Glaca 3 Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 > Faktycznie, a ja matematyk niby Pocieszaj się, że to już pod fizykę zalatuje Quote Link to post Share on other sites
dippaolo 7 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 Nie wiem, ale chyba szukajka mnie nie lubi, a jestem przekonany że już było. Od czego szukać EBC electronic boost controller, jakiś numer części, model auta? Co macie u siebie? MBC czy EBC? Quote Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted August 28, 2010 Author Share Posted August 28, 2010 > Nie wiem, ale chyba szukajka mnie nie lubi, a jestem przekonany że już było. > Od czego szukać EBC electronic boost controller, jakiś numer części, model auta? > Co macie u siebie? MBC czy EBC? nigdzie jako "część" nie występuje, jest solenoid do budowy EBC ale czymś go trzeba wysterować, na ogół świnią albo SA. występuje np. w VAG-ach 1.8t itp. Quote Link to post Share on other sites
dippaolo 7 Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 > nigdzie jako "część" nie występuje, jest solenoid do budowy EBC ale czymś go trzeba wysterować, na > ogół świnią albo SA. > występuje np. w VAG-ach 1.8t itp. hmm... A takie coś się nada "ZAWÓR CIŚNIENIA TURBINY" ? Mam Ecumastera 3 z wbudowanym mapsensorem więc będzie czym sterować. Quote Link to post Share on other sites
Lesiu_Zett 146 Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 Cześć. Ja troszkę w innej sprawię, poszukuję rysunków, uszczelek, informacji, czegokolwiek co pomogło by mi zwymiarować flansze do turbiny jak w temacie? To chba jakieś IHI jes. Ma ktoś s kolegów turbinowców taką turbinkę w ręku? Proszę o pomoc i o info na PRIV Dziękuję Quote Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 > hmm... > A takie coś się nada "ZAWÓR CIŚNIENIA TURBINY" ? > Mam Ecumastera 3 z wbudowanym mapsensorem więc będzie czym sterować. wygląda na to że sie nada Quote Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 > wygląda na to że sie nada Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by się nadał do WG nadciśnieniowego. Quote Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted August 29, 2010 Author Share Posted August 29, 2010 > Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki > właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są > podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by > się nadał do WG nadciśnieniowego. on ma tylko puszczać albo nie, pod/nadciśnienie, w WG to robi problem ale w solenoidzie nic a nic. Quote Link to post Share on other sites
amazing5 2 Posted August 29, 2010 Share Posted August 29, 2010 > Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki > właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są > podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by > się nadał do WG nadciśnieniowego. nada siem tylko przy ciśnieniach powyżej 1 bara trzeba dawać zwężke na wejściu do tego zaworka bo ciśnienie potrafi falować Quote Link to post Share on other sites
tomekziomek2007 0 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 Chciałbym się dowiedzieć jaki będzie koszt uturbienia p1 1.2 16v Chciałbym wiedzieć jakie dokładnie trzeba części i jakie koszta. Quote Link to post Share on other sites
kmark2 41 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > Chciałbym się dowiedzieć jaki będzie koszt uturbienia p1 1.2 16v > Chciałbym wiedzieć jakie dokładnie trzeba części i jakie koszta. Przeczytaj pierwszy post w tym temacie . Quote Link to post Share on other sites
sprawek 0 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > Chciałbym się dowiedzieć jaki będzie koszt uturbienia p1 1.2 16v > Chciałbym wiedzieć jakie dokładnie trzeba części i jakie koszta. napisz do majstra albo szarego slyszalem ze bawia sie w takie rzeczy... konkretnej ceny odpowiedzi oraz szczegolow uzyskasz juz od nich pewien gosc z czestochowy wycenil koszt 16 na 8k wjezdzasz wyjezdzasz on wsio zalatwia... Quote Link to post Share on other sites
tomekziomek2007 0 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 dzięki za info Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana? 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie? 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach? Pacjent - 1.2 8v Quote Link to post Share on other sites
taquito 6 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych > przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana? > 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na > tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie? > 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach? > Pacjent - 1.2 8v z tym pkt 3 chyba zalezy ile wysokosci ma glowka i blok bo to u kazdego ciut inaczej wyjdzie Quote Link to post Share on other sites
Tschoob 3 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych > przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana? > 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na > tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie? > 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach? > Pacjent - 1.2 8v ta turbina jakie ma a/r zimne i gorace ? Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > z tym pkt 3 chyba zalezy ile wysokosci ma glowka i blok bo to u kazdego ciut inaczej wyjdzie Blok i głowica były raz zabielane leciutko. Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > ta turbina jakie ma a/r zimne i gorace ? Nie wiem, mam tylko te foty. Quote Link to post Share on other sites
