Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj udało mi się przekroczyć magiczną, psychologiczną barierę i śmignąłem przeszło 200km/h (realne) i teraz pytanie - czy jadąc tak kilka km. z EGT stałym na poziomie 820 stopni jest źle, dobrze, za mało za dużo? Napięcie na sondzie 0.9V

Przypominam - silnik pracuje na LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj udało mi się przekroczyć magiczną, psychologiczną barierę i śmignąłem przeszło 200km/h

> (realne) i teraz pytanie - czy jadąc tak kilka km. z EGT stałym na poziomie 820 stopni jest

> źle, dobrze, za mało za dużo? Napięcie na sondzie 0.9V

> Przypominam - silnik pracuje na LPG

Nie wiem jak na LPG ale na benzyne egt jak najbardziej ok waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj udało mi się przekroczyć magiczną, psychologiczną barierę i śmignąłem przeszło 200km/h

> (realne) i teraz pytanie - czy jadąc tak kilka km. z EGT stałym na poziomie 820 stopni jest

> źle, dobrze, za mało za dużo? Napięcie na sondzie 0.9V

> Przypominam - silnik pracuje na LPG

egt mierzone przed czy za turbiną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O żesz Ty szyderco, wszak sam mi dałeś ten wspaniały czujnik i sam pomagałeś mi go zamontować

Full profi masz ten boost control, widziałem już go wcześniej, ale po prostu rządzi ok.gif. Pozatym mega zazdraszam miejsca w uniaczu, ja wczoraj dwie godziny wymieniałem filtr oleju w cienkim wrrr.gif Co do EGT, to ponoć póki siedzisz poniżej 850 stopni to krzywdy nie zrobisz. Ale jest kwestia też tego co one pokazują te czujniki, mój też jest w kolektorze zamontowany, ale jakoś dziwnie mało pokazuje, znaczy się jak jadę długo 130km/h w podciśnieniu to po nagrzaniu jest ca. 730, tutaj nie mam problemu, ale jak go butuję na krótkszych przejażdżkach (co prawda cały czas poniżej 5000RPM) to trudno jest dobić do 700, a powinno być chyba więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Full profi masz ten boost control, widziałem już go wcześniej, ale po prostu rządzi . Pozatym mega

> zazdraszam miejsca w uniaczu, ja wczoraj dwie godziny wymieniałem filtr oleju w cienkim Co

> do EGT, to ponoć póki siedzisz poniżej 850 stopni to krzywdy nie zrobisz. Ale jest kwestia też

> tego co one pokazują te czujniki, mój też jest w kolektorze zamontowany, ale jakoś dziwnie

> mało pokazuje, znaczy się jak jadę długo 130km/h w podciśnieniu to po nagrzaniu jest ca. 730,

> tutaj nie mam problemu, ale jak go butuję na krótkszych przejażdżkach (co prawda cały czas

> poniżej 5000RPM) to trudno jest dobić do 700, a powinno być chyba więcej.

Jak masz tak niskie EGT to może Ci go zalewa, u mnie tak było jak przegiąłem z dawką.

Mierzysz AFR?

Co do boost control to on potrafi tylko obniżać ciśnienie (do docieranie itp) a teraz zrobiłem sobie już prawdziwy zaworek na wężyku od WG i podwyższam do 0.8 w porywach do 0.9. Zaworek sobie sam zrobiłem na tokarce z wałka mosiężnego i śruby.

W EGT mam alarm, ustawiony na 840, jak stroiłem i skakało do alarmu to natychmiast odpuszczałem gaz i nigdy nie przebiłem jakoś znacznie tego 840.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz tak niskie EGT to może Ci go zalewa, u mnie tak było jak przegiąłem z dawką.

> Mierzysz AFR?

Wszystko mierzę i wszystko mam w normie. Nawet czujnik stukowego mam, tylko nie wiem czy coś pokazuje. Dlatego się zastanawiam... Fakt, że jest dobrze dolany, wyżej na doładowaniu mam AFR 11.8-11.5. I alaram też mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko mierzę i wszystko mam w normie. Nawet czujnik stukowego mam, tylko nie wiem czy coś

> pokazuje.

