wojtala Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Jaki Panowie polecaja tlumik koncowy na srednice wewnetrzna 50mm do tylu ?? wydech to przelot ze strumienica i na koncu chcemy dac jakis tlumik, aby basik byl, tylko jest wymagana srednica wejsciowa 50mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > Jaki Panowie polecaja tlumik koncowy na srednice wewnetrzna 50mm do tylu ?? wydech to przelot ze > strumienica i na koncu chcemy dac jakis tlumik, aby basik byl, tylko jest wymagana srednica > wejsciowa 50mm mało basowy ale ładnie mruczący jest asmet S0.005 ma fi50 i pasuje pod podłoge sc/cc koszt nowego cos kolo 150 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > mało basowy ale ładnie mruczący jest asmet S0.005 ma fi50 i pasuje pod podłoge sc/cc koszt nowego > cos kolo 150 zł a z czego on dokladnie jest ?? Bo w katalogu asmeta nie ma takiego tlumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > a z czego on dokladnie jest ?? Bo w katalogu asmeta nie ma takiego tlumika niby z calibry . jakis czas wystepował w tłumikach uniwersalnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > niby z calibry . jakis czas wystepował w tłumikach uniwersalnych hmm o tym numerze nic nie znajduje a w katalogu asmetu znajduje tylko to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 > hmm o tym numerze nic nie znajduje a w katalogu asmetu znajduje tylko to: ten katalog nie jest aktualny ja zawsze dzwoniłem do czerska i facet wiedział o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Takie male spy foto nowego projekta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Takie male spy foto nowego projekta co to za żółte kibelrurki czekaj czekaj czy mie sie zdaje że masz turbine na lażąco tzn wlot i wylot oleju w poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > co to za żółte kibelrurki > czekaj czekaj czy mie sie zdaje że masz turbine na lażąco tzn wlot i wylot oleju w poziomie wlot od gory kolankiem 90 stopni, wylot w dol powyzej stanu oleju do miski Kibel rura jest fajna, zbrojona na 160 stopni zobaczymy czy wytrzyma szkoda ze niebieskiej nie bylo auto nie moje, ja pomagam wiedza teoretyczna i elektroniczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 ooo fajna ta rurka gdzie można taka zanabyć i za ile worków złota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 To ja sie zapytam jaki tlumok na fi60 Swego czasu szary mowil ze z ducato siakiegos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > To ja sie zapytam jaki tlumok na fi60 > Swego czasu szary mowil ze z ducato siakiegos ja tam dalej nie wiem jaki tlumik kupic my kupujemy na 50 tke Moze cos takiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > ja tam dalej nie wiem jaki tlumik kupic my kupujemy na 50 tke > Moze cos takiego ? Pisze tam gdzies jaka srednica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > Pisze tam gdzies jaka srednica no niestety nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 21 Października 2010 Udostępnij Napisano 21 Października 2010 > no niestety nie Jak bede w pl to musze podjechac do chlopakow na miechowice zeby mi pokazali tlumoki z ducato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 22 Października 2010 Udostępnij Napisano 22 Października 2010 > ten katalog nie jest aktualny ja zawsze dzwoniłem do czerska i facet wiedział o co chodzi tlumik kupiony, fajny przelot to jest taki sam wystepuje w vectrze 1.8 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 Mamy z kolega pytania, dzis odpalilismy T i mamy problem. 1/ Silnik to 1.1 z tlokami od 1.2. Dzis przy pierwszym odpaleniu wszystko poszlo dobrze, dziala i pali bardzo ladnie Narazie przewod z IC nie jest jeszcze podpiety pod kopulke. Jak mocno powinna turbina dmuchac bez zalozonego weza ?? Bo na jalowym to tak lekko dmucha a przy ok 5tys jak suszarka do wlosow dmucha, teraz nie wiemy czy tak ma byc czy to zle ?? Bo kazdy diesel jakiego robilismy po sciagnieciu weza mocniej dmuchalo. Turbina niestety jest troche duza bo jakas pochodna garrett GT22. Sadzimy, ze niestety przesadzilismy z wielkoscia i dlatego moze slabo dmucha. Jutro bedzie spawana kopulka, pdlaczymy i zobaczymy. Moze musi byc jakis opor z silnika, aby sie rozkrecilo lub cos ? 