misiekdrupi 0 Posted September 8, 2010 Share Posted September 8, 2010 > ta turbina jakie ma a/r zimne i gorace ? Zimna 48. Ciepła niestety info na muszli brak. Coś mi dzwoni ze 64 Quote Link to post Share on other sites
piter01 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > Zimna 48. Ciepła niestety info na muszli brak. Coś mi dzwoni ze 64 dokładnie, na ar64 to raczej nie pojeździ Quote Link to post Share on other sites
wojtala 55 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > dokładnie, na ar64 to raczej nie pojeździ za duzo czy co ? Quote Link to post Share on other sites
piter01 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > za duzo czy co ? stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam Quote Link to post Share on other sites
dippaolo 7 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Jaką polecacie sondę szerokopasmową w dobrej cenie? Z kontrolerem i ze wskaźnikiem? I w jakiej odległości od trubinki powinna być zamontowana? Quote Link to post Share on other sites
wojtala 55 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki > mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam to zle, bo kolega taka montuje moze jakas zwezke w dolot hmm Quote Link to post Share on other sites
piter01 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > to zle, bo kolega taka montuje moze jakas zwezke w dolot hmm no nie wiem jak w inny sposób sobie z tym poradzic.. znalezienie muszli np ar48 graniczy niemal z cudem, towar mocno deficytowy. Ja znalazłem dosc szybko na UT forum muszel ar36 czyli jeszcze lepiej.. poprostu pasuje do tego t25, ma tylko troche nie typową flansze na downpipe foto foto2 Quote Link to post Share on other sites
guido_ 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > no nie wiem jak w inny sposób sobie z tym poradzic.. znalezienie muszli np ar48 graniczy niemal z > cudem, towar mocno deficytowy. Ja znalazłem dosc szybko na UT forum muszel ar36 czyli jeszcze > lepiej.. poprostu pasuje do tego t25, ma tylko troche nie typową flansze na downpipe > foto > foto2 daj link do fotek bo nie kazdy jest zarejestrowany na tym forum Quote Link to post Share on other sites
piter01 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > daj link do fotek bo nie kazdy jest zarejestrowany na tym forum jakiś tekst jakiś tekst Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki > mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam Czyli wychodzi na to, że zawsze warto zadawać pytania... Ok, odpuszczam sobie tego garreta i zaczynam bardziej dbać o IHI, żeby się nie rozleciała Zmienię tylko kolektor na bardziej profi i zobaczymy. Quote Link to post Share on other sites
misiekdrupi 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Albo szukaj muszelki o odpowiednim AR. Quote Link to post Share on other sites
piter01 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > Czyli wychodzi na to, że zawsze warto zadawać pytania... > Ok, odpuszczam sobie tego garreta i zaczynam bardziej dbać o IHI, żeby się nie rozleciała > Zmienię tylko kolektor na bardziej profi i zobaczymy. zamiast tego gareta poprostu zapodaj kkk03s Quote Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted September 9, 2010 Author Share Posted September 9, 2010 > Jaką polecacie sondę szerokopasmową w dobrej cenie? Z kontrolerem i ze wskaźnikiem? I w jakiej > odległości od trubinki powinna być zamontowana? jak najbliżej głowicy PRZED turbiną Innovate ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował. Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > zamiast tego gareta poprostu zapodaj kkk03s Po prostu mówisz? Obawiam się, że to nie będzie takie proste bo u Drupiego w piwnicy leży tylko ten garret Quote Link to post Share on other sites
czekdisaut 0 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Auto nie z grupy fiata ale przez sentyment oraz ilość fachur zapytam tutaj: seryjne ładowanie miało być 0.6 -0.7 wymieniłem cały wydech na ok 2' oraz custom DP Jade normalnie ładuje 0.5 jak depnę w podłogę to leci od razu pod 0,9 (fuel cut) i chodzi dziwnie. Jak zrobić żeby było stabilne powiedzmy 0,7 Boostem steruje solenoid - zamieniłem się z kumplem ale nic się nie zmieniło :/ Co robić? Quote Link to post Share on other sites
dippaolo 7 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > jak najbliżej głowicy PRZED turbiną hmm..., skoro mam dać na kolektorze wydechowym to mam możliwość zrobienia tego w dowolnym punkcie. > Innovate Tania nie jest, ale najwidoczniej jakość idzie z ceną i w opisie jest że da się podpiąć pod ecumastera >ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował. Też chyba bym nie zaryzykował bo widzę jak działa ich wskaźnik ciśnienia oleju - wskazówka się przycina. Quote Link to post Share on other sites
Lesiu_Zett 146 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > jak najbliżej głowicy PRZED turbiną nie pomyliłeś przypadkiem szerokopasmówki a EGT? > Innovate ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował. innowate polecam, daję rade Quote Link to post Share on other sites
