Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> a to logi z ecumastera.. wystrojone. podlanym paliwem tylko i nic poaz tym.. lipa jeszce wieksza

> była;p

> sprawdze ten dolot ,ogolnie to chyba rury zmienie na fi 50 w calosci bo te noviteka sa ciul

nic Ci to nie da, ja właśnie przeszedłem z fi 50 na 40 bo mnie turbodziura wqurwiała, nie ma sensu dmuchać w stodołe. Jeżeli przepustnice masz nie większą niż 45 (czyli nie większą niż średnica rury dolotowej noviteca) i wylot z turbiny nie większy niż rura biegnąca do IC to zwiększanie średnicy jest całkowicie bezcelowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozatym jeżeli było dobrze, to fi rury nie ma nic do tego.

> Nie logi z ECU mastera, z tego nowego programu, nie pamiętam kiedy to było dokładnie.

w takim razie to logi z tego remapa... zegar pozkazywal te 0,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w takim razie to logi z tego remapa... zegar pozkazywal te 0,7

Może Ci sie zwyczajnie coś rozszczelniło. Jak mi raz sie poluzowała opaska na kibelrurce i sie troche złączka zsunęła (zrobiła sie szpara) to doładowanie mi spadło o połowe a turbina wstawała o 1,5krpm później

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i jeszcze jedno, jak mu cisnę to zapala sie mi kontrolka akumulatora.. jakieś pomysły

Pasek klinowy się ślizga? Albo coś w alternatorze, ale tu akurat się totalnie nie znam, mam od tego ludzi wink.gif

Tak czy owak, jak masz jaja z prądem przy bucie, to różne rzeczy się tam mogą dziać, napięcie w instalacji Ci spada z circa 13.5V na 11.5V, to np. wtryski mają mniejszą wydajność (wolniej się otwierają), co prawda komp ma na to poprawkę, ale wiesz, program chałupniczy, wszystko może być. (Z drugiej strony ja kiedyś przejachałem 50km w zimie z padniętym altkiem i silnik do samego końca, póki już naprawdę nie było co zbierać z aku, działał jak trzeba).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pasek klinowy się ślizga? Albo coś w alternatorze, ale tu akurat się totalnie nie znam, mam od tego

> ludzi

> Tak czy owak, jak masz jaja z prądem przy bucie, to różne rzeczy się tam mogą dziać, napięcie w

> instalacji Ci spada z circa 13.5V na 11.5V, to np. wtryski mają mniejszą wydajność (wolniej

> się otwierają), co prawda komp ma na to poprawkę, ale wiesz, program chałupniczy, wszystko

> może być. (Z drugiej strony ja kiedyś przejachałem 50km w zimie z padniętym altkiem i silnik

> do samego końca, póki już naprawdę nie było co zbierać z aku, działał jak trzeba).

Ale może mu się jakieś zwarcie robi, wtedy nie będzie działał jak trzeba. Zajrzałbym do altka najpierw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze zaczynam sie rozgladac za gratami to turbo to mam takie pytania:

1. Tloki od nowego 1.4 8v zalozone do bloku od 1.2 odprezaja przez to ze sa nizsze od tlokow z 1.2??

2. Czy nowe 1.4 8v wystepuja z tlokami z plaskim denkiem i z denkiem "wkleslym" czy tylko z wkleslym??

3. Czy jak zaloze do bloku z 1.4 z tlokami wkleslymi glowice od 1.2 75 KM na metalowej uszczelce to czy odprezy to na tyle silnik zeby mozna bylo sie juz zaczac bawic??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako ze zaczynam sie rozgladac za gratami to turbo to mam takie pytania:

> 1. Tloki od nowego 1.4 8v zalozone do bloku od 1.2 odprezaja przez to ze sa nizsze od tlokow z

> 1.2??

> 2. Czy nowe 1.4 8v wystepuja z tlokami z plaskim denkiem i z denkiem "wkleslym" czy tylko z

> wkleslym??

