Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Jaki Panowie polecaja tlumik koncowy na srednice wewnetrzna 50mm do tylu ?? wydech to przelot ze

> strumienica i na koncu chcemy dac jakis tlumik, aby basik byl, tylko jest wymagana srednica

> wejsciowa 50mm

mało basowy ale ładnie mruczący zlosnik.gif jest asmet S0.005 ma fi50 i pasuje pod podłoge sc/cc ok.gif koszt nowego cos kolo 150 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co to za żółte kibelrurki

> czekaj czekaj czy mie sie zdaje że masz turbine na lażąco tzn wlot i wylot oleju w poziomie

wlot od gory kolankiem 90 stopni, wylot w dol powyzej stanu oleju do miski smile.gif

Kibel rura jest fajna, zbrojona na 160 stopni biglaugh.gif zobaczymy czy wytrzyma biglaugh.gif szkoda ze niebieskiej nie bylo hehe.gif auto nie moje, ja pomagam wiedza teoretyczna i elektroniczna biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mamy z kolega pytania, dzis odpalilismy T i mamy problem.

1/ Silnik to 1.1 z tlokami od 1.2. Dzis przy pierwszym odpaleniu wszystko poszlo dobrze, dziala i pali bardzo ladnie smile.gif Narazie przewod z IC nie jest jeszcze podpiety pod kopulke. Jak mocno powinna turbina dmuchac bez zalozonego weza ?? Bo na jalowym to tak lekko dmucha a przy ok 5tys jak suszarka do wlosow dmucha, teraz nie wiemy czy tak ma byc czy to zle ?? Bo kazdy diesel jakiego robilismy po sciagnieciu weza mocniej dmuchalo. Turbina niestety jest troche duza bo jakas pochodna garrett GT22. Sadzimy, ze niestety przesadzilismy z wielkoscia i dlatego moze slabo dmucha. Jutro bedzie spawana kopulka, pdlaczymy i zobaczymy. Moze musi byc jakis opor z silnika, aby sie rozkrecilo lub cos ?

2/ Jakim olejem zalewacie T ? bo narazie zalane jest 5w/40 i na jalowym przy rozgrzanym silniku jest ok 0.5 bara cisnienia, co wydaje mi sie troche slabo.

Z tego co pamietam to polecane bylo 10w/40 normalne lub 10w/60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy z kolega pytania, dzis odpalilismy T i mamy problem.

> 1/ Silnik to 1.1 z tlokami od 1.2. Dzis przy pierwszym odpaleniu wszystko poszlo dobrze, dziala i

> pali bardzo ladnie Narazie przewod z IC nie jest jeszcze podpiety pod kopulke. Jak mocno

> powinna turbina dmuchac bez zalozonego weza ?? Bo na jalowym to tak lekko dmucha a przy ok

> 5tys jak suszarka do wlosow dmucha, teraz nie wiemy czy tak ma byc czy to zle ?? Bo kazdy

> diesel jakiego robilismy po sciagnieciu weza mocniej dmuchalo. Turbina niestety jest troche

> duza bo jakas pochodna garrett GT22. Sadzimy, ze niestety przesadzilismy z wielkoscia i

> dlatego moze slabo dmucha. Jutro bedzie spawana kopulka, pdlaczymy i zobaczymy. Moze musi byc

> jakis opor z silnika, aby sie rozkrecilo lub cos ?

> 2/ Jakim olejem zalewacie T ? bo narazie zalane jest 5w/40 i na jalowym przy rozgrzanym silniku

> jest ok 0.5 bara cisnienia, co wydaje mi sie troche slabo.

> Z tego co pamietam to polecane bylo 10w/40 normalne lub 10w/60

nie ma sie czym przejmować też tak miałem ok.gif na starym setupie na zimnym silniku wcale nie dmuchało a jak sie rozgrzał to dmuchało troszeczke lepiej, tak jakbyś huhał z buzi zlosnik.gif. ale dopiero pod obciążeniem zaczęło normalnie pracować. Żeby było jasne, jak olej jest zimny to turbina może nawet o 1,5krpm poźniej wstawać, tak że jak wyjedziecie na droge to żebyście sie nie zdziwili że nie dmucha. Jak olej nabierze temperatury roboczej to wtedy całkiem inaczej to zaczyna wszystko działać. Dizlami też sie nie kierunkujcie. W dwulitrowym dizlu siedzi turbina typu GT15 więc nijak to się ma silnik praktycznie 2x pojemniejszy, w takim turbodizlu już od 1800-2000 obrotów masz +/- jednego bara a w takim 1.1 będziesz to miał dopiero około 4-5 tysięcy obrotow. Tak że wszystko jest w najlepszym porządku, składać auto sprawdzić szczelność dolotu, czy WG jest zamknięty i w droge ok.gif

ja jeżdże na zwyjkłej selenii 20K 10w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co sadzicie o takim turbo do silnika 1.4 16v?

> pochodzi z Subaru STI 2007 r. IHI VF 43 0701 RHF55

> o takie jak w aukcji.

> http://motoallegro.pl/subaru-sti-vf43-07r-turbosprezarka-gwarancja-i1283496472.html

> powiedzmy ze mam okazje kupic nowa po doberej cenie

Bierz, jasne ze się nada ok.gif będzie idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co sadzicie o takim turbo do silnika 1.4 16v?

