Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> będziesz ładował tak mało że turbina zawsze będzie szybko wstawać

> nawet przy dolocie 50mm, a większa objętość to większa moc przy

> tym samym doładowaniu, ponadto ten efekt laga powinno się

> likwidować BOV'em przy samej przepustnicy a nie restrykcją w

> dolocie

> pzdr

może masz racje jednak ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> może masz racje jednak

nie wiem czy mam, mówię z doświadczenia jakie zdobyłem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> MBC rzadko kiedy daje radę zejść poniżej minimalnego doładowania

> turbiny

> pzdr

Chyba mnie nie zrozumiałeś.

Miałem na myśli to, że szybciej wstaje z MBC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chyba mnie nie zrozumiałeś.

> Miałem na myśli to, że szybciej wstaje z MBC.

a to faktycznie cię nie zrozumiałem

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

szukam info o turbince

mam nowke GARRETT numeru nie umiem znalesc

srednica wydechu to 53 a wdechu 42

numer na blaszce co tam jest to 144i I-WAEB300 17182

jakies A/R 53

pozdr a to ponoc z nissana benzyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

> będziesz ładował tak mało że turbina zawsze będzie szybko wstawać

> nawet przy dolocie 50mm, a większa objętość to większa moc przy

> tym samym doładowaniu, ponadto ten efekt laga powinno się

> likwidować BOV'em przy samej przepustnicy a nie restrykcją w

> dolocie

> pzdr

ostatnio z ciekawości mierzyłem srednice rur . u mnei jest to45 mm po gorze too w środku bedzie jakies 42mm.

Czyli powiadasz ze dobrym sposobem na poprawieni mocy jest zwiększenie średnicy rur do tych 50mm po górze(upewniam się zlosnik.gif) co w połaczeniu z rozwierconą P powinno dac dośc odczowalny efekt??

Ogólnie poszedł bys na to czy zostawił jak jest(biorąc pod uwage nie duzy koszt jednak takiego zabiegu, nie mowie tu juz o konieczności poprawki softu bo to oczywiste.)

Pytam bo masz wikesze doświadczenie. ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ostatnio z ciekawości mierzyłem srednice rur . u mnei jest to45 mm po

> gorze too w środku bedzie jakies 42mm.

> Czyli powiadasz ze dobrym sposobem na poprawieni mocy jest

> zwiększenie średnicy rur do tych 50mm po górze(upewniam się ) co

> w połaczeniu z rozwierconą P powinno dac dośc odczowalny efekt??

> Ogólnie poszedł bys na to czy zostawił jak jest(biorąc pod uwage nie

> duzy koszt jednak takiego zabiegu, nie mowie tu juz o

> konieczności poprawki softu bo to oczywiste.)

> Pytam bo masz wikesze doświadczenie.

poleciał bym na 50mm ale to zależy też od turbiny, jak długi jest dolot, gdzie jest BOV itp.

ja miałem super krótki dolot więc mogłem sobie pozwolić na rurki 50mm+

po fotkach widzę że masz całkiem sensownie (poza tym że coolera nie widzę) więc 50mm się powinno sprawdzić

jak byś sprzedawał ten wóz daj znać ok.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak spytam na szybkiego,

uszczelka metalowa do silnika 1.1 jest z Punto I 1.2 16V ? i jaka polecasz uszczelke elringa czy geotza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> poleciał bym na 50mm ale to zależy też od turbiny, jak długi jest

> dolot, gdzie jest BOV itp.

> ja miałem super krótki dolot więc mogłem sobie pozwolić na rurki

> 50mm+

> po fotkach widzę że masz całkiem sensownie (poza tym że coolera nie

> widzę) więc 50mm się powinno sprawdzić

> jak byś sprzedawał ten wóz daj znać

> pzdr

chcial kiedys sprzedac zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak spytam na szybkiego,

> uszczelka metalowa do silnika 1.1 jest z Punto I 1.2 16V ? i jaka

> polecasz uszczelke elringa czy geotza ?

od 16v nie podejdzie do 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak spytam na szybkiego,

> uszczelka metalowa do silnika 1.1 jest z Punto I 1.2 16V ? i jaka

> polecasz uszczelke elringa czy geotza ?

ja się znam tylko na 1,2 8V i do tego (do innych nie wiem) sprzedają spesso racing która jest w wzmocniona i to takiej bym szukał

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chcial kiedys sprzedac

nie mówię o tym co kiedyś było tylko jak w przyszłości będzie chciał sprzedać icon_rolleyes.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie mówię o tym co kiedyś było tylko jak w przyszłości będzie chciał

> sprzedać

> pzdr

w sumie jest na sprzedaż ale każdy marudzi o blachy wiec mysle ze zajme sie budą. Matigów juz nie ma.

cooler i dolot jest taki jak w ori Novitekach, poza kopułką bo to samoróbka jest. Bov jest przy przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w sumie jest na sprzedaż ale każdy marudzi o blachy wiec mysle ze

> zajme sie budą. Matigów juz nie ma.

