Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

Czytam, czytam, i trzy pytania kontrolne, pierwsze dwa zasadniczo powiazane:

1. Jak na razie doczytalem sie, ze najlepiej rozwiazac paliwo przez zamontowanie listwy (gory) mpi z wiekszymi wtryskami (plus remap rzecz jasna). A co jak chce pozostac przy spi, jeden wiekszy wtryskiwacz da rade, czy bez drugiego sie obejdzie. Jak jeden to jaki najlepszy.

2. Gora z MPI 1.2 75 oznacza tez inny walek. Czy samo ladowanie innego walka ma duzy sens? Znaczy sie jaki wplyw ogolny na moc to ma, zakladajac, ze pozostajemy przy spi.

3. Zakladajac lajtowe dmuchanie (100km z mala gorka) i chlodzenie oleju, bez odprezania, jak jest z zywotnoscia silnia. Czy majac nabite 100tys przejedzie bez kloptow nastepne 100tys.? Zakladamy, ze wszystko jest zrobione przyzwoicie, bez druciarstwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy przy turbo trzeba dawać jakiś tłumik na końcu czy można zapodać strumienice jako końcowy, bo leży mi strumienica fi50 w garażu, a mam zamiar przerobić wydech z fi50 na fi50 i końcowy by trzeba zmienić wtedy i dlatego pytam o tą strumienice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam,juz sie pogubilem!mam pytanie.zaklademy sprezarke(muslalem o 1,7td opel astra) na kolektor,podlaczamy do IC,przewody olejowe do turbo(wiem ze maja sie konczyc nad lustrem miski olejowej ale nie skumalem skad mam go doprowadzic)to jedno.montujemy zawor upustowy.kopulke na przepusynice.nie rozumiem jednegoco mam wykombinowac z tym paliwem.jezdze fiatem brawo 1,6 16V 100KM.o ile teoretycznie podniesie sie moc???trzeba zmieniac szyne z wtryskami???komputer???jak tak to czy pasuja od fiata coupe 2,0t??ale wydaje mi sie ze tam jest 20 wentyli i jest to R5

Share this post


Link to post
Share on other sites

> witam,juz sie pogubilem!mam pytanie.zaklademy sprezarke(muslalem o

> 1,7td opel astra) na kolektor,podlaczamy do IC,przewody olejowe

> do turbo(wiem ze maja sie konczyc nad lustrem miski olejowej ale

> nie skumalem skad mam go doprowadzic)to jedno.montujemy zawor

> upustowy.kopulke na przepusynice.nie rozumiem jednegoco mam

> wykombinowac z tym paliwem.jezdze fiatem brawo 1,6 16V 100KM.o

> ile teoretycznie podniesie sie moc???trzeba zmieniac szyne z

> wtryskami???komputer???jak tak to czy pasuja od fiata coupe

> 2,0t??ale wydaje mi sie ze tam jest 20 wentyli i jest to R5

wtryski dajesz z fc zamieniasz je ze swoimi i to wszystko, komputer zostaje seryjny poniewaz w nim sie progrzm przerabia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

> fiata cc??czy jakiego

z fiata coupe

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiedzcie mi jedno.nie znalazlem FC ale za to w bardzo przystepnej cenie mam szyne z wtryskami od fiata cromy 2,0 16V moze byc taki osprzet wsadzony do brawo???cena szyny to 40zl.sprawna w 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazlem szyne od cromy 2,0 16V i pompke paliwa...nada sie???

w dalszym ciagu nikt nie wytlumaczyl kwesti skad mam podlaczyc olej do turbo.splyw go miski.

ale to jakas dodatkowa pompa oleju???bo moja moze nie miec takiej wydajnosci i zarrzne silnik albo turbo...skad ten olej???

Share this post


Link to post
Share on other sites

> znalazlem szyne od cromy 2,0 16V i pompke paliwa...nada sie???

> w dalszym ciagu nikt nie wytlumaczyl kwesti skad mam podlaczyc olej

> do turbo.splyw go miski.

> ale to jakas dodatkowa pompa oleju???bo moja moze nie miec takiej

> wydajnosci i zarrzne silnik albo turbo...skad ten olej???

z taka wiedza jak ty posiadasz to proponowalbym ci najpierw zapoznac sie z tematem dokladniej a pozniej robic zakupy wink.gif bo bedziesz wydawal kase po dwa razy, niewiesz totalnie co do czego a sie za robote zabierasz, nie mowie ci tego przez zlosliwosc zlosnik.gif zebys sobie nie pomyslal

jesli chodzi o smarowaniu turbiny to bylo to w tym watku poruszone wiec proponuje na poczatek dokladnie go przestudiowac ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w dalszym ciagu nikt nie wytlumaczyl kwesti skad mam podlaczyc olej

> do turbo.splyw go miski.

