Skocz do zawartości

TURBO zrób Se sam


Tommi

Rekomendowane odpowiedzi

takie pytanie, mamy kilka silników w garazu i coś byśmy z tego poskładali i sie zastanawiam która opcja mniej więcej jakie da mi odprężenie tak żebynie trzeba było robić kanapki:

Głowica będzie z 1.2 8v i teraz jeszcze musimy dopasować dół.

1. Mam do dyspozycji cały dół od 1.4 8v, który coś odpręży pewnie bo w tłokach jest część komory spalania ale pewnie trzeba by dołożyć z 1mm przekładki.

2. Mam też tłoki od 1.4 16v więc rozważam rozwiert bloku 1.2 na te tłoki ponieważ optycznie wydają się mieć jeszcze większą komorę spalania, tylko nie wiem czy nie są przypadkiem wyższe od tłoków z 1.2 8v bo nie mam jak porównać i czy mi wystarczy bloku żeby tłoki nie wystawały.

Robił ktoś takie rozwierty, jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie pytanie, mamy kilka silników w garazu i coś byśmy z tego poskładali i sie zastanawiam która

> opcja mniej więcej jakie da mi odprężenie tak żebynie trzeba było robić kanapki:

> Głowica będzie z 1.2 8v i teraz jeszcze musimy dopasować dół.

> 1. Mam do dyspozycji cały dół od 1.4 8v, który coś odpręży pewnie bo w tłokach jest część komory

> spalania ale pewnie trzeba by dołożyć z 1mm przekładki.

> 2. Mam też tłoki od 1.4 16v więc rozważam rozwiert bloku 1.2 na te tłoki ponieważ optycznie wydają

> się mieć jeszcze większą komorę spalania, tylko nie wiem czy nie są przypadkiem wyższe od

> tłoków z 1.2 8v bo nie mam jak porównać i czy mi wystarczy bloku żeby tłoki nie wystawały.

> Robił ktoś takie rozwierty, jakieś sugestie?

Ja mam 1.2 z tłokami 1.4, kupowałem od kogoś własnie z ac (już nie pamiętam nicka).

Poskładane z uszczelką z gp (0.49mm stalowa) stopień sprężania z głową 1.2 dało 8.25. Mało i nie mało, ale szybko i na oem gratach poskładane, stalowa uszczelka więc nie wydmucha tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> spawał ktos kiedys EGT do seryjnego kolektora wydechowego z 1.1/1.2 ??? w którym miejscu najlepiej

> i co trzeba zmodzić? ktos ma jakies doswiadczenia i sie chętnie podzieli w ???

Spawał nie, mój jest przwiercony i nagwinotowany na M10x1 bodajże do czujnika 1/8 npt. Tutaj to jest:

IMG_5718.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze zbiorniczek spryskiwaczy to przydatna rzecz mam pytanie do tych ktorzy maja puszczona rure z dolotu powiekszony otwor od wlewu plynu dod spryskiwaczy biglaugh.gif Jak wiadomo w miejscu tym juz nie ma zbiorniczka. Czy ktos wymyslil gdzie indziej go mozna dac lub z jakiego innego auta mozna go zastosowac ?? Oczywiscie majac seryjny zbiorniczek wyrownawczy, akumulator w miejscu seryjnym i wygluszenie przy nagrzewnicy biglaugh.gif Najchetnie bym go dal po stronie lewej auto przy blotniku, ale jest pytanie ... jaki ... biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako ze zbiorniczek spryskiwaczy to przydatna rzecz mam pytanie do tych ktorzy maja puszczona rure

> z dolotu powiekszony otwor od wlewu plynu dod spryskiwaczy Jak wiadomo w miejscu tym juz nie

> ma zbiorniczka. Czy ktos wymyslil gdzie indziej go mozna dac lub z jakiego innego auta mozna

> go zastosowac ?? Oczywiscie majac seryjny zbiorniczek wyrownawczy, akumulator w miejscu

> seryjnym i wygluszenie przy nagrzewnicy Najchetnie bym go dal po stronie lewej auto przy

> blotniku, ale jest pytanie ... jaki ...