No właśnie, co do czujnika stukowego - jak można wykorzystać taki czujnik z innego silnika (leży u mnie taki z bravo 1.6 16v). Pod co go można podpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie, co do czujnika stukowego - jak można wykorzystać taki czujnik z innego silnika (leży u

> mnie taki z bravo 1.6 16v). Pod co go można podpiąć?

Ja zamontowałem czujnik od Seia MPI, przykręciłem go do bloku z tyłu (tam była dogodna dziura z gwintem M8), i jego dwa styki pociągnąłem kablem ekranowanym do modułu AFR i podłączyłem to do jego masy i jednego z inputów. Na mój chłopski rozum powienien pokazywać tam minimalne napięcia przy stuku, ale cholera go wie czy to tak ma działać, nie wiem np, czy bieguny tego czujnika mają dla mojego modułu znacznie, itd, itp. W każdym razie mam na odczycie sztywne 0V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zamontowałem czujnik od Seia MPI, przykręciłem go do bloku z tyłu (tam była dogodna dziura z

> gwintem M8), i jego dwa styki pociągnąłem kablem ekranowanym do modułu AFR i podłączyłem to do

> jego masy i jednego z inputów. Na mój chłopski rozum powienien pokazywać tam minimalne

> napięcia przy stuku, ale cholera go wie czy to tak ma działać, nie wiem np, czy bieguny tego

> czujnika mają dla mojego modułu znacznie, itd, itp. W każdym razie mam na odczycie sztywne 0V.

Hmmm, nie wiem jaki masz ten moduł afr i czy ma opcję podpięcia tego czujnika (pewnie fachowcy tu się wypowiedzą) ale z tego co wiem, to czujnik jest swego rodzaju mikrofonem działającym w pewnym tylko wąskim zakresie częstotliwości. Warto to przeanalizować bo sam bym sobie bardzo chętnie taki czujnik zrobił ale w powiązaniu z wariatorem zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm, nie wiem jaki masz ten moduł afr i czy ma opcję podpięcia tego czujnika (pewnie fachowcy tu

> się wypowiedzą) ale z tego co wiem, to czujnik jest swego rodzaju mikrofonem działającym w

> pewnym tylko wąskim zakresie częstotliwości.

No więc ja też nie wiem, czujnik ma napisane w specyfikacji 26mV/g i z tego wnioskuję, że przy większym drganiu powienien produkować "widzialne" napięcie. Ale tu się moja wiedza nt. kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodzenie wodne turbiny olać to czy zostawić..

> pytanie drugie, gdzie najlepiej sie "wbić" z wodą... w ktore węże...od nagrzewnicy np?

> porostu jak zrobić to najlepiej jakieś fotki mile widziane

Patrz, a sam się nad tym dzisiaj zastanawiałem. Ja póki co totalnie to olałem, bo mi się pomysły skończyły jak jeszcze wodę do turbiny podciągnąć od jej tyłu, chłodzę tylko olej niedużą chłodnicą. Myślę, że może można by było to głównej rury idącej z pompy się jakoś podpiąć confused.gif Mam poza tym obawy, że jak wodę się puści przez T, to jej (tj. wody) temperatura już wogóle stanie się szalona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrz, a sam się nad tym dzisiaj zastanawiałem. Ja póki co totalnie to olałem, bo mi się pomysły

> skończyły jak jeszcze wodę do turbiny podciągnąć od jej tyłu, chłodzę tylko olej niedużą

> chłodnicą. Myślę, że może można by było to głównej rury idącej z pompy się jakoś podpiąć Mam

> poza tym obawy, że jak wodę się puści przez T, to jej (tj. wody) temperatura już wogóle stanie

> się szalona.

Nie panikuj. Mam puszczone i nic się niepokojącego z temp. wody nie dzieje a na pewno T dłużej pośmiga.