> 3. Czy jak zaloze do bloku z 1.4 z tlokami wkleslymi glowice od 1.2 75 KM na metalowej uszczelce to

> czy odprezy to na tyle silnik zeby mozna bylo sie juz zaczac bawic??

AD 1. Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> panowie gdzie moge sie dowiedziec jakie turbina ma łozyska? ,slizgowe czy kulowe , szukalem na

> stronie producenta ale niestety nic nie znalazłem na ten temat, a chodzi o Garrett GT15 mod1

ślizgowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pyjter mowil ze stanela sama od siebie, chyba sie zatarla

dokładnie.. objaw byl taki ze jade na bucie i nagle stop.. turbina stanęła. POzneij przy oględzinach luz na wirniku, lekko pokrzywione łopatki, ale szło pokręcić wirnikiem

doładowanie bylo od 0,5 do 0,9.. ale najwięcej jeździło na 0,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wieksze cisnienie

tak

> lepsze rozpylanie mieszanki

nie zawsze... wtryski mają swoją wydajność przy określonym ciśnieniu a jak jest większe może być źle grinser006.gif

> lepsza wydajnosc ...

j.w. ok.gif

> Myle sie

i tak i nie zlosnik.gif wszystko zależy po co to to grinser006.gif ja teraz już nie zakładam bo nie ma takiej potrzeby ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak

> nie zawsze... wtryski mają swoją wydajność przy określonym ciśnieniu a jak jest większe może być

> źle

> j.w.

> i tak i nie wszystko zależy po co to to ja teraz już nie zakładam bo nie ma takiej potrzeby

Czyli zostawiasz seryjny regulator 3 barowy z 16v czy zmieniasz?

Da sie kupic taki ktory wyglada na seryjny a ma np 3,5 bara?

Bo ja widzialem dwa rodzaje, 3 i 2,5 bara zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli zostawiasz seryjny regulator 3 barowy z 16v czy zmieniasz?

mam 3bary bo przy takim ciśnieniu mam odpowiedni wydatek wtrysków ok.gif

> Da sie kupic taki ktory wyglada na seryjny a ma np 3,5 bara?

tak, wiem że są takie ok.gif

> Bo ja widzialem dwa rodzaje, 3 i 2,5 bara

są takie 2, 2.5, 3, 3.5 i są regulowane/nastawne w naszą listwę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 3bary bo przy takim ciśnieniu mam odpowiedni wydatek wtrysków

> tak, wiem że są takie

> są takie 2, 2.5, 3, 3.5 i są regulowane/nastawne w naszą listwę

Dobrze rozumiem?

Mozna zakupic regulator na nasza listwe ktory dodatkowo ma srubke ktora sie kreci i reguluje cisnienie zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapodaj linkiem albo fota

> To jest z jakiegos auta czy tuningowy?

Olej sprawę. Jak brakuje paliwa, to tym można na krótką metę się ratować. Ale do szczęścia to nie jest potrzebne, no chyba, że do szpanu na dzielni. Daj dobrą pompę, odpowiednie wtryski i dobrze to wysteruj. Tak się robić powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pany slow klucz: TD04 zlosnik.gif

Duza locha? Zmiesci sie to pod maska? Bedzie w tych naszych malusich silnikach miala full boost przy 4 tysiach, chodzi ki tak o ok 0,8 bara zeby.GIF

Ktora z tych wszystkich jest najmniejsza, bo jest tego troche, najbardziej interere mnie ta z imprezy wrxa i volvo t4 zeby.GIF

Duzo to wieksze od np t25?

