Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam wszystkich mam pytanie ,mam turbine od forda probe 2.2gt i chciałbym ją przypasować do

> cienkolota z tego co mi się obiło o uszy daje 0.6 bara o ile wypadało by odprężyć?? Dół cc 1.1

> gora kompletna punto 1.2 mpi 8v.

Najpierw to byś się zapoznał z regulaminem kolego nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie poturbowani otóz znajomy składa turbo, według niego jest to jakies soft turbo: punto silnik 1.2 75km, jakies małe turbo garett, zasilanie i spływ z przewodów miedzianych, chce z tego dmuchac 0,3 bar, bez strojenia, bez IC, kolektor seria żeliwo, seryjne wtryski, seryjna pompa, bron boże nie myśle sam takiego czegos składac, ma to sens i zadziała czy tez nie bo ciekawi mnie to jak fiks ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, teoretycznie coś by się dało ugrać, ale trzeba zwiększyć ciśnienie paliwa na listwie i wysterować to jakoś. Na serii programie nie pójdzie to za bardzo. Tak czy owak więcej jak 100 kucy z tego nie będzie, ale raczej bliżej 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie poturbowani otóz znajomy składa turbo, według niego jest to jakies soft turbo: punto silnik

> 1.2 75km, jakies małe turbo garett, zasilanie i spływ z przewodów miedzianych, chce z tego

> dmuchac 0,3 bar, bez strojenia, bez IC, kolektor seria żeliwo, seryjne wtryski, seryjna pompa,

> bron boże nie myśle sam takiego czegos składac, ma to sens i zadziała czy tez nie bo ciekawi

> mnie to jak fiks ?

Z własnego doświadczenia powiem - NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ.

Jak pierwszy raz założyłem turbo to nie zadziałał mi parownik od gazu tak jak oczekiwałem i musiałem przejechać 50km na benzynie (seryjnej benzynie).

Jak wchodził boost to było źle, zamulenie, wysokie egt a nawet po pewnym czasie stukowe.

Ogólnie takie "uturbianie" to sranie w banie i szkoda ceregieli, czasu, kasy i silnika. Bezsens.

Aaale wystarczy instalacja LPG od KME i już można wystroić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak nie zadziała i tak tez własnie myślałem zlosnik.gif, dzieki za rozjaśnienie sytuacji, kolega jest w dalszym ciągu zdania i pewny że to jednak bedzie działac i bedzie mógł tym jeździć na codzień...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli jednak nie zadziała i tak tez własnie myślałem , dzieki za rozjaśnienie sytuacji, kolega jest

> w dalszym ciągu zdania i pewny że to jednak bedzie działac i bedzie mógł tym jeździć na

> codzień...

Oczywiście, że będzie mógł jeździć. Na 3 kołach też da się jeździć jak i bez hamulców też da się jeździć ;-)

A tak serio - ja właśnie jechałem na 0.3 bara wtedy... masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do tych co mają zaturbione 1.1, 1.2 8V.

Jakie macie świece i kable wn, bo mnie wczoraj zapaliła się marchewa

i zaczeło szarpać, po wstępnej diagnozie okazało się, że na jednej cewce skacze iskra, wymieniłem objawy ustąpiły, ale iskra i tak skacze i teraz zastanawiam się nad wymianą kabli i świec.

Swiece mam NGK dedykowane do Punto GT 1.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sprawdzane, jak majster znajdzie chwile to sie podepnie.

> Tak sie zastanawiam, czy np. jak świece powiedziały papa to cewka zaczyna siać iskrą.

> Świece mam chyba takie jak ty.

Beru platynowe 4 elektrodowe dedykowane do PGT + Magnecor od 3 lat niezawodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko ad. Turbiny, jako że T-jet się składa, a stwierdziłem ze posiadana przezemnie k03s jest zbyt mało męska, zastanawiam się nad czymś większym, i względnie rozsądnym cenowo. Co byście polecali do T-jeta ? TD05, TD04L ? T-25? może coś innego? chcę celować w 200-220 km but.gif

Pozdrawiam, i dzięki z góry za odpowiedzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie ?