Wpinajcie w okolice ogrzewania kabiny równolegle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrz, a sam się nad tym dzisiaj zastanawiałem. Ja póki co totalnie to olałem, bo mi się pomysły

> skończyły jak jeszcze wodę do turbiny podciągnąć od jej tyłu, chłodzę tylko olej niedużą

> chłodnicą. Myślę, że może można by było to głównej rury idącej z pompy się jakoś podpiąć Mam

> poza tym obawy, że jak wodę się puści przez T, to jej (tj. wody) temperatura już wogóle stanie

> się szalona.

u mnie bez nagrzewnicy chlodnica z spi daje rade nawt w upaly. Jeden wezyk podpiolem z rury idacej przy bloku za pompa i wyjscia na przelew do zbiorniczka. Teraz bede kombinowal z termostatem z 1.4 16v ktory na 3 wyjscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodzenie wodne turbiny olać to czy zostawić..

> pytanie drugie, gdzie najlepiej sie "wbić" z wodą... w ktore węże...od nagrzewnicy np?

> porostu jak zrobić to najlepiej jakieś fotki mile widziane

kolega wzial przewod przelewowy do zbiornika, puscil go przez turbine i do zbiorniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega wzial przewod przelewowy do zbiornika, puscil go przez turbine i do zbiorniczka

sciana.gif Już trzecią wskazówkę czutam tu i uwdzie (dzięki wszystkim tak wogóle ok.gif), ale dalej tego nie widzę. Znaczy się wziął przewód idący z przepustnicy do zbiornika i puścił go przez T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już trzecią wskazówkę czutam tu i uwdzie (dzięki wszystkim tak wogóle ), ale dalej tego nie

> widzę. Znaczy się wziął przewód idący z przepustnicy do zbiornika i puścił go przez T?

chlodzenia przepustnicy nie ma. Za kolektorem ssacym jest ten trojnik do nagrzewnicy i przelewowy w oryginale przez przepustnice do zbiorniczka. ten przewod jest puszczony przez turbine do zbiorniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chlodzenia przepustnicy nie ma.

To tak jak u mnie, tylko już nie chciałem mącić co tam ma narobione ok.gif

> Za kolektorem ssacym jest ten trojnik do nagrzewnicy i przelewowy w

> oryginale przez przepustnice do zbiorniczka. ten przewod jest puszczony przez turbine do

> zbiorniczka

ok.gif podziękował, wszystko jasne. To mi nawet wczoraj po głowie chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Warto to przeanalizować bo sam bym sobie bardzo

> chętnie taki czujnik zrobił ale w powiązaniu z wariatorem zapłonu.

A skoro ja mam 1.2 16V i wszystko na osprzęcie Bosch-a i jest też czujnik spalania stukowego w tej instalacji to co na tym zyskuję? Czy w takim przypadku muszę się martwić o spalanie stukowe? Na jakiej zasadzie to dokładnie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, mam mniej więcej wykminione co i jak, głównym zadaniem jest skonstruowanie prostej flanszy/wejścia/wyjścia wody z T, bo ori. rurek od tego T nie zaposiadam. I pytanie jest takie. Rurki z krućcami będę wciśnięte/wbite do flanszy domowej roboty na wcisk. Będzie dostatecznie ciasno, żeby wytrzymało ciśnienie, ale wypadało by to też dla pewności uszczelnić. Rurki znaczy się, bo uszczelkę do flanszy jak raz mam. Rozważam dwie opcje: (a) wbić te rurki z silikonem profi grafitowym, którego używałem wszędzie indziej, (b) oblutować zwykłą cyną na około rurki po wbiciu. Co mnie dręczy to oczywiście temperatury, czy (a) i/lub (b) wytrzyma to ciepło tam panujące. Silikon jest IIRC do 300 stopni, cyna się topi od zapalniczki zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobra, mam mniej więcej wykminione co i jak, głównym zadaniem jest skonstruowanie prostej

> flanszy/wejścia/wyjścia wody z T, bo ori. rurek od tego T nie zaposiadam. I pytanie jest

> takie. Rurki z krućcami będę wciśnięte/wbite do flanszy domowej roboty na wcisk. Będzie

> dostatecznie ciasno, żeby wytrzymało ciśnienie, ale wypadało by to też dla pewności

