Jump to content

TURBO zrób Se sam


Recommended Posts

> tak sie zastanawiam....czy nie pewniej taniej i bezpieczniej bedzie

> wymienic silnik na wieksza pojemnosc locznie z calymi

> podzespolami...mysle tu o croma 2,0 16V ile tam jest 150KM a

> sprezarka bez przerabiania tlokow,walu korb.itd 160KM mowa tu o

> bezpiecznej dla silnika mocy....w 2,0 16V mam ta moc

> gwarantowana przez fabryke a tu nie wiadomo co sie osiagnie no

> chyba ze taka przerobke wykona profesjonalna firma

> ktora....skasuje 8000-9000 pln a to jest chre ladowac tyle w

> silnik...

to weź wsadź 2.0L do cieniasa i baw sie dobrze ok.gif no co? przecierz wystarczy wziąść i wsadzić 2.0L.......

> wiec co jest tansze,bezpiueczniejsze i pewniejsze???

jazda autobusem albo tramwajem a tak naprawde i to to nie.... lepiej siedzieć w domu przed komputerem ale wyłączonym bo promieniowanie komputera i monitora zabija, a gapienie sie w monitor powoduje ślepotę zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> O te informacje dokladnie mi chodzilo co chcialem to sie dowiedzialem

> jeszcze jedno czy ten 250konny motur jest urzywany tylko na jakies

> zawody czy urzytkowany takze w ruchu miejskim ??

może być i tak i tak, wszystko zalezy od samozaparcia kierownika i wystrojenia auta.

Link to post
Share on other sites

> może być i tak i tak, wszystko zalezy od samozaparcia kierownika i

> wystrojenia auta.

a ja jako laik turbo mam takie pytanko, mając 1.1 mpi i uturbiając go dmuchnąć mu tak na około 100KM można by zamiast remapu kompa zapodać kompa od 1.4 16V?? z tego co się orientuje to w seri ma właśnie ok 100KM, no i oczywiście jak trzeba bo nie wiem to wtryski wydajniejsze i pompe, jakby to się zachowywało?? a i jeszcze takie drugie pytanko odnośnie tego zaworu upustowego boscha o którym mowa w pierwszym poście może macie jakiś link do sklepu w sieci gdzie można taki kupić?? pozdro

Link to post
Share on other sites

> Panowie a jakie wtryski zapodac od punto GT wystarcza?? czy bawic sie

> w tryski od 1.8T??

brać z FC co było już pisane, mają wydajność 384ccm i to wystarcza na 200-250KM

pzdr

Link to post
Share on other sites

> może być i tak i tak, wszystko zalezy od samozaparcia kierownika i

> wystrojenia auta.

nie nie250KM tylko 150km.chodzi mi tu tez o awaryjnosc jak ktos slusznie stwierdzil...nie ma to byc piec do cc/sc tylko do brawo.taka moc mi powinna poczatkowo wystarczyc.co do paliwa....wydaje mi sie ze duzo sie nie zmieni w spalaniu.w moim silniku jest juz tak najebane ze pali sobie od 13 do 15 w miescie.jak juz mowilem fabryczna gwarantowana moc.hehe nie widze jakos cc/sc z 2,0l pod maska,ale kaszelka z 1,8 od opla vektry tak.

Link to post
Share on other sites

acha.pewnosc to tez takie cos ze jak dam mu na starcie do odciecia to ze nie bede za chwie zbieral silnika po asfalcie.troszke sie na niego wykosztowalem,przykro by bylo go skladac ponownie.wiec jak cos nie wypali i zajade 2,0l to zostaje jeszcze opcja ponownego zalezenia starej jednostki napedowej czyz nie???

Link to post
Share on other sites

no i oczywiscie kwestia prostszego rozwiazania....tyle co sie nalatalem po dobrych spawaczach i zaden nie chce sie podjac.pewnie klamizerow to jest wszedzie i pelno...nawet kucharka mi to pospawa ja sie jej powie odpowiednia sume ale jaka bedzie trwalosc???no i podstawowy problem remap...pojechale do jednego z pytanie czy mi to wgra i ustawi.no to na dziendobry mi powiedzial idz tam gdzie ci to zakladali bo taka ku..a chciala zarobic na mnie 9000 a nie za jakis tam remap 1000zl.mowa tu o nowickim z lubonia wielce auta ma przygotowane na rajdy a za remap nie chcieli sie wziasc....buahahaha klamizery

Link to post
Share on other sites

Takie pytania:

1. Czy wtryskiwacz z FC jest plug & play w miejsce starego do silnkia 1.1/1.2 spi? (Mowie mechanicznie, to ze kompa trzeba przemaglowac to wiem)

2. Jak nie, to jaki by byl, jezeli jakikolwiek?

3. No i troche zagadek mam o regulatorze paliwa. W 1,1 SPI jest wbudowany w kolektor. Teraz tak, jezeli zamontuje wklad 3 bar od pompy MPI / Punto 75 (to rozumiem jest p & p, poprawcie mnie jezeli sie myle) to czy

(a) oryginalny regulator 1 barowy to wytrzyma (generalnie, czy samochod bedzie dalej jezdzil bez innych modyfikacji, tylko z mocniejszym wkladem)?

(b) czy da rade jakos przemontowac tez regulator 3 bar z ww MPI/P75, czy trzeba uzyc zewnetrznego?

Dla tych co sie zastanawiaja co kombinuje: zaplanowanie stopniowej modyfikacji / przygotowania do dalszej pracy nad ew. turbo tak, zeby fura jak najdluzej byla na nogach.

Link to post
Share on other sites

> Takie pytania:

> 1. Czy wtryskiwacz z FC jest plug & play w miejsce starego do

> silnkia 1.1/1.2 spi? (Mowie mechanicznie, to ze kompa trzeba

> przemaglowac to wiem)

są p&p

> 2. Jak nie, to jaki by byl, jezeli jakikolwiek?

nie wiem jakie inne marki mają takie same baryłki

> 3. No i troche zagadek mam o regulatorze paliwa. W 1,1 SPI jest

> wbudowany w kolektor. Teraz tak, jezeli zamontuje wklad 3 bar od

> pompy MPI / Punto 75 (to rozumiem jest p & p, poprawcie mnie

> jezeli sie myle) to czy

> (a) oryginalny regulator 1 barowy to wytrzyma (generalnie, czy

> samochod bedzie dalej jezdzil bez innych modyfikacji, tylko z

> mocniejszym wkladem)?

ja jeździłęm na seryjnym regulatorze z palio i nie było żadnego problemu, pompe miałem z lancera

> (b) czy da rade jakos przemontowac tez regulator 3 bar z ww MPI/P75,

> czy trzeba uzyc zewnetrznego?

możesz wziąć regulator z Lanci Delty HF Integrale jest lepszy a pasuje w seryjne miejsce

pzdr

Link to post
Share on other sites

> są p&p

> nie wiem jakie inne marki mają takie same baryłki

> ja jeździłęm na seryjnym regulatorze z palio i nie było żadnego

> problemu, pompe miałem z lancera

> możesz wziąć regulator z Lanci Delty HF Integrale jest lepszy a

> pasuje w seryjne miejsce

> pzdr

a umiesz czytac ?? z tego co zauwazylem chodzilo o silnik SPI!!

Link to post
Share on other sites

> a poza tymz tego co wiem to MPI we fiacie SC ma regulator w pompie,

> ale moge sie mylic...

regulatora nie ma, ma tylko zaworek zwrotny ok.gif no chyba ze ten zaworek nazywa sie regulator zlosnik.gif

pozdr.

Link to post
Share on other sites

> a wtryski z FC podpasuja pod SPI ??

No to jak to jest dla SPI, wtryski sa p&p czy nie?

Regulator domniemam po dyskusji od Seicento MPI (tak swoja droga jakie on cisnienie ma, 3bar?) czy Lanci w kolektor SPI nie wejdzie.

A ze sam wklad mozna zamienic i bedzie banglac to bardzo dobra nowina.

Link to post
Share on other sites

> No to jak to jest dla SPI, wtryski sa p&p czy nie?

> Regulator domniemam po dyskusji od Seicento MPI (tak swoja droga

> jakie on cisnienie ma, 3bar?) czy Lanci w kolektor SPI nie

> wejdzie.

> A ze sam wklad mozna zamienic i bedzie banglac to bardzo dobra

> nowina.

a ile wtryskow masz w SPI ??

Link to post
Share on other sites

> a ile wtryskow masz w SPI ??

To jest pytanie trickowe? No jeden przeciez, i jeden wydajniejszy chce zamontowac. I pytam sie jaki podejdzie w miejsce starego... A to czy ten wydajniejszy bedzie od kompletu 4 czy 5 czy 1 to mnie wali. Czy zle mysle calosciowo?

Link to post
Share on other sites

> To jest pytanie trickowe? No jeden przeciez, i jeden wydajniejszy

> chce zamontowac. I pytam sie jaki podejdzie w miejsce starego...

> A to czy ten wydajniejszy bedzie od kompletu 4 czy 5 czy 1 to

> mnie wali. Czy zle mysle calosciowo?

Bardzo zle, popatrz jak wygladaja wtryski z MPI a jak z SPI !!

Link to post
Share on other sites

No dobra, po to wlasnie pytam. To co, nie da sie wogole zamontowac wydajniejszego wtrysku w SPI? Czy da sie, tylko ze swieczka szukac takiego co by pasowal? (Tak rozumiem, ze 99% samochodow z turbo ktore ma dostatecznie mocne wtryski jest MPI, pytanie pozostaje).

A tak: podpiac dwa wtryski SPI pod jeden sygnal (zakladamy dalej, ze iloscia paliwa martwimy sie w kompie sami)? Sa jakies elektryczne przeciwwskazania?

Edit: pytanie co do dwoch wtryskow na jednym sygnale pozostaje, aczkolwiek skoro juz bede chcial ladowac drugi wtrysk, to musi miec osobne gniazdko i mozna rownie dobrze zamontowac jeden wydajniejszy z jakiego MPI...

Link to post
Share on other sites

> To brzmi bardziej namacone niz jest, tak sobie na razie teoretyzuje,

> chce po prostu zglebic temat i wiedziec jakie sa mozliwosci.

Przeciez Tomi udzielil juz odpowiedzi na Twoje pytanie a raczej przytoczyl Grabowskiego w pierwszym poscie tego watku... w podpunkcie PALIWO

Link to post
Share on other sites

> Przeciez Tomi udzielil juz odpowiedzi na Twoje pytanie a raczej

> przytoczyl Grabowskiego w pierwszym poscie tego watku... w

> podpunkcie PALIWO

Zgadza sie, troche o tym zapomnialem, ale dalej nikt nie odpowiedzial na pytanie zamiennosci wtryskow SPI. Poszukalem wlasnie troche w necie i wyglada na to ze jest wydajniejszy wtryskiwacz zamienny do SPI, MM IWM 500.01. Byl montowany m.in. w Temprze i starych Uniakach. Jak rozumiem, jego wydajnosci jest circa 1.5 wieksza i do tego pracuje z tym samym cisnieniem, wiec pompa pozostaje ta sama. Nie wiem tylko czy jest tej samej wielkosci, ale byl stosowany w silnikach spi.

Teraz jeszcze takie pytanie: czy nominalna wydajnosc wtryskiwacza bardzo spada (jezeli wogole) jezeli w ukladzie dolotowym jest nadcisnienie (w koncu to napompowane powietrze musi troche wpychac to paliwo z powrotem)? Czy raczej nie ma odwrotu od 3 barow w ukladzie paliwowym?

Link to post
Share on other sites

> No dobra, po to wlasnie pytam. To co, nie da sie wogole zamontowac

> wydajniejszego wtrysku w SPI? Czy da sie, tylko ze swieczka

> szukac takiego co by pasowal? (Tak rozumiem, ze 99% samochodow z

> turbo ktore ma dostatecznie mocne wtryski jest MPI, pytanie

> pozostaje).

> A tak: podpiac dwa wtryski SPI pod jeden sygnal (zakladamy dalej, ze

> iloscia paliwa martwimy sie w kompie sami)? Sa jakies

> elektryczne przeciwwskazania?

> Edit: pytanie co do dwoch wtryskow na jednym sygnale pozostaje,

> aczkolwiek skoro juz bede chcial ladowac drugi wtrysk, to musi

> miec osobne gniazdko i mozna rownie dobrze zamontowac jeden

> wydajniejszy z jakiego MPI...

A CZUCZU nie miał czasem w CC wtryskiwacza od jakiejś Corsy ?? Turba nie miał ale wtrysk był wydajniejszy, nie znam sie dlatego taka sugestia

Link to post
Share on other sites

> Teraz jeszcze takie pytanie: czy nominalna wydajnosc wtryskiwacza

> bardzo spada (jezeli wogole) jezeli w ukladzie dolotowym jest

> nadcisnienie (w koncu to napompowane powietrze musi troche

> wpychac to paliwo z powrotem)? Czy raczej nie ma odwrotu od 3

> barow w ukladzie paliwowym?

No chyba nie ma prawa to dzialac dobrze. Tak na chlopski rozum jak cisnienie w dolocie bedzie 1 bar i paliwko we wtryskiwaczu bedzie mialo 1 bar to wogole nie poleci, co najwyzej pokapie. Znaczy sie nie tedy droga...

Link to post
Share on other sites

> Zgadza sie, troche o tym zapomnialem, ale dalej nikt nie odpowiedzial

> na pytanie zamiennosci wtryskow SPI. Poszukalem wlasnie troche w

> necie i wyglada na to ze jest wydajniejszy wtryskiwacz zamienny

> do SPI, MM IWM 500.01. Byl montowany m.in. w Temprze i starych

> Uniakach. Jak rozumiem, jego wydajnosci jest circa 1.5 wieksza i

> do tego pracuje z tym samym cisnieniem, wiec pompa pozostaje ta

> sama. Nie wiem tylko czy jest tej samej wielkosci, ale byl

> stosowany w silnikach spi.

> Teraz jeszcze takie pytanie: czy nominalna wydajnosc wtryskiwacza

> bardzo spada (jezeli wogole) jezeli w ukladzie dolotowym jest

> nadcisnienie (w koncu to napompowane powietrze musi troche

> wpychac to paliwo z powrotem)? Czy raczej nie ma odwrotu od 3

> barow w ukladzie paliwowym?

Ale w zaden sposob nie jestes ograniczony miejscem montazowym po oryginalnym wtrysku. Nie znam sie na turbo i nigdy nie uturbialem zadnego silnika ale dodatkowy wtrysk o praktycznie dowolnej wydajnosci (np. drugi taki sam jaki jest orygnalnie) mozesz "wkomponowac" w rure dolotowa polaczyc tak jak jest napisane w pierwszym posice z seryjnym i policzyc sobie mniej wiecej jakie doladowanie mozesz zastosowac (wzor wg. Grabowskiego zostal juz podany). Tak jak pisal Tomi nie jest to dokladne i raczej podchodzi pod "drut" ale mozliwe.

Link to post
Share on other sites

> Ale w zaden sposob nie jestes ograniczony miejscem montazowym po

> oryginalnym wtrysku.

Wiem o tym, jestem tylko zwolennikiem rozwiazan eleganckich i nie chce terrarium pod maska. 270751858-jezyk.gif Dlatego kombinowalem co sie da zrobic wzgledem oryginalnego wtrysku.

> Tak jak pisal Tomi nie jest to

> dokladne i raczej podchodzi pod "drut" ale mozliwe.

Zadnych drutow, druciarstwo sie msci potem.

Wychodzi na to, ze albo setup MPI i wtedy hulaj dusza piekla nie ma, znaczy sie moge se lac paliwo jak mi sie zamarzy, albo w SPI dodatkowy wtryskiwacz sterowwany mechanicznie ala Grabowski, albo elektronicznie przy pomocy MF2 czy innego wynalazku. Ew. sam dodatkowy mocny wtryskiwacz sterowany z ECU zamiast oryginalnego. Innych rozsadnych rozwiazan nie ma.

Link to post
Share on other sites

> Witam. Panowie odłożyłem trochę kasiory i chce wyspawać wydech, bo

> teraz ma fi45 a to trochę za mały pod turbo chyba, Jakie fi

> polecacie 50, 60 ?? i jakie tłumiki zapodać żeby chodził jak

> seria tj cichutko

do jakiej turbiny i do jakiem mocy?

Link to post
Share on other sites

Kilka pytań.

Posiadam P II kupione od Felix'a. Turbo k03, IC Iveco, zasilane LPG, przy doładowaniu leje się bena dodatkowym wtryskiem....

Doładowanie 0,6 bar.

Chciałbym zwiększyć troszkę szmocy... Planowane doładowanie 1 lub 1,2 bar

Co muszę zrobić ??

1. Zmienić kolektor wydechowy, bo każdy jak go zobaczy to pęka ze śmiechu zeby.GIF

2. Wzmocnić sprzęgło... bo przy 0,4 bar już było prawie 180 Nm a teraz potrafi się czasem uślizgnąc.

Tylko jak ?? Napewno nie chcę spieka a słyszałem o takim patencie że zdejmuje się trochę materiału z docisku i wtedy wytrzymuje ono więcej Nm ?? Czy to prawda ??

3. Przy okazji sprzęgła odelżyłbym koło zamachowe.... Tylko czy przy turbo jest sens ?? Dodam że skrzynka w tej chwili S-kowa.

4. Odprężyć silnik. Czy tłoki od 1,2 16 v wystarczą ??

5. Wydech jest seria... Może zostać serią (tzn. został jeden tłumok tylko ale fi seryjne) przy moim planowanym doładowaniu ??

Takie operacje nie dużo $ kosztują a w końcu to moje toczydło jeździłoby normalnie...

Na moce jakiego rzędu mogę liczyć ??

Auto ma służyć do codziennej jazdy w większości po mieście.

Link to post
Share on other sites

> Kilka pytań.

> Posiadam P II kupione od Felix'a. Turbo k03, IC Iveco, zasilane LPG,

> przy doładowaniu leje się bena dodatkowym wtryskiem....

> Doładowanie 0,6 bar.

> Chciałbym zwiększyć troszkę szmocy... Planowane doładowanie 1 lub 1,2

> bar

> Co muszę zrobić ??

> 1. Zmienić kolektor wydechowy, bo każdy jak go zobaczy to pęka ze

> śmiechu

zdecydowanie i nieodwołalnie skromny.gif

> 2. Wzmocnić sprzęgło... bo przy 0,4 bar już było prawie 180 Nm a

> teraz potrafi się czasem uślizgnąc.

> Tylko jak ?? Napewno nie chcę spieka a słyszałem o takim patencie że

> zdejmuje się trochę materiału z docisku i wtedy wytrzymuje ono

> więcej Nm ?? Czy to prawda ??

załozyć sprzegło od 1,2 16v razem z zamachem poniewaz ma ono wieksza powierzchnie skromny.gif

> 3. Przy okazji sprzęgła odelżyłbym koło zamachowe.... Tylko czy przy

> turbo jest sens ?? Dodam że skrzynka w tej chwili S-kowa.

niby jest ale wiekszość nie odelza, choc w moim przypadku odelzyłem lekko ale ja mam kolo od 1,4 16v skromny.gif

> 4. Odprężyć silnik. Czy tłoki od 1,2 16 v wystarczą ??

> Takie operacje nie dużo $ kosztują a w końcu to moje toczydło

> jeździłoby normalnie...

niby mozna ale jak cos to sa 1,4 16v zlosnik.gif

> Na moce jakiego rzędu mogę liczyć ??

tego to nikt nie wie

> Auto ma służyć do codziennej jazdy w większości po mieście.

i tak bedzie słyzyć zlosnik.gifok.gif

Link to post
Share on other sites

> 2. Wzmocnić sprzęgło... bo przy 0,4 bar już było prawie 180 Nm a

> teraz potrafi się czasem uślizgnąc.

> Tylko jak ?? Napewno nie chcę spieka a słyszałem o takim patencie że

> zdejmuje się trochę materiału z docisku i wtedy wytrzymuje ono

> więcej Nm ?? Czy to prawda ??

założyć kompletne sprzęgło z kołem zamachowym z 1.4 16v średnica 200mm ok.gif

Link to post
Share on other sites

Panowie wiec jak z tą średnicą wydechu ?? powiedzcie mi jeszcze jaką turbinę zapodać bo mam skrzynkę z abarta i chcę ją zostawić a wiadomo jakie się ma obroty na niej, czy ta by była dobra KKK K14 bo mam akurat kolektor wyspawany pod nią za zgrzewkę

Link to post
Share on other sites

> Panowie wiec jak z tą średnicą wydechu ?? powiedzcie mi jeszcze jaką

> turbinę zapodać bo mam skrzynkę z abarta i chcę ją zostawić a

> wiadomo jakie się ma obroty na niej, czy ta by była dobra KKK

> K14 bo mam akurat kolektor wyspawany pod nią za zgrzewkę

jak do 200 km to phi 50 styka

pzdr

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.