2/ Jakim olejem zalewacie T ? bo narazie zalane jest 5w/40 i na jalowym przy rozgrzanym silniku jest ok 0.5 bara cisnienia, co wydaje mi sie troche slabo. Z tego co pamietam to polecane bylo 10w/40 normalne lub 10w/60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 > Mamy z kolega pytania, dzis odpalilismy T i mamy problem. > 1/ Silnik to 1.1 z tlokami od 1.2. Dzis przy pierwszym odpaleniu wszystko poszlo dobrze, dziala i > pali bardzo ladnie Narazie przewod z IC nie jest jeszcze podpiety pod kopulke. Jak mocno > powinna turbina dmuchac bez zalozonego weza ?? Bo na jalowym to tak lekko dmucha a przy ok > 5tys jak suszarka do wlosow dmucha, teraz nie wiemy czy tak ma byc czy to zle ?? Bo kazdy > diesel jakiego robilismy po sciagnieciu weza mocniej dmuchalo. Turbina niestety jest troche > duza bo jakas pochodna garrett GT22. Sadzimy, ze niestety przesadzilismy z wielkoscia i > dlatego moze slabo dmucha. Jutro bedzie spawana kopulka, pdlaczymy i zobaczymy. Moze musi byc > jakis opor z silnika, aby sie rozkrecilo lub cos ? > 2/ Jakim olejem zalewacie T ? bo narazie zalane jest 5w/40 i na jalowym przy rozgrzanym silniku > jest ok 0.5 bara cisnienia, co wydaje mi sie troche slabo. > Z tego co pamietam to polecane bylo 10w/40 normalne lub 10w/60 nie ma sie czym przejmować też tak miałem na starym setupie na zimnym silniku wcale nie dmuchało a jak sie rozgrzał to dmuchało troszeczke lepiej, tak jakbyś huhał z buzi . ale dopiero pod obciążeniem zaczęło normalnie pracować. Żeby było jasne, jak olej jest zimny to turbina może nawet o 1,5krpm poźniej wstawać, tak że jak wyjedziecie na droge to żebyście sie nie zdziwili że nie dmucha. Jak olej nabierze temperatury roboczej to wtedy całkiem inaczej to zaczyna wszystko działać. Dizlami też sie nie kierunkujcie. W dwulitrowym dizlu siedzi turbina typu GT15 więc nijak to się ma silnik praktycznie 2x pojemniejszy, w takim turbodizlu już od 1800-2000 obrotów masz +/- jednego bara a w takim 1.1 będziesz to miał dopiero około 4-5 tysięcy obrotow. Tak że wszystko jest w najlepszym porządku, składać auto sprawdzić szczelność dolotu, czy WG jest zamknięty i w droge ja jeżdże na zwyjkłej selenii 20K 10w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 24 Października 2010 Udostępnij Napisano 24 Października 2010 Turbina bez obciążenia nie dmucha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesioo0 Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 a co sadzicie o takim turbo do silnika 1.4 16v? pochodzi z Subaru STI 2007 r. IHI VF 43 0701 RHF55 o takie jak w aukcji. http://motoallegro.pl/subaru-sti-vf43-07r-turbosprezarka-gwarancja-i1283496472.html powiedzmy ze mam okazje kupic nowa po doberej cenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter01 Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > a co sadzicie o takim turbo do silnika 1.4 16v? > pochodzi z Subaru STI 2007 r. IHI VF 43 0701 RHF55 > o takie jak w aukcji. > http://motoallegro.pl/subaru-sti-vf43-07r-turbosprezarka-gwarancja-i1283496472.html > powiedzmy ze mam okazje kupic nowa po doberej cenie Bierz, jasne ze się nada będzie idealna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 1 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2010 > Bierz, jasne ze się nada będzie idealna jakie to ma ar zimnej i goracej czesci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > a co sadzicie o takim turbo do silnika 1.4 16v? > pochodzi z Subaru STI 2007 r. IHI VF 43 0701 RHF55 > o takie jak w aukcji. > http://motoallegro.pl/subaru-sti-vf43-07r-turbosprezarka-gwarancja-i1283496472.html > powiedzmy ze mam okazje kupic nowa po doberej cenie Taka sama dla mnie lezy juz u guida Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guido_ Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Taka sama dla mnie lezy juz u guida a cos