> uszczelnić. Rurki znaczy się, bo uszczelkę do flanszy jak raz mam. Rozważam dwie opcje: (a)

> wbić te rurki z silikonem profi grafitowym, którego używałem wszędzie indziej, (b) oblutować

> zwykłą cyną na około rurki po wbiciu. Co mnie dręczy to oczywiście temperatury, czy (a) i/lub

> (b) wytrzyma to ciepło tam panujące. Silikon jest IIRC do 300 stopni, cyna się topi od

> zapalniczki

wyspawaj dwa króćce do wody, flansza+rurka bo tak jak chcesz zrobić to chwile będzie działało....

turbina rozgrzewa się do czerwoności wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyspawaj dwa króćce do wody, flansza+rurka bo tak jak chcesz zrobić to chwile będzie działało....

> turbina rozgrzewa się do czerwoności

No tak, tylko te króćce są ze stali galwanizowanej czy jak to się zwie, już raz mi koleś coś takiego spawał i używał potem bardzo nieprzyjemnego słownika zeby.GIF, ale wyspawał profi. Myślałem jeszcze o kleju do gwintów, pozatym jak naprawdę ciasno to wbiję to powinno być szczelne bez niczego... No nic, najpierw muszę tą flanszę zrobić i zobaczę co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, tylko te króćce są ze stali galwanizowanej czy jak to się zwie, już raz mi koleś coś

> takiego spawał i używał potem bardzo nieprzyjemnego słownika , ale wyspawał profi. Myślałem

> jeszcze o kleju do gwintów, pozatym jak naprawdę ciasno to wbiję to powinno być szczelne bez

> niczego... No nic, najpierw muszę tą flanszę zrobić i zobaczę co dalej.

pod wpływem temp zaczną sie robić cyrki no.gif zrób raz a dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pod wpływem temp zaczną sie robić cyrki zrób raz a dobrze.

dalej chłodzenie... czy mozna by bylo zastąpić te gumowe węze wodne (od zbiorniczka i nagrzewnicy) sylikonowymi takimi na podcisnienia tyle ze oczywiście większej srednicy(12mm)?? one maja to do siebie ze sa giętkie a taki gumowy szlauch jaki można kupic w motoryzacyjnym jest grubasny i zbyt sztywny;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej chłodzenie... czy mozna by bylo zastąpić te gumowe węze wodne (od zbiorniczka i nagrzewnicy)

> sylikonowymi takimi na podcisnienia tyle ze oczywiście większej srednicy(12mm)?? one maja to

> do siebie ze sa giętkie a taki gumowy szlauch jaki można kupic w motoryzacyjnym jest grubasny

> i zbyt sztywny;/

Widzę, że się borykasz z tymi samymi zagadkami co ja zeby.GIF

12mm? przecież tam jest 8mm confused.gif Też myślałem nad silikonem od podciśnienia, ale one nie mają (w każdym razie firmy SiliconeHoses w wielkościach 4mm i 6mm) żadnego zbrojenia, nie wiem czy bez niego może być. Większe węże i kolanka mają taką siateczkę wkomponowaną w silikon, tak ze dwie warstwy. W każdym razie takie większe kolanka silikonowe mam zamontowane na dużej rurze od wody i wszystko bangla. Są jeszcze specjalne węże flexi, ale najwęższy jest chyba 16mm czy coś koło tego.

Ja będę miał to zmontowane tak, że wyprowadzę przewody z nagrzewnicy i pojemnika "na prostą" (w poprzek komory silnika stronę kompa) przy pomocy ori węży, z T podobnie wyprowadzę dwa końce przy pomocy kolanek silikonowych i połącze odpowiednie końce przewodem gumowym od benzyny (taki akurat mam) po łuku na około silnika/cewek. I tak jest naturalnie zaokrąglony, bo był cięty z rolki.