> cooler i dolot jest taki jak w ori Novitekach, poza kopułką bo to

> samoróbka jest. Bov jest przy przepustnicy.

na felach mi nie zależy bo i tak wjadą 14x6 MIM'a, dopóki wóz się nie rozpada to blachy mało ważne, jak masz odprężany silnik :?: czym strojone ??

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> na felach mi nie zależy bo i tak wjadą 14x6 MIM'a, dopóki wóz się nie

> rozpada to blachy mało ważne, jak masz odprężany silnik :?: czym

> strojone ??

> pzdr

2x upg metalowe (kupione tylko w aso) z nowych 1.4 8v i przekładka by lesiu 2 mm stal.

strojenie by HUBA ale na starej turbinie(schwitzer s1) remap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 2x upg metalowe (kupione tylko w aso) z nowych 1.4 8v i przekładka by

> lesiu 2 mm stal.

> strojenie by HUBA ale na starej turbinie(schwitzer s1) remap.

nie wiesz przypadkiem czy do 1.1 pasują te metalowe uszczelki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie wiesz przypadkiem czy do 1.1 pasują te metalowe uszczelki?

myśle ze mogą pasowac. konkretnej kup z tych 1.2 8v choc mysle ze i tak sa te same co te 1.4 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

to od czego dokladnie masz te uszczelki i jaki jest koszt ?

BO w silniku 1.1 z gora 1.2 mam uszczelke z 1.2 75km

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to od czego dokladnie masz te uszczelki i jaki jest koszt ?

> BO w silniku 1.1 z gora 1.2 mam uszczelke z 1.2 75km

to idziesz do ASO i prosisz o dwie upg do np grande punto 1.4 8v i tyle;p odprezasz kupujac przekladke 2 mm

koszt tych upg jest rożny w zależności kiedy zostaly zwiezione do polski z itali. ja raz kupiłem za 60 zl(sztuka) drugim razem byly juz po 110zl;/ ale jakis tam rabat i było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ilo konny jest ten silnik 1.4 8V ?

To jest ten 75 km ?

na szczescie potrzbuje tylko jedna biglaugh.gif

Dzieki za informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A ilo konny jest ten silnik 1.4 8V ?

> To jest ten 75 km ?

> na szczescie potrzbuje tylko jedna

> Dzieki za informacje

77, zwykły fire'owski silnik grinser006.gif tak samo wygląda jak 1.1 czy 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak sie maja świece z punto GT do naszych 1.1/1.2. są to tzw "zimne".

Warto zastosować czy raczej nie ma to znaczenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jak sie maja świece z punto GT do naszych 1.1/1.2. są to tzw

> "zimne".

> Warto zastosować czy raczej nie ma to znaczenia?

ciężko powiedzieć jedni zakładają i sie ciesza, inni nie i też są zadowoleni niewiem.gif

ja jeżdże na takich jakie mi fabryka dała wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> setyjne swieczniki kiepskie do turbo, szybko szlak je trafia

co sie z nimi dzieje? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a jak sie maja świece z punto GT do naszych 1.1/1.2. są to tzw

> "zimne".

> Warto zastosować czy raczej nie ma to znaczenia?

Ja mialem takie swiece Beru od GT 1,4 - czteroelektrodowe i jakas lipa byla, Chcesz to Ci wysle to sobie zobaczysz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie do Ciebie, masz u siebie wskaznik temp oleju ?

Jaki masz czujnik ? tongue.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mam cały komplet z AutoGauge z tej seri na krokowcu

a probowales sam czujnik podpiac pod zegar inny jakis ?