> pochodzi z Subaru STI 2007 r. IHI VF 43 0701 RHF55

> o takie jak w aukcji.

> http://motoallegro.pl/subaru-sti-vf43-07r-turbosprezarka-gwarancja-i1283496472.html

> powiedzmy ze mam okazje kupic nowa po doberej cenie

Taka sama dla mnie lezy juz u guida zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam głupie pytanko.

> Czy pod 16v podejdzie idealnie turbina z Uno Turbo ze wszystkimi z tego auta gratami potrzebnymi do

> działania wichury?

> Czy poprostu ta turbina sie nie nadaje

Sama turbina podejdzie ile IMO troche za mala do 16v wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli zostaje przerobienie kolektora, a reszta gratów pasuje z UT?

> No i oczywiście remap

a nie wiem czy pasuje, niech się wypowiedzą ludki którzy robili, ja UT pomykam więc mnie to kilo czy do cento pasuje 270751858-jezyk.gif

kolektor na bank musisz spawać, robic program, dorobić przewody olejowe, intercooler gdzieś upchnąć itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli zostaje przerobienie kolektora, a reszta gratów pasuje z UT?

> No i oczywiście remap

Opanuj najpierw to co masz bo turbo to nie sa klocki p&p tak jak miales swapa tylko wyzsza szkola jazdy ... Ty nie umiales tych prostych klockow poskladac a co dopiero turbo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sie zastanawiam po co wam tak wielkie turbiny? skoro zwyklak tjet150 jedzi na takiej

> malutkiej, ze az wstyd pokazac

fabrycznie turbione silniki pracują na nieco innej zasadzie niż wydumki. Pomijając budowe samego silnika która jest przystosowana do konfiguracji z dużą ilościa momentu od samego dołu to tam dmucha ponad bara i jest tylko 150 (pomijając że ciągnie z dołu i ma dużo momentu) bo wyżej jest mała wydajność a jakbyś założył np jakieś cos w stylu (strzelam) GT20-25 to już przy 0.5 bara byś miał te 150 ale za to znacznie mniej momentu na dole i średnich obrotach. A przy barze to ze 200 albo i więcej i byś klepał średnie lub niskie 13 na 1/4. Ten setup który Ty będziesz miał jest wprost idealny do jazdy codziennej, tylko szkoda że ze sprzęgłem są problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fabrycznie turbione silniki pracują na nieco innej zasadzie niż wydumki. Pomijając budowe samego

> silnika która jest przystosowana do konfiguracji z dużą ilościa momentu od samego dołu to tam

> dmucha ponad bara i jest tylko 150 (pomijając że ciągnie z dołu i ma dużo momentu) bo wyżej

> jest mała wydajność a jakbyś założył np jakieś cos w stylu (strzelam) GT20-25 to już przy 0.5

> bara byś miał te 150 ale za to znacznie mniej momentu na dole i średnich obrotach. A przy

> barze to ze 200 albo i więcej i byś klepał średnie lub niskie 13 na 1/4. Ten setup który Ty

> będziesz miał jest wprost idealny do jazdy codziennej, tylko szkoda że ze sprzęgłem są

> problemy

na dzien dzisiejszy nie ma zadnego problemu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ja nie wyobrażam sobie jeździć na spieku codziennie do roboty na przykład, że o podjeżdżaniu w

> korkach co 2 metry nie wspomnę

ale po co spiek? U znajomego w 1.2 16vt przy 160km/230nm seryjne sprzęgło wytrzymuje jeżdzenie od wiosny... Dla czego by sprzęgło z 1.4 miało nie wytrzymać u Seby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale po co spiek? U znajomego w 1.2 16vt przy 160km/230nm seryjne sprzęgło wytrzymuje jeżdzenie od

> wiosny... Dla czego by sprzęgło z 1.4 miało nie wytrzymać u Seby?

ale to jest inna sprawa znowuż bo pewnie te 230Nm osiąga przy 5-6krpm a w tijecie bedzie ze 250Nm lub może nawet wiecej (jak stroiciel sie postara) i to już przy 2-4krpm i teraz jedź sobie i depnij tym np na czwórce lub piatce to tylko kupa spalenizny zostanie z tego sprzęgiełka. smile.gif

zresztą spytaj sie Taquito

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale to jest inna sprawa znowuż bo pewnie te 230Nm osiąga przy 5-6krpm a w tijecie bedzie ze 250Nm

> lub może nawet wiecej (jak stroiciel sie postara) i to już przy 3-4krpm i teraz jedź sobie i

> depnij tym np na czwórce lub piatce to tylko kupa spalenizny zostanie z tego sprzęgiełka.

> zresztą spytaj sie Taquito

u mnie jakos z ósemki póki co daje rade przy takiej jeździe jak mówisz i nic nie śmierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie jakos z ósemki póki co daje rade przy takiej jeździe jak mówisz i nic nie śmierdzi

I co z tego, u mnie tez jest seryjne z 1.1 i przy 0.7 tez nie śmierdzi ale cały wic polega na tym że ja maksymalny moment mam między 4-5krpm a nie między 2-4 tak jak w t-jecie i nigdy nie idę pełnym ogniem poniżej 3krpm. Jakbym miał charakterystykę zbliżona do t-jeta czyli jakieś 140-150Nm już przy nieco ponad 2krpm (z silnika 1.1) to dziś to już by mi tylko wspomnienia zostały po tym sprzęgle że o panewkach nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.