Jump to content

TURBO zrób Se sam


Tommi
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Pany mam kilka pytan, moze ktos mi pomoze zlosnik.gif

1. Ma ktos jakis sprawdzony i w miare prosty wzor na obliczanie stopnia sprezania zlosnik.gif

Moze mi ktos obliczyc, rozpisac to na przykladzie np naszego sprawdzonego 1,2 8v zeby.GIF

Bo ze mnie to jest taki matematyk jak z koziej dupy brieftasia zlosnik.gif

2. Czy wklad pompy z punto gt pasuje do kosza z seja? (PGT ma boscha a Sej walbro)

3. Czy do ssacego (np z 16v) wsadze wtryski np z PGT czy nie pasuja?

Wtryski maja jakies wymiary, sa rozne rodzaje albo wtryski to sa wtryski?

Link to comment
Share on other sites

> Pany mam kilka pytan, moze ktos mi pomoze

> 1. Ma ktos jakis sprawdzony i w miare prosty wzor na obliczanie stopnia sprezania

> Moze mi ktos obliczyc, rozpisac to na przykladzie np naszego sprawdzonego 1,2 8v

> Bo ze mnie to jest taki matematyk jak z koziej dupy brieftasia

> 2. Czy wklad pompy z punto gt pasuje do kosza z seja? (PGT ma boscha a Sej walbro)

> 3. Czy do ssacego (np z 16v) wsadze wtryski np z PGT czy nie pasuja?

> Wtryski maja jakies wymiary, sa rozne rodzaje albo wtryski to sa wtryski?

2. ja wsadziłem grinser006.gif naciąłem kosz i wsadziłem grubasa 270751858-jezyk.gif

Link to comment
Share on other sites

> 3. Czy do ssacego (np z 16v) wsadze wtryski np z PGT czy nie pasuja?

> Wtryski maja jakies wymiary, sa rozne rodzaje albo wtryski to sa wtryski?

Wiem że pasują wtryski z 1.8T ale dokładnie z którego silnika to nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam mały problem w ciśnieniem oleju. W cc mam zamontowaną turbinkę. Przy odpaleniu na zimnym oleju w cc jest około 7 Bar'ów. Do momentu aż auto się nagrzeje- turbo puszcza olej do wydechu i na zewnątrz. Czy jest jakiś sposób aby zmniejszyć ciśnienie oleju na wężu zasilającym turbo ? Miał ktoś kiedyś taki problem ??

Link to comment
Share on other sites

> Witam, mam mały problem w ciśnieniem oleju. W cc mam zamontowaną turbinkę. Przy odpaleniu na zimnym

> oleju w cc jest około 7 Bar'ów. Do momentu aż auto się nagrzeje- turbo puszcza olej do wydechu

> i na zewnątrz. Czy jest jakiś sposób aby zmniejszyć ciśnienie oleju na wężu zasilającym turbo

> ? Miał ktoś kiedyś taki problem ??

zastosuj restryktor oleju powiedzmy na te 1,2-1,5 mm (poprostu taka zwezka). bo problemem chyba nie jest ciśnienie tylko ilość leju dostającego sie do T. mailem kiedyś podobnie i waliło olejem przez wydech i kompresor.. tylko ze zastosowanie tego restryktora w tamtym turbo juz nic nie dało palacz.gif

Link to comment
Share on other sites

> zastosuj restryktor oleju powiedzmy na te 1,2-1,5 mm (poprostu taka zwezka). bo problemem chyba nie

> jest ciśnienie tylko ilość leju dostającego sie do T. mailem kiedyś podobnie i waliło olejem

> przez wydech i kompresor.. tylko ze zastosowanie tego restryktora w tamtym turbo juz nic nie

> dało

Moze juz mu poprostu turbo padlo i tyle ...