ty. nic u mnie nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > a cos ty. nic u mnie nie ma Opiekuj sie moimi tajlami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 mam głupie pytanko. Czy pod 16v podejdzie idealnie turbina z Uno Turbo ze wszystkimi z tego auta gratami potrzebnymi do działania wichury? Czy poprostu ta turbina sie nie nadaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > mam głupie pytanko. > Czy pod 16v podejdzie idealnie turbina z Uno Turbo ze wszystkimi z tego auta gratami potrzebnymi do > działania wichury? > Czy poprostu ta turbina sie nie nadaje Sama turbina podejdzie ile IMO troche za mala do 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 a co się może dziać jak jest za mała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > a co się może dziać jak jest za mała Moze puchnac na gorze ale nie jestem tego pewien, trza by mape oblookac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 graty nie podejdą, tz kolektor wydechowy nie podejdzie z UT.. jeszcze pytanko o jaką turbinę Ci chodzi, czy IHI vl3 z 1.3T czy ihi vl5 z 1.4T albo garrett t2 z 1.4T vl3 ładnie chodzi pod 1.2 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Moze puchnac na gorze ale nie jestem tego pewien, trza by mape oblookac nie powinna, motur jakiś bardzo duży też nie jest. w 1.2 8v daje radę na 1b to i w 16v poradzi sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 Uno Turbo mk1 czyli 1.3 Mówisz że pod 8v chodzi wiec pod 16v tez musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Uno Turbo mk1 czyli 1.3 > Mówisz że pod 8v chodzi wiec pod 16v tez musi teoretycznie... niech się wypowie ktoś kto uturbinił 16v albo jest w trakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 czyli zostaje przerobienie kolektora, a reszta gratów pasuje z UT? No i oczywiście remap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > czyli zostaje przerobienie kolektora, a reszta gratów pasuje z UT? > No i oczywiście remap a nie wiem czy pasuje, niech się wypowiedzą ludki którzy robili, ja UT pomykam więc mnie to kilo czy do cento pasuje kolektor na bank musisz spawać, robic program, dorobić przewody olejowe, intercooler gdzieś upchnąć itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > czyli zostaje przerobienie kolektora, a reszta gratów pasuje z UT? > No i oczywiście remap Opanuj najpierw to co masz bo turbo to nie sa klocki p&p tak jak miales swapa tylko wyzsza szkola jazdy ... Ty nie umiales tych prostych klockow poskladac a co dopiero turbo ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekziomek2007 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 spokojnie tak sobie myślę głośno, bo czasem bardzo tanio można kupić graty do UT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > Sama turbina podejdzie ile IMO troche za mala do 16v tak sie zastanawiam po co wam tak wielkie turbiny? skoro zwyklak tjet150 jedzi na takiej malutkiej, ze az wstyd pokazac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > tak sie zastanawiam po co wam tak wielkie turbiny? skoro zwyklak tjet150 jedzi na takiej > malutkiej, ze az wstyd pokazac mniejsza nie znaczy mniej wydatna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cinqueturbo Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > tak sie zastanawiam po co wam tak wielkie turbiny? skoro zwyklak tjet150 jedzi na takiej > malutkiej, ze az wstyd pokazac malutka strasznie, miałem taką u siebie z tym że ona w tjecie dmucha chyba ponad 1 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > tak sie zastanawiam po co wam tak wielkie turbiny? skoro zwyklak tjet150 jedzi na takiej > malutkiej, ze az wstyd pokazac fabrycznie turbione silniki pracują na nieco innej zasadzie niż wydumki. Pomijając budowe samego silnika która jest przystosowana do konfiguracji z dużą ilościa momentu od samego dołu to tam dmucha ponad bara i jest tylko 150 (pomijając że ciągnie z dołu i ma dużo momentu) bo wyżej jest mała wydajność a jakbyś założył np jakieś cos w stylu (strzelam) GT20-25 to już