Smarowanie z pompy oleju bierzesz, jak sobie obejrzysz fotki jakiegokolwiek cc/sc z turbo to widać skąd się podłącza

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Smarowanie z pompy oleju bierzesz, jak sobie obejrzysz fotki

> jakiegokolwiek cc/sc z turbo to widać skąd się podłącza

wydaje mi sie ze silniki sc i cc troszke roznia sie od brawo.

wlasnie probuje blizej poznac temat tej oto konstrukcji.zrobi to znajomy ale musze wiedziec o czy mu mowie i o co mi chodzi i co chce osiagnac.po pierwszej wstepnej rozmowie polecil mi rowniez powiekszenie kanalow glowicy,spolerowanie i takie tam rozne zabiegi jak to sie wykonyje przy takich przerobkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wydaje mi sie ze silniki sc i cc troszke roznia sie od brawo.

> wlasnie probuje blizej poznac temat tej oto konstrukcji.zrobi to

> znajomy ale musze wiedziec o czy mu mowie i o co mi chodzi i co

> chce osiagnac.po pierwszej wstepnej rozmowie polecil mi rowniez

> powiekszenie kanalow glowicy,spolerowanie i takie tam rozne

> zabiegi jak to sie wykonyje przy takich przerobkach.

moze i sielniki wygladaja troche inaczej i sa troche inne ale takie rzeczy jak smarowanie robi sie zawsze tak samo

a tak po zatym to co to za mechanik, skoro ty mu musisz mowic co on ma robic hehe.gif jezeli on sie zna na tym powiekszaniu kanalow tak jak na turbo to lepiej sie tego nietykajcie bo nic dobrego z tego nie wyjdzie oslabiony.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wydaje mi sie ze silniki sc i cc troszke roznia sie od brawo.

> wlasnie probuje blizej poznac temat tej oto konstrukcji.zrobi to

> znajomy ale musze wiedziec o czy mu mowie i o co mi chodzi i co

> chce osiagnac.po pierwszej wstepnej rozmowie polecil mi rowniez

> powiekszenie kanalow glowicy,spolerowanie i takie tam rozne

> zabiegi jak to sie wykonyje przy takich przerobkach.

tyle ze teraz 75% aut sc i cc posiadaja silniki albo z punto albo ze stilo albo z brawo brawa rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tyle ze teraz 75% aut sc i cc posiadaja silniki albo z punto albo ze

> stilo albo z brawo brawa

ale koleś ma 1.6 16v a to troszke inna konstrukcja niz nasze fiajerki

Share this post


Link to post
Share on other sites

kurcze nie przygladalem sie silnikowi sc i cc.mialem kiedys cc 700 z gaznikiem isan-porazka.i raz zagladalem pod maske cc 900.chwilowo rowniez widzialem sc1100 po tym jak gosc zaparkowal mi w bagazniku wiec duzo nie udalo mi sie zobaczyc,ledwo gory silnika.nie jestem pewien czy te silniki z seja nie sa bardziej zaawansowane tech niz w moim brawo.wkoncu moje pudelko ma juz 11lat

Share this post


Link to post
Share on other sites

no i nie ukrywam ze nigdy nie dlubalem przy turbo.mialem kiedyc przez pare dni nissana chery 1,5 turbo....fajna zabawka ale zabraklo umiejetnosci......

Share this post


Link to post
Share on other sites

> podajcie link ze strona gdzie sa dokladne zdjecia sc icc z takimi

> turbinkami

czlowieku, dwie strony wczesniej masz linki do takich stron smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety kolego nie ma tam dokladnego zdjecia gdzie jest dodlaczony wezyk od oleju.prosciej by chyba bylo powiedziec do czego go przylaczyc...oooo zdjecia sa ale kolektorow i zamych slimakow...no i jakas glowica od japoni

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silniczku 1150 od jakiego progu mniej wiecej zacznie pompowac przy 1barze ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> W silniczku 1150 od jakiego progu mniej wiecej zacznie pompowac przy

> 1barze ??

tj. od kiedy masz 1bar full boost czy od kiedy wstaje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tj. od kiedy masz 1bar full boost czy od kiedy wstaje?

od kiedy wstaje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

> od kiedy wstaje..

ok 3.5 powinna stawac albo nawet pozniej ale powinno od 4 rpm juz byc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak to wygląda z turbinką schwitzer s1 tą która była fabrycznie montowana do kitu noviteca??? Chodzi mi o moment wstawania i jej możliwości w silniczku 1,1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ok 3.5 powinna stawac albo nawet pozniej ale powinno od 4 rpm juz byc

no dobra, a full bost przy ilu bedzie ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no dobra, a full bost przy ilu bedzie ??

a tego to ni mam pojecia zlosnik.gif

na tym setupie u Adriana wstawalo to juz przy ok 3 tausenach zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jakiego BOV'a kupić w miarę tanio i żeby fajnie sapał? Ktoś ma jakieś dojścia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie, jakiego BOV'a kupić w miarę tanio i żeby fajnie sapał? Ktoś

> ma jakieś dojścia?

