Jump to content

TURBO zrób Se sam


Recommended Posts

> na jakie fi te rurki są? i czy to nierdzewka jest?

nie wiem jaka średnica, to zwykła stal.

To nie moj kolektor, to chyba kolegi jataman, bynajmniej tak mi się wydaje. zeby.GIF

Link to post
Share on other sites

> momentem glowe dokrecic ?

> kanapka dwie stalowe uszczelki + 2 mm

tym samym co seria + dodatkowe 90 stopni tak było u mnie i problemu do 1.5bara nie było ok.gif

Link to post
Share on other sites

> 30nm + 90 + 90 chyba

> Bo seria jest 30nm + 90 ale nie pamietam dokladnie, musialbym looknac

seria jest według książki 30nm +2x 90.

Link to post
Share on other sites

> No i mi wyszło coś takiego dzisiaj po 2.5h w zaciszu garażu

jezeli w środku wygląda tak jak na zewnątrz.... to będziesz potrzebował kolejny komplet flansz zeby.GIF

Link to post
Share on other sites

> jezeli w środku wygląda tak jak na zewnątrz.... to będziesz

> potrzebował kolejny komplet flansz

Rozwiń bo nie łapię.

Masz na myśli spawy że nie są idealne, czy co? niewiem.gif

Link to post
Share on other sites

> Rozwiń bo nie łapię.

> Masz na myśli spawy że nie są idealne, czy co?

chodzi o to żeby nie narobić kluchów w środku kanałów bo zaburza to przepływ spalin

to było migiem spawane i tak wychodzi, wiem że w środku raczej jest ok ale sprawdź

Link to post
Share on other sites

> chodzi o to żeby nie narobić kluchów w środku kanałów bo zaburza to

> przepływ spalin

> to było migiem spawane i tak wychodzi, wiem że w środku raczej jest

> ok ale sprawdź

Nie przepalałem ścianki na wylot, więc w środku powinno być gładko ale jeszcze nie zaglądałem tam. Muszę to odkręcić i obspawać od dołu ale chory jestem i dzisiaj już nie miałem siły, zresztą zbrakło też czasu.

Starałem się tak wszystko spasować, żeby nie było schodków itp.

Link to post
Share on other sites

> No i mi wyszło coś takiego dzisiaj po 2.5h w zaciszu garażu

Nie chce za wczasu oceniać ale będzie straszna qupa frown.gif zamiast odjechac kawałek od glowicy ratując sobie przepływ to rurki zesmarkales razem z flansza a turbina nadrobiles odsadzenie... Bez zejścia 2w 1 tylko znowu flansza przysmarkana do rury... Cieniutko to widzę...

Link to post
Share on other sites

> Nie chce za wczasu oceniać ale będzie straszna qupa zamiast odjechac

> kawałek od glowicy ratując sobie przepływ to rurki zesmarkales

> razem z flansza a turbina nadrobiles odsadzenie... Bez zejścia

> 2w 1 tylko znowu flansza przysmarkana do rury... Cieniutko to

> widzę...

Przerabiałem milion patentów ale nie było miejsca na inne umieszczenie turbiny, ani niżej, ani dalej.

Mogłem rzeźbić rogi jak u barana ale przeraziło mnie zejście 4w1 i zrobiłem tak.

Jak nie podoła to zrobię nowy.

Co może się dziać w tym kolektorze?

Link to post
Share on other sites

> No i mi wyszło coś takiego dzisiaj po 2.5h w zaciszu garażu

imo troche mozna bylo sie bardziej postarac, na pewno mozna to inaczej rozwiazac mysle ze nie specjalnie to bedzi ejechalo gora,

dlaczego dp zostal zeliwny ?

Link to post
Share on other sites

> Przerabiałem milion patentów ale nie było miejsca na inne

> umieszczenie turbiny, ani niżej, ani dalej.

> Mogłem rzeźbić rogi jak u barana ale przeraziło mnie zejście 4w1 i

> zrobiłem tak.

> Jak nie podoła to zrobię nowy.

> Co może się dziać w tym kolektorze?

Przepływ z dupy, to na 1 rzut oka. Tak samo może pękać z przegrzania, gdyż 2 i 3 cylinder "dmucha" prosto w ściankę. No ale jak nie było innego miejsca na kolektor, to zostaje jedynie panować na EGT, no i oczywiście przydało by się wyżarzyć a następnie splanować flansze. Prościej i w zasadzie tanie będzie trochę na nim pojeździć, jak wydmucha uszczelkę to ściągnąć, dać do planowania i złożyć na nowej uszczelce.