Tylko nie zmuszaj mnie, żebym musiał to narysować zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że się borykasz z tymi samymi zagadkami co ja

> 12mm? przecież tam jest 8mm Też myślałem nad silikonem od podciśnienia, ale one nie mają (w

> każdym razie firmy SiliconeHoses w wielkościach 4mm i 6mm) żadnego zbrojenia, nie wiem czy bez

> niego może być. Większe węże i kolanka mają taką siateczkę wkomponowaną w silikon, tak ze dwie

> warstwy. W każdym razie takie większe kolanka silikonowe mam zamontowane na dużej rurze od

> wody i wszystko bangla. Są jeszcze specjalne węże flexi, ale najwęższy jest chyba 16mm czy coś

> koło tego.

> Ja będę miał to zmontowane tak, że wyprowadzę przewody z nagrzewnicy i pojemnika "na prostą" (w

> poprzek komory silnika stronę kompa) przy pomocy ori węży, z T podobnie wyprowadzę dwa końce

> przy pomocy kolanek silikonowych i połącze odpowiednie końce przewodem gumowym od benzyny

> (taki akurat mam) po łuku na około silnika/cewek. I tak jest naturalnie zaokrąglony, bo był

> cięty z rolki.

> Tylko nie zmuszaj mnie, żebym musiał to narysować

spoko spoko temat i tak upadl bo nie sa dostepne wezyki 10mm i 12mm

Teraz mam tez klopot bo nie wiem gdzie wcisnąć zbiorniczek wyrównawczy(kupilem ten z VW) dolot jak u taquito a aku chce zostawic, kompa ani mysle przenosic do kabiny bo .. bo nie bede calej wiazki przedłużał tongue.gif ostatecznei pomysle jednak nad przeniesieniem aku... ale niechętnie crazy.gif

wracając do zlączek i wezykow sylikonowych to powiem tyle ceny są chore no.gif

tu kolega ma sporo do wyboru FMIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko spoko temat i tak upadl bo nie sa dostepne wezyki 10mm i 12mm

Ale 8mm powinno być pod dostatkiem... Czy ja czegoś nie wiem confused.gif, ale ten mały wąż z wodą wszędzie ma 8mm. Czy Ty wyjście z T masz 10mm, czy jak?

> Teraz mam tez klopot bo nie wiem gdzie wcisnąć zbiorniczek wyrównawczy(kupilem ten z VW) dolot jak

> u taquito

Są gdzieś tego zdjęcia? Czy znajdę je w Twojej wypaśnej galerii?

> wracając do zlączek i wezykow sylikonowych to powiem tyle ceny są chore

No tak mają, ja jakoś z tym żyję frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale 8mm powinno być pod dostatkiem... Czy ja czegoś nie wiem , ale ten mały wąż z wodą wszędzie ma

no wlasnie teraz tak mysle czy ma te 8mm, nie wiem poprostu strzelam bo zapomnialem zmierzyć średnice otworu... na pewno ten wezyk powrotny do zbiorniczka by mial te 8mm ale czy ten idacy z nagrzewnicy ma 8mm .. jakos wydaje mi sie więcej..

> 8mm. Czy Ty wyjście z T masz 10mm, czy jak?

> Są gdzieś tego zdjęcia? Czy znajdę je w Twojej wypaśnej galerii?

moich fot teraz z aktualnego stanu pojazdu nie ma;p , chyba ze chodzi ci zeby zobaczyc jak dolot biegnie to tak, sa tam foty np taquita, mefista czy vanseby

> No tak mają, ja jakoś z tym żyję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no wlasnie teraz tak mysle czy ma te 8mm, nie wiem poprostu strzelam bo zapomnialem zmierzyć

> średnice otworu... na pewno ten wezyk powrotny do zbiorniczka by mial te 8mm ale czy ten idacy

> z nagrzewnicy ma 8mm .. jakos wydaje mi sie więcej..

Wyjście z nagrzewnicy do przepustnicy (tak jak jest to normalnie) ma 8mm. Tyleż ma odpowietrznik od chłodnicy, i wyjście wody z drugiej strony przepustnicy, i króciec od zbiornika też. A w każdym razie łączyłem to wszystko na różne sposoby przewodem 8mm... Może gdzieś jest +/- 0.5mm-1mm, ale zasadniczo 8mm.

