Lesiu_Zett Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 > Uszczelka od GP 1.4 pod średnicę tłoka 72mm ma grubość 0.49mm i jest 2 warstwowa. Idealnie się > nadaje na kanapkę, a do bloku 1.2 8v pasuje bez najmniejszego problemu ( chodzi o kanały wodne > i olejowe ). Kosztuje w ASO ( jest tylko tam dostępna ) ok 110zł. Wygląda to mniej więcej tak > ( innej foty niestety nie mam): tak, ale musisz zapodać dwie. Z takiej jednej 2 warstwowej cięzko zrobić przekładkę... Dlaczego? Dlatego, ze jedna z warstw ma przetłoczenia a druga nie, przez co bardzo cięzko prawidłowo będzie je uszczelnić, jak będziesz miał pecha to będzie leciała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 > tak, ale musisz zapodać dwie. Z takiej jednej 2 warstwowej cięzko zrobić przekładkę... Dlaczego? > Dlatego, ze jedna z warstw ma przetłoczenia a druga nie, przez co bardzo cięzko prawidłowo > będzie je uszczelnić, jak będziesz miał pecha to będzie leciała. Dobra a z fabrycznych dwóch? Obliczam, że wtedy trzeba przekładkę 0.35 żeby osiągnąć CR 8:1 ale skąd taką blachę 0.35? to bez sensu taki listek wstawiać... Mogę mieć dwie uszczelki od lanci Y, co dać pomiędzy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 Zetnij z nich nity, wykorzystaj listki z przetłoczeniami, między nie wsadź przekładkę. Wyliczysz ją sobie spokojnie po zdjęciu i planowaniu Twojej głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DjAvrix Napisano 24 Maja 2010 Udostępnij Napisano 24 Maja 2010 O, mój EX silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Zetnij z nich nity, wykorzystaj listki z przetłoczeniami, między nie wsadź przekładkę. Wyliczysz ją > sobie spokojnie po zdjęciu i planowaniu Twojej głowicy. Raz już była planowanwa, miesiąc temu - ryzykować i zakładać, czy planować ponownie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 jest dostepna z 1.4 8v bez problemu w innych sklepach. Placilem 97 zl ostatnio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Dobra a z fabrycznych dwóch? > Obliczam, że wtedy trzeba przekładkę 0.35 żeby osiągnąć CR 8:1 ale skąd taką blachę 0.35? to bez > sensu taki listek wstawiać... > Mogę mieć dwie uszczelki od lanci Y, co dać pomiędzy nie? Majstry a nie można dać dwóch uszczelek fabrycznych tylko? Nie będzie szczelne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Czy miał ktoś może założony zawór zwrotny na przewodzie do serwa? Bo wydaje mi się że mi tamtędy doladowanie spiernicza bo jakieś dziwne odgłosy słychać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Czy miał ktoś może założony zawór zwrotny na przewodzie do serwa? Bo wydaje mi się że mi tamtędy > doladowanie spiernicza bo jakieś dziwne odgłosy słychać ale tam jest zawór zwrotny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > ale tam jest zawór zwrotny no to nie wiem może się zepsuł... W którym miejscu on jest przy kolektorze czy przy serwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > no to nie wiem może się zepsuł... W którym miejscu on jest przy kolektorze czy przy serwie? wcisniety w serwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Juz wczesniej pisalem w tym temacie moje rozterki z metalowymi UPG. Jesli ktos chce zakladac to racze wszystko idealnie przygotowac bo to sa tak cieniutkie listki ze maly paproszek lub zanieczyszczenie na bloku lub przekladce i bedzie cieklo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Mam czujnik temp cieczy w glowicy 1.2 jak w 1.1 spi. Moze byc 15 stopniowa roznica temp cieczy miedzy glowica a chlodnica ?? ukad mal bo bez nagrzewnicy wiec cieczy ciut mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Juz wczesniej pisalem w tym temacie moje rozterki z metalowymi UPG. > Jesli ktos chce zakladac to racze wszystko idealnie przygotowac bo to sa tak cieniutkie listki ze > maly paproszek lub zanieczyszczenie na bloku lub przekladce i bedzie cieklo. Ok, to