"flak" od malucha ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> kto ma zastosowany w EBC zawor pierburga N75 do sterowania boostem i jak go ogarnal?? moj nie chce

> ze mna wspolpracowac i boos jest strasznie niestabilny, oscyluje, czesto lubi przeladowac

A jesteś ma 100% pewny, że nie jest uwalony? Bo ja to g. musiałem kiedyś w VAGu wymieniać, a najpierw zdiagnozować, cuda na kiju się działy. I z forów VW wynikało, że się sypią. Osobiście to polecam MAC-a, ale rozumiem, że chodzi o ekonomię. Co do konkretniejszej odpowiedzi, to coś mi po głowie chodzi, że Taquito takowy ma / miał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesteś ma 100% pewny, że nie jest uwalony? Bo ja to g. musiałem kiedyś w VAGu wymieniać, a

> najpierw zdiagnozować, cuda na kiju się działy. I z forów VW wynikało, że się sypią. Osobiście

> to polecam MAC-a, ale rozumiem, że chodzi o ekonomię. Co do konkretniejszej odpowiedzi, to coś

> mi po głowie chodzi, że Taquito takowy ma / miał...

Żadna ekonomia, jeśli one kosztują nowe niemal tyle samo. No chyba, że zniżki w vweju masz, ale dalej 250zł jest śmiesznym pieniądzem za ten zawór wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żadna ekonomia, jeśli one kosztują nowe niemal tyle samo. No chyba, że zniżki w vweju masz, ale

> dalej 250zł jest śmiesznym pieniądzem za ten zawór

Byłem przekonany, że są atrakcyjniejsze cenowo, bo używkę jest łatwo wyrwać, jeżeli nowy to impreza się absolutnie mija z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem przekonany, że są atrakcyjniejsze cenowo, bo używkę jest łatwo wyrwać, jeżeli nowy to impreza

> się absolutnie mija z celem.

nie no, mam uzywke z demobilu. poki co olalem temat podnoszenia boostu, zdjalem wtyczke z EBC i jezdze sobie na 0.5bara, ktore utrzymuje gruszka WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kto ma zastosowany w EBC zawor pierburga N75 do sterowania boostem i jak go ogarnal?? moj nie chce

> ze mna wspolpracowac i boos jest strasznie niestabilny, oscyluje, czesto lubi przeladowac

EBC N75 lubi sie przycinac, kilka razy juz musialem go smarowac. TAk tez polecali w forach VW. Psikam wtedy WD40 do kazdego krocca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

POMOCY!! skladam pande turbo.. turbina k03s juz druga wczesniejsza walila olej w wydech ta wyciagnieta swiezo z auta sprawna w 100% robi to samo po dluzszym przemysleniu przypomnialem sobie ze wspawany kruciec w miske olejowa jest mniejszej srednicy niz odplywa z turbo myslicie ze to byloby przyczyna walenia oleju w wydech?? prosilbym o pomoc bo juz normalnie wpadam w szal..

i czy przy doladowaniu 0.5 jak narazie komputer ogarnie mi to czy musze swinke zakupic ?? centralka hybryda zel czy jak to zwia jest opcja reset programu i nauka od nowa podobno elektronik mi tak powiedzial... da to rady?? panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> POMOCY!! skladam pande turbo.. turbina k03s juz druga wczesniejsza walila olej w wydech ta

> wyciagnieta swiezo z auta sprawna w 100% robi to samo po dluzszym przemysleniu przypomnialem

> sobie ze wspawany kruciec w miske olejowa jest mniejszej srednicy niz odplywa z turbo myslicie

> ze to byloby przyczyna walenia oleju w wydech?? prosilbym o pomoc bo juz normalnie wpadam w

> szal..

Odpowiedni spływ to pierwsza sprawa, druga sprawa to czy założyłeś restryktor gdzieś na przewodzie zasilającym do T?