> biegnie to tak, sa tam foty np taquita, mefista czy vanseby

Przeglądam właśnie, jak nie znajdę tych konkretnych to się zgłoszę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyjście z nagrzewnicy do przepustnicy (tak jak jest to normalnie) ma 8mm. Tyleż ma odpowietrznik od

> chłodnicy, i wyjście wody z drugiej strony przepustnicy, i króciec od zbiornika też. A w

> każdym razie łączyłem to wszystko na różne sposoby przewodem 8mm... Może gdzieś jest +/-

> 0.5mm-1mm, ale zasadniczo 8mm.

ok juz czaje;p... od nagrzewnicy tzn chodzilo mi o ten wąz co leci do czwórnika przy chłodnicy (maly obieg) taką sama średnicę ma tez np. waż lecący ze zbiorniczka do chłodnicy

> Przeglądam właśnie, jak nie znajdę tych konkretnych to się zgłoszę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok juz czaje;p... od nagrzewnicy tzn chodzilo mi o ten wąz co leci do czwórnika przy chłodnicy

> (maly obieg) taką sama średnicę ma tez np. waż lecący ze zbiorniczka do chłodnicy

A, te wszystkie to według moich notatek mają 16mm. I do takiej średnicy SilconHoses robi flexi wąż, nawet mam 1m gdzieś w piwnicy, ale do niczego go nie wykorzystałem (jeszcze).

W każdym razie ja planuję puścić wodę do T z tych węży 8mm. Krótko mówiąc, zamiast podłączać przepustnicę pod obieg, podłączę T.

Znalazłem zdjęcia fury Taquito, full profi, ładnie to wszystko wygląda (tylko spływ oleju z T trochę przekombinowany palacz.gif) Podoba mi się bardzo rozwiązanie z dolotem puszczonym totalnie bokiem, bo mu tam na pewno najchłodniej, ale z drugiej strony trochę długi, na pewno troszkę laga powoduje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej chłodzenie... czy mozna by bylo zastąpić te gumowe węze wodne (od zbiorniczka i nagrzewnicy)

> sylikonowymi takimi na podcisnienia tyle ze oczywiście większej srednicy(12mm)?? one maja to

> do siebie ze sa giętkie a taki gumowy szlauch jaki można kupic w motoryzacyjnym jest grubasny

> i zbyt sztywny;/

te wezyki wytzrymuja do ok 60*C , przy temp 80-90 lubia pekac, sprawdzone wielokrotnie. U mnie w pracy formy wtryskowe czasem sa uzbrojone w takie wezyki i trzeba je zastapic innymi bardziej odpornymi na temp. Chyba ze kupilbys grube specjalistyczne na wyzsze temp. Cena wtedy bylaby raczej za wysoka.

Polecam wezyki gumowe w stalowym oplocie sa rozne srednice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A, te wszystkie to według moich notatek mają 16mm. I do takiej średnicy SilconHoses robi flexi wąż,

> nawet mam 1m gdzieś w piwnicy, ale do niczego go nie wykorzystałem (jeszcze).

> W każdym razie ja planuję puścić wodę do T z tych węży 8mm. Krótko mówiąc, zamiast podłączać

> przepustnicę pod obieg, podłączę T.

> Znalazłem zdjęcia fury Taquito, full profi, ładnie to wszystko wygląda (tylko spływ oleju z T

> trochę przekombinowany ) Podoba mi się bardzo rozwiązanie z dolotem puszczonym totalnie

> bokiem, bo mu tam na pewno najchłodniej, ale z drugiej strony trochę długi, na pewno troszkę

> laga powoduje...

splyw byl zrobione i poprawiany, pozniej byl zmieniony na ciut krotszy. Obecnie jest jeszcze inaczej, mysle ze najlepiej jak sie dalo. Okazja stala sie rozwalona miska ( peknieta od jakiegos strzala. Postaram sie jutro wkleic foto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyspawaj dwa króćce do wody, flansza+rurka bo tak jak chcesz zrobić to chwile będzie działało....

