Jump to content

TURBO zrób Se sam


Recommended Posts

> Imo czego nie wyczarujesz z tą turbiną to szału nie będzie

jakbym miał zakuty dół, jakieś spiekowe sprzęgło, szpere itp itd i auto było tylko i wyłącznie do upalania i do zabawy, to mógłbym sie zasadzać na jakieś duże moce, a tak to nie ma co nawet myśleć o tym bo co rusz to by sie coś tam zmieliło (chociaż nawet i tak te fiatowskie graty znoszą wiele)

Link to post
Share on other sites

> jakbym miał zakuty dół, jakieś spiekowe sprzęgło, szpere itp itd i

> auto było tylko i wyłącznie do upalania i do zabawy, to mógłbym

> sie zasadzać na jakieś duże moce, a tak to nie ma co nawet

> myśleć o tym bo co rusz to by sie coś tam zmieliło (chociaż

> nawet i tak te fiatowskie graty znoszą wiele)

bo fiatowskie graty są wytrzymałe, silnik fire to bardzo dobra i wytrzymała jednostka

pzdr

Link to post
Share on other sites

> bo fiatowskie graty są wytrzymałe, silnik fire to bardzo dobra i

> wytrzymała jednostka

> pzdr

a Ty jeździłeś swoim turbolotem w zimie? Bo u mnie jak jest olej zimny to mi później turbina wstaje i nie zbyt ochoczo chce dmuchać hmm.gif

Link to post
Share on other sites

> a Ty jeździłeś swoim turbolotem w zimie? Bo u mnie jak jest olej

> zimny to mi później turbina wstaje i nie zbyt ochoczo chce

> dmuchać

jeździłem, ale dopóki oliwa się nie nagrzała do ok 85-90 st to nawet nie próbowałem przekraczać 0,2 bara

pzdr

Link to post
Share on other sites

> jeździłem, ale dopóki oliwa się nie nagrzała do ok 85-90 st to nawet

> nie próbowałem przekraczać 0,2 bara

> pzdr

ja też nie przekraczam, w lecie to sie szybko dosyć narzewało no a teraz to trzba ładnych pare kilometrów przejechać żeby się olej nagrzał, bo jak zimny to nie chce dmuchać, te 0.2 to dopiero gdzieś przy 2800-3000 gdzie normalnie przy nagrzanym jest 0.5 i właśnie mnie to zdziwiło troche

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

> Koledzy dorabia ktoś z forum przewody olejowe pod turbo? Konkretnie

> trzeba mi do sc 1.2 8V z turbina K03s.

Koledzy wcześniej radzili tubes.com.pl, mają zakłady tu i uwdzie. Ja skorzystałem z podobnej atrakcji w kraju zamieszkania, jak już wyczaiłem gwinty i jak chciałem mieć to dokładnie zrobione koleś mi zakuł przewód w 5 minut.

Link to post
Share on other sites

> A mógł by ktoś podać jaki trzeba przewód olejowy do turba K03s?

> Chodzi mi o gwinty jaki do pompy oleju a jaki do turbiny.

Podejrzewam, że to zależy też od konkretnego modelu tego T. Mogę Ci dla przykładu powiedzieć jak ja to zrobiłem. W pompę wkręciłem (wkręcę) przejściówkę męską/męską z M18 na 1/4 BSP. W T (RHB4) wkręcam przejściówkę męską/męską M10 na 1/4BSP. Do tego odpowiedniej długości wężyk z odpowiednimi końcówkami 1/4 BSP. I na koniec nagwintowałem jedną z tych przejściówek wewnątrz i wkręcam tam zaworek/restryktor ciśnienia. Ale jak powiedziałem, jest to indywidualna sprawa zależna od (a) T i (b) tego jak chcesz mieć węzyki pod maską poupychane.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

> A ja mam pytanko. Czy jest wykonalne uturbienie uniaka 1,4, czy

> silnik raczej mało dłubalny i prędzej się przekręci niż uturbi?

wszystko jest wykonalne, ale też w granicach rozsądku... 99% wolnosassących seryjnych silników tłokowych można uturbić do 0.5 bara bez większych obaw

Link to post
Share on other sites

> A ja mam pytanko. Czy jest wykonalne uturbienie uniaka 1,4, czy

> silnik raczej mało dłubalny i prędzej się przekręci niż uturbi?

Toć masz gotowe 1,4 T o identycznej konstrukcji z Uno Turbo albo Punto GT. A od bidy obłożysz to co masz osprzętem z ww aut i będzie działać.

Link to post
Share on other sites

> A ja mam pytanko. Czy jest wykonalne uturbienie uniaka 1,4, czy

> silnik raczej mało dłubalny i prędzej się przekręci niż uturbi?

Zagadaj z Zibim, miał w planach masowe uturbianie 1.4 ok.gifzlosnik.gif Jest nawet wątek o tym na UKP ok.gif

Link to post
Share on other sites

> W calym watku temat swiec pojawia sie 2 razy i to zaledwie w kilku

> postach z ktorych nic konkretnego nie wynika.