Link to post
Share on other sites

> Przepływ z dupy, to na 1 rzut oka. Tak samo może pękać z przegrzania,

> gdyż 2 i 3 cylinder "dmucha" prosto w ściankę. No ale jak nie

> było innego miejsca na kolektor, to zostaje jedynie panować na

> EGT, no i oczywiście przydało by się wyżarzyć a następnie

> splanować flansze. Prościej i w zasadzie tanie będzie trochę na

> nim pojeździć, jak wydmucha uszczelkę to ściągnąć, dać do

> planowania i złożyć na nowej uszczelce.

czyli generalnie żeby jechało na wysokich obrotach dobrze powinien być baran? hmm.gif

Link to post
Share on other sites

> czyli generalnie żeby jechało na wysokich obrotach dobrze powinien

> być baran?

Nie koniecznie, bo pytanie co uważasz za wysokie obroty wink.gif

Sporo by poprawiło odsunięcie kolektora od głowicy, a z 2 i 3 cylindra nie wyprowadzać prostych rurek, tylko delikatne łuki skierowane w wyjście do sprężarki. Tak samo zrobić to przy flanszy do turbo, z 2 pierwszych cylindrów zrobić delikatny łuk schodzący do flanszy, z 2 pozostałych tak samo i połączyć je dopiero przy samej planszy, a nie naspawywać flanszę do poprzecznej rury bezpośrednio.

Nieco zakręcone, ale mam nadzieję, że da się zrozumieć smile.gif

Ale fakt - choć zależy do jakiego zastosowania i typu sprężarki - baran jest chyba najoptymalniejszym kolektorem do użytku cywilnego.

Link to post
Share on other sites

> Nie koniecznie, bo pytanie co uważasz za wysokie obroty

no od 5 tys wzwyż zlosnik.gif

> Sporo by poprawiło odsunięcie kolektora od głowicy, a z 2 i 3

> cylindra nie wyprowadzać prostych rurek, tylko delikatne łuki

> skierowane w wyjście do sprężarki. Tak samo zrobić to przy

> flanszy do turbo, z 2 pierwszych cylindrów zrobić delikatny łuk

> schodzący do flanszy, z 2 pozostałych tak samo i połączyć je

> dopiero przy samej planszy, a nie naspawywać flanszę do

> poprzecznej rury bezpośrednio.

> Nieco zakręcone, ale mam nadzieję, że da się zrozumieć

no ja wiem o co Ci chodzi ok.gif ja miałem robić kolektor 4w2w1 i chciałem zrobić mniej więcej tak jak jest na rys 1

a9584c4d37069ecbmed.jpg

> Ale fakt - choć zależy do jakiego zastosowania i typu sprężarki -

> baran jest chyba najoptymalniejszym kolektorem do użytku

> cywilnego.

ale najciężej go zrobić zlosnik.gif czytałem że im mniej pojemny kolektor tym szybciej wstaje turbina a baran jest dosyć pojemny to nie wiem hmm.gif na którym będzie będzie turbina wcześniej wstawać na baranie czy np na takim jak tutaj kolega zrobił?

Link to post
Share on other sites

> no od 5 tys wzwyż

> no ja wiem o co Ci chodzi ja miałem robić kolektor 4w2w1 i chciałem

> zrobić mniej więcej tak jak jest na rys 1

> ale najciężej go zrobić czytałem że im mniej pojemny kolektor tym

> szybciej wstaje turbina a baran jest dosyć pojemny to nie wiem

> na którym będzie będzie turbina wcześniej wstawać na baranie czy

> np na takim jak tutaj kolega zrobił?

Wstawać szybciej będzie na takim jak tutaj. Problem może być w wyższych obrotach, gdzie baran będzie miał sporo lepszy przepływ. Ale do Twojego zastosowania taki jak tu spokojnie wystarczy.

Co do Twoich rysunków, to albo 1, ale zejście zrobić 4 w 1, albo 2, ale ze środkowych garów zamiast prostych kawałków rur daj kolanka, które skieruja strugę spalin w stronę wyjścia do turbo. Będzie działać całkiem sprawnie, a po owinięciu bandażem nawet całkiem wyglądać smile.gif

Link to post
Share on other sites

> Wstawać szybciej będzie na takim jak tutaj. Problem może być w

> wyższych obrotach, gdzie baran będzie miał sporo lepszy

> przepływ. Ale do Twojego zastosowania taki jak tu spokojnie

> wystarczy.