Link to comment
Share on other sites

Turbo jest po regeneracji i auto nie zrobiło na nim nawet 1 km więc raczej nie wchodzi w grę opcja, że jest uszkodzone. Z tego co wiem turbiny sprawdzane są na ciśnieniach 4,2-4,4 bar max. Jeżeli na starcie u mnie jest ponad 7 to olej będzie wywalać. Czy restryktor to dobre rozwiązanie ? On tylko zmniejsza przepływ oleju a nie ciśnienie a myślę, że problem jest w ciśnieniu. Jest tu sporo osób co mam cc turbo - każdy ciągnał przewód z magistrali do turbo i było ok ? Nic więcej nie przerabiał jeżeli chodzi o kwestie zasilania turbo ?

Link to comment
Share on other sites

> Turbo jest po regeneracji i auto nie zrobiło na nim nawet 1 km więc raczej nie wchodzi w grę opcja,

> że jest uszkodzone. Z tego co wiem turbiny sprawdzane są na ciśnieniach 4,2-4,4 bar max.

> Jeżeli na starcie u mnie jest ponad 7 to olej będzie wywalać. Czy restryktor to dobre

> rozwiązanie ? On tylko zmniejsza przepływ oleju a nie ciśnienie a myślę, że problem jest w

> ciśnieniu. Jest tu sporo osób co mam cc turbo - każdy ciągnał przewód z magistrali do turbo i

> było ok ? Nic więcej nie przerabiał jeżeli chodzi o kwestie zasilania turbo ?

Reduktor 1.2 mm-1.5mm, koniecznie, jak napisał pieter. Bez reduktora, a) masz w turbinie za duże ciśnienie, b) silnik dostaje za mało oleju. Rachunek zrób sobie sam wink.gif

Link to comment
Share on other sites

> Turbo jest po regeneracji i auto nie zrobiło na nim nawet 1 km więc raczej nie wchodzi w grę opcja,

> że jest uszkodzone. Z tego co wiem turbiny sprawdzane są na ciśnieniach 4,2-4,4 bar max.

> Jeżeli na starcie u mnie jest ponad 7 to olej będzie wywalać. Czy restryktor to dobre

> rozwiązanie ? On tylko zmniejsza przepływ oleju a nie ciśnienie a myślę, że problem jest w

> ciśnieniu. Jest tu sporo osób co mam cc turbo - każdy ciągnał przewód z magistrali do turbo i

> było ok ? Nic więcej nie przerabiał jeżeli chodzi o kwestie zasilania turbo ?

Restryktor zmniejsza i ciśnienie i tym samym przepływ oleju. Dla turbin na łożyskach ślizgowych powinno ono wynosić od ok 0.3bar na jalowych do 2.75 bar maks.

ps. Uzupełnij profil

Link to comment
Share on other sites

> Turbo jest po regeneracji i auto nie zrobiło na nim nawet 1 km więc raczej nie wchodzi w grę opcja,

> że jest uszkodzone. Z tego co wiem turbiny sprawdzane są na ciśnieniach 4,2-4,4 bar max.

> Jeżeli na starcie u mnie jest ponad 7 to olej będzie wywalać. Czy restryktor to dobre

> rozwiązanie ? On tylko zmniejsza przepływ oleju a nie ciśnienie a myślę, że problem jest w

> ciśnieniu. Jest tu sporo osób co mam cc turbo - każdy ciągnał przewód z magistrali do turbo i

> było ok ? Nic więcej nie przerabiał jeżeli chodzi o kwestie zasilania turbo ?

Ja mam od początku restryktor 1mm.

Zrobiłem go z dyszy do kuchenki gazowej, rozwierciłem otworek i zaokrągliłem sześciokąt po zewnątrz, potem wbiłem to na chama do redukcji, którą mam wkręconą w silnik (górny korek).

Działa super, turbo nie puszcza i nic się nie dzieje z nim.

Link to comment
Share on other sites

> Ja mam od początku restryktor 1mm.

> Zrobiłem go z dyszy do kuchenki gazowej, rozwierciłem otworek i zaokrągliłem sześciokąt po

> zewnątrz, potem wbiłem to na chama do redukcji, którą mam wkręconą w silnik (górny korek).