> Na jakich swiecach jezdzicie 1.1 / 1.2 T ?

seria, ale w sumie wrzucił bym te z punto gt, jakoś 25zl sztuka

Link to post
Share on other sites

> W calym watku temat swiec pojawia sie 2 razy i to zaledwie w kilku

> postach z ktorych nic konkretnego nie wynika.

> Na jakich swiecach jezdzicie 1.1 / 1.2 T ?

seryjne iskry lub NGK do 1,2

pzdr

Link to post
Share on other sites

> Jakie zastosowac uszczelnie splywu oleju w przypadku takiego

> mocowania weza olejowego ?

> blaszka miedziana wystarczy ? czy jakis inny patent bedzie lepszy ?

uszczelka kringelitowa będzie OK>

Link to post
Share on other sites

> Jakie zastosowac uszczelnie splywu oleju w przypadku takiego

> mocowania weza olejowego ?

> blaszka miedziana wystarczy ? czy jakis inny patent bedzie lepszy ?

ja miałem loctite czarny

pzdr

Link to post
Share on other sites

> Jakie zastosowac uszczelnie splywu oleju w przypadku takiego

> mocowania weza olejowego ?

> blaszka miedziana wystarczy ? czy jakis inny patent bedzie lepszy ?

tak jak Lesiu pisze ok.gif albo nowa z ASO zlosnik.gifrotfl.gif

Link to post
Share on other sites

> tak jak Lesiu pisze albo nowa z ASO

nówka z ASO Opla do GT15 kosztuje 5 zł

tu może być podobnie

tylko jest czasochłonne wytłumaczyć kolesiowi jak ma znaleźć uszczelkę jak nie wie do jakiego auta ale jak kumaty to znajdzie smile.gif

Link to post
Share on other sites

> nówka z ASO Opla do GT15 kosztuje 5 zł

> tu może być podobnie

> tylko jest czasochłonne wytłumaczyć kolesiowi jak ma znaleźć

> uszczelkę jak nie wie do jakiego auta ale jak kumaty to znajdzie

a to to standardzik zlosnik.gif jak by wiedział do jakiej turbiny i z jakiego autka to można katalog samemu przelukać bo może wyjdzie na to że uszczelka standardowa smile.gif

Link to post
Share on other sites

a z czego macie Intercoolery cfaniaczek.gif z omegi B, punto GT, jakieś castomowe, uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

Link to post
Share on other sites

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

robisz tak jak ja bede mial ? moze napisz do mefisto gdzie zlecil wykonanie swojego wink.gif

Link to post
Share on other sites

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

z punto GT raczej odpada, wej i wyj ma z ujowej strony sick.gif

804db11a02d20cdc.jpg

natomiast z omegi IMO jest ricambi zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

Ja mam 1.8t vw'eja, endtanki wyspawane z aluminium. W zasadzie to chyba najlepsze rozwiązanie - koszty rosną, ale pozbywasz się problemu pękających plastików. No i wyjścia sobie spokojnie dobierasz jak tylko chcesz.

Link to post
Share on other sites

> a z czego macie Intercoolery z omegi B, punto GT, jakieś castomowe,

> uno turbo.... to wiem. szukam czegoś właśnie w stylu tego z

> uno turbo tylko tyci większy. Cos doradzicie? orurowanie ma iść

> bokiem teraz przez otwór od zbiorniczka wtryskiwaczy.

fajnie pasujacy smile.gifklik klik i dzięki temu ma się krótki ukłąd dolotowy smile.gif

pzdr

Link to post
Share on other sites

> fajnie pasujacy klik klik i dzięki temu ma się krótki ukłąd

> dolotowy

> pzdr

no tak ale będę mial podobnie jak mam czyli rura dolotu idaca przy kolektorze co nagrzewa sie po kilku sprintach;/

sejacz no wlasnie taki mam z punto gt , i ujowo bo jest zawijas z T do IC;/ a potem to jzu wiesz idzie z IC do P rura przy kolektorze. Choć w sumie mogl by ostatecznie być bo z T do IC szlo by równo zdała od kolektora. A mógł bys sie dowiedzieć jakie średnice wej, wyj ma.. fi 50?? czy wiecej

Taquito oczywiście ze gadałem z mefisto, powiedział co i jak ale koszt jednak;p

Link to post
Share on other sites

Powie mi ktos jaka turbina jest w FC16VT i w FC20VT?

W 16v jest chyba t25 bo tak mi wynika z katalogu.

A w 20v jest t3?

Nada sie to to mniejsze do 1,2 16v?

t25 jest wielkoscia podobna do k03 czy wieksza?

Link to post
Share on other sites

> Powie mi ktos jaka turbina jest w FC16VT i w FC20VT?

> W 16v jest chyba t25 bo tak mi wynika z katalogu.

> A w 20v jest t3?

> Nada sie to to mniejsze do 1,2 16v?

> t25 jest wielkoscia podobna do k03 czy wieksza?

T25 większa z tego co się dowiadywałem;p

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.