Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, dlaczego piggy back dla Ciebie nie

> istnieje?? Z tego co widzę to lepsiejsze instalacje sa

> wyposażone w świnki...

> jakie są jego wady - oczywiście poza ceną, i jakie zalety?

> i w czym jest lepszy od remapu zwykłego kompa ?

Tomek moze stroic kompa w czasie rzeczywistym na kolanie wiec nie potrzebna mu swinka

zaleta swinki jest to ze mozesz sam ingerowac w mape bez kazdorazowej wizyty u Tommiego.

BTW cena swinki nie jest wcale taka duza patrzac ze nie musisz co chwile latac na remap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, dlaczego piggy back dla Ciebie nie

> istnieje?? Z tego co widzę to lepsiejsze instalacje sa

> wyposażone w świnki...

> jakie są jego wady - oczywiście poza ceną, i jakie zalety?

> i w czym jest lepszy od remapu zwykłego kompa ?

już kiedyś była spora dyskusja na ten temat, jak znajde to podlinkuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge znaleść całość ale to jest częsć tego co było.

Quote:

I got tired of typing this repeatedly on discussion boards, so I decided to add it here.

If you don't know what a Piggy Back controller is, read about it first.

Piggy Back controllers allow stock ECUs to do things that they normally can't do, like run larger injectors or deal with boost. Remember that piggyback controllers work by altering sensor signals before they get to the ECU.

Most of the time, the primary signal being messed with is the Map Sensor. This is critically important in a Speed Density car. The Map Sensor is used by the ECU to guess how much air is going into the car, and therefore how much fuel to supply in order to match airflow. When you "lean" out a car with an AFC, you are simply decreasing the Map Sensor signal - the ECU responds to the decrease in manifold pressure by supplying less fuel. When you "richen" a car with an AFC, you are simply increasing the Map Sensor signal - the ECU responds to the increase in manifold pressure by supplying less fuel.

The change in fueling happens for a reason: if you look at a fuel table, Map Sensor values correspond with columns. When you increase or decrease the signal from the Map Sensor, you are simply making the ECU use a different column than it originally would have used. (see Understanding Maps if you need some help understanding reading Fuel and Ign tables)

But wait, isn't the Map Sensor used for determining ignition requirements too? When you "lean" out a car with a Piggy Back, you also in all likelyhood advanced timing. When you "richen" a car with a Piggy Back, you also in all likelyhood retarded timing. Look at trends horizontally (as MAP changes) in an ignition table, and you will see why this happens. This helps explain why so many boosted cars running on the "AFC hack" have issues due to excessive ignition advance.

The bottom line: Piggy Back Controllers suck because you cannot independently adjust fuel and ignition. Any changes to fueling will produce a change in ignition too, and often this is undesirable.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to znaczy czego, wymień proszę, za cel nieudolności wybierzmy

> EcuMaster DET2

> pzdr

Na przyklad remapem da sie zrobic taki program, ze nawet po odpieciu wszystkich czujnikow, TPS, lambdy, MAPa nie bedzie wywalać zadnych bledow hehe.gif na śwince tak nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przyklad remapem da sie zrobic taki program, ze nawet po odpieciu

> wszystkich czujnikow, TPS, lambdy, MAPa nie bedzie wywalać

> zadnych bledow na śwince tak nie zrobisz.

dzifne, ostatnio odpaliłem wóz bez DET'a i jakoś chodził a po zgaszeniu, wpięciu i odpaleniu błędów nie było

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> racja, coś jeszcze

> pzdr

Przykładów może być wiele, bo to co sobie zaprogramujesz to będziesz miał ok.gif Przeanalizuj sobie kod źródłowy z takiego kompa jak np. MM IAW 16F, a zobaczysz ile rzeczy tam jest zaprogramowanych, o których istnieniu nawet nie wiesz, a które mogą mieć naprawdę duże znaczenie przy strojeniu modyfikowanego silnika ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykładów może być wiele, bo to co sobie zaprogramujesz to będziesz

> miał Przeanalizuj sobie kod źródłowy z takiego kompa jak np. MM

> IAW 16F, a zobaczysz ile rzeczy tam jest zaprogramowanych, o

> których istnieniu nawet nie wiesz, a które mogą mieć naprawdę

> duże znaczenie przy strojeniu modyfikowanego silnika

"kilka" funkcji sie znajdzie w 10tyś liniach kodu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przykładów może być wiele, bo to co sobie zaprogramujesz to będziesz