przy 0.5 bara byś miał te 150 ale za to znacznie mniej momentu na dole i średnich obrotach. A przy barze to ze 200 albo i więcej i byś klepał średnie lub niskie 13 na 1/4. Ten setup który Ty będziesz miał jest wprost idealny do jazdy codziennej, tylko szkoda że ze sprzęgłem są problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebec Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > fabrycznie turbione silniki pracują na nieco innej zasadzie niż wydumki. Pomijając budowe samego > silnika która jest przystosowana do konfiguracji z dużą ilościa momentu od samego dołu to tam > dmucha ponad bara i jest tylko 150 (pomijając że ciągnie z dołu i ma dużo momentu) bo wyżej > jest mała wydajność a jakbyś założył np jakieś cos w stylu (strzelam) GT20-25 to już przy 0.5 > bara byś miał te 150 ale za to znacznie mniej momentu na dole i średnich obrotach. A przy > barze to ze 200 albo i więcej i byś klepał średnie lub niskie 13 na 1/4. Ten setup który Ty > będziesz miał jest wprost idealny do jazdy codziennej, tylko szkoda że ze sprzęgłem są > problemy na dzien dzisiejszy nie ma zadnego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > na dzien dzisiejszy nie ma zadnego problemu no ja nie wyobrażam sobie jeździć na spieku codziennie do roboty na przykład, że o podjeżdżaniu w korkach co 2 metry nie wspomnę a o jeździe w zime mozna całkiem zapomnieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > no ja nie wyobrażam sobie jeździć na spieku codziennie do roboty na przykład, że o podjeżdżaniu w > korkach co 2 metry nie wspomnę ale po co spiek? U znajomego w 1.2 16vt przy 160km/230nm seryjne sprzęgło wytrzymuje jeżdzenie od wiosny... Dla czego by sprzęgło z 1.4 miało nie wytrzymać u Seby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > ale po co spiek? U znajomego w 1.2 16vt przy 160km/230nm seryjne sprzęgło wytrzymuje jeżdzenie od > wiosny... Dla czego by sprzęgło z 1.4 miało nie wytrzymać u Seby? ale to jest inna sprawa znowuż bo pewnie te 230Nm osiąga przy 5-6krpm a w tijecie bedzie ze 250Nm lub może nawet wiecej (jak stroiciel sie postara) i to już przy 2-4krpm i teraz jedź sobie i depnij tym np na czwórce lub piatce to tylko kupa spalenizny zostanie z tego sprzęgiełka. zresztą spytaj sie Taquito Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosek Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > ale to jest inna sprawa znowuż bo pewnie te 230Nm osiąga przy 5-6krpm a w tijecie bedzie ze 250Nm > lub może nawet wiecej (jak stroiciel sie postara) i to już przy 3-4krpm i teraz jedź sobie i > depnij tym np na czwórce lub piatce to tylko kupa spalenizny zostanie z tego sprzęgiełka. > zresztą spytaj sie Taquito u mnie jakos z ósemki póki co daje rade przy takiej jeździe jak mówisz i nic nie śmierdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 > mniejsza nie znaczy mniej wydatna Ale stawia większe opory spalinom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moritz86 Napisano 3 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2010 a po co jest turbina w turbosprężarce? żeby odebrać jak najwięcej entalpi ze spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > na dzien dzisiejszy nie ma zadnego problemu jaka turbine polecalibyscie wg mocy,osiagow (wgniatanie w fotel,turbina wstaje od 2700 a przy 3000 masz full boost) 1) 1.2 16V 2) 1.4 16V 3) 1.4 16V t-jet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 4 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2010 > u mnie jakos z ósemki póki co daje rade przy takiej jeździe jak mówisz i nic nie śmierdzi I co z tego, u mnie tez jest seryjne z 1.1 i przy 0.7 tez nie śmierdzi ale cały wic polega na tym że ja maksymalny moment mam między 4-5krpm a nie między 2-4 tak jak w t-jecie i nigdy nie idę pełnym ogniem poniżej 3krpm. Jakbym miał charakterystykę zbliżona do t-jeta czyli jakieś 140-150Nm już przy nieco ponad 2krpm (z silnika 1.1) to dziś to już by mi tylko wspomnienia zostały po tym sprzęgle że o panewkach nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.