Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Ja mam te spinki z 1.8T (vag, dostałem razem z wtryskami) - pasują idealnie.

no własnie nie mam listwy w ręku z tjeta, ale te vagoskie spinki mam i wyglądają na to, ze będą paować :D

Do szołpasa, zamienię się z Tobą komplet vagowskich na komplet z 1.2 16v :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam od kumpla numer tych spinek z etki, jak bede w de to kumpel mi sprawdzi w aso, jak cena bedzie

> ok i dostepne bedzie dziadostwo to dam info

poszukaj mi lepiej spinek do fiatowskiej listwy ameliniowej. Nie mam, a w ASO około 15-17pln sztuka kosztuje frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam turbomaniaków ;p

Ogólnie, w garażu u znajomego leży silniczek jest to 1.9 TD, najprawdopodobniej audi.. ma taką turbine, a że silnik idzie na częsci mówił ze mogę tą turbine przygarnąć, pytanie czy ktoś wie czy da to się w jakikolwiek sposób wykorzystać do centoturbolota ;> ? Niestety nie mam symbolu turbafki..

Zdjęcia niżej:

dsc0223ah.jpg

dsc0224ifu.jpg

dsc0228js.jpg

dsc0229nb.jpgdsc0230np.jpg

dsc0232xt.jpg

Z góry dzięki za pomoc wink.gifcool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam turbomaniaków ;p

> Ogólnie, w garażu u znajomego leży silniczek jest to 1.9 TD, najprawdopodobniej audi.. ma taką

> turbine, a że silnik idzie na częsci mówił ze mogę tą turbine przygarnąć, pytanie czy ktoś wie

> czy da to się w jakikolwiek sposób wykorzystać do centoturbolota ;

> Zdjęcia niżej:

> Z góry dzięki za pomoc

to jest TDI, i turbina jest ze zmienną geometrią, Jakieś GT15Vcośtam, nie bardzo sie nada. Tzn nadać by sie nadała, ale trzeba nadciśnieniową gruszkę i musiałby to ktoś sie znać na tym żeby to zrobić i wystroić, a jak nie masz pojęcia to w najlepszym wypadku stopisz kierownice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jest TDI, i turbina jest ze zmienną geometrią, Jakieś GT15Vcośtam, nie bardzo sie nada. Tzn

> nadać by sie nadała, ale trzeba nadciśnieniową gruszkę i musiałby to ktoś sie znać na tym żeby

> to zrobić i wystroić, a jak nie masz pojęcia to w najlepszym wypadku stopisz kierownice

Turbo wygląda znajomo, niestety. Tym bardziej się nie nadaje, bo ma zintegrowaną obudowę z kolektorem, dostosowanie tego do CC to byłaby niezła rzeźba.

Kwestia tych zmiennych geometrii do benzyniaków mnie zawsze ciekawiła, z jednej strony wydawało mi się, że powinno się to dać zrobić, z drugiej strony z jakiegoś powodu nikt tego nie robi, czy jest to faktycznie kwestia tylko wysokiego EGT i topienia się kierownic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbo wygląda znajomo, niestety. Tym bardziej się nie nadaje, bo ma zintegrowaną obudowę z

> kolektorem, dostosowanie tego do CC to byłaby niezła rzeźba.

> Kwestia tych zmiennych geometrii do benzyniaków mnie zawsze ciekawiła, z jednej strony wydawało mi

> się, że powinno się to dać zrobić, z drugiej strony z jakiegoś powodu nikt tego nie robi, czy

> jest to faktycznie kwestia tylko wysokiego EGT i topienia się kierownic?

Porsche robi swoje turbafki ze zmienną geometrią zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Turbo wygląda znajomo, niestety. Tym bardziej się nie nadaje, bo ma zintegrowaną obudowę z

> kolektorem, dostosowanie tego do CC to byłaby niezła rzeźba.

> Kwestia tych zmiennych geometrii do benzyniaków mnie zawsze ciekawiła, z jednej strony wydawało mi

> się, że powinno się to dać zrobić, z drugiej strony z jakiegoś powodu nikt tego nie robi, czy

> jest to faktycznie kwestia tylko wysokiego EGT i topienia się kierownic?

