Jump to content

TURBO zrób Se sam


Recommended Posts

Nie wiem, ale chyba szukajka mnie nie lubi, a jestem przekonany że już było.

Od czego szukać EBC electronic boost controller, jakiś numer części, model auta?

Co macie u siebie? MBC czy EBC?

Link to post
Share on other sites

> Nie wiem, ale chyba szukajka mnie nie lubi, a jestem przekonany że już było.

> Od czego szukać EBC electronic boost controller, jakiś numer części, model auta?

> Co macie u siebie? MBC czy EBC?

nigdzie jako "część" nie występuje, jest solenoid do budowy EBC ale czymś go trzeba wysterować, na ogół świnią albo SA.

występuje np. w VAG-ach 1.8t itp.

Link to post
Share on other sites

> nigdzie jako "część" nie występuje, jest solenoid do budowy EBC ale czymś go trzeba wysterować, na

> ogół świnią albo SA.

> występuje np. w VAG-ach 1.8t itp.

hmm...

A takie coś się nada "ZAWÓR CIŚNIENIA TURBINY" ?

Mam Ecumastera 3 z wbudowanym mapsensorem więc będzie czym sterować.

Link to post
Share on other sites

Cześć.

Ja troszkę w innej sprawię, poszukuję rysunków, uszczelek, informacji, czegokolwiek co pomogło by mi zwymiarować flansze do turbiny jak w temacie? To chba jakieś IHI jes. Ma ktoś s kolegów turbinowców taką turbinkę w ręku? Proszę o pomoc i o info na PRIV smile.gif

Dziękuję

Link to post
Share on other sites

> hmm...

> A takie coś się nada "ZAWÓR CIŚNIENIA TURBINY" ?

> Mam Ecumastera 3 z wbudowanym mapsensorem więc będzie czym sterować.

wygląda na to że sie nada ok.gif

Link to post
Share on other sites

> wygląda na to że sie nada

Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by się nadał do WG nadciśnieniowego.

Link to post
Share on other sites

> Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki

> właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są

> podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by

> się nadał do WG nadciśnieniowego.

on ma tylko puszczać albo nie, pod/nadciśnienie, w WG to robi problem ale w solenoidzie nic a nic.

Link to post
Share on other sites

> Ja sie tam na tym nie znam, bo u mnie nie zaden BC nie występuje, ale wymianiałem kiedyś taki

> właśnie zawór w TDI, i nie jestem pewien czy to ten sam, czy inny jest, ale niektóre z nich są

> podciśnieniowe (ten, który sterował turbiną w tym TDI był) i wobec powyższego nie wiem czy by

> się nadał do WG nadciśnieniowego.

nada siem tylko przy ciśnieniach powyżej 1 bara trzeba dawać zwężke na wejściu do tego zaworka bo ciśnienie potrafi falować

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

> Chciałbym się dowiedzieć jaki będzie koszt uturbienia p1 1.2 16v

> Chciałbym wiedzieć jakie dokładnie trzeba części i jakie koszta.

Przeczytaj pierwszy post w tym temacie no.gif.

Link to post
Share on other sites

> Chciałbym się dowiedzieć jaki będzie koszt uturbienia p1 1.2 16v

> Chciałbym wiedzieć jakie dokładnie trzeba części i jakie koszta.

napisz do majstra albo szarego slyszalem ze bawia sie w takie rzeczy... konkretnej ceny odpowiedzi oraz szczegolow uzyskasz juz od nich smile.gif

pewien gosc z czestochowy wycenil koszt 16 na 8k wjezdzasz wyjezdzasz on wsio zalatwia...

Link to post
Share on other sites

1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana?

2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie?

3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach?

Pacjent - 1.2 8v

Link to post
Share on other sites

> 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych

> przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana?

> 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na

> tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie?

> 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach?