> Beru UXT 5 0002345606

z wygladu nie widze ideantycznych pewnie cos w miedzy czasie sie zmienilo

z jednej strony na ceramice pisze Beru utx5 a z drugiej ultra x titan na dole na obudowie 811ex.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanko ad. Turbiny, jako że T-jet się składa, a stwierdziłem ze posiadana przezemnie k03s jest

> zbyt mało męska, zastanawiam się nad czymś większym, i względnie rozsądnym cenowo. Co byście

> polecali do T-jeta ? TD05, TD04L ? T-25? może coś innego? chcę celować w 200-220 km

> Pozdrawiam, i dzięki z góry za odpowiedzi

Te moce ogarniesz na k03s. Jak chcesz więcej, to zarówno k04, jak i 25'tka dadzą radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te moce ogarniesz na k03s. Jak chcesz więcej, to zarówno k04, jak i 25'tka dadzą radę.

K04 za drogie i czesto pekaja zeliwa, nie wiem jak t25, ahi jezdzil, teraz jezdzi kreweta i mowi ze ok waytogo.gif

Td05 z dupa 9,8 byla by super ale to bedzie pozno wstawac i jest troche duzawe gabarytowo, do tego twin scrola trzeba spawac.

Ja mam td04l-13t z subaryny i moge polecic, cenowo wychodzi super a w tjetcie bar powinien byc w okolicach 3500 obr ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.opisze swój przypadek,może się komuś przyda.

Zanabyłem NGK BPRC7ET,Woj76 pisał,że takie ma, wynalazłem też wątek w którym Szary pisał że dają rade, zobaczymy.

Jak na razie jest o.k., chociaż po wymianie jak odpaliłem pudło to chodził jak traktor i po otwarciu przepustnicy strzelał z wydechu, wyłączyłem oświetlenie, a pod maską dyskoteka wiec zapodałem drugie kable wn, znalazłem jakieś używki ale oryginał fiatoski i jak ręką odjął, czyli wniosek taki, że kable wn firmy Champion są o dupe potłuc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pytanie z innej beczki pewno już było ale ciężko coś tu znaleźć ostatnio mianowicie, czy zaworem MBC ( przykład Alletanio ) jestem w stanie w miarę dokładnie ograniczyć doładowanie ( np do 0,5 b ).

Pyt2. Czy przeciągnięcie węży od T do których jest podłączony MBC do środka Auta jest poprawne chodzi tutaj o działanie tego zaworu i straty na długości węża i jego zakręty.

Z góry dzięki 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy pytanie z innej beczki pewno już było ale ciężko coś tu znaleźć ostatnio mianowicie, czy

> zaworem MBC ( przykład Alletanio ) jestem w stanie w miarę dokładnie ograniczyć doładowanie

> ( np do 0,5 b ).

MBC może zwiększać doładowanie.

Żeby zmniejszyć musisz np. dołożyć "anty-sprężynę" przy patyku WG - przynajmniej ja tak robiłem.

> Pyt2. Czy przeciągnięcie węży od T do których jest podłączony MBC do środka Auta jest poprawne

> chodzi tutaj o działanie tego zaworu i straty na długości węża i jego zakręty.

> Z góry dzięki

Stratami się nie martw, byle to nie było niedrożne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuu a dlaczego zwiększyć, przypuszczam że WG mam nie podłączone ( klapka wydechowa Open ) Założę cięgno i zostawię MBC otwarte tak aby klapka się uchyliła. To teoretycznie podobne zjawisko jakby cięgno nie było podłączone ? Czy się mylę totalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uuu a dlaczego zwiększyć, przypuszczam że WG mam nie podłączone ( klapka wydechowa Open ) Założę

> cięgno i zostawię MBC otwarte tak aby klapka się uchyliła. To teoretycznie podobne zjawisko

> jakby cięgno nie było podłączone ? Czy się mylę totalnie.

nawet jak mbc bedzie na zero to i tak i tak jakieś ciśnienie jest niezbedne zeby gruszka sie otworzyla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uuu a dlaczego zwiększyć, przypuszczam że WG mam nie podłączone ( klapka wydechowa Open ) Założę

> cięgno i zostawię MBC otwarte tak aby klapka się uchyliła. To teoretycznie podobne zjawisko

> jakby cięgno nie było podłączone ? Czy się mylę totalnie.

Mylisz się totalnie.

Jak wszystko jest poskładane normalnie tak jak fabrycznie to po pojawieniu się ciśnienia w gruszce WG - on się otwiera i nie pozwala by doładowanie dalej rosło.

Jeśli zastosujesz MBC to zmniejszasz to ciśnienie w gruszce WG i on się później otwiera - czyli doładowanie rośnie.