Czy to dzialalo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> setyjne swieczniki kiepskie do turbo, szybko szlak je trafia

świeczki

takie mogą być??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> setyjne swieczniki kiepskie do turbo, szybko szlak je trafia

ja latałem na seryjnych ngk i nie było problemu

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczytałem prawie cały ten wątek, a nadal nie rozumiem kilku rzeczy. jak to jest z tym doborem turbin dlaczego producenci pakują takie małe turbiny np k03 do silnika 1,8 benzynowego a Wy zakładacie to do 1.2 i mówicie że jest jeszcze za mała? druga sprawa która mnie nurtuje to surge line. Mówicie że doładowanie wykracza poza surge line gdy turbina jest za mała, a ja tymczasem wyczytałem na streetracingu że doładowanie wychodzi poza surge gdy turbina jest w stanie wygenerować większy przepływ niż da rade to przepchać przez silnik, czyli wychodzi na to że poza surge line wychodzimy wtedy gdy turbina jest za duża??? jak to z tym jest bo nie rozumiem tego confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

pany a macie moze jakieś dojście do ecumastera II w dobrej kasie tzn mniejszej niz te na allegro??

ewentualnie na gareta T25??uzywka ale w OK stanie.

pytania orientacyjne zakrecony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie dają rady po pewnym czasie wystepuje wypadanie zaplonu itp

To może jakieś irydówki, Np NGK

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przeczytałem prawie cały ten wątek, a nadal nie rozumiem kilku

> rzeczy. jak to jest z tym doborem turbin dlaczego producenci

> pakują takie małe turbiny np k03 do silnika 1,8 benzynowego a Wy

> zakładacie to do 1.2 i mówicie że jest jeszcze za mała?

gdyż producent zakłada że poza mocą silnik i turbina ma dużo przejechać a nie padać jak muchi a ponadto być w miarę ekonomiczny, znaczenie ma także pojemność silnika jako taka, im większa pojemność i wykorbienie tym więcej momentu oraz mocy bez doładowania

co do surge na sr pisali jak najbardziej prawidłowo i mają rację

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam dwa takie pytanie (mam też trzecie, ale to potem i chyba nie tutaj, bo za długie zeby.GIF):

1. Co się robi z pojemnikiem z węglem przy T. Domniemam, że się wywala, pytanie czy nie można zostawić. (Pewnie nie, bo wtedy T będzie do niego dmuchać).

2. Pokrewnie: czy w drodze do serwo w serii jest gdzieś zaworek jednokierunkowy, czy trzeba sobie samemu zamontować (też żeby nie dmuchać tam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja mam dwa takie pytanie (mam też trzecie, ale to potem i chyba nie

> tutaj, bo za długie ):

> 1. Co się robi z pojemnikiem z węglem przy T. Domniemam, że się

> wywala, pytanie czy nie można zostawić. (Pewnie nie, bo wtedy T

> będzie do niego dmuchać).

Możesz zamontować zaworek jednokierunkowy żeby nie dmuchało w osuszacz

> 2. Pokrewnie: czy w drodze do serwo w serii jest gdzieś zaworek

> jednokierunkowy, czy trzeba sobie samemu zamontować (też żeby

> nie dmuchać tam).

jest wciśnięty w serwo taki biały króciec z kolankiem i to jest ten zaworek, hamulce będą działać bez problemu bo jak zaczynasz hamować to za zwyczaj puszczasz gaz i masz wtedy podciśnienie i wtedy wszystko działa tak jak powinno

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Możesz zamontować zaworek jednokierunkowy żeby nie dmuchało w

> osuszacz

Dzieki. W sumie sam sobie odpowiedziałem drugim pytaniem mlot.gif

To jeszcze zapytam (wiem, że to pewnie wyszukam, ale naprawdę nie lubię wyszukiwarki). Jak chcę go wywalić, łącznie z zaworem i ze wszystkim, to jaki opornik wlutować między kable zaworu?

Edit: mądra książka mówi 21,4 ohma. Prawda to? Trochę mało mi się wydaje, ale z prądów jestem cienki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzieki. W sumie sam sobie odpowiedziałem drugim pytaniem

> To jeszcze zapytam (wiem, że to pewnie wyszukam, ale naprawdę nie

> lubię wyszukiwarki). Jak chcę go wywalić, łącznie z zaworem i ze

> wszystkim, to jaki opornik wlutować między kable zaworu?