> Pacjent - 1.2 8v

z tym pkt 3 chyba zalezy ile wysokosci ma glowka i blok bo to u kazdego ciut inaczej wyjdzie grinser006.gif

Link to post
Share on other sites

> 1. Jaki będzie efekt zmiany kolektora z bardzo ciasnego, w którym spaliny nie mają łagodnych

> przejść, walą w ścianki pod kątem prostym itp na takiego typowego barana?

> 2. Jaki będzie efekt zmiany turbiny z IHI RHB5 VL3 na Garrett TB221 (z nissana 300zx dokładnie na

> tą ) przy założeniu, że IHI ma ten ciulatowy kolektor a garrett byłby na baranie?

> 3. Ile można dmuchać bezpiecznie z kanapką na 2mm przekładce i stalówkach?

> Pacjent - 1.2 8v

ta turbina jakie ma a/r zimne i gorace ?

Link to post
Share on other sites

> za duzo czy co ?

stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki

mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam

Link to post
Share on other sites

Jaką polecacie sondę szerokopasmową w dobrej cenie? Z kontrolerem i ze wskaźnikiem? I w jakiej odległości od trubinki powinna być zamontowana?

Link to post
Share on other sites

> stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki

> mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam

to zle, bo kolega taka montuje biglaugh.gif moze jakas zwezke w dolot hmm

Link to post
Share on other sites

> to zle, bo kolega taka montuje moze jakas zwezke w dolot hmm

no nie wiem jak w inny sposób sobie z tym poradzic.. znalezienie muszli np ar48 graniczy niemal z cudem, towar mocno deficytowy. Ja znalazłem dosc szybko na UT forum muszel ar36 czyli jeszcze lepiej.. poprostu pasuje do tego t25, ma tylko troche nie typową flansze na downpipe

foto

foto2

Link to post
Share on other sites

> no nie wiem jak w inny sposób sobie z tym poradzic.. znalezienie muszli np ar48 graniczy niemal z

> cudem, towar mocno deficytowy. Ja znalazłem dosc szybko na UT forum muszel ar36 czyli jeszcze

> lepiej.. poprostu pasuje do tego t25, ma tylko troche nie typową flansze na downpipe

> foto

> foto2

daj link do fotek bo nie kazdy jest zarejestrowany na tym forum zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> stanowczo. Ar 48 to maximum dla fajerki

> mialem w t25 ar64.. gdzies od 5 tys na 2 biegu cos tam zaczynala pompowac;p ogólnie to nie polecam

Czyli wychodzi na to, że zawsze warto zadawać pytania...

Ok, odpuszczam sobie tego garreta i zaczynam bardziej dbać o IHI, żeby się nie rozleciała cfaniaczek.gif

Zmienię tylko kolektor na bardziej profi i zobaczymy.

Link to post
Share on other sites

> Czyli wychodzi na to, że zawsze warto zadawać pytania...

> Ok, odpuszczam sobie tego garreta i zaczynam bardziej dbać o IHI, żeby się nie rozleciała

> Zmienię tylko kolektor na bardziej profi i zobaczymy.

zamiast tego gareta poprostu zapodaj kkk03s zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> Jaką polecacie sondę szerokopasmową w dobrej cenie? Z kontrolerem i ze wskaźnikiem? I w jakiej

> odległości od trubinki powinna być zamontowana?

jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

Innovate ok.gif ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

Link to post
Share on other sites

Auto nie z grupy fiata ale przez sentyment oraz ilość fachur zapytam tutaj:

seryjne ładowanie miało być 0.6 -0.7 wymieniłem cały wydech na ok 2' oraz custom DP

Jade normalnie ładuje 0.5 jak depnę w podłogę to leci od razu pod 0,9 (fuel cut) i chodzi dziwnie. Jak zrobić żeby było stabilne powiedzmy 0,7

Boostem steruje solenoid - zamieniłem się z kumplem ale nic się nie zmieniło :/

Co robić?

Link to post
Share on other sites

> jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

hmm..., skoro mam dać na kolektorze wydechowym to mam możliwość zrobienia tego w dowolnym punkcie.