> Co do Twoich rysunków, to albo 1, ale zejście zrobić 4 w 1, albo 2,

> ale ze środkowych garów zamiast prostych kawałków rur daj

> kolanka, które skieruja strugę spalin w stronę wyjścia do turbo.

> Będzie działać całkiem sprawnie, a po owinięciu bandażem nawet

> całkiem wyglądać

U mnie problem polega na tym, że nie mogę opuścić turbiny w dół ani odsunąć od silnika - po prostu nie ma miejsca. Między wlotem do T a flanszą na głowicy mieści mi się tylko rura 42mm (wew. średn.) i tak właśnie zrobiłem. Z kolanek i trójników poobcinałem króćce i przyspawałem przylegle. Na 1 i 4 dalej są kolanka (choć ostre) ale na 2 i 3 jest kąt prosty...

Na razie nie celuje w wielkie moce, chcę dmuchać delikatnie bez odprężenia żeby silnik lekko odmulić. Jak nie będzie zdawało egzaminu to się zrobi nowy, chociaż w sumie Puzon w 1.6 16v ma w miarę podobnie (też kąty proste) i dmucha ponad 1 bar i prawie 200 koni wyciska, ostatnio rozpędził się do przeszło 240-tu i jakoś hula cfaniaczek.gif

Link to post
Share on other sites

> Przepływ z dupy, to na 1 rzut oka. Tak samo może pękać z przegrzania,

> gdyż 2 i 3 cylinder "dmucha" prosto w ściankę. No ale jak nie

> było innego miejsca na kolektor, to zostaje jedynie panować na

> EGT, no i oczywiście przydało by się wyżarzyć a następnie

> splanować flansze. Prościej i w zasadzie tanie będzie trochę na

> nim pojeździć, jak wydmucha uszczelkę to ściągnąć, dać do

> planowania i złożyć na nowej uszczelce.

eeee tam miałem taki i działał:

gallery-93179913-500x500.jpg

gallery-93179899-500x500.jpg

nie było problemów z EGT ani wysokimi obrotami

pzdr

Link to post
Share on other sites

> eeee tam miałem taki i działał:

> nie było problemów z EGT ani wysokimi obrotami

> pzdr

Tylko ze u Ciebie to 1i4 były łagodne i zejście do turbiny tez 2i3 były odsuniete od glowicy i już się tak spaliny nie cofaly.

Link to post
Share on other sites

> Przerabiałem milion patentów ale nie było miejsca na inne

> umieszczenie turbiny, ani niżej, ani dalej.

> Mogłem rzeźbić rogi jak u barana ale przeraziło mnie zejście 4w1 i

> zrobiłem tak.

> Jak nie podoła to zrobię nowy.

> Co może się dziać w tym kolektorze?

Na pierwszy zut oka to widać ze jak byś turbine dał bardziej w pionie to byś miał miejsce na odsunięcie od glowicy.

Twoja konstrukcja będzie bardzo opoźniala wstawanie turbiny a na wyższych obrotach mulila

kanały 2i3 mogą szybko się wypalic ( zawory) bo będzie duża fala zwrotna i mały przepływ

Link to post
Share on other sites

> U mnie problem polega na tym, że nie mogę opuścić turbiny w dół ani

> odsunąć od silnika - po prostu nie ma miejsca. Między wlotem do

> T a flanszą na głowicy mieści mi się tylko rura 42mm (wew.

> średn.) i tak właśnie zrobiłem. Z kolanek i trójników

> poobcinałem króćce i przyspawałem przylegle. Na 1 i 4 dalej są

> kolanka (choć ostre) ale na 2 i 3 jest kąt prosty...

> Na razie nie celuje w wielkie moce, chcę dmuchać delikatnie bez

> odprężenia żeby silnik lekko odmulić. Jak nie będzie zdawało

> egzaminu to się zrobi nowy, chociaż w sumie Puzon w 1.6 16v ma w

> miarę podobnie (też kąty proste) i dmucha ponad 1 bar i prawi

Widziałem takich co kolektory mieli robione z kawałka profilu zamkniętego i tez jeździli tylko potem chodzą opinie ze turbo zabija silnik...