> Edit: mądra książka mówi 21,4 ohma. Prawda to? Trochę mało mi się

> wydaje, ale z prądów jestem cienki...

tak na dobrą sprawę to nic nie musisz tam podłączać, będzie miał błąd ale nawet marchewy nie będzie zapalał, ja bym olał i zostawił wtyczkę bez niczego

ale jak chcesz to taki rezystor o podobnej wartości możesz kupić, 20 lub 22 ohmy 5W lub 10 W i po sprawie

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak na dobrą sprawę to nic nie musisz tam podłączać, będzie miał błąd

> ale nawet marchewy nie będzie zapalał, ja bym olał i zostawił

> wtyczkę bez niczego

> ale jak chcesz to taki rezystor o podobnej wartości możesz kupić, 20

> lub 22 ohmy 5W lub 10 W i po sprawie

Powiedzmy, że chcę mieć porządek w papierach (kompie znaczy się) wink.gif Ale chyba po prostu zamontuję zaworek i zostawie pojemnik, chyba, że miejsce nie pozwoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam takiego ktoremu wlasnie nadcisnienie spierniczalo przez serwo wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Znam takiego ktoremu wlasnie nadcisnienie spierniczalo przez serwo

wykluczamy nieszczelność układu

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne pytanie: jaka w końcu ma być redukcja do oleju? Silnik 1.2 8V mpi, turbo RHB4. Olej z górnego korka bezpośrednio do T takim odwróconym U przewodem dł. 40cm idzie. Słyszałem już wartości 0.8mm, 1.2mm i 1.5mm. Nie bardzo będę miał możliwość eksperymentowania z tym. Profi patent na redukcję już mam, potrzebuję tylko wielkość otworu. Pytałem też już wcześniej o wydajność pompy paliwa, bo wtedy można to policzyć elegancko, tylko nikt nie wie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kolejne pytanie: jaka w końcu ma być redukcja do oleju? Silnik 1.2 8V

> mpi, turbo RHB4. Olej z górnego korka bezpośrednio do T takim

> odwróconym U przewodem dł. 40cm idzie. Słyszałem już wartości

> 0.8mm, 1.2mm i 1.5mm. Nie bardzo będę miał możliwość

> eksperymentowania z tym. Profi patent na redukcję już mam,

> potrzebuję tylko wielkość otworu. Pytałem też już wcześniej o

> wydajność pompy paliwa, bo wtedy można to policzyć elegancko,

> tylko nikt nie wie.

jaka ma być redukcja do oleju to podaje producent przy specyfikacji turbiny.

tylko nie rozumiem co ma wydajność pompy paliwa do redukcji oleju na wejściu smarowania turbiny hmm.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaka ma być redukcja do oleju to podaje producent przy specyfikacji

> turbiny.

> tylko nie rozumiem co ma wydajność pompy paliwa do redukcji oleju na

> wejściu smarowania turbiny

> pzdr

Producent podaje jakie ma być ciśnienie oleju w T, a nie przez jaką dziurkę puścić olej, żeby nie rozwalić T, bo to zależy ile ciśnienia daje i jaką wydajność ma (tak w każdym razie rozumiem) pompa oleju z której olej idzie. Powinienem był użyć słowa zwężka znaczy się, bo owszem, redukcja wiadomo jak ma być: ciśnienie oleju silnika / ciśnienie oleju T. Powiedział mi brat, że policzy mi zwężkę, tylko dane mam dostarczyć. Jeżeli bardzo chcecie, to poproszę o szczegóły tych wyliczeń (domniemam, że jest to proste, tylko ja baran z fizyki jestem), tylko trochę to potrwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niepotrzebnie sobie tym głowę zawracasz, zobacz w jakich wozach ta T jeździła, sprawdź jaką średnicę miało tam zasilanie olejowe i takiej użyj z odpowiednią zwężką

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłby ktoś powiedzieć jak wyregulować BOV żeby było ok ? zlosnik.gif

Z tego co wiem to nie powinien się uchylać na jałowych ale kiedy skręcić go mocniej a kiedy słabiej ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mógłby ktoś powiedzieć jak wyregulować BOV żeby było ok ?

> Z tego co wiem to nie powinien się uchylać na jałowych ale kiedy

> skręcić go mocniej a kiedy słabiej ?

Ogólnie zawór ma być na wolnych zamkniety, przy doładowaniu zamkniety, a gdy pokaże się odpowiednia wartość podciśnienia to powinien się otworzyć, ale tylko do momentu aż upuści powietrze i zamknie mniej wiecej w momencie, kiedy silnikowi wraca paliwo do utrzymania wolnych obrotów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.