Przy 1 barze moze juz byc bardzo przyjemnie, tak mi sie wydaje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanie z innej beczki... Silnik Fire z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy. Da się

> wymieścić z jakąś turbinką czy konieczne jest pchanie się nad skrzynię biegów? Ma ktoś taki

> setup może?

nie widzę związku pomiędzy wspomaganiem a turbinką. To w punto MK1? To nie ma raczej probleu, miejsca od groma jest zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany slow klucz: TD04

> Duza locha? Zmiesci sie to pod maska? Bedzie w tych naszych malusich silnikach miala full boost

> przy 4 tysiach, chodzi ki tak o ok 0,8 bara

> Ktora z tych wszystkich jest najmniejsza, bo jest tego troche, najbardziej interere mnie ta z

> imprezy wrxa i volvo t4

> Duzo to wieksze od np t25?

> Przy 1 barze moze juz byc bardzo przyjemnie, tak mi sie wydaje

Generalnie mitsubishi ma swoją nomenklaturę w oznaczaniu turbosprężarek:

Pierwszy człon to typoszereg oraz rozmiar turbiny np TD04L, drugi to oznaczenie sprężarki - 13T.

Jeśli chodzi o wydajność kompresora i surge, to dla silników 1,2 w zupełności wystarcza wspomniane 13T (a to ma możliwość wydmuchania 1,8b stałego doładowania), przepływ praktycznie rzędu kompresora 15T.

Jeżeli chodzi o stronę gorącą to TD04L dla Twojego przypadku może być bardzo dobrym rozwiązaniem, czyli śmiało bierz turbo z wrx-a, taki sam projekt będę realizował i to było pierwsze turbo, które zaproponowałem.

Sam jeżdżę na TD04HL-13T, to jest największa strona gorąca z serii 04 i jak dla mnie przy silniku 1,4 i CR 9,1 jest optymalnie ok.gif

Porównanie wielkości z t25 mija się z celem, bo odmian tych turbosprężarek też jest multum.

Generalnie idziesz dobrym tropem. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie widzę związku pomiędzy wspomaganiem a turbinką. To w punto MK1? To nie ma raczej probleu,

> miejsca od groma jest

jak ma wspomaganie to wcale nie jest tak dużo miejsca no.gif raz montowaliśmy do takiego jednego punciaka i zrobiliśmy top mount turbo i się wtedy zmieściło, normalnie w dół nie było szansy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam pytanie z innej beczki... Silnik Fire z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy. Da się

> wymieścić z jakąś turbinką czy konieczne jest pchanie się nad skrzynię biegów? Ma ktoś taki

> setup może?

da się zrobić z kolektorem top mount, przejże fotki i wstawię jak to wyglądało ok.gif,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie mitsubishi ma swoją nomenklaturę w oznaczaniu turbosprężarek:

> Pierwszy człon to typoszereg oraz rozmiar turbiny np TD04L, drugi to oznaczenie sprężarki - 13T.

> Jeśli chodzi o wydajność kompresora i surge, to dla silników 1,2 w zupełności wystarcza wspomniane

> 13T (a to ma możliwość wydmuchania 1,8b stałego doładowania), przepływ praktycznie rzędu

> kompresora 15T.

> Jeżeli chodzi o stronę gorącą to TD04L dla Twojego przypadku może być bardzo dobrym rozwiązaniem,

> czyli śmiało bierz turbo z wrx-a, taki sam projekt będę realizował i to było pierwsze turbo,

> które zaproponowałem.

> Sam jeżdżę na TD04HL-13T, to jest największa strona gorąca z serii 04 i jak dla mnie przy silniku

> 1,4 i CR 9,1 jest optymalnie

> Porównanie wielkości z t25 mija się z celem, bo odmian tych turbosprężarek też jest multum.

> Generalnie idziesz dobrym tropem.

Ty to masz z tego co wiem w PGT zlosnik.gif

Powiedz mi kiedy Ci to wstaje i na jakim doladowaniu smigasz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty to masz z tego co wiem w PGT

> Powiedz mi kiedy Ci to wstaje i na jakim doladowaniu smigasz

Ale będzie też 1.2 16v najprawdopodobniej z TD04L-13T wink.gif

W punto latam póki co na 1bar, muszę to wystroić trochę, jak tylko będzie czas.