> i czy przy doladowaniu 0.5 jak narazie komputer ogarnie mi to czy musze swinke zakupic ?? centralka

> hybryda zel czy jak to zwia jest opcja reset programu i nauka od nowa podobno elektronik mi

> tak powiedzial... da to rady??

Elektronik niech odrobi lekcje screwy.gif Najlepsza droga do zarżnięcia silnika w szybkim tempie. Bez odpowiedniego sterowania ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o widzisz nie montowalem ogranicznika...czyli robil mnie w przyslowiowegi konia elektronik..idzie gdzies dostac taki ogranicznik??

i podpowiedzcie jakiej grubisci 1.5mm 2mm?? wolabym zamontowacten ogranicznik niezeli rozbierac pol auta zeby kruciuec na nowo spawac a jezeli dalbym powrot na drugie wyjscie z pompy olejowej zda to egzamin czy nie bardzo?? z gory dziekuje i wszystkiego dobrego w nowym roku zycze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o widzisz nie montowalem ogranicznika...czyli robil mnie w przyslowiowegi konia elektronik..idzie

> gdzies dostac taki ogranicznik??

> i podpowiedzcie jakiej grubisci 1.5mm 2mm?? wolabym zamontowacten ogranicznik niezeli rozbierac pol

> auta zeby kruciuec na nowo spawac a jezeli dalbym powrot na drugie wyjscie z pompy olejowej

> zda to egzamin czy nie bardzo?? z gory dziekuje i wszystkiego dobrego w nowym roku zycze

powrot do miski. a restryktor ja mam fabryczny od turbiny i on ma 0,8mm smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o widzisz nie montowalem ogranicznika...czyli robil mnie w przyslowiowegi konia elektronik..idzie

W pewnym sensie się nie mylił, bo przy dłubanym n/a dałoby radę oprzeć się o system adaptacji ECU, ale nie przy doładowaniu.

> gdzies dostac taki ogranicznik??

To wszystko zależy od tego jak masz to wszystko pomontowane, musisz pokminić, metod jest kilka (przy pompie, przy T).

> i podpowiedzcie jakiej grubisci 1.5mm 2mm?? wolabym zamontowacten ogranicznik niezeli rozbierac pol

> auta zeby kruciuec na nowo spawac a jezeli dalbym powrot na drugie wyjscie z pompy olejowej

> zda to egzamin czy nie bardzo??

Powoli. Z pompy przewód olejowy idzie do T, tutaj potrzebujesz restryktor. Z T idzie luźny i odpowiednio spionizowany spływ do miski. Koniec kropka, inaczej się nie da. Co do średnicy restryktora to ogólnie 1.2-1.5mm w tych silnika zdaje egzamin (u mnie na 1.2mm regenerowane turbo ihi przelatało 60kkm), ale tak ogólnie to gorąco polecam przeczytanie tego wątku wstecz. Łożyska w tej turbinie zakładam, że są kulkowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak u mnie idzie z pompy na chlodnice oleju z chlodnicy na turbo i luzny splyw do miski mam przewody zrobione bez ogranicznika zamontuje ogranicznik na wyjsciu z pompy i zobacze czy cos pomoze

a jest tu ktos kto by podpiol ecu mastera det3 pod pande i wystroil z malopolski??

i jeszcze jedna jakie wtryski wydajniejsze zastosowac pod plastikowy ssacy bo mam z 1.4 16v sa za dlugie z audi 1.8 t tez sa za dlugie .. sprzedam nawet komus tanio jak by ktoschcia cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak u mnie idzie z pompy na chlodnice oleju z chlodnicy na turbo i luzny splyw do miski mam

> przewody zrobione bez ogranicznika zamontuje ogranicznik na wyjsciu z pompy i zobacze czy cos

> pomoze

> a jest tu ktos kto by podpiol ecu mastera det3 pod pande i wystroil z malopolski??