Żeby zmniejszyć doładowanie musiałbyś z butli dmuchać w gruszkę WG powietrzem hehehehe albo - tak jak Ci na początku napisałem - dołożyć sprężynę na patyku, nawiercić otworki, dać zawleczkę. Gdzieś miałem fotki jak to u siebie robiłem - poszukam.

Znalazłem

98406969.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz pojawiło się pytanie:

1. jeśli nie wsadzę MBC sprężyna nie jest konieczna ? To jak mogę o ile się da regulować doładowanie ?

2. Jeśli dam MBC i sprężynę to rzecz jasna doładowanie reguluję na otworach cięgna WG metodą prób i błędów ?

Sorry jeśli moje pytania są banalne ale ćwicze T dopiero boje_sie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak WG otwiera się przy 1 barze dopiero to nie zejdziesz niżej z tym ciśnieniem. Chyba, że cięgno ma regulacje i lekko uchylisz klapke, ale takie rozwiązanie jest do D, bo turbo poźniej wstaje. Najlepsza metoda moim zdaniem to znaleść taki siłownik WG który otwiera klapke już przy 0.5 bara. Druga metoda to taka jak kolega wyżej pokazał ze sprężyną, ale nie jest to najlepsze rozwiązanie, bo też powoduje delikatne uchylenie już klapki przez co turbo później wstaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz pojawiło się pytanie:

> 1. jeśli nie wsadzę MBC sprężyna nie jest konieczna ? To jak mogę o ile się da regulować

> doładowanie ?

> 2. Jeśli dam MBC i sprężynę to rzecz jasna doładowanie reguluję na otworach cięgna WG metodą prób i

> błędów ?

> Sorry jeśli moje pytania są banalne ale ćwicze T dopiero

Każda gruszka/turbina jest ustawiona na jakieś doładowanie maksymalne, u mnie np. na 0.7 bara. Działa to tak, że przy tym ciśnieniu klapka się zaczyna otwierać i system się stabilizuje. Przy pomocy MBC przykręcasz przepływ do gruszki i efektywnie ciśnienie doładowania jest większe, bo się później otwiera klapka z racji mniejszego ciśnienia w gruszce. Jak chcesz ciśnienie zmniejszyć, to albo konstrukcja Glacy (gdzie pomagasz gruszce pchać klapkę dodatkową sprężyną), albo rozebranie gruszki i wymiana wewnętrznej sprężyny na miększą. Więcej filozofii w tym nie ma, i tak, reguluje się to metodą prób i błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki koledzy wyjaśniło się już dużo więcej. A powiedzcie mi jeszcze jedno przy ściągniętym cięgnie WG klapka jest Open jeśli auto się przebutuje wskaźnik doładowania nie unosi się na "0" jest to poprawne czy nie ? Brak doładowania czy jednak coś powinno minimalnie być ? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanicznie odłączyłeś gruszkę, to klapka lata luźno i spaliny sobie ją same otwierają, zależnie od wielkości turbiny i silnika może nie być w stanie turbo wtedy wydmuchać czegokolwiek, albo bardzo mało. Mi się raz zacięła w pozycji otwartej i był max. 0.1 bar, ale przy bardzo sporym wysiłku z mojej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Engine 1.2 turbo td04 coś wielkościowo jak Gt20. To raczej zostaje sprężynka a potem Ecumaster pewno bo inaczej się to nie zestroi.

Jest tu kilka postów o MapSensie, ale dokładnie nie jest napisane jaki kto wsadził, może ktoś z was dać przykład, chyba że fabryczny zadziała na nadciśnieniu ale pewno nie frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak WG otwiera się przy 1 barze dopiero to nie zejdziesz niżej z tym ciśnieniem. Chyba, że cięgno

> ma regulacje i lekko uchylisz klapke, ale takie rozwiązanie jest do D, bo turbo poźniej

> wstaje. Najlepsza metoda moim zdaniem to znaleść taki siłownik WG który otwiera klapke już przy 0.5 bara.

> Druga metoda to taka jak kolega wyżej pokazał ze sprężyną, ale nie jest to

> najlepsze rozwiązanie, bo też powoduje delikatne uchylenie już klapki przez co turbo później

> wstaje.

