Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> jak się już zrobi to się będzie można siem lansować po mieście i

> małolaty wyrywać z przystanków prosto do Parku

> pzdr

a droge z domu na spota wybierać tak żeby zachaczyć jak największą liczbę stacji bo może paliwa zbraknąć zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie turbo tylko mały ślimaczek zasadź coś menskiego to zobaczysz

> co to znaczy dobry kolektor

ee tam zobaczymy ile ten podobny slimaczek wytrzyma zlosnik.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a droge z domu na spota wybierać tak żeby zachaczyć jak największą

> liczbę stacji bo może paliwa zbraknąć

dokuadnie, dlatego nawet za granicę miasta nie wyjeżdżam bo do stacji mogę nie dojechać

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jestem ciekawy jak czy takie kolektory domowej roboty sie sprawdzaja ? jeszcze pod turbo ? Ja mailem np problem bo mam 1.2 8v i kolektor z palio zastanawialem sie czy go mozna skrucic zeby nie byl tak nisko dalo by rade takie cus zrobic ? teraz to i tak pupa bo wydech mam zrobiony i kolektor jest nizej od miski ale wlasnie zastanawiam nie to czy mzonaby bylo go skrocic ? skoro pod turbo ludzie sami robia kolektory to czemu nie ? zeby.GIFmikolaj.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja jestem ciekawy jak czy takie kolektory domowej roboty sie

> sprawdzaja ? jeszcze pod turbo ? Ja mailem np problem bo mam 1.2

> 8v i kolektor z palio zastanawialem sie czy go mozna skrucic

> zeby nie byl tak nisko dalo by rade takie cus zrobic ? teraz to

> i tak pupa bo wydech mam zrobiony i kolektor jest nizej od miski

> ale wlasnie zastanawiam nie to czy mzonaby bylo go skrocic ?

> skoro pod turbo ludzie sami robia kolektory to czemu nie ?

bo turbo to zupelnie inna bajka niz wolnessaki zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany, a powiedzcie mi przy jakim już doładowaniu słychać zawór upustowy ?? Wiem, wiem, ze to zależy tez od modelu zaworu ale... może ktos cos kiedys testował i wie czym smierdzi taka sprawa grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany, a powiedzcie mi przy jakim już doładowaniu słychać zawór

> upustowy ?? Wiem, wiem, ze to zależy tez od modelu zaworu ale...

> może ktos cos kiedys testował i wie czym smierdzi taka sprawa

generalnie tak sprawny zawór i dobrze wyregulowany powinien być słyszalny przy ok 0,3 bara

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany pytanie kolejne.

> Jak się dokręca głowice jeśli mam kanapkę?? Tak samo jak serie czy

> jakoś inaczej??

a czym sie różni np. 40Nm wkręcanych w galaretkę od 40Nm wkręcanych w beton? odp. niczym, i to i to to 40Nm więc skręcasz dokąłdnie tak samo, można przeciągnąć o 45-90 stopni ale to już na własne ryzyko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a czym sie różni np. 40Nm wkręcanych w galaretkę od 40Nm wkręcanych w

> beton?

iloscia obrotów zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhy no to sie to poskręca tak jak serię, Tommi mam jeszcze jedno pytanie bo jest kilka wersji przekładki między uszczelki do odprężenia silnika, jaka wg Ciebie moge dać tą przekładkę chodzi mi o jej grubość jeśli planuję max na silniku 1,2 8c 130KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

> yhy no to sie to poskręca tak jak serię, Tommi mam jeszcze jedno

> pytanie bo jest kilka wersji tej przekładki, jaka wg Ciebie moge

> dać tą przekładkę chodzi mi o jej grubość jeśli planuję max na

> silniku 1,2 8c 130KM

jak max 130KM to ja bym wcale nie odprężał cfaniak.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> czyli zostawić serię uszczelkę ?? poradzi sobie ona z np

> doładowaniem 0,7 ??

seryjna uszczelka przy seryjnej kompresji może znieść 1bara przy 1.2 wiem że już wydmuchuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to założę tą org zobacze co sie bedzie działo z nią

PS: Ile może wynosić kompresja na zdrowym silniku, 14 to już dobrze jest to wiem ale przy jakiej kompresji można już sie crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seryjna uszczelka przy seryjnej kompresji może znieść 1bara przy 1.2

> wiem że już wydmuchuje.

jaka jest szacowana moc przy seryjnej kompresji na doładowaniu 1 bar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaka jest szacowana moc przy seryjnej kompresji na doładowaniu 1 bar?

koło 150KM powinno sie pojawić przy sensownym setupie u mnie było 110KM przy 0.6bara na zdupconym setupie na małej turbinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seryjna uszczelka przy seryjnej kompresji może znieść 1bara przy 1.2

> wiem że już wydmuchuje.