> turbina rozgrzewa się do czerwoności

O taka wydymumka, króćce wciśnięte na (dużą) siłę imadłem, na prawdę muszę to spawać? I tak pewnie zespawam i tak, ale po prostu się zastanawiam zeby.GIF

img5971c.jpg

img5970p.jpg

img5973hx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O taka wydymumka, króćce wciśnięte na (dużą) siłę imadłem, na prawdę muszę to spawać? I tak pewnie

> zespawam i tak, ale po prostu się zastanawiam

obspawaj dla swietego spokoju;p

fajne wezyki zlosnik.gif

ja juz tez wykminilem jak zrobić ta wodę do turbiny żeby i weze były cienkie... tak jak pisales wezyk ktory w serii (bo ja juz dawno mam "zimna przepustnice") biegnie do przepustnicy poleci do turbiny i wyleci jej druga stronę i dalej w kierunku zbiorniczka.. średnica wezyka bedzie 8mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajne wezyki

No trochę tam będzie ciasno z cybantami, jest na styk.

> ja juz tez wykminilem jak zrobić ta wodę do turbiny żeby i weze były cienkie... tak jak pisales

> wezyk ktory w serii (bo ja juz dawno mam "zimna przepustnice") biegnie do przepustnicy poleci

> do turbiny i wyleci jej druga stronę i dalej w kierunku zbiorniczka.. średnica wezyka bedzie

> 8mm

No właśnie dokładnie tak. Ja dzisiaj tylko poległem z "przekręceniem" tego wężyka idącego od nagrzewnicy na jego króćcu żeby szedł w stronę kompa, bo teraz idzie w stronę pojemnika wyrównawczego. Bez rozebrania wszystkich przewodów i spuszczenia wody nie da rady, więc będzie małe terrarium pod maską póki co frown.gif, a full profi zrobię jak coś innego siądzie z wodą.

Pozostaje jeszcze kwestia przykręcenia tej flanszy do zamontowanego turbo, to na zdjęciach to tylko egzemplarz eksperymentalny palacz.gif, ale powinno dać radę z lekką ilością mydła zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie powiedzcie mi jakie cisnienie daje pompa oleju z fajerki?

Ma ktos wskaznik?

U taquita widzialem ze max 7 barow jest hmm.gif

Zastanawiam sie nad restryktorem i nie wiem co poczac zeby.GIF

Jeszcze pytanie z seri gdzie smarowanie turbiny?

Znaczy sie gdzie to wiem, do gornego korka z przodu ale pytanie numer dwa, jaka przejsciowke tam dac zeby potem waz przykrecic?

Da sie kupic cos w sklepie zeby nie cieklo czy trza tokarza molestowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze pytanie z seri gdzie smarowanie turbiny?

> Znaczy sie gdzie to wiem, do gornego korka z przodu ale pytanie numer dwa, jaka przejsciowke tam

> dac zeby potem waz przykrecic?

> Da sie kupic cos w sklepie zeby nie cieklo czy trza tokarza molestowac?

Oj temat był już wałkowany w tym wątku, poszukaj postów marcinsc vel. marc_.

Ja zrobiłem tak (co do reduktora eszcze się okaże czy dobrze):

w pompę oleju wkręciłem przejściówkę M18 (tam chyba tyle jest IIRC) na złączkę hydrauliczną 1/4BSP (jakby ktoś pytał to jakaś tam miara brytyjsko-hydrauliczna). Tą żesz przejściówkę nagwintowałem wewnątrz na M8 i w ten gwint wkręciłem restryktor wykonany samemu: gwint M8 zrobiony na pręcie z główką do śrubokręta płaskiego z przewierconą dziurą 1.2mm. Zapasowy restryktor 1.5mm też sobie zrobiłem.

W turbo wkręciłem też przejściówkę tylko z M10 (takie tam mam wejście) na 1/4BSP.

Połączyłem to wszystko wężykiem zrobionym na zamówienie. Wszystkie przejściówki i wężyk z zakładu hydrauliki siłowej, u nas ponoć tubes się takimi rzeczami zajmuje. Rezultat taki (sorry za rozmiar, ale przynajmniej widać co i jak):

IMG_5712.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.