Tak generalnie o to się rochodzi chociaż kolega zamontował EGT w passacie 1.9TDI 130 i egt też tam sięga 800stopni a mimo to wsztystko jest ok. tak że ja wyszedłem z założenia że w takich projektach jakie my sie bawimy można by było z powodzeniem takiej turbiny użyć. Nie wiem jakby to było na torze przy upalaniu cały czas czy by się coś tam nie stalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak generalnie o to się rochodzi chociaż kolega zamontował EGT w passacie 1.9TDI 130 i egt też tam

> sięga 800stopni a mimo to wsztystko jest ok. tak że ja wyszedłem z założenia że w takich

> projektach jakie my sie bawimy można by było z powodzeniem takiej turbiny użyć. Nie wiem jakby

> to było na torze przy upalaniu cały czas czy by się coś tam nie stalo

Pewnie by się dało zrobić, ale bez EBC by się już nie obeszło. W TDI raz jak diagnozowałem zepsuty elektrozawór podpiąłem gruszkę podciśnieniową na krótko do dolotu, była jazda bez trzymanki zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi po głowie turbo do 1.4

ale ze względu na klime nie bardzo mam miejsce na intercooler

czy turbo bez coolera to porażka (i jakies dalsze problemy) czy tylko proporcjonalnie mniejsza i ew. trzeba więcej doładowywać ?

ile można "dmuchnąć" na seryjnych wtryskach 1.2 16V ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będziesz miał gorące powietrze, w związku z tym prędzej może pojawić się stukowe i trzeba będzie

> zapłon opóźniać, a jak wiadomo w zapłonie moc.

no strojenie zleć komuś kto się na tym zna (np. Hubie)

chodzi mi o to czy będzie to bezpieczne dla mocy docelowej 150-170 KM ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no strojenie zleć komuś kto się na tym zna (np. Hubie)

> chodzi mi o to czy będzie to bezpieczne dla mocy docelowej 150-170 KM ?

zapomnij o takiej mocy bez IC i na seria wtryskach (wtryski może na styk wydolą) ale IC musi być.

widziałem CC z klimą i IC więc da się wszystko upchnąc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapomnij o takiej mocy bez IC i na seria wtryskach (wtryski może na styk wydolą) ale IC musi być.

wtryski jak trzeba będzie to się wymieni

> widziałem CC z klimą i IC więc da się wszystko upchnąc.

a ma Ktoś fotki takiego zestawu (ew. jaki intercooler był użyty) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A prosił bym o małe wyjaśnienie.

> Czemu 1.4 nie nadaję się pod T ??

Nie wiem jak 16v ale 8v ma zawory jak solone paluszki i pomimo, że ogólnie silnik ślicznie zasuwał to zawór się urwał nagle "bez ostrzeżenia", bez stuków i nadmiernego egt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A prosił bym o małe wyjaśnienie.

> Czemu 1.4 nie nadaję się pod T ??

Po pierwsze zadaj sobie pytanie, dlaczego (z tego co wiem) nie ma takiego projektu confused.gif, a jest mnóstwo 1.2 16vT. Ogólna zasłyszana opinia jest taka, że silnik 1.4 16V jest trochę za bardzo papierowy w środku na takie rzeczy. Coś ktoś też kiedyś mówił o wydajności pompy oleju, ale tu to już zupełnie nie pamiętam co i jak i czy nawet o ten sam silnik chodziło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze zadaj sobie pytanie, dlaczego (z tego co wiem) nie ma takiego projektu , a jest mnóstwo

> 1.2 16vT. Ogólna zasłyszana opinia jest taka, że silnik 1.4 16V jest trochę za bardzo

> papierowy w środku na takie rzeczy. Coś ktoś też kiedyś mówił o wydajności pompy oleju, ale tu

> to już zupełnie nie pamiętam co i jak i czy nawet o ten sam silnik chodziło...

Z tym "dlaczego 1.2 a nie 1.4" to niekoniecznie musi być sprawa wytrzymałości.

Chyba te 1.4 są droższe i nowsze, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym "dlaczego 1.2 a nie 1.4" to niekoniecznie musi być sprawa wytrzymałości.

> Chyba te 1.4 są droższe i nowsze, nie?

Pewnie też, ale na serio gdzieś czytałem, że 1.4 to nie jest już tak mocna konstrukcja jak 1.2, ale może się mylę. Pozatym, drogie nie drogie, trochę tych 1.4 16V tu jeździ, dlaczego jeszcze nikt się na to nie porwał confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie też, ale na serio gdzieś czytałem, że 1.4 to nie jest już tak mocna konstrukcja jak 1.2, ale

> może się mylę. Pozatym, drogie nie drogie, trochę tych 1.4 16V tu jeździ, dlaczego jeszcze

> nikt się na to nie porwał

Bo 100x lepiej zrobić to na t-jecie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokladnie, lepiej sprzedac to 1.4 które się ma i dolozyc kilka zloty i kupic slupek z tjeta.

Przeca zanim nastała era t-jetów i stały się w miarę dostępne było już trochę 1.4 i robienie turbo też nie było czarną magią i jakoś nikt się za to nie wziął confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeca zanim nastała era t-jetów i stały się w miarę dostępne było już trochę 1.4 i robienie turbo

> też nie było czarną magią i jakoś nikt się za to nie wziął

ja np wolalem opchnac cale 1.4 16v i uturbic 1.2 8v. 5 lat temu 1.4 16v byly w cenie obecnych t-jetow i nie bylo sensu go uturbiac w chorych $$. Obecnie ceny wszystkiego poszly w sporo w dol. Chodzi o czesci i dostepnosc uslug wszelkiego rodzaju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych ok.gif

Tym ktorym brakuje spinek wtryskow do listwy paliwowej z t-jet'a moga smialo zakupic spinki z vw 1,8 T a dokladnie z BAM/APY czyli z silnika z audi S3 ok.gif

Spinki pasuja p&p i kosztuja duuuuuzo mniej niz ori z fiata, ja zaplacilem za 4 sztuki 2,30e czyli kolo 10zl zlosnik.gif

Numer vw to: 035906037

DSC00828.JPG

DSC00830.JPG

DSC00831.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym tygodniu w drodze do pracy(dobrze że dopiero wyjechałem z łodzi)

Turbina wypluła uszczelniacze.

Wcześniej nie dawała żadnych oznak.Auto po dotarciu przestało brać praktycznie wogóle olej.

I nagle patrze za siebie a tu chyba mgła opada-tyle że coś się tylko mnie dopadła.

Musiałem zostawić auto,nie mogłem tak jechać w trasę.

Auto stoi już z wymontowanym ślimakiem i czeka na regenerację T.

Zastanawiam się czy to nie spowodowane np źle dobranym restryktorem.

U mnie auto po zamontowaniu T zrobiło ok 10tyś-12tyś

T kupiłem od Lesia nie wiem ile on na tym zrobił i jak traktował.

Ja starałem się nie gasić bezpośrednio po zatrzymaniu.

A z racji że T działa tylko na LPG nie ma możliwości wkręcania auta na zimno.

Mam nadzieję że po regeneracji wytrzyma chociaż 30k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zeszłym tygodniu w drodze do pracy(dobrze że dopiero wyjechałem z łodzi)

> Turbina wypluła uszczelniacze.

> Wcześniej nie dawała żadnych oznak.Auto po dotarciu przestało brać praktycznie wogóle olej.

> I nagle patrze za siebie a tu chyba mgła opada-tyle że coś się tylko mnie dopadła.

> Musiałem zostawić auto,nie mogłem tak jechać w trasę.

> Auto stoi już z wymontowanym ślimakiem i czeka na regenerację T.

> Zastanawiam się czy to nie spowodowane np źle dobranym restryktorem.

> U mnie auto po zamontowaniu T zrobiło ok 10tyś-12tyś

> T kupiłem od Lesia nie wiem ile on na tym zrobił i jak traktował.

> Ja starałem się nie gasić bezpośrednio po zatrzymaniu.

> A z racji że T działa tylko na LPG nie ma możliwości wkręcania auta na zimno.

> Mam nadzieję że po regeneracji wytrzyma chociaż 30k km.

Restryktor to raz a drugi raz to odpływ Ci nie zamarzł czy coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zeszłym tygodniu w drodze do pracy(dobrze że dopiero wyjechałem z łodzi)

> Turbina wypluła uszczelniacze.

>

hm, u mnie przejeździło połtorej sezonu kto k03/04, było OK.

Poza tym to nie było nowe, ona była już regenrowana kiedyś. Do tego, turbo sprzedałem Tobie na jesień 2011? o ile dobrze pamiętam. No cóż, stało się, padło sobie.

Może zamiast płacić 800 za regeneracje kupić taki zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm, u mnie przejeździło połtorej sezonu kto k03/04, było OK.

> Poza tym to nie było nowe, ona była już regenrowana kiedyś. Do tego, turbo sprzedałem Tobie na

> jesień 2011? o ile dobrze pamiętam. No cóż, stało się, padło sobie.

> Może zamiast płacić 800 za regeneracje kupić taki zamiennik?

Jak znaleźć zamiennik mojej TB221 tak, żebym jak najmniej musiał przerabiać wydech?

Też w każdej chwili mam taką myśl, że zaraz zobaczę "mgłę" w lusterku hehe.gif chociaż jak na razie jakoś sobie radzi spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm, u mnie przejeździło połtorej sezonu kto k03/04, było OK.

> Poza tym to nie było nowe, ona była już regenrowana kiedyś. Do tego, turbo sprzedałem Tobie na

> jesień 2011? o ile dobrze pamiętam. No cóż, stało się, padło sobie.

> Może zamiast płacić 800 za regeneracje kupić taki zamiennik?

a masz lub twoi znajomi jakieś doświadczenie z tymi chinolami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.