> Działa super, turbo nie puszcza i nic się nie dzieje z nim.

ja wyciąłem maly krążek wielkości 1 groszówki tyle ze grubszy z aluminiowego kawałka , wywierciłem dziurkę, wsadziłem to miedzy wąż a redukcje w turbinie(mniej więcej) i tez działa już rok.

Link to comment
Share on other sites

Jako, że mój silnik leży w częściach i czeka na dopływ kasy to w przypływie radości wypolerowałem denka tłoków. Jest sens pod T spolerować komory spalania i kanały?

Do poszerzania kanałów nie mam sprzętu więc sobie daruję ale czy to coś daje pod T?

Link to comment
Share on other sites

> Jako, że mój silnik leży w częściach i czeka na dopływ kasy to w przypływie radości wypolerowałem

> denka tłoków. Jest sens pod T spolerować komory spalania i kanały?

> Do poszerzania kanałów nie mam sprzętu więc sobie daruję ale czy to coś daje pod T?

przy zmienionej P na ciut wieksza, wydech ciut poprawiony i zrobionej glowicy tak jak piszesz wyszlo ~ 10hp i 20nm wiecej od poprzedniego setupu grinser006.gif wiec chyba cos daje biglaugh.gif auta hamowane na tej samej hamowni

Link to comment
Share on other sites

Szukam stalowych UPG i nie mogę znaleźć nigdzie... po sklepach pytałem dzisiaj - nic.

Kiedyś widziałem na allegro a teraz nawet w zakończonych nie ma niewiem.gif Te które miałem wcześniej to były Reinz'a od Lanci Y.

Ma ktoś może jakieś namiary na źródło takich uszczelek?

Link to comment
Share on other sites

> Szukam stalowych UPG i nie mogę znaleźć nigdzie... po sklepach pytałem dzisiaj - nic.

> Kiedyś widziałem na allegro a teraz nawet w zakończonych nie ma Te które miałem wcześniej to były

> Reinz'a od Lanci Y.

> Ma ktoś może jakieś namiary na źródło takich uszczelek?

kupujesz zwykla np z 1.4 8v i masz metalowa. Sa w ogolnym obiegu

Link to comment
Share on other sites

> Nie do końca rozumiem, mają powłokę metalową czy są po prostu metalowe?

dwu warstwowa metalo. W katalogach sa oznaczone jako: "z warstwa metalowa" ale ogolnie sa cale metalowe

Link to comment
Share on other sites

> dwu warstwowa metalo. W katalogach sa oznaczone jako: "z warstwa metalowa" ale ogolnie sa cale

> metalowe

Aha, czyli to samo co z lanci... to były na zamówienie za 64zł, jutro pewnie zamówię bo trzeba składać sprzęcika...

Kolejne pytanie - wałkowane milion razy... jak dokręcać kanapkę na stalówkach???

Jakie śruby kupić, żeby nie było skuchy?

Jak dokręcać, żeby dobrze dociągnąć?

Poprzednio dokręcałem 30NM+90+90+45 i wydmuchało po 8km....

Splanowałem blok, zebrali jedynie 0.06mm więc źle nie było... głowica była splanowana, nie wiem czemu to wydmuchało niewiem.gif

Link to comment
Share on other sites

> Aha, czyli to samo co z lanci... to były na zamówienie za 64zł, jutro pewnie zamówię bo trzeba

> składać sprzęcika...

> Kolejne pytanie - wałkowane milion razy... jak dokręcać kanapkę na stalówkach???

> Jakie śruby kupić, żeby nie było skuchy?

> Jak dokręcać, żeby dobrze dociągnąć?

> Poprzednio dokręcałem 30NM+90+90+45 i wydmuchało po 8km....

> Splanowałem blok, zebrali jedynie 0.06mm więc źle nie było... głowica była splanowana, nie wiem

> czemu to wydmuchało

Ja skręcałem na śrubach Reinz. 30nM + 3 x 90. Tylko trzeba to na prawdę zrobić uważnie i według sztuki. Najechałem już 1100km, z czego ostatnie 100 strojeniowe, max boost póki co 0.3 bara (miejscami było więcej, ale przez pomyłkę zeby.GIFzeby.GIFzeby.GIF) i jeszcze trzyma, też się zastanawiam jak długo.