> Innovate

Tania nie jest, ale najwidoczniej jakość idzie z ceną i w opisie jest że da się podpiąć pod ecumastera

>ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

Też chyba bym nie zaryzykował bo widzę jak działa ich wskaźnik ciśnienia oleju - wskazówka się przycina.

Link to post
Share on other sites

> hmm..., skoro mam dać na kolektorze wydechowym to mam możliwość zrobienia tego w dowolnym punkcie.

powinna byc na zejściu 4w1 lub 2w1 (w zależności od tego jaki jest kolektor 4w1 lub 4w2w1) żeby łapała afr z wszystkich cylindrów a nie tylko z jedengo, czy dwóch, bo jakby Ci sie przywiesił wtrysk na jednym, lub zmalała jego wydajność to znów Ci stopi tłoka a na wskaźniku Ci tego nie wykaże.

> Tania nie jest, ale najwidoczniej jakość idzie z ceną i w opisie jest że da się podpiąć pod

> ecumastera

w gałganie też sie da tylko wiiększość użytkowników o tym nie wie

> Też chyba bym nie zaryzykował bo widzę jak działa ich wskaźnik ciśnienia oleju - wskazówka się

> przycina.

ja mam gałgana za 650zł z zegarkiem cyfrowym, podłączony do majstra jexdzi u mnie ponad 10tys km i nie wysadziłem jeszcze silnika zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> jak najbliżej głowicy PRZED turbiną

> Innovate ponoć autogałgan coś zrobił ale ja bym nie ryzykował.

Najpierw Zeton z AFR 20 na wolnych obratach, teraz ty zeby.GIF Na mojej jest jasno i wyraźnie napisane, że ma być w pionie do góry i minimum 40cm za turbiną, bo bliżej się zjara.

Ja mam kompletny zestaw Zeitronixa razem z EGT, i chociaż miałem na początku problemy z softem i setupem, to z nową wersją oprogramowania na PC wszystko mi bangla full profi i chyba polecam, aczkolwiek moduł i jego wyświetlacz mają ograniczenia pewnego rodzaju, ale mi nie przeszkadzają. Co do sterowania ECUmasterem czy innym, to ma 2 wyjścia, jedno wąsko pasmowe 0-1V jako emulacja wąskiej lambdy, i szerokopasmowe 0-5V, które można se podłączyć do czego chcesz co to zaakceptuje.

Link to post
Share on other sites

> Najpierw Zeton z AFR 20 na wolnych obratach, teraz ty Na mojej jest jasno i wyraźnie napisane, że

> ma być w pionie do góry i minimum 40cm za turbiną, bo bliżej się zjara.

wiem wiem yebło mnie sie

> Ja mam kompletny zestaw Zeitronixa razem z EGT, i chociaż miałem na początku problemy z softem i

> setupem, to z nową wersją oprogramowania na PC wszystko mi bangla full profi i chyba polecam,

> aczkolwiek moduł i jego wyświetlacz mają ograniczenia pewnego rodzaju, ale mi nie

> przeszkadzają. Co do sterowania ECUmasterem czy innym, to ma 2 wyjścia, jedno wąsko pasmowe

> 0-1V jako emulacja wąskiej lambdy, i szerokopasmowe 0-5V, które można se podłączyć do czego

> chcesz co to zaakceptuje.

Link to post
Share on other sites

> fajny ten Zeitronix, gdzie go kupowałeś?

EFI Parts

Możesz też zamówić u producenta, ale zabulisz przez uszy za cło. Co prawda cena w UK jest też z tymże cłem, ale ponieważ sprowadzają masowo, to chyba ogólnie jest trochę taniej. Ale sprawdź.

Jeżeli faktycznie se na to zęby ostrzysz i chcesz z wyświetlaczem LCD, to upewnij się, że sprzedają najnowszy rev. hardware-u.

Jest z tym modułem jeden spory problem, on rozumie tylko swoje firmowe MAP sensory do pokazywania boost-a. Jeżeli chcesz podłączyć inny, to musisz zrobić sobie konwerter napięcia taki, żeby Twój MAP sensor wyglądał my na firmowy.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.