Absolutnie nie, chociaż zależy też ile chcesz zejśc z doładowaniem. Miałem podobne rozwiązanie w rhb4 i nic nie zmieniało to we wstawaniu turbiny, klapka jest zamknieta i z 0.8 dało rade zejść do 0.4 bez żadnych uszczerbków w postaci turbodziury a dzięki sprężynie "osłabiona" jest membrana w gruszcze co daje taki sam efekt jakby założyc inny WG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Absolutnie nie, chociaż zależy też ile chcesz zejśc z doładowaniem. Miałem podobne rozwiązanie w

> rhb4 i nic nie zmieniało to we wstawaniu turbiny, klapka jest zamknieta i z 0.8 dało rade

> zejść do 0.4 bez żadnych uszczerbków w postaci turbodziury a dzięki sprężynie "osłabiona" jest

> membrana w gruszcze co daje taki sam efekt jakby założyc inny WG.

Potwierdzam. Klapka jest zamknięta a uchyla się po prostu przy mniejszym doładowaniu.

Efekt jest taki jakby w gruszce była słabsza sprężyna czyli przestrajamy WG na mniejsze doładowanie. To jest najlepsze rozwiązanie zmniejszenia doładowania. Pytanie - po cholerę zmniejszać jak i tak suma sumarum dojdziesz do 1.5 bara hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam. Klapka jest zamknięta a uchyla się po prostu przy mniejszym doładowaniu.

> Efekt jest taki jakby w gruszce była słabsza sprężyna czyli przestrajamy WG na mniejsze

> doładowanie. To jest najlepsze rozwiązanie zmniejszenia doładowania. Pytanie - po cholerę

> zmniejszać jak i tak suma sumarum dojdziesz do 1.5 bara

Otóż to ok.gif Sęk w tym, że jak się świeży setup montuje, to się nie chce startować od razu od 1.5 bara. Sam wiem jak mi się ręce trzęsły jak próbowałem to swoje (nadal) pierwsze w życiu turbo na 0.8 bara od samego początku ogarnąć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam wiem jak mi się ręce trzęsły jak próbowałem to swoje (nadal) pierwsze w życiu turbo na 0.8

> bara od samego początku ogarnąć

Tu masz rację nigdy nie zapomnę pierwszego dnia jak złożyłem wszystko do kupy i wyjechałem na ulicę to mi się łapy trzęsły z podniecenia.

A po dwóch przejazdach jak ustawiłem mieszankę że przestał go totalnie zalewać to się prawie nie zesikałem z radości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu masz rację nigdy nie zapomnę pierwszego dnia jak złożyłem wszystko do kupy i wyjechałem na ulicę

> to mi się łapy trzęsły z podniecenia.

> A po dwóch przejazdach jak ustawiłem mieszankę że przestał go totalnie zalewać to się prawie nie

> zesikałem z radości.

O tak, tych emocji nie da się niczym zastąpić. A potem była pierwsza usczelka, druga, trzecia, panewka, zawór, tłok hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam. Klapka jest zamknięta a uchyla się po prostu przy mniejszym doładowaniu.

> Efekt jest taki jakby w gruszce była słabsza sprężyna czyli przestrajamy WG na mniejsze

> doładowanie. To jest najlepsze rozwiązanie zmniejszenia doładowania. Pytanie - po cholerę

> zmniejszać jak i tak suma sumarum dojdziesz do 1.5 bara

Prawdziwa rzeczywistość biglaugh.gif ale od czegos należy zacząć smile.gif

A co do MapSensa jakieś podpowiedzi z Coupety 2.0 T ? tylko czy nie jest tam 4 pinowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może być MPX4250AP ? On jest 6 pinowy z tego co widzę niby manual jest ale jak dla laika z

> elektroniki to mało mi on wyjaśnia...

> P.S zastępuje on fabryczny w podciśnieniu czy trzeba dołożyć jako II ?

Ogarnij się najpierw z tym na czym polega sterowanie uturbionego silnika i jak ma to być zrobione w Twoim przypadku, bo coś mi się zdaje braki tu są...