Link to comment
Share on other sites

> Ja skręcałem na śrubach Reinz. 30nM + 3 x 90. Tylko trzeba to na prawdę zrobić uważnie i według

> sztuki. Najechałem już 1100km, z czego ostatnie 100 strojeniowe, max boost póki co 0.3 bara

> (miejscami było więcej, ale przez pomyłkę ) i jeszcze trzyma, też się zastanawiam jak długo.

A co tak mało dmuchasz? Nie odprężałeś czy jak?

Też miałem śruby reinz'a....

Kilka minut temu złamałem pierścień przy próbie włożenia tłoka w blok.... mam ochotę kląć... ciekawe, co jeszcze popsuję przy tym złomie wrrr.gif

Link to comment
Share on other sites

> A co tak mało dmuchasz? Nie odprężałeś czy jak?

Odprężyłem, tylko silnik jeszcze cały czas na dotarciu i program do końca nie zrobiony, więc jestem wstrzemięźliwy w naciskaniu gazu.

> Też miałem śruby reinz'a....

> Kilka minut temu złamałem pierścień przy próbie włożenia tłoka w blok.... mam ochotę kląć...

> ciekawe, co jeszcze popsuję przy tym złomie

Współczuję, między innymi dlatego silnik dałem do zrobienia.

Link to comment
Share on other sites

> A co tak mało dmuchasz? Nie odprężałeś czy jak?

> Też miałem śruby reinz'a....

> Kilka minut temu złamałem pierścień przy próbie włożenia tłoka w blok.... mam ochotę kląć...

> ciekawe, co jeszcze popsuję przy tym złomie

jak mozna polamac pierscien w ten sposob ?? kupic najprostsze urzadzenie do tego za grosze i problemu brak biglaugh.gif

Link to comment
Share on other sites

> jak mozna polamac pierscien w ten sposob ?? kupic najprostsze urzadzenie do tego za grosze i

> problemu brak

NO bo urządzenie sobie sam zrobiłem i po prostu się nie przyłożyłem - moja wina..

Link to comment
Share on other sites

> Pany a TO dało by rade do naszych turbawek?

Transport i płatność

Opcje dostawy Koszt wysyłki

Paczka pocztowa ekonomiczna

1 800,00 zł

Paczka pocztowa priorytetowa

1 800,00 zł

Przesyłka kurierska

1 800,00 zł

chciałes przechytrzyć? grinser006.gif

Link to comment
Share on other sites

> Transport i płatność

> Opcje dostawy Koszt wysyłki

> Paczka pocztowa ekonomiczna

> 1 800,00 zł

> Paczka pocztowa priorytetowa

> 1 800,00 zł

> Przesyłka kurierska

> 1 800,00 zł

> chciałes przechytrzyć?

no no to widziałem ale pytam o samo zapodanie takiego urządzenia do naszych fiatów

Link to comment
Share on other sites

> Pany a TO dało by rade do naszych turbawek?

Złodziejstwo i tyle.. za pompkę, kilka śrubek, dysz.. tyle kasy!!! W dodatku ukrytej w kosztach przesyłki sciana.gifsciana.gif

Ja ostatnio miałem wtrysk wody jak mi UPG siadała rotfl.gif

Auto jechało normalnie a EGT spadło o 80 stopni icon_eek.gif i to mnie zastanowiło... niedługo później była lokomotywa i cała okolica zadymiona na biało icon_rolleyes.gif

Link to comment
Share on other sites

Pany gdzie jest bład przy mojej instalacji T.. ogolnie auto nie jedzie. Silnik wydawalo by sie bardzo OK, nie bierze oleju itp turbina -chyba wiecej nie jest potrzebne niz t25 na malym ar36... wtryski 240ccm, oruroowanie noviteca, ic pgt, eska skrzynia..

zauważyłem ze traci zadane ciśnienie. dziś jezdzilem na ok 0,6 bara.. gdy np wczoraj pompowalo 0,8.. 0,8 z duzej turbiny i nie jedzie.

jakieś sugestie cfaniaczek.gif.. tylko proszę o mądre sugestie..aha remapowany

Link to comment
Share on other sites

> Pany gdzie jest bład przy mojej instalacji T.. ogolnie auto nie jedzie. Silnik wydawalo by sie

> bardzo OK, nie bierze oleju itp turbina -chyba wiecej nie jest potrzebne niz t25 na malym

> ar36... wtryski 240ccm, oruroowanie noviteca, ic pgt, eska skrzynia..