Hmm, mam głowice splanowaną o 0,6.... chce pompować lajtowo 0,4-0,5... Twierdzisz, ze nie musze zwalać głowicy i dawać przekładki?? To by mi troszku ułatwiło sprawe zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hmm, mam głowice splanowaną o 0,6.... chce pompować lajtowo

> 0,4-0,5... Twierdzisz, ze nie musze zwalać głowicy i dawać

> przekładki?? To by mi troszku ułatwiło sprawe

ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hmm, mam głowice splanowaną o 0,6.... chce pompować lajtowo

> 0,4-0,5... Twierdzisz, ze nie musze zwalać głowicy i dawać

> przekładki?? To by mi troszku ułatwiło sprawe

0,6 to sporo, można zaryzykować ale stroić trzeba na bogato cofając zapłon żeby było bezpiecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie przed kupnem: jak rozpoznać uszkodzoną turbosprężarkę i na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie aby się nie władować? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pytanie przed kupnem: jak rozpoznać uszkodzoną turbosprężarkę i na co

> zwrócić szczególną uwagę przy zakupie aby się nie władować?

jeśli chcesz igłę to nie ma prawa mieć żadnych luzów (ofc. fabryka przewiduje dopuszczalny luz ale jest niemal nie wyczuwalny pod palcem), a wirniki mają być nie uszkodzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Moze mi ktos dac schemat jak podpiąć wskaźnik doładowania, oraz jakim

> olejem najlepiej zalać silnik z Turbo.

> Z góry dziekuję

Wskaźnik podpinasz pod jakąś cienką rurkę idącą z kolektora dolotowego, byle nie ta od map sensora. Ważne żeby to było za przepustnicą.

Olej jak najlepszy jakościowo

min 5w40 syntetyk a najlepiek 10w50 albo do hardcorowej jazdy 15w60. Dobrze jest przepłukać silnik przed zalaniem engine cleanerem motul-a kosztuje to około 30zł

przed zmianą oleju wlewa się ten specyfik robi kilka kilometrow i zlewa i nalewa nowy olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wskaźnik podpinasz pod jakąś cienką rurkę idącą z kolektora

> dolotowego, byle nie ta od map sensora. Ważne żeby to było za

> przepustnicą.

Niby dlaczenie nie ta od map'a ?? chyba własnie najlepiej wpiac sie w ten wezyk!!

> Olej jak najlepszy jakościowo

> min 5w40 syntetyk a najlepiek 10w50 albo do hardcorowej jazdy 15w60.

> Dobrze jest przepłukać silnik przed zalaniem engine cleanerem

> motul-a kosztuje to około 30zł

> przed zmianą oleju wlewa się ten specyfik robi kilka kilometrow i

przyciera sie wszystko to co w silniku jest do przytarcia crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Niby dlaczenie nie ta od map'a ?? chyba własnie najlepiej wpiac sie w

> ten wezyk!!

> przyciera sie wszystko to co w silniku jest do przytarcia

podpięcie pod akurat ten wężyk może powodować jakieś zakłocenia, ja podpinam pod ten wężyk co idzie do diwajsa od zarządzanie wastegatem, albo pod wężyk od DV blow-off (i tu w/g mnie jest najlepiej)

a co do specyfika do oleju to stosowałeś kiedyś motula?

Nie kazałem mu wlewać motodoktora czy innego gówna tylko Motul Engine cleaner

Stosuje to we wszystkich autach( CC Opel 2,2Direct Subaru turbo 300KM Honda crx) i nic sie nie dzieje jest to polecany środek przez rajdowe serwisy, powinno sę stosować co 2 - 3 wymiany)

Samo to że nie jeździ się na nim, tylko przepłukuje silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> zdjęcia dołącze po weekendzie bo niemam przy sobie.

Witaj Tommi.

Kiedy zapodasz te zdjęcia?

