie jest lepsze niż rurowy baranek, ale do dupowożenia wystarczy dmuchnie sie te pół bara i pojedzie wink.gif tymbardziej że mam małego ślimoka zlosnik.gif chciałbym mieć tak przynajmniej ze 120Nm od 1,5/2tys obr. to już by się coś dalo lepiej jechać niż 80Nm rotfl.gif ja przewodzik zrobiłem z rurki od lpg, połączyłem na baryłkach i takich specjalnych końcówkach coby wkręcić do T i do trójnika i nabiłem dysze 1,5mm od jakiegoś gaźnika w te rurke jako redukcje i niby teraz jest ok wink.gif ale ten trójnik auto gauge mam jakiś ujowy bo troche popuszcza olej na gwintach i czasem zrobi łezkę mad.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> największy problem jaki był w tym wszystkim, to

> przewód olejowy

A skąd wziołeś olej do turbo z podkładki pod filtr oleju?,a w ecumasterze to tylko mape zapłonu zmienałeś czy paliwową też?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja paten zwęzki inaczej rozwiązuje:) Bo ja robie przewodzik na bandzo i na oczku biglaugh.gif w miejsce połaczenia oczka a przewodu będe miał zlączke gwintowaną a w srodku niej zaspawany otworek w którym potem wiertne 1,5mm otworek i to będzie zwężka

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Możesz bezpośrednio w pompe się wpiąc

A tam jest już fabryczne wyjście,czy trzeba samemo robić?.

Bo to jest najgorsze jak narazie z tego wszytskiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są dwa otwory technologiczne nagwintowane i wkręcone są tam korki. gwint jak dobrze pamiętam m18x1,5 albo m18x1.25

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Są dwa otwory technologiczne nagwintowane i wkręcone są tam korki.

> gwint jak dobrze pamiętam m18x1,5 albo m18x1.25

Niema znaczenia w który otworek się podłącze?, a czy smt6 jest prostrze do obsługiwania niż ecumaster?.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ecumajstrze możesz mieć dwie mapki i przełączać podczas jazdy magicznym przyciskiem w smt6 jak mi wiadomo takiej opcji nima

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A skąd wziołeś olej do turbo z podkładki pod filtr oleju?,a w

> ecumasterze to tylko mape zapłonu zmienałeś czy paliwową też?.

podkładka też by mogła być ale wtedy przystawiło by mi filtrem do turbiny i nic by z tego nie wyszło frown.gif ale stwierdziłem że jak będe uturbiał jeszcze kiedykolwiek jakieś auto to raczej na 90% będę dawał podkładkę bo ten trójnik to chińska ujnia no.gif

oczywiście że mape zapłonu też, no co Ty smile.gif myślisz że jak już wpakowałem się w ecumastera to nie zmieniałbym mapy zapłonu? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W ecumajstrze możesz mieć dwie mapki i przełączać podczas jazdy

> magicznym przyciskiem w smt6 jak mi wiadomo takiej opcji nima

eee chyba odwrotnie zlosnik.gif natomiast smt nie ma hamowni drogowej i chyba kilku innych dupereli jest droższe i ponoć bardziej toporne dla windowsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Są dwa otwory technologiczne nagwintowane i wkręcone są tam korki.

> gwint jak dobrze pamiętam m18x1,5 albo m18x1.25

u mnie te otwory są zaślepione na stałe frown.gif

282538866-Zdj%EAcie381a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale stwierdziłem że jak będe

> uturbiał jeszcze kiedykolwiek jakieś auto to raczej na 90% będę

> dawał podkładkę bo ten trójnik to chińska ujnia

Ten trójnik to jak by go podłączyć?,i z mapami to ktoś ci pomagał czy metoda prób i błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ten trójnik to jak by go podłączyć?,i z mapami to ktoś ci pomagał czy

> metoda prób i błędów.

trójnik wkręcasz w miejsce seryjnego czujnika, właściwie to się chyba czwórnikiem nazywa hmm.gif ja kupowałem u tego gościa, ale generalnie to chińszczyzna puszcza olej na gwintach http://moto.allegro.pl/item673641308_trojnik_ulatwia_montaz_czujnikow_autogauge.html

dopiero uszczelnienie sylikonem takim czerwonym do składania silników troche pomogło ale i tak czasem zrobi się kropelka i kapnie sobie.

a co do map to wpisujesz wartości, i patrzysz na odczyty z szerokopasmówki i egt. nie lubie być od nikogo zależny dlatego zawsze kombinuje sam zlosnik.gif bo mógłbym pojechać do któregoś z naszych forumowych magików, ale nie bo raz że daleko a dwa to ja wolałem sie sam nauczyć jak to mniej więcej zrobić biglaugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Są dwa otwory technologiczne nagwintowane i wkręcone są tam korki.

> gwint jak dobrze pamiętam m18x1,5 albo m18x1.25

a nie m14x1,5 ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja na chinskim czworniku a raczej tajwanskim mam czujniki od wskaznikow uszczelnilem je tasma teflonowa i nic nie cieknie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ja na chinskim czworniku a raczej tajwanskim mam czujniki od

> wskaznikow uszczelnilem je tasma teflonowa i nic nie cieknie

pokaż foto, lub przynajmniej jak ta taśma wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

bardzo cieniutka biala tasma uzywana miedzy innymi przez hydraulikow kosztuje grosze a do uszczelniania gwintow jest wysmienita dostaniesz to w kazdej castoramie sklepie z materialami chydraulicznymi lub budowlanymi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.