> miał Przeanalizuj sobie kod źródłowy z takiego kompa jak np. MM

> IAW 16F, a zobaczysz ile rzeczy tam jest zaprogramowanych, o

> których istnieniu nawet nie wiesz, a które mogą mieć naprawdę

> duże znaczenie przy strojeniu modyfikowanego silnika

prosze wymień tak bym mógł swą wiedzę poszerzyć, wkońcu po to jest ten temat

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prosze wymień tak bym mógł swą wiedzę poszerzyć, wkońcu po to jest

> ten temat

> pzdr

mapy paliwo/zapłon 12x16 16x16 24x16 w serii (det ma z tego co pamiętam 8x16)

mapy paliwo/zapłon przy zamkniętej przepustnicy i WOT

Korekcje po temp w dolocie, ciśnieniu i temp silnika

ALS, Launch control, flat shift, shift light, odcinka

masz poprostu wszystko.... tylko wyobraźnia, wiedza i umiejętności są "granicą"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mapy paliwo/zapłon 12x16 16x16 24x16 w serii (det ma z tego co

> pamiętam 8x16)

tego nie pamiętam

> mapy paliwo/zapłon przy zamkniętej przepustnicy i WOT

> Korekcje po temp w dolocie, ciśnieniu i temp silnika

da się w DET2

> ALS, Launch control, flat shift, shift light, odcinka

ALS ni kojaze skrótu, laucha da się, flat shifta też, shifta także, odcinak ajk już mówiliśmy niet

> masz poprostu wszystko.... tylko wyobraźnia, wiedza i umiejętności są

> "granicą"

ok.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świnka ma jeszcze ta zalete ze podczas jazdy mozesz zmieniac mapy,

> np. startowac na 0,5 bara a jak juz zlapiesz przyczepnsc

> przelaczac na pelne doladowanie

a w jaki sposob nastepuje zmiana cisnienia na turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witka.

> Pytanko mam, nawet dwa

> Taki kolkektor wydechowy, jak ten na obrazku

> to co myślicie o jego konstrukcji? Da rade?

> Kolejne pytanie, węze chlodzące do turbiny, jak się wpiąć w

> instalacje wodną w samochodzie? W jakich miejscach i czy to ma

> większe znaczenie???

> Pozdro

Fajny kolektor mozna by troche poprawic ...zejscie ale i tak jest wystarczający zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świnka ma jeszcze ta zalete ze podczas jazdy mozesz zmieniac mapy,

> np. startowac na 0,5 bara a jak juz zlapiesz przyczepnsc

> przelaczac na pelne doladowanie

nasze ECU też można zmusić do przełączenia mapy podczas jazdy, już hondy tak robią tylko w naszych kompach trzeba dobrze je przełączać. Do tego EBC i dwa doładowania można ustawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nasze ECU też można zmusić do przełączenia mapy podczas jazdy, już

> hondy tak robią tylko w naszych kompach trzeba dobrze je

> przełączać. Do tego EBC i dwa doładowania można ustawić

progresywne doładowanie również hmm.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> progresywne doładowanie realizowane jest osobną mapą, jeśli ktoś by

> ją napisał wraz modyfikacją programu tak by ecu kozystało z niej

> to było by to wykonalne.

czyli musiał by być dodatkowy chip z druga mapą na progresa tak hmm.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam jestem tutaj nowy to mój pierwszy post i mam takie pytanko

> ostatnio zrobiłem sobie swapik z 700 na 1108 z uno ale na

> gaźniczku, jak wygląda sprawa turba z silnikiem na gaźniku idzie

> takie coś wyregulować??

wyregulować gaźnikiem

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moze mi ktoś powiedzieć czy idzie jakoś ustawić moment włączania

> się turbiny?? np przy 3000 obr

dobierajac turbine dobierasz ten moment, odpowiada za to jeszcze wilkosc IC dlugosc dolotu, ale przedewszystkim turbina.

ogladasz mape turbiny i bedziesz widzial kiedy powinna sie zalaczyc grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.