> zauważyłem ze traci zadane ciśnienie. dziś jezdzilem na ok 0,6 bara.. gdy np wczoraj pompowalo

> 0,8.. 0,8 z duzej turbiny i nie jedzie.

> jakieś sugestie .. tylko proszę o mądre sugestie..aha remapowany

Mądra sugestia jest taka, żebyś pogadał z Hubą, bo ja znalazłem w programie małego zonka. Ten zonk nie powinien co prawda powodować spadku ciśnienia, ale trzeba by go poprawić, bo ja przez niego miałem zupełnie niepowtarzalne jazdy testowe i niepokojąco niskie AFR miejscami (jak na boost, 14.7).

Tak pozatym, coś mi się kojarzy, widziałem twoje logi z prób, to tam nie było więcej niż 0.5 bara???

Inne sugestie to (a) nieszczelny dolot, (b) coś z WG, ale tutaj to raczej dostawałbyś większe ciśnienie niż zamierzone, jakby się zacinał.

Link to comment
Share on other sites

> Mądra sugestia jest taka, żebyś pogadał z Hubą, bo ja znalazłem w programie małego zonka. Ten zonk

> nie powinien co prawda powodować spadku ciśnienia, ale trzeba by go poprawić, bo ja przez

> niego miałem zupełnie niepowtarzalne jazdy testowe i niepokojąco niskie AFR miejscami (jak na

> boost, 14.7).

> Tak pozatym, coś mi się kojarzy, widziałem twoje logi z prób, to tam nie było więcej niż 0.5

> bara???

> Inne sugestie to (a) nieszczelny dolot, (b) coś z WG, ale tutaj to raczej dostawałbyś większe

> ciśnienie niż zamierzone, jakby się zacinał.

logi z tego rempau ostatniego?? no niby mi pokazywalo na zegarze 0,7 bara do odcinki na tamtej ihi rhb5...

ogolnie kurde przy 0,8 bara na tym garecie, przy dosc duzym zapewne stopniu sprezania powinno byc naprawde grubo.. a jest porażka frown.gif

Link to comment
Share on other sites

> logi z tego rempau ostatniego?? no niby mi pokazywalo na zegarze 0,7 bara do odcinki na tamtej ihi

> rhb5...

Nie wiem, czy z ostatniego, jakieś 6 tygodni temu to było? I nie wiem, z którego przejazdu do było, ani na jakiej turbinie ale pamiętam, że doładowanie nie przekroczyło 1600hPa bezwględnego ciśnienia.

> ogolnie kurde przy 0,8 bara na tym garecie, przy dosc duzym zapewne stopniu sprezania powinno byc

> naprawde grubo.. a jest porażka

Na serio to obadaj dolot, jedna mała nieszczelności i ciśnienie Ci idzie w atmosferę...

Link to comment
Share on other sites

> Nie wiem, czy z ostatniego, jakieś 6 tygodni temu to było? I nie wiem, z którego przejazdu do było,

> ani na jakiej turbinie ale pamiętam, że doładowanie nie przekroczyło 1600hPa bezwględnego

> ciśnienia.

> Na serio to obadaj dolot, jedna mała nieszczelności i ciśnienie Ci idzie w atmosferę...

a to logi z ecumastera.. wystrojone. podlanym paliwem tylko i nic poaz tym.. lipa jeszce wieksza była;p

sprawdze ten dolot ,ogolnie to chyba rury zmienie na fi 50 w calosci bo te noviteka sa ciulate..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.