> 200 koni wyciska, ostatnio rozpędził się do przeszło 240-tu i

> jakoś hula

Link to post
Share on other sites

> Na pierwszy zut oka to widać ze jak byś turbine dał bardziej w pionie

> to byś miał miejsce na odsunięcie od glowicy.

> Twoja konstrukcja będzie bardzo opoźniala wstawanie turbiny a na

> wyższych obrotach mulila

> kanały 2i3 mogą szybko się wypalic ( zawory) bo będzie duża fala

> zwrotna i mały przepływ

Trochę poszedłem na łatwiznę, bo żeby zmienić kąt turbiny w pionie musiałbym zrobić customowy downpipe a ja wykorzystałem fabryczny.

To jest turbina z UNO TURBO i tam właśnie flansza od T jest pod kątem 45 stopni od poziomu.

Link to post
Share on other sites

> Tylko ze u Ciebie to 1i4 były łagodne i zejście do turbiny tez 2i3

> były odsuniete od glowicy i już się tak spaliny nie cofaly.

faktycznie, za mało się przyjżałem jego zdjęciu blush.gif

pzdr

Link to post
Share on other sites

> Wstawać szybciej będzie na takim jak tutaj. Problem może być w

> wyższych obrotach, gdzie baran będzie miał sporo lepszy

> przepływ. Ale do Twojego zastosowania taki jak tu spokojnie

> wystarczy.

> Co do Twoich rysunków, to albo 1, ale zejście zrobić 4 w 1, albo 2,

> ale ze środkowych garów zamiast prostych kawałków rur daj

> kolanka, które skieruja strugę spalin w stronę wyjścia do turbo.

> Będzie działać całkiem sprawnie, a po owinięciu bandażem nawet

> całkiem wyglądać

rys 1 ma wyglądać tak

8e3085aa0595dde7med.jpg

na tamtym źle widać, i niby ku tej opcji najbardziej się skłaniałem hmm.gif i nie bede tego robił z kolanek tylko z giętych rur, tak jak np robi viga

zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> rys 1 ma wyglądać tak

> na tamtym źle widać, i niby ku tej opcji najbardziej się skłaniałem

> i nie bede tego robił z kolanek tylko z giętych rur, tak jak np

> robi viga

No i to jak najbardziej spokojnie będzie działać. Fajny projekt smile.gif

A tak ot: Nie napisałem, że nie działa. Napisałem, że działa z dupy, ale jak nie ma innego wyjścia, to lepsze to niż wolny ssak. I proszę was, nie patrzcie na moc max, ale na jej zachowanie względem obrotów i moment wstawania turbiny. Bo równie dobrze można do seryjnego kolektora dosztukować flanszę do turbo. I też będzie działać, ale... no właśnie, zawsze jest to ale. Spaw łączący odlew z flanszą może pękać, no i przepływ jak i wygląd jest do dupy.

Także spokojnie, wiem co piszę i jestem tego w pełni świadomy. Działać będzie niemal wszystko, kwestia JAK wink.gif

Link to post
Share on other sites

> rys 1 ma wyglądać tak

> na tamtym źle widać, i niby ku tej opcji najbardziej się skłaniałem

> i nie bede tego robił z kolanek tylko z giętych rur, tak jak np

> robi viga

jak chcesz robić taki kolektor to moze warto zainwestować w kolektor z volvo aukcja allegro.pl i wykozystać z niego rurki? Przy odrobinie szczęścia powinno się dać z niego coś zrobić smile.gif

Link to post
Share on other sites

> jak chcesz robić taki kolektor to moze warto zainwestować w kolektor

> z volvo aukcja allegro.pl i wykozystać z niego rurki? Przy

> odrobinie szczęścia powinno się dać z niego coś zrobić

troche za nisko turbina będzie wisieć i rurki są splaszczone nie w tę strone co trzeba, bardziej by podpasiło do 16v ale może i by cos urzeźbił z tego hmm.gif

Link to post
Share on other sites

> troche za nisko turbina będzie wisieć i rurki są splaszczone nie w tę

> strone co trzeba, bardziej by podpasiło do 16v ale może i by cos

> urzeźbił z tego

może zna ktoś dobrą ksiązke z zasadami budowy silnika turbodoładowanego

bo zastanawia mnie to co podał któryś kolega o kształcie tłoka w moim temacie

Link to post
Share on other sites

> Widziałem takich co kolektory mieli robione z kawałka profilu

> zamkniętego i tez jeździli tylko potem chodzą opinie ze turbo

> zabija silnik...