> Z góry dzięki za wyjaśnienia

> manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja Ci napisze, że absolutnie tak, bo sprawdzone to mam na swojej turbawce, dowalasz spreżyne która niweluje spręzyne w WG i owszem, ale musisz ją nie co naciągnąć przez to WG już jest lekko poluzowany i klapka jak jeszcze nie ma doładowania od spalin jest lekko uchylona. Te wasze turbawki nie mają regulacji cięgną ja mam taką z regulacją. Normalnie producent zaleca naciągnąć WG na 3 obroty końcówką cięgna i tak regulowałem. Po dołożeniu sprężyny nie są to już 3 obroty, bo cięgno się delikatnie wysuwa. Jak dojdą do tego spaliny które cisną na klapke to szybciej nam spierdzalają spaliny i turbo poźniej wstaje. Widać to wyraźnie na logach z deta. Nie jest to jakieś drastyczne 1000 obrotów, ale jest kilkaset.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogarnij się najpierw z tym na czym polega sterowanie uturbionego silnika i jak ma to być zrobione w

> Twoim przypadku, bo coś mi się zdaje braki tu są...

No przepraszam kolego że nie od razu Rzym zbudowano, nie każdy przerobił 100 turbawek, od tego jest forum aby pytać. Jeszcze jest pytanie co twoim zdaniem jest to sterowanie T, sterowanie doładowaniem jeśli tak to dajamy na to żę załatwione jeśli pytam o Mapa to wystarczyła odpowiedź jaki i jeśli jest możliwość jak go podłączyć i jaką ma charakterystykę.

moritz86 podziękował sprawdzimy zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przepraszam kolego że nie od razu Rzym zbudowano, nie każdy przerobił 100 turbawek, od tego jest

> forum aby pytać. Jeszcze jest pytanie co twoim zdaniem jest to sterowanie T, sterowanie

> doładowaniem jeśli tak to dajamy na to żę załatwione

Napisał Ci: "sterowanie uturbionego silnika" to co się pytasz i przekręcasz na "sterowanie doładowaniem"?

Chodzi o całość, która steruje czasami wtrysku i kątami zapłonu (ew. doładowaniem jak masz bardziej zaawansowany sprzęt).

Chodzi o to, żebyś więcej poczytał o teorii zanim się za praktykę weźmiesz i niekoniecznie trzeba tu wykłady robić bo tego jest w sieci masa, pięknie opisane i z obrazkami grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No przepraszam kolego że nie od razu Rzym zbudowano, nie każdy przerobił 100 turbawek, od tego jest

> forum aby pytać. Jeszcze jest pytanie co twoim zdaniem jest to sterowanie T, sterowanie

> doładowaniem jeśli tak to dajamy na to żę załatwione jeśli pytam o Mapa to wystarczyła

> odpowiedź jaki i jeśli jest możliwość jak go podłączyć i jaką ma charakterystykę.

Jeżeli pytasz czy MAP sensor nadciśnieniowy zastąpi podciśnieniowy w ECU bądź czy ma być podłączony jako drugi (do czego?) to wnioskuję, że powinieneś trochę poczytać o tym jak to ogólnie działa i tyle. Dostanie w tym momencie odpowiedź na pytanie jak podłączyć kabelki od MPX-a w miejsce ori map sensora (chyba, że totalnie źle czytam co napisałeś, co też jest możliwe) niewiele zmieni. Jeżeli napiszesz co mniej więcej kombinujesz względem sterowania silnikiem (bądź, że jesteś w tym totalnie zagubiony) bardzo pomoże dać Ci bardziej pomocną odpowiedź. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>...(bądź, że

> jesteś w tym totalnie zagubiony)...

Tak i się tego nie wstydzę bo lubię coś zrobić sam z pomocą raczej tylko tego forum bo jest tu wielu mądrzejszych w tych sprawach ode mnie. Co do paliwa na chwile obecną seryjny wtrysk podbiję ciśnienie na listwie jakimś dodatkowym regulatorem( pytanie czy musi być FMU czy wystarczy dowolny jaki czyt. China allegro dołożony na powrocie ) , co do WG dodam sprężynę i spróbuję jakoś to tym wyregulować. Nie chcę dużego doładowania jak na chwile obecną później EcuMaster.

Silnik odprężony przekładką 2 mm + 2 UPG Turbo chłodzone Wodą i smarowanie zrobione ( nowa chłodnica nowy wentyl nowa miska ze spustem nowy rozrząd głowica po remoncie jeśli to ważne ).