się przemęczę, wytargam złoma i splanuję blok oraz głowicę... Muszę tylko uzyskać jakieś wiarygodne info - jaką dać przekładkę do tych uszczelek z lanci Y, żeby to miało ręce i nogi... Moje obliczenia są jakieś dziwne, wychodzi mi bardzo wysoka ta przekładka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Mam czujnik temp cieczy w glowicy 1.2 jak w 1.1 spi. > Moze byc 15 stopniowa roznica temp cieczy miedzy glowica a chlodnica ?? > ukad mal bo bez nagrzewnicy wiec cieczy ciut mniej. sadzę, ze jak najbardziej tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magic18 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > wcisniety w serwo O to nie dobrze bo mam abs i zero dojścia zeby sprawdzić. Drugie miejsce które jest niepewne to te niebieskie przewody do pojemnika z węglem. Muszę zobaczyć w książce czy to ma bezpośrednie połączenie z bakiem bo może tamtędy tez powietrze przelatywać do baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > O to nie dobrze bo mam abs i zero dojścia zeby sprawdzić. Drugie miejsce które jest niepewne to te > niebieskie przewody do pojemnika z węglem. Muszę zobaczyć w książce czy to ma bezpośrednie > połączenie z bakiem bo może tamtędy tez powietrze przelatywać do baku. Ma połączenie ale tam jest elektrozaworek sterowany z ecu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > jak dasz dwie "zwykłe" to przekładka cieńsza... Jezeli dwie metalowe to przekładka grbsza Mozna > jeszcze jedną uszczelkę metalową z t-jeta delikatnie zmodyfikować kanał olejowy... Taka z > t-jeta jest trój warstwowa. Rozbierasz ją, dwie zewnętrzne warstwy zostają a zamiast środkowej > wkładasz przekładkę > Co i tak dalej nie rozwiązuje kwestii grubości przekładki.... > Przy okazji sprawdziłem dokładnie grubości uszczelek, metalowa 0.49mm, zwykła 1.65mm Ludzie pomóżcie bo mi się czas kończy a muszę coś robić. Obliczyłem, że aby uzyskać stopień 8:1 trzeba podnieść głowicę o 2mm w stosunku do serii. Zakładając że dwie uszczelki metalowe mają razem 0.89 a fabryczna miała 1.65 - obliczyłem, że przekładka powinna mieć 2,67 - dobrze? A może 8:1 to przesada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Ludzie pomóżcie bo mi się czas kończy a muszę coś robić. > Obliczyłem, że aby uzyskać stopień 8:1 trzeba podnieść głowicę o 2mm w stosunku do serii. > Zakładając że dwie uszczelki metalowe mają razem 0.89 a fabryczna miała 1.65 - obliczyłem, że > przekładka powinna mieć 2,67 - dobrze? > A może 8:1 to przesada? czytałem że dla 8,5 przekładka wynosi ok 2mm więc chyba dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > czytałem że dla 8,5 przekładka wynosi ok 2mm więc chyba dobrze Ok to taką zrobię. EDIT: Obliczyłem, że przekładka 2mm + 2x stal po 0,49 daje stopień 8,66:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 u mnie przy 2 mm przekladki i 2x metal UPG wyszlo bardzo male odprezenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Ok to taką zrobię. > EDIT: > Obliczyłem, że przekładka 2mm + 2x stal po 0,49 daje stopień 8,66:1 Wyliczenia się zasadniczo zgadzają, ale weź jeszcze pod uwagę ile zjechałeś głowicę łącznie przy planowaniu, bo u mnie to okazał się być mały problem, przy przekładce 2.5mm (2xmetal upg) będę miał coś bliżej 8.9, bo głowicy brakuje mniej więcej 0.8mm też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 To ja jeszcze zadam pytanie w tej kwesti: a dlaczego masowo nie stosujemy UPG miedzianej o odpowiedniej grubości i tyle. Wydaje się najprostsze rozwiązanie (ja widzę tylko dwa punkty przeciw: mniejszy margines bezpieczeństwa i niedostępność w ASO jak trzeba "nagle" wymienić). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > To ja jeszcze zadam pytanie w tej kwesti: a dlaczego masowo nie stosujemy UPG miedzianej o > odpowiedniej grubości i tyle. Wydaje się najprostsze rozwiązanie (ja widzę tylko dwa punkty > przeciw: mniejszy margines bezpieczeństwa i niedostępność w ASO jak trzeba "nagle" wymienić). Ja mam miedziane w turbinie. Sam sobie robiłem rysunki i wycinali mi wodą. W turbinie są zupełnie inne warunki, myślę że miedź jest za miękka i mogłoby ją rozpychać ale to tylko moja teoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > To ja jeszcze zadam pytanie w tej kwesti: a dlaczego masowo nie stosujemy UPG miedzianej o > odpowiedniej grubości i tyle. Wydaje się najprostsze rozwiązanie (ja widzę tylko dwa punkty > przeciw: mniejszy margines bezpieczeństwa i niedostępność w ASO jak trzeba "nagle" wymienić). na forum unoturbo.pl ktos kiedys stosowal miedziana uszczelke. Niestety tak szybko jak ja zalozyl tak szybko musial ja zmienic. Nie pamietam przyczyn, ale szybko padla ta uszczelka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > na forum unoturbo.pl ktos kiedys stosowal miedziana uszczelke. Niestety tak szybko jak ja zalozyl > tak szybko musial ja zmienic. Nie pamietam przyczyn, ale szybko padla ta uszczelka Gdzieś wyczytałem że miedź się szybko utlenia w wys. temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > na forum unoturbo.pl ktos kiedys stosowal miedziana uszczelke. Niestety tak szybko jak ja zalozyl > tak szybko musial ja zmienic. Nie pamietam przyczyn, ale szybko padla ta uszczelka OK, wierzę, może też być kwestia odpowiedniego dokręcenia, zakładaliśmy kiedyś taką w maluchu 800ccm, to z dokręcaniem były jaja, ale zasadniczo działała (ale szybko poszedł do ludzi, tak więc do końca nie wiadomo). Jakiś inny materiał, miększe aluminium np? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > OK, wierzę, może też być kwestia odpowiedniego dokręcenia, zakładaliśmy kiedyś taką w maluchu > 800ccm, to z dokręcaniem były jaja, ale zasadniczo działała (ale szybko poszedł do ludzi, tak > więc do końca nie wiadomo). > Jakiś inny materiał, miększe aluminium np? alu sie rozpłynie proponuje nierdzewke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > alu sie rozpłynie > proponuje nierdzewke Nierdzewka jest za twarda i nic nie uszczelni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Nierdzewka jest za twarda i nic nie uszczelni. Właśnie, nie pytałem o przekładkę tylko uszczelkę Ej, no musi być jakiś materiał metalowy, który się da użyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Właśnie, nie pytałem o przekładkę tylko uszczelkę Ej, no musi być jakiś materiał metalowy, który > się da użyć... No właśnie nie jest to takie proste, bo jest kilka wymogów które muszą być jednocześnie spełnione i jeden materiał o dużej grubości tego wszystkiego nie załatwi. Dlatego albo jest gruba uszczelka i miękka albo twarda ale cieniutka... tego nie przeskoczysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > No właśnie nie jest to takie proste, bo jest kilka wymogów które muszą być jednocześnie spełnione i > jeden materiał o dużej grubości tego wszystkiego nie załatwi. > Dlatego albo jest gruba uszczelka i miękka albo twarda ale cieniutka... tego nie przeskoczysz. No i już doszedłem w między czasie dlaczego miedź w maluchu działała, a w FIRE niekoniecznie, przeoczyłem fakt chłodzenia tam powietrzem a tu wodą :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pirat7993 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Właśnie, nie pytałem o przekładkę tylko uszczelkę Ej, no musi być jakiś materiał metalowy, który > się da użyć... jezeli blok i głowica bendzie idealnie gładka to nierdzewka jest najlepszym rozwiązaniem tak wtrące ze KIEDYS jak takie rzeczy jak uszczelki były trudno dostępne wystarczyło wygładzic blok i głowice, zamiast uszczelki stosowano smar i wszystko było ale podstawą było to by dwie łączone powieżchnie były idealnie gładkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > jezeli blok i głowica bendzie idealnie gładka to nierdzewka jest najlepszym rozwiązaniem > tak wtrące ze KIEDYS jak