> > jakoś hula

Zdjąłem dzisiaj ten kolektor z silnika-stojaka i obspawałem do końca... zrobiła się łódeczka z flanszy (odchył na końcach ok. 2mm) i muszę oddać to do splanowania bo tak chyba nawet nie da się szczelnie złożyć.

Przyglądałem się dobrze w środku, jest gładko, nie ma schodów, wystających spawów, drutu, nic. Są dość małe odległości między 2 i 3 cylindrem a "ujściem" więc może to jakoś w miarę będzie działało, zobaczymy.

Jak nie to zrobię nowy, a co grinser006.gif

Link to post
Share on other sites

> przecież jak byk pisze k03-029 czyli K03s z Audi A4 1.8T

> pzdr

kurcze no właśnie a koleś mi napisał że z Audi A6 2.7 Biturbo ?

Link to post
Share on other sites

> kurcze no właśnie a koleś mi napisał że z Audi A6 2.7 Biturbo ?

Jak nie wiesz co to i sie boisz to oddaj to mnie zlosnik.gif

Ile ma lopatek na wirniku zimnej strony?

Link to post
Share on other sites

> Jak nie wiesz co to i sie boisz to oddaj to mnie

> Ile ma lopatek na wirniku zimnej strony?

nie wiem mam tylko to foto zeby.GIF

ale po numerze powinno się chyba dojść co to za dmuchawka

Link to post
Share on other sites

> kurcze no właśnie a koleś mi napisał że z Audi A6 2.7 Biturbo ?

bo w sumie miał rację gdyż k03s była jedną z turbin birurbo, druga to była k03-017 czyli taka jak ja miałem

k03s generalnie jest bez sensu w SC bo się ją słabo montuje i nie da kręcić by ładnie ustawić tam gdzie się chce we/wy

pzdr

Link to post
Share on other sites

> bo w sumie miał rację gdyż k03s była jedną z turbin birurbo, druga to

> była k03-017 czyli taka jak ja miałem

> k03s generalnie jest bez sensu w SC bo się ją słabo montuje i nie da

> kręcić by ładnie ustawić tam gdzie się chce we/wy

> pzdr

to jaka najlepiej ???

Link to post
Share on other sites

> Panowie w turbolocie jaki lus zaworowy ustawiac?

> glowice 1.2 walek 866.

> seryjne wartosci czy nie ?

> Bo teraz mam na ssacych 0.2 a na wydechach 0.35

Yyy... ja luz ustawiam na serię zawsze, a kilkoma mocnymi autami jeździłem. A lus to nie wiem, nigdy go nie regulowałem wink.gif

Link to post
Share on other sites

> Panowie w turbolocie jaki lus zaworowy ustawiac?

> glowice 1.2 walek 866.

> seryjne wartosci czy nie ?

> Bo teraz mam na ssacych 0.2 a na wydechach 0.35

ssący 0,3 wydech 0,4

pzdr

Link to post
Share on other sites

mam takie oznaczenie plytek:

...1.........2.........3..........4.........5.........6.......7........8

4,15....4,25....4,07....4,12....4,25...4,10....--....4,15

wg suwmiarki wiadomo jest 4mm i teraz jakich plytek potrzebuje ?

0,35.....0,3....0,35....0,3....0,3....0,35.....--....0,15

dobrze to licze ?

i teraz najwazniejsze pytanie:

wpadla mi plytka w kolo zamachowe przez dziurke od ustawiania rozrzadu, jak jak wyciagnac najlepiej ?

Link to post
Share on other sites

> mam takie oznaczenie plytek:

> ...1.........2.........3..........4.........5.........6.......7........8

> 4,15....4,25....4,07....4,12....4,25...4,10....--....4,15

> wg suwmiarki wiadomo jest 4mm i teraz jakich plytek potrzebuje ?

> 0,35.....0,3....0,35....0,3....0,3....0,35.....--....0,15

> dobrze to licze ?

> i teraz najwazniejsze pytanie:

> wpadla mi plytka w kolo zamachowe przez dziurke od ustawiania

> rozrzadu, jak jak wyciagnac najlepiej ?

Odkrecic dolna blache oslaniajaca skrzynie i kluczem na wale krecic pomalu silnikiem, moze wypadnie zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.