amazing5 2 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > hmm..., skoro mam dać na kolektorze wydechowym to mam możliwość zrobienia tego w dowolnym punkcie. powinna byc na zejściu 4w1 lub 2w1 (w zależności od tego jaki jest kolektor 4w1 lub 4w2w1) żeby łapała afr z wszystkich cylindrów a nie tylko z jedengo, czy dwóch, bo jakby Ci sie przywiesił wtrysk na jednym, lub zmalała jego wydajność to znów Ci stopi tłoka a na wskaźniku Ci tego nie wykaże. > Tania nie jest, ale najwidoczniej jakość idzie z ceną i w opisie jest że da się podpiąć pod > ecumastera w gałganie też sie da tylko wiiększość użytkowników o tym nie wie > Też chyba bym nie zaryzykował bo widzę jak działa ich wskaźnik ciśnienia oleju - wskazówka się > przycina. ja mam gałgana za 650zł z zegarkiem cyfrowym, podłączony do majstra jexdzi u mnie ponad 10tys km i nie wysadziłem jeszcze silnika Quote Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 > jak najbliżej głowicy PRZED turbiną > Innovate ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował. Najpierw Zeton z AFR 20 na wolnych obratach, teraz ty Na mojej jest jasno i wyraźnie napisane, że ma być w pionie do góry i minimum 40cm za turbiną, bo bliżej się zjara. Ja mam kompletny zestaw Zeitronixa razem z EGT, i chociaż miałem na początku problemy z softem i setupem, to z nową wersją oprogramowania na PC wszystko mi bangla full profi i chyba polecam, aczkolwiek moduł i jego wyświetlacz mają ograniczenia pewnego rodzaju, ale mi nie przeszkadzają. Co do sterowania ECUmasterem czy innym, to ma 2 wyjścia, jedno wąsko pasmowe 0-1V jako emulacja wąskiej lambdy, i szerokopasmowe 0-5V, które można se podłączyć do czego chcesz co to zaakceptuje. Quote Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 > nie pomyliłeś przypadkiem szerokopasmówki a EGT? > innowate polecam, daję rade faktycznie , poyebało mnie sie z EGT, po całym dniu tyrki trzyliterówki mnie siem zlały Quote Link to post Share on other sites
Tommi 5 Posted September 10, 2010 Author Share Posted September 10, 2010 > Najpierw Zeton z AFR 20 na wolnych obratach, teraz ty Na mojej jest jasno i wyraźnie napisane, że > ma być w pionie do góry i minimum 40cm za turbiną, bo bliżej się zjara. wiem wiem yebło mnie sie > Ja mam kompletny zestaw Zeitronixa razem z EGT, i chociaż miałem na początku problemy z softem i > setupem, to z nową wersją oprogramowania na PC wszystko mi bangla full profi i chyba polecam, > aczkolwiek moduł i jego wyświetlacz mają ograniczenia pewnego rodzaju, ale mi nie > przeszkadzają. Co do sterowania ECUmasterem czy innym, to ma 2 wyjścia, jedno wąsko pasmowe > 0-1V jako emulacja wąskiej lambdy, i szerokopasmowe 0-5V, które można se podłączyć do czego > chcesz co to zaakceptuje. Quote Link to post Share on other sites
fendt180 1 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > Po prostu mówisz? Obawiam się, że to nie będzie takie proste bo u Drupiego w piwnicy leży tylko ten > garret Szukaj, fajna turbinka i dosc nisko wstaje Quote Link to post Share on other sites
moritz86 1 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 fajny ten Zeitronix, gdzie go kupowałeś? Quote Link to post Share on other sites
woj76 8 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > fajny ten Zeitronix, gdzie go kupowałeś? EFI Parts Możesz też zamówić u producenta, ale zabulisz przez uszy za cło. Co prawda cena w UK jest też z tymże cłem, ale ponieważ sprowadzają masowo, to chyba ogólnie jest trochę taniej. Ale sprawdź. Jeżeli faktycznie se na to zęby ostrzysz i chcesz z wyświetlaczem LCD, to upewnij się, że sprzedają najnowszy rev. hardware-u. Jest z tym modułem jeden spory problem, on rozumie tylko swoje firmowe MAP sensory do pokazywania boost-a. Jeżeli chcesz podłączyć inny, to musisz zrobić sobie konwerter napięcia taki, żeby Twój MAP sensor wyglądał my na firmowy. Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > Szukaj, fajna turbinka i dosc nisko wstaje Brak kasy na takie luksusy. BTW - w czym była fabrycznie montowana? Quote Link to post Share on other sites
fendt180 1 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > Brak kasy na takie luksusy. > BTW - w czym była fabrycznie montowana? 1,8 T VAG Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > 1,8 T VAG Ile tłoczyła nominalnie i do ilu podoła bez szwanku? Quote Link to post Share on other sites
fendt180 1 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > Ile tłoczyła nominalnie i do ilu podoła bez szwanku? Nie wiem ile w serii ladowala ale na 1 barze ciagnie do czerwonego Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 10, 2010 Share Posted September 10, 2010 > Nie wiem ile w serii ladowala ale na 1 barze ciagnie do czerwonego Mój też ciągnie ale... pytanie - jak długo? Quote Link to post Share on other sites
czekdisaut 0 Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Potrzebuje rozwiercić nieco WG oraz dorobić później do tego odpowiednio większą blaszkę bo mam boost creep Gdzie w warszawie mogę bez obaw oddać turbo do tego zabiegu i ile zedrą? Dość pilne Quote Link to post Share on other sites
Glaca 3 Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Teraz mam tak. Przez wielu bardzo skrytykowany kolektor. Jakoś tam działa, nie mam porównania z innym to nie wiem jak mógłby... Czy wiele się zmieni jak zrobię tak? Quote Link to post Share on other sites
Tschoob 3 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 wiele sie zmieni na plus Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.