Palić autko pali jeździć, jeździ na otwartej klapce do wydechu. Pompa z FC 2.0T ta 4.2bary. Pytanie co dalej ? Map to już wiadomo jaki jeszcze tylko nie do końca jak go podłączyć. Z tego co wyczytałem seria wtryski na początku wystarczą o ile to prawda. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak i się tego nie wstydzę bo lubię coś zrobić sam z pomocą raczej tylko tego forum bo jest tu

> wielu mądrzejszych w tych sprawach ode mnie. Co do paliwa na chwile obecną seryjny wtrysk

> podbiję ciśnienie na listwie jakimś dodatkowym regulatorem( pytanie czy musi być FMU czy

> wystarczy dowolny jaki czyt. China allegro dołożony na powrocie ) , co do WG dodam sprężynę i

> spróbuję jakoś to tym wyregulować. Nie chcę dużego doładowania jak na chwile obecną później

> EcuMaster.

> Silnik odprężony przekładką 2 mm + 2 UPG Turbo chłodzone Wodą i smarowanie zrobione ( nowa

> chłodnica nowy wentyl nowa miska ze spustem nowy rozrząd głowica po remoncie jeśli to ważne ).

> Palić autko pali jeździć, jeździ na otwartej klapce do wydechu. Pompa z FC 2.0T ta 4.2bary. Pytanie

> co dalej ? Map to już wiadomo jaki jeszcze tylko nie do końca jak go podłączyć. Z tego co

> wyczytałem seria wtryski na początku wystarczą o ile to prawda.

No to już gdzieś jesteśmy. Zamiana MAP sensora na inny nie ma sensu w tym wypadku. Miałaby, jakbyś planował dać kompa do remapu, tak to tylko zgłupieje. Jak będziesz miał DET-a, to inna sprawa, ale to wtedy DET będzie się MAP sensorem martwił, a nie ECU. Jedyny problem jaki masz z obecnym MAP sensorem, to to, że ECU w nadciśnieniu wywali Ci błąd i ogólnie nie będzie tym zachwycone. Ale zamiana na nadciśnieniowy sama w sobie nic nie da. Ogólnie montowanie turbo bez systemu sterowania nie działa, jak podniesiesz ciśnienie na listwie, to i owszem może będzie miał to paliwo na doładowaniu, ale ogólnie cały system paliwowy ocipieje. Krótko mówiąc, bez DET-a, bądź innego rozwiązania do sterowania tym wszystkim, ani rusz. Nawet do małych doładowań, spójrz na dyskusję parę postów wstecz w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śledzę na bieżąco na tyle ile moja znajomość mi pozwala, z twojej wypowiedzi mam rozumieć że są opcje DET znaczy np. EcuM lub remap ECU ? Jeśli dobrze rozumuję. To jeśli mam to co napisałem + większy wtryski to już tylko teoretycznie pozostaje EcuM lub coś ala to ? Teraz pytanie z innej beczki DET czy Remap co lepsze jeśli remap to kto pewno Huba czy ktoś jeszcze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo masz trzy opcje:

1. Remap ori kompa, zakładając, że mówimy o IAW 8/18F. Do tego potrzebny Ci jest MAP sensor i odpowiednio duże wtryski. Zmianą ciśnienia na listwie można troszkę ugrać, ale nie dużo. Zrobi Ci to faktycznie Huba (jak będzie miał czas) i aktualnie chyba nikt inny się tym już nie zajmuje. No chyba, że mieszkasz w NL albo niedaleko w DE.

2. EcuMaster DET. Do tego potrzebny Ci ten sam osprzęt i trzeba porzeźbić trochę wiązkę.

3. System niezależny, np. EMU też z EcuMastera, albo VEMS, albo MegaSquirt. Dużo rzeźby elektrycznej.

Zaleta 2+3 nad 1 to to, że możesz sobie sam postroić. Do tego masz Electronic Boost Control np. plus parę innych bonusów. Z tym, że EBC w opcji 1 też powinno być niedługo dostępne. Zaleta 1. to minimalna ingerencja w wiązkę i brak kosztów zakupu sprzętu. Aczkolwiek strojenie prawdopodobnie wyniesie więcej, niż cena DET-a jak złapiesz dobrą okazję. Przy opcjach 2 i 3 trzeba niestety bardzo wiedzieć co się robi, chyba, że też zlecisz robotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo masz trzy opcje:

> 1. Remap ori kompa, zakładając, że mówimy o IAW 8/18F. Do tego potrzebny Ci jest MAP sensor i

> odpowiednio duże wtryski. Zmianą ciśnienia na listwie można troszkę ugrać, ale nie dużo. Zrobi

> Ci to faktycznie Huba (jak będzie miał czas) i aktualnie chyba nikt inny się tym już nie

> zajmuje. No chyba, że mieszkasz w NL albo niedaleko w DE.