Chyba ze coś przegapiłem i juz to zrobiles

Wielkie dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. W moim seju, silnik (1100) najlepsze lata ma już chyba za sobą. Przebieg wynosi 130 000 z czego większość zrobiona na gazie (w pierwszym wcieleniu był służbowym vanem wink.gif ) opłaca się więc inwestować w ten egzemplarz który mam poprzez wymiany, poprawki i tak dalej i probować zarzucać pod to turbinkę czy lepiej kupić 1.2 i z nim się bawić w pompowanie? Pierwsza opcja wytrzyma wogole po stosownych zmianach ingerencje turbo czy już lepiej darować go sobie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym zrobił remont tego silnika wraz z poprawkami czyli wywazenie wału, lekkie odelzenie kola zamachowego, poprawienie głowicy wraz wiekszymi zworami i dopasowaniem gniazd, do tego poprawien kolektorka dolotowego i dopiero do tego dałbym T.

koszty beda wieksze niz wrzucenie pierwszego lepszego 1.2 + turbo ale ...projekt bedzie trwalszy i mniej awaryjny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej powiedzcie mi czy na pokazanym rysunku w miejscu co wskazują strzałki ma byś otwór na wylot?? Bo u mnie jest, dzisiaj to zauważyłem i jak ładuje turbina to przecież tamtędy spierdziela powietrze, ma tam cos być czy nie??

Przepustnica z 1,1 ale 1,2 ma cos podobnego tyle że jak wiadomo nie ma wtryskiwacza

280011145-277640332.jpg

post-74272-14352489268334_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Hej powiedzcie mi czy na pokazanym rysunku w miejscu co wskazują

> strzałki ma byś otwór na wylot?? Bo u mnie jest, dzisiaj to

>

IMO to tam powinny być takie czarne kołeczki ustalające i łączące góre i dół przepustnicy w jedną całość jak odkręcisz śruby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> IMO to tam powinny być takie czarne kołeczki ustalające i łączące

> góre i dół przepustnicy w jedną całość jak odkręcisz śruby.

Kupi takie coś w motoryzacyjnym?? jak sie o to pytac?? ma to jakąś nazwę ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kupi takie coś w motoryzacyjnym?? jak sie o to pytac?? ma to jakąś

> nazwę ??

w ASO tak, chociaz nie wiadomo czy beda to mieli na miejscu hmm.gif co co "zwyklego" motoryzacyjnego to szczerze watpie zlosnik.gif

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w ASO tak, chociaz nie wiadomo czy beda to mieli na miejscu co co

> "zwyklego" motoryzacyjnego to szczerze watpie

> pozdr.

Nie mam ASO u siebie i nie wiem gdzie moze sie znajdować np w Kraku czy Tarnowie. Mam prośbe do kogoś kto ma ASO na miejscu o zakupienie mi tych kołków, i tej uszczelki co jest w przepustnicy (tej czarnej grubej) kase zwrócę przelewem na konto wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie mam ASO u siebie i nie wiem gdzie moze sie znajdować np w Kraku

> czy Tarnowie.

Od Twojej strony to najbliżej masz na Zakopiańską.

Lista ASO w Krakowie TUTAJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Większość fotek zgromadzonych PRZED tym jak zabrałem się za uturbianie swojego autka,

wszystkie ściągnięte z netu, albo otrzymane w meilach, jeśli komuś któreś przeszkadza albo ma jakieś "ALE" to niech pisze to usunę z galeryi.

początkowo spawanie kolektora, można robić różne, kwadratowe i podłużne zlosnik.gif ograniczeniem jest miejsce i nakład pracy/kasy reszta to założenia jak ma kolektor działać zlosnik.gif

linka do kolektorów

w tej galerii są foty wszystkich CC/SC jakie udało mi się znaleść w sieci albo samemu sfocić sposoby, patenty itp.

linka do CC SC Turbo

a na koniec to przez co ja przechodziłem, trochę tego było, obecnie budowane jest już 5-ta ewolucja mojego silnika, na fotkach wydaje mi się że widać wszystko zlosnik.gif

linka do uturbiania

oglądajcie od dołu/końca bo chronologie diabli wzieli grinser006.gif

mam jeszcze więcej ale już sam ich nie ogarniam więc dodam jak znajde więcej czasu grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co zrobić zeby auto miało znowu tyle Db na tłumiki co przed montażem turba ?? miałem 125Db a teraz to prawie jak seria buczy crazy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

pytanie do znawcow w celu rozszerzenia swojej niklej wiedzy o turbo zeby.GIF

po pierwsze http://www.putfile.com/pic.php?img=7237049

do czego jest ten dodatkowy kanal ze spalinami na kolektorze ??

a po drugie http://www.putfile.com/pic.php?img=7237297

w jakim celu stosuje sie 2 turbiny w silniku R4

czy w celu zwiekszenia cisniena doladowania?? czy tez ma to cos wspolnego z harakterystyka??