Przebieg doładowania wrzucę z logami z różnych biegów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie będę robił nowego wątku, może tu jakaś dobra dusza się wypowie. Jaki najlepiej rozrusznik zapodać, żeby elegancko odpalał T. Silnik 1.2 MPI lekko dprężony + T rzecz jasna i w tej chwili do tego rozrusznik z CCSa, który czasem daje radę, czasem gorzej i prawie już do końca wykluczyłem w tym temacie kwestie programu. Rozrusznik jest już leciwy i raz był remontowany z powodu zgrzytów jakie z siebie wydawał. Jak zamieniać to na jaki / od jakiego samochodu / silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jaki najlepiej rozrusznik

> zapodać, żeby elegancko odpalał T. Silnik 1.2 MPI lekko dprężony + T rzecz jasna i w tej

> chwili do tego rozrusznik z CCSa, który czasem daje radę, czasem gorzej i prawie już do końca

Jakoś wydawało mi się, ze do turbo się odpręża silnik a nie dopręza.

Poza tym, nie widzę związku pomiędzy rozrusznikiem a tym czy silnik ma czy też nie ma turbo. Kup jak najmłodszy z Punto 1.2 8v i zakładaj, ten z CCS może być po prostu już zużyty i jak sie rozgrzeje to traci swoją "moc"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś wydawało mi się, ze do turbo się odpręża silnik a nie dopręza.

270751858-jezyk.gif miało być dobrze, wyszło źle

> Poza tym, nie widzę związku pomiędzy rozrusznikiem a tym czy silnik ma czy też nie ma turbo. Kup

> jak najmłodszy z Punto 1.2 8v i zakładaj, ten z CCS może być po prostu już zużyty i jak sie

> rozgrzeje to traci swoją "moc"

No w katalogu (taka lokalna tutaj baza danych częsci) np do CCSa jest ten sam co do Punto 1.2 75: 0.8kw 10 zębów. Ale do Palio np jest już 0.8kw, ale 9 zębów. Wychodzi mi z tego (może naiwnie), że ten 9-cio zębowy będzie kręcił szybciej ale się przy tym bardziej zmęczy.

Co do związku rozrusznika z T: jestem prawie pewien, że zmieniona kompresja i przeszkoda w dolocie i wylocie w postaci "wiatraczków" ma na pewno jakiś wpływ, może totalnie pomijalny, ale ma. Tak po prostu kombinuję i teoretyzuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniona kompresja ma wpływ. Przy odprężonym jest lżej zakręcić, niż w doprężonym. Zakładaj serię. To, że jest turbo, nie ma w zasadzie żadnego znaczenia - różnice są tak małe, że niemalże niemierzalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miało być dobrze, wyszło źle

Zjadłeś "o" - nie wiadomo czy na początku czy w środku, na dobrą sprawę nie można było stwierdzić co miałeś na myśli hehe.gifgrinser006.gif

> No w katalogu (taka lokalna tutaj baza danych częsci) np do CCSa jest ten sam co do Punto 1.2 75:

> 0.8kw 10 zębów. Ale do Palio np jest już 0.8kw, ale 9 zębów. Wychodzi mi z tego (może

> naiwnie), że ten 9-cio zębowy będzie kręcił szybciej ale się przy tym bardziej zmęczy.

Akurat będzie dokładnie odwrotnie grinser006.gif

> Co do związku rozrusznika z T: jestem prawie pewien, że zmieniona kompresja i przeszkoda w dolocie

> i wylocie w postaci "wiatraczków" ma na pewno jakiś wpływ, może totalnie pomijalny, ale ma.

> Tak po prostu kombinuję i teoretyzuję.

Tak jak koledzy piszą - nie ma wpływu, wkładaj zwykły normalny rozrusznik od tego silnika. Mój od uno 1.0 działa wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.