Greddy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a tego to ni mam pojecia

> na tym setupie u Adriana wstawalo to juz przy ok 3 tausenach

tylko ze obaj wiemy jaki mial setup 270751858-jezyk.gif a to bedzie duzo slabszy setupik z tego co sie orientuje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no dobra, a full bost przy ilu bedzie ??

powinien wstać na 3tyś z na 3.5-4tyś będzie full boost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> powinien wstać na 3tyś z na 3.5-4tyś będzie full boost.

czyli powinno byc milo, dzieki smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie takie pytanko gdzie konczy sie bezpieczna granica dla seryjnego ukladu tlokowo korbowego (wal tloki korby) w silniku 1,2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie takie pytanko gdzie konczy sie bezpieczna granica dla

> seryjnego ukladu tlokowo korbowego (wal tloki korby) w silniku

> 1,2 8v

granica czego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> granica wytrzymalosci

co to znaczy wytrzymałości? kiedy korba sie zegnie? kiedy pęknie? kiedy tłok spłynie? kiedy półka pęknie? kiedy dziórexa wypali?kiedy tłok pęknie? kiedy wał wygnie? kiedy wał pęknie?

pojęcie granica wytrzymałości układu korbowo-tłokowego jest mega niedokładne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ciągu np.

granica ciągu leży w przeciągu grinser006.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co to znaczy wytrzymałości? kiedy korba sie zegnie? kiedy pęknie?

> kiedy tłok spłynie? kiedy półka pęknie? kiedy dziórexa

> wypali?kiedy tłok pęknie? kiedy wał wygnie? kiedy wał pęknie?

> pojęcie granica wytrzymałości układu korbowo-tłokowego jest mega

> niedokładne.

przy jakiej mocy najsłabszy element seryjnego silnika 1.2 sie wysra (zegnie, peknie stopi)

zresztą, to nie ja zadalem to pytanie wink.gif ja tam tylko slyszalem o mocach 250KM na serii dole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przy jakiej mocy najsłabszy element seryjnego silnika 1.2 sie wysra

> (zegnie, peknie stopi)

> zresztą, to nie ja zadalem to pytanie ja tam tylko slyszalem o

> mocach 250KM na serii dole...

jak narazie najsłabszym ogniwem okazuje sie skrzynia (dyfer) i sprzęgło potem przy stuku wywala półki między pieścieniami reszta jeszcze sie nie poddała zlosnik.gif 250KM na seria dole to fakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> przy jakiej mocy najsłabszy element seryjnego silnika 1.2 sie wysra

> (zegnie, peknie stopi)

O te informacje dokladnie mi chodzilo co chcialem to sie dowiedzialem

jeszcze jedno czy ten 250konny motur jest urzywany tylko na jakies zawody czy urzytkowany takze w ruchu miejskim ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> O te informacje dokladnie mi chodzilo co chcialem to sie dowiedzialem

> jeszcze jedno czy ten 250konny motur jest urzywany tylko na jakies

> zawody czy urzytkowany takze w ruchu miejskim ??

raczej na co dzień to nie pojeździsz tym grinser006.gif chyba, że będziesz miał dużo samozaparcia i kasy na wachę wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sie zastanawiam....czy nie pewniej taniej i bezpieczniej bedzie wymienic silnik na wieksza pojemnosc locznie z calymi podzespolami...mysle tu o croma 2,0 16V ile tam jest 150KM a sprezarka bez przerabiania tlokow,walu korb.itd 160KM mowa tu o bezpiecznej dla silnika mocy....w 2,0 16V mam ta moc gwarantowana przez fabryke a tu nie wiadomo co sie osiagnie no chyba ze taka przerobke wykona profesjonalna firma ktora....skasuje 8000-9000 pln a to jest chre ladowac tyle w silnik...wiec co jest tansze,bezpiueczniejsze i pewniejsze??? confused.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> raczej na co dzień to nie pojeździsz tym chyba, że będziesz miał

> dużo samozaparcia i kasy na wachę

jezeli tylko i wylacznie paliwo i podejzewam spiek jest tu przeszkada to nie ma zadnych przeszkod :d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.