takie rzeczy jak uszczelki były trudno dostępne wystarczyło wygładzic blok > i głowice, zamiast uszczelki stosowano smar i wszystko było ale podstawą było to by dwie > łączone powieżchnie były idealnie gładkie No chciałbym, żeby ktoś to spróbował na silniku FIRE Tak, wiem, że niektóre silniki się pasuje bez uszczelki, ale chyba bym się nie podjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Nierdzewka jest za twarda i nic nie uszczelni. mimo to chcesz nierdzewkę? Wydaje mi się ze nie ma to większego sensu:D Niby jaki by był cel stosowania niezniszczalnego materiału na przekładkę? Skoro uszczelki są metalowe w całości/częściowo to przekłądka też moze być PeEss: Quote: Ten użytkownik zablokował przyjmowanie wiadomości prywatnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 Pany warte to cos? Wieksze od gt15 a ona chyba taka sama jak rhb4? Ile mozna tym dmuchnac zeby bylo w miare efektownie i nie puchla przy wiekszych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Pany warte to cos? > Wieksze od gt15 a ona chyba taka sama jak rhb4? > Ile mozna tym dmuchnac zeby bylo w miare efektownie i nie puchla przy wiekszych obrotach za-ma-łe ale gt 20 będzie w sam raz do sesnastki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > za-ma-łe ale gt 20 będzie w sam raz do sesnastki a do łosiem fau? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > mimo to chcesz nierdzewkę? > Wydaje mi się ze nie ma to większego sensu:D Niby jaki by był cel stosowania niezniszczalnego > materiału na przekładkę? Skoro uszczelki są metalowe w całości/częściowo to przekłądka też > moze być > PeEss: > Quote: Eee, nieporozumienie. Ja miałem na myśli uszczelkę całą z kwasówki a nie przekładkę. > Ten użytkownik zablokował przyjmowanie wiadomości prywatnych. Ostatnio chciałem tylko zmienić podpis - wyrąbało mi cały profil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > za-ma-łe ale gt 20 będzie w sam raz do sesnastki 20 za mala Ja sie pytam jak sie ta 17 bedzie sprawowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > 20 za mala > Ja sie pytam jak sie ta 17 bedzie sprawowac a to gt17 nie jest mniejsza od gt20? masz jakieś foto tej gt17? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > 20 za mala > Ja sie pytam jak sie ta 17 bedzie sprawowac jakie docelowe doładowanie? w jakim zakresie obrotów ma pracowac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > jakie docelowe doładowanie? w jakim zakresie obrotów ma pracowac ? Mysle czy do 8v by bylo dobre, moze 1,1 albo 1,2 0,8 to pociagnie do konca skali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Maja 2010 Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 > Mysle czy do 8v by bylo dobre, moze 1,1 albo 1,2 > 0,8 to pociagnie do konca skali? nie moge nigdzie znaleźć jej mapy, ale w 1.1 na pewno da rade może nawet do 7 tys, w 1.2 mooże do 6 dociągnie. Skoro Maciek miał taką samą jak ja (rhb4) i ponad 1 bar na niej dmuchał i do 5 tys trzymała to ta tym bardziej powinna być zważywszy że to tylko 0.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 26 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 > 20 za mala > Ja sie pytam jak sie ta 17 bedzie sprawowac GT17 jest mniejsza niż GT20 więc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Maja 2010 Udostępnij Napisano 26 Maja 2010 > GT17 jest mniejsza niż GT20 więc? Ale ja nie chce tego do siebie tylko jakby to sie sprawowalo np w 1,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turbo_it Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 Wydrukowane tłoki używane??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 > Wydrukowane tłoki używane??? what? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
turbo_it Napisano 27 Maja 2010 Udostępnij Napisano 27 Maja 2010 > Cosa? Te tłoki http://img210.imageshack.us/i/12t1628.jpg/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.