> i jeszcze jedna jakie wtryski wydajniejsze zastosowac pod plastikowy ssacy bo mam z 1.4 16v sa za

> dlugie z audi 1.8 t tez sa za dlugie .. sprzedam nawet komus tanio jak by ktoschcia

z audi sa za dlugie, ale daje sie pod listwe tulejki i skreca ja na szpilkach i jest ok. troche dziwnie masz zrobione to smarowanie. jak pusci chlodnica, to raz, ze zajedziesz turbo, a dwa silnik. zrob jak sie nalezy dwa uklady, jeden na smarowanie turbo, drugi na chlodnice, daj restryktor przed turbina i bedzie gralo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak u mnie idzie z pompy na chlodnice oleju z chlodnicy na turbo i luzny splyw do miski mam

> przewody zrobione bez ogranicznika zamontuje ogranicznik na wyjsciu z pompy i zobacze czy cos

> pomoze

No nie, tak się nie da, nie będę się tu wyśmiewał, bo sam taki plan miałem, z którego to błędu zostałem tutaj w tym wątku wyprowadzony paredziesiąt stron wcześniej. Jak już napisał eosik, osobne układy. Turbo musi być zasilane osobno i prosto z silnika nagrzanym olejem przez restryktor z luźnym spływem. Chłodnica na osobnym układzie i koniecznie przez termostat, bo inaczej nie dogrzejesz silnika, i bez luźnego wyjścia. Tak jak masz to w sumie nawet trudno zgadnąć co się dzieje z przepływem i ciśnieniami, w najgorszym wypadku będziesz miał za mało smarowania w samym silniku.

> a jest tu ktos kto by podpiol ecu mastera det3 pod pande i wystroil z malopolski??

Nie wiem jak Ahamay ma daleko do ciebie, ale na pewno ogarnie temat, daj mu chwilę to się odezwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z audi sa za dlugie, ale daje sie pod listwe tulejki i skreca ja na szpilkach i jest ok.

tylko ze nie da sie tak jak ty mowisz chyba ze w plastiku z przepustnica z prawej strony w tej wersji co ja mam na srodku jest przepustnica zaloze wtryski ale nie zaloze listwy poprostu nie ma jak jej tam upchac brakuje ok cm miejsca

troche

> dziwnie masz zrobione to smarowanie. jak pusci chlodnica, to raz, ze zajedziesz turbo, a dwa

> silnik. zrob jak sie nalezy dwa uklady, jeden na smarowanie turbo, drugi na chlodnice, daj

gdzie dac powrot z chlodnicy??

> restryktor przed turbina i bedzie

ok dzis tak zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak u mnie idzie z pompy na chlodnice oleju z chlodnicy na turbo i luzny splyw do miski mam

> przewody zrobione bez ogranicznika zamontuje ogranicznik na wyjsciu z pompy i zobacze czy cos

> pomoze

> a jest tu ktos kto by podpiol ecu mastera det3 pod pande i wystroil z malopolski??

> i jeszcze jedna jakie wtryski wydajniejsze zastosowac pod plastikowy ssacy bo mam z 1.4 16v sa za

> dlugie z audi 1.8 t tez sa za dlugie .. sprzedam nawet komus tanio jak by ktoschcia

Z Renault Clio 2.0 16v Sport sa identyczne wygladem jak z 1.1 mpi 1.2 mpi lub tez 2.0 Turbo Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogranicznik zrobiony 1.5 mm dziura ...

> poskaldane i... kupa dalej olej wali w wydech eh chyba turbawka poszla..prawdopodbnie zrezygnuje z

> tego bo juz nie mam checi sie z tym bawic..

szybko sie poddajesz biglaugh.gif zaloz restryktor 1mm i zobacz wtedy. Pamietaj ze jezeli masz wydech zalany olejem to moze on dlugo sie wypalac. Moze juz miec wsio ok a zaslone dymna dalej zostawiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybko sie poddajesz zaloz restryktor 1mm i zobacz wtedy. Pamietaj ze jezeli masz wydech zalany

> olejem to moze on dlugo sie wypalac. Moze juz miec wsio ok a zaslone dymna dalej zostawiac

o to, to grinser006.gif i nie mow, ze sie cos nie da...jak sie chce, to zawsze sie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogranicznik zrobiony 1.5 mm dziura ...