moje domysly takie na chlopski rozum sa takie ze by ladowac wieksze cisnienie jednoczesnie nie robiac jakies masakrycznej turbo dziury zlosnik.gifduzo mijam sie z prawda cfaniaczek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co zrobić zeby auto miało znowu tyle Db na tłumiki co przed montażem

> turba ?? miałem 125Db a teraz to prawie jak seria buczy

zdjąć turbine hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

turbina jest jak tłumik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pytanie do znawcow w celu rozszerzenia swojej niklej wiedzy o turbo

> po pierwsze http://www.putfile.com/pic.php?img=7237049

> do czego jest ten dodatkowy kanal ze spalinami na kolektorze ??

to jest zewnętrzny zawór westgate, słuzey ro regulowania ciśnienia doładowania.

> a po drugie http://www.putfile.com/pic.php?img=7237297

> w jakim celu stosuje sie 2 turbiny w silniku R4

> czy w celu zwiekszenia cisniena doladowania?? czy tez ma to cos

> wspolnego z harakterystyka??

> moje domysly takie na chlopski rozum sa takie ze by ladowac wieksze

> cisnienie jednoczesnie nie robiac jakies masakrycznej turbo

> dziury duzo mijam sie z prawda

mylisz dwie wazne rzeczy, jedna to Cisnienie druga to wydatej, wydatek 2-ch turbin jest większy przy takim samym ciśnieniu, nie trzeba ładować 2-ch barów żeby mieć powiedzmy 200KM. a żeby nie dawać wielkiej turbiny daje wie mniejsze dwie żeby nie było laga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jest zewnętrzny zawór westgate, słuzey ro regulowania ciśnienia

> doładowania.

> mylisz dwie wazne rzeczy, jedna to Cisnienie druga to wydatej,

> wydatek 2-ch turbin jest większy przy takim samym ciśnieniu, nie

> trzeba ładować 2-ch barów żeby mieć powiedzmy 200KM. a żeby nie

> dawać wielkiej turbiny daje wie mniejsze dwie żeby nie było

> laga.

nie upraszczaj bo chłopak pomyśli że bi-turbo i twin-turbo to to samo

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co zrobić zeby auto miało znowu tyle Db na tłumiki co przed montażem

> turba ?? miałem 125Db a teraz to prawie jak seria buczy

utnij wydech w połowie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie upraszczaj bo chłopak pomyśli że bi-turbo i twin-turbo to to samo

> pzdr

ale to jest to samo, bi i twin turbo to to samo tylko inna firma zrobila, to o czym myslisz to sekwencyjny uklad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale to jest to samo, bi i twin turbo to to samo tylko inna firma

> zrobila, to o czym myslisz to sekwencyjny uklad.

zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ale to jest to samo, bi i twin turbo to to samo tylko inna firma

> zrobila, to o czym myslisz to sekwencyjny uklad.

qfa dobrze myślałem źle napisałem, zapamiętać nie pisać na forum gdy jest się niewyspanym

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jeśli chcesz igłę to nie ma prawa mieć żadnych luzów (ofc. fabryka

> przewiduje dopuszczalny luz ale jest niemal nie wyczuwalny pod

> palcem), a wirniki mają być nie uszkodzone.

niezgodze sie w kwestji luzu bo kazda jedna nowa ma luz i jest on wyczuwalny palcem .... tylko na ballberingach nie ma luzu a reszta ma wynika to ze sposobu łożyskowania ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niezgodze sie w kwestji luzu bo kazda jedna nowa ma luz i jest on

> wyczuwalny palcem .... tylko na ballberingach nie ma luzu a

> reszta ma wynika to ze sposobu łożyskowania ....

to teraz cfaniaku wyjaśnij przez internet naszym szanownym słuchaczo/czytaczom teoretykom jak duży ma być ten fabryczny luz zlosnik.gif ja nie potrafie więc napisałem że ma niemieć zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to teraz cfaniaku wyjaśnij przez internet naszym szanownym

> słuchaczo/czytaczom teoretykom jak duży ma być ten fabryczny luz

> ja nie potrafie więc napisałem że ma niemieć

ale co ze jak ja to nie wiem ty tu jestes od tłumaczenia a ja od przypi...lania czyż nie ? cfaniaczek.gif luz ma być taki jak sie należy zeby był rotfl.gif

p.s no chyba ze sprerzarka jest upalona jak moje dzisiejsze śniadanie to wtedy luzu nie bedzie zakrecony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.