> 2. EcuMaster DET. Do tego potrzebny Ci ten sam osprzęt i trzeba porzeźbić trochę wiązkę.

> 3. System niezależny, np. EMU też z EcuMastera, albo VEMS, albo MegaSquirt. Dużo rzeźby

> elektrycznej.

> Zaleta 2+3 nad 1 to to, że możesz sobie sam postroić. Do tego masz Electronic Boost Control np.

> plus parę innych bonusów. Z tym, że EBC w opcji 1 też powinno być niedługo dostępne. Zaleta 1.

> to minimalna ingerencja w wiązkę i brak kosztów zakupu sprzętu. Aczkolwiek strojenie

> prawdopodobnie wyniesie więcej, niż cena DET-a jak złapiesz dobrą okazję. Przy opcjach 2 i 3

> trzeba niestety bardzo wiedzieć co się robi, chyba, że też zlecisz robotę.

Opcja 4 - LPG od KME grinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zasadniczo masz trzy opcje:

> 1. Remap ori kompa, zakładając, że mówimy o IAW 8/18F. Do tego potrzebny Ci jest MAP sensor i

> odpowiednio duże wtryski. Zmianą ciśnienia na listwie można troszkę ugrać, ale nie dużo. Zrobi

> Ci to faktycznie Huba (jak będzie miał czas) i aktualnie chyba nikt inny się tym już nie

> zajmuje. No chyba, że mieszkasz w NL albo niedaleko w DE.

A jaki mapsens ten o który mowa już była MPX ?

> 2. EcuMaster DET. Do tego potrzebny Ci ten sam osprzęt i trzeba porzeźbić trochę wiązkę.

> 3. System niezależny, np. EMU też z EcuMastera, albo VEMS, albo MegaSquirt. Dużo rzeźby

> elektrycznej.

> Zaleta 2+3 nad 1 to to, że możesz sobie sam postroić. Do tego masz Electronic Boost Control np.

> plus parę innych bonusów. Z tym, że EBC w opcji 1 też powinno być niedługo dostępne. Zaleta 1.

> to minimalna ingerencja w wiązkę i brak kosztów zakupu sprzętu. Aczkolwiek strojenie

> prawdopodobnie wyniesie więcej, niż cena DET-a jak złapiesz dobrą okazję. Przy opcjach 2 i 3

> trzeba niestety bardzo wiedzieć co się robi, chyba, że też zlecisz robotę.

Jestem wstępnie umówiony z kolegą Szarym

Co do 1+2+3 co z Sondą Analog zostaje czy cyfrowa czy brak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja Ci napisze, że absolutnie tak, bo sprawdzone to mam na swojej turbawce, dowalasz spreżyne

> która niweluje spręzyne w WG i owszem, ale musisz ją nie co naciągnąć przez to WG już jest

> lekko poluzowany i klapka jak jeszcze nie ma doładowania od spalin jest lekko uchylona. Te

> wasze turbawki nie mają regulacji cięgną ja mam taką z regulacją. Normalnie producent zaleca

> naciągnąć WG na 3 obroty końcówką cięgna i tak regulowałem. Po dołożeniu sprężyny nie są to

> już 3 obroty, bo cięgno się delikatnie wysuwa. Jak dojdą do tego spaliny które cisną na klapke

> to szybciej nam spierdzalają spaliny i turbo poźniej wstaje. Widać to wyraźnie na logach z

> deta. Nie jest to jakieś drastyczne 1000 obrotów, ale jest kilkaset.

Nie wiem jak sie do tego odnieść, może rzeczywiście gruszka gruszce nierówna, a Twoja otwierała sie fabrycznie "wyżej" niż moja i był taki efekt. Pokazałbym to na żywo że nie kłamię, ale już dawno nie mam tej turbiny w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż to Sęk w tym, że jak się świeży setup montuje, to się nie chce startować od razu od 1.5 bara.

> Sam wiem jak mi się ręce trzęsły jak próbowałem to swoje (nadal) pierwsze w życiu turbo na 0.8

> bara od samego początku ogarnąć

ale większa frajdę daje stopniowe odkręcanie luftu. Dlużej sie człowiek cieszy. Bo ndmuchasz mu te 1.5 to przez pierwszy tydzień jest szał że kierownicy nie mozna utzrymać w rękach i robi się pod siebie a po miesiącu sie nudzi i trzeba wymieniać silnik albo całe auto na mocniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.