> poskaldane i... kupa dalej olej wali w wydech eh chyba turbawka poszla..prawdopodbnie zrezygnuje z

> tego bo juz nie mam checi sie z tym bawic..

jakby kazdy kto turbi silnik mial sie poddawac przy takiej blachostce to nikt by zadnych aut nie przerabial wink.gif

Do k03s polecam dac restryktor przy samym turbo 0.8 mm ( przerabialem to 3 lata temu jak mi uszczelniacze puszczaly ) i dobry splyw oleju tak aby nawet gdy sie stoi pod gorke olej splywa grawitacyjnie do michy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby kazdy kto turbi silnik mial sie poddawac przy takiej blachostce to nikt by zadnych aut nie

> przerabial

> Do k03s polecam dac restryktor przy samym turbo 0.8 mm ( przerabialem to 3 lata temu jak mi

> uszczelniacze puszczaly ) i dobry splyw oleju tak aby nawet gdy sie stoi pod gorke olej

> splywa grawitacyjnie do michy.

sproboje jeszcze wszystkich opcji ktore proponujecie w nowym roku:) dzieki wszystkim za pomoc alkoholowej nocy zycze!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szybko sie poddajesz zaloz restryktor 1mm i zobacz wtedy. Pamietaj ze jezeli masz wydech zalany

> olejem to moze on dlugo sie wypalac. Moze juz miec wsio ok a zaslone dymna dalej zostawiac

u mnie po regeneracji turbiny jeszcze póltorej tygodnia z wydechu się wypalał olej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a i jeszcze jedno w tym roku pytanko.. bo ja mam turbine zamontowana do góry nogami tzn zasilanie

> mam od dolu o splyw od gory i to pewnie jest przyczyna.... bo mialem kolektor zrobiony pod

> gt15 i tylko ze z niej sie tez lalo to przerobilem poprzedni kolektor pod k03s

no tak to dzialalo nie bedzie. zdejmij muszle i ja przekrec zwyczajnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalo sie turbina nie leje wszystko gra nie kopci itp tylko po przejazdzce wyskoczyl blAD

P0105 - MAP/BARO Pressure wysoki sygnał

auto jeszcze nie strojone nie podpinana zadna swinka na ori programie moc jakby wogole turbo nie bylo:D blow psyka turbo chodzi zanim blad wyskoczyl przyspieszenie bylo lekko odczuwalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> udalo sie turbina nie leje wszystko gra nie kopci itp tylko po przejazdzce wyskoczyl blAD

> P0105 - MAP/BARO Pressure wysoki sygnał

> auto jeszcze nie strojone nie podpinana zadna swinka na ori programie moc jakby wogole turbo nie

> bylo:D blow psyka turbo chodzi zanim blad wyskoczyl przyspieszenie bylo lekko odczuwalne

bo oryginalny mapsensor dziala tylko do okolo 105kpa, czyli w podcisnieniu. doladowanie dalo maksymalny sygnal. ale zrobiles pierwszy krok do zabicia silnika. ciez sie, ze juz tlok nie poplynal, a korba bokiem nie wyszla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> udalo sie turbina nie leje wszystko gra nie kopci itp tylko po przejazdzce wyskoczyl blAD

> P0105 - MAP/BARO Pressure wysoki sygnał

> auto jeszcze nie strojone nie podpinana zadna swinka na ori programie moc jakby wogole turbo nie

> bylo:D blow psyka turbo chodzi zanim blad wyskoczyl przyspieszenie bylo lekko odczuwalne

Dlatego napisałem parę dni wcześniej, żeby elektronik odrobił lekcje ok.gif Jak napisał eosik, nie testuj tak tego bez strojenia, przy serii kompie będziesz miał dwa zjawiska: (a) przy odpowiednio dużym doładowaniu wyprzedzenie zapłonu będzie relatywnie kosmiczne względem tego co może znieść silnik i będziesz miał