Jump to content

TURBO zrób Se sam


Recommended Posts

  • 3 weeks later...

temperatura powietrza doładowującego za chłodnica powietrza doładowującego nie powinna być niższa od ok 40st C, a dokładnie mówiać od punkt rosy dla danej wilgotnosci powietrza, żeby nie wykraplała się woda

Link to post
Share on other sites

> Czy wymiary FMIC dobieramy sobie tak na oko żeby jakoś go wpasować

> pod maske czy są jakieś zasady dobierania wymiarów ic do

> posiadanej turbiny/doładowania ?

im większy IC tym większy lag ale dzięki temu chłodniejsze powietrze na górze co owocuje większą mocą na górze kosztem dołu, dla turbiny k03/k04 coolery rozmiarów ducato/boxera są idealne by nie lagowało i chłodziło jak trzeba

pzdr

Link to post
Share on other sites

> temperatura powietrza doładowującego za chłodnica powietrza

> doładowującego nie powinna być niższa od ok 40st C, a dokładnie

> mówiać od punkt rosy dla danej wilgotnosci powietrza, żeby nie

> wykraplała się woda

że co proszę hmm.gif ja u siebie w kolektorze dolotowym miałem 16 st czy to znaczy że już dawno zalałem silnik wodospadem, no i co z temp powietrza w zimę, czyżby w tym okresie w układzie dolotowym powstawała rzeka ??

pzdr

Link to post
Share on other sites

Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st) i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to najpierw się poucz.

283015090-wyk.jpg

post-110301-14352505029817_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

> Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu

> moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o

> temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie

> powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i

> wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda

> z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które

> też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st)

> i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to

> najpierw się poucz.

Powiem tak: nawet jeśli wytrąci się nieco wody w dolocie, może to jedynie pomóc. Robiłem testy wtrysku wody i metanolu do silnika doładowanego, efekty były nadzwyczaj ciekawe.

Cooler dobierasz w przypadku seja, aby wszedł. Nie ma w naszych autach wielkich mocy, dużych doładowań itp. a więc spokojnie dobierz coś odpowiadającego wymiarom pod zderzakiem. Jeśli zacznie stukać ( wątpię, ale możliwe ) to przechodzisz na 98, lub na 95 cofasz zapłon. Tyle smile.gif

Link to post
Share on other sites

> Przepraszam 150KM z silnika 1.2 to nie dużo??

Tak, to nie dużo. Dużo, to moce ponad 150km z litra. A w zasadzie nawet nie moce, a ciśnienie doładowania i zapłon o tym decyduje.

Jeśli przez temperaturę w dolocie nie trzeba mocno cofać zapłonu aby nie stukał, to znaczy, że IC'ek daje spokojnie radę.

I sory panowie, ale tutaj jest tyle zmiennych, że niestety wzory można sobie odpuścić.

Co do wody:

Tak, to o czym piszesz jest niebezpieczne, ale... weź pod uwagę, iż gdy tylko ta woda dostanie się do cylindra jest natychmiast zamieniana w parę wodna obniżając temperaturę - co jak by nie patrzeć, jest bardzo korzystne. A dostać, to się dostanie - to dzieki konstrukcji kolektora, ciśnieniom oraz przepływowi. To właśnie dlatego orurowania wykonuje się z kwasiaka, kolektory z plastiku lub alu, głowy też są odlewami alu ( masa ma tutaj także spore znaczenia, dodatkiem jest odporność na korozję ).

Link to post
Share on other sites

> Widze, że nie wielkie masz pojecie na temat termodynamiki i wykresu

> moliera i-x, może to Ci pomoże zwykłe chłodzenie powietrza o

> temp 30st i wilgotności 60% do temp 16st jak w Twoim dolocie

> powoduje przekroczenie punktu rosy (krzywa 100% wilgotoność) i

> wykroplenie wody, tak samo masz ze spalinami, dlaczego leci woda

> z rury? bo na początku wydech jest zimny chłodzi spaliny które

> też przechodzą poniżej punktu rosy (dla spalin jest to ok 160st)

> i wykrapla się woda, więc zanim zaczniesz kogoś krytykować to

> najpierw się poucz.

akurat faktycznie z tych tematów jestem cienki jak dupa węża ale nie przypominam sobie by w moim dolocie, coolerze czy kolektorze dolotowym tworzyły się kałuże, a z tego co piszesz wynikało by że w zimę przy -30 miał bym zalany silnik w trymiga, szczególnie że nie miałem podgrzania przepustnicy więc do nagrzania powietrza trochę czasu upływało

pzdr

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

> dzieki

> jak dotad zawsze mialem przekladki z kwasiaka ale zwykle uszczelki i

> to niestety nie zdaje egzaminu

> takze teraz sprubujemy zwykla stalowa i uszczelki tez stalowe

to poknuj nad strojeniem bo to nie doładowanie wydmuchuje uszczelki ok.gif

Link to post
Share on other sites

tak sobie knuje bo będę robił kompletny wydech i chciałem sie poradzić jaki zrobić kolektor, nie chodzi mi o jakieś mega moce żeby z tego wyciągnąć, tylko chciałem żeby był mniejszy lag niż mam teraz, czyli żeby mi turbina wcześniej wstawała. bo teraz mam przerobiony z seryjnego mpi i tam nad katem była taka puszka zbiorcza i tam właśnie rozprężają mi się spaliny i turbina zamiast mi wstawać przy 1,5tys rpm to mi wstaje przy 2 tys rpm (a jak olej jest zimny to przy 2300) rotfl.gif

tu sobie tak naszkicowałem mniej więcej co miałem na myśli:

a9584c4d37069ecbmed.jpg

a tu jak mam teraz:

8cc6023fc7b04954med.jpg

baranki pomijam bo chyba do 0.5-0.6 bara i ok 100KM to chyba przerost formy nad treścią niewiem.gif ale nie wykluczam...

co radzicie hmm.gif

Link to post
Share on other sites

> tak sobie knuje bo będę robił kompletny wydech i chciałem sie

> poradzić jaki zrobić kolektor, nie chodzi mi o jakieś mega moce

> żeby z tego wyciągnąć, tylko chciałem żeby był mniejszy lag niż

> mam teraz, czyli żeby mi turbina wcześniej wstawała. bo teraz

> mam przerobiony z seryjnego mpi i tam nad katem była taka puszka

> zbiorcza i tam właśnie rozprężają mi się spaliny i turbina

> zamiast mi wstawać przy 1,5tys rpm to mi wstaje przy 2 tys rpm

> (a jak olej jest zimny to przy 2300)

> tu sobie tak naszkicowałem mniej więcej co miałem na myśli:

> a tu jak mam teraz:

> baranki pomijam bo chyba do 0.5-0.6 bara i ok 100KM to chyba przerost

> formy nad treścią ale nie wykluczam...

> co radzicie

No to chyba dość szybko wstaje. cfaniaczek.gif

Jaką masz turbine?

Link to post
Share on other sites

> No to chyba dość szybko wstaje.

czy ja wiem, mi się wydaje że jak na takie małe turbo to jest dość wysoko hmm.gif

i ona nie wstaje w stylu 0-1 tylko pomału pomału wskazówka idzie do góry np przy 2 tys mam 0.1 bar, przy 2200 jakieś 0.2 przy 2500 - 0,3 bara, przy 2700 jakieś 0.45 a od 3 tys trzyma te 0.6 aż do odcinki, ale najlepszy ciąg czuć pomiędzy 3 a 5-5,5tys rpm wtedy idzie jak szatan dosłownie zlosnik2.gif

> Jaką masz turbine?

nie widać?? zlosnik.gif taka sama jak Twoja wink.gif rhb4. Poka jak Ty masz zrobione zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> odrobiłeś lekcje, z coolerem z ducato pasuje do seja p&p i masz

> krótki dolot

> pzdr

ja IC mam z omegi 2.5. ale wpadłem na pomysł żeby zmniejszyć średnice rury z 50mm do ok 30mm z T do IC czyli na taką średnice jaką ma wylot z muszli turbiny, troche się zmniejszy pojemność układu dolotowego a tym samym lag. za IC zostawie nadal 50 żeby sie nie dławił w podciśnieniu

Link to post
Share on other sites

> czy ja wiem, mi się wydaje że jak na takie małe turbo to jest dość

> wysoko

> i ona nie wstaje w stylu 0-1 tylko pomału pomału wskazówka idzie do

> góry np przy 2 tys mam 0.1 bar, przy 2200 jakieś 0.2 przy 2500 -

> 0,3 bara, przy 2700 jakieś 0.45 a od 3 tys trzyma te 0.6 aż do

> odcinki, ale najlepszy ciąg czuć pomiędzy 3 a 5-5,5tys rpm wtedy

> idzie jak szatan dosłownie

> nie widać?? taka sama jak Twoja rhb4. Poka jak Ty masz zrobione

IMG_1444.jpg

Od 2500 mam 0.5 a od 3500 0.8-0.9

Link to post
Share on other sites

> ja IC mam z omegi 2.5. ale wpadłem na pomysł żeby zmniejszyć średnice

> rury z 50mm do ok 30mm z T do IC czyli na taką średnice jaką ma

> wylot z muszli turbiny, troche się zmniejszy pojemność układu

> dolotowego a tym samym lag. za IC zostawie nadal 50 żeby sie nie

> dławił w podciśnieniu

a jaka turbina i ile ładowane hmm.gif

pzdr

Link to post
Share on other sites

> Od 2500 mam 0.5 a od 3500 0.8-0.9

kurde no też fajny ok.gif ale widzisz jakbym miał odpowiedni kolektor to by mi sie szybciej zabierała do roboty hmm.gif dodam że klapkę mam zamkniętą ale WG mam inny i ustawione na 0.6, bo jakbym zostawił seryjny wg to by klapka musiała być uchylona bo tam WG otwiera na 0.8 i by mi jeszcze później wstawała

Link to post
Share on other sites

> kurde no też fajny ale widzisz jakbym miał odpowiedni kolektor to by

> mi sie szybciej zabierała do roboty dodam że klapkę mam

> zamkniętą ale WG mam inny i ustawione na 0.6, bo jakbym zostawił

> seryjny wg to by klapka musiała być uchylona bo tam WG otwiera

> na 0.8 i by mi jeszcze później wstawała

MBC też troche daje ok.gif

Link to post
Share on other sites

> jak dla mnie gupim, ale gadają że ja sie nie znam

> pzdr

nie ważne co gadają inni, wytłumacz mi prosze jakie byłyby tego minusy, bo mi sie wydaje że plusem byłby mniejszy lag nie tylko przy wstawaniu turbiny ale i np przy zmianie biegów, bo szybciej by się cały układ napełnił po upuście z blow ofa.

niby minusem możnaby zrobić to że mniejsza średnica -> mniejszy przepływ -> mniejsza moc, ale z drugiej strony przecież na wylocie turbiny też jest mała średnica hmm.gif

Link to post
Share on other sites

> nie ważne co gadają inni, wytłumacz mi prosze jakie byłyby tego

> minusy, bo mi sie wydaje że plusem byłby mniejszy lag nie tylko

> przy wstawaniu turbiny ale i np przy zmianie biegów, bo szybciej

> by się cały układ napełnił po upuście z blow ofa.

> niby minusem możnaby zrobić to że mniejsza średnica -> mniejszy

> przepływ -> mniejsza moc, ale z drugiej strony przecież na

> wylocie turbiny też jest mała średnica

będziesz ładował tak mało że turbina zawsze będzie szybko wstawać nawet przy dolocie 50mm, a większa objętość to większa moc przy tym samym doładowaniu, ponadto ten efekt laga powinno się likwidować BOV'em przy samej przepustnicy a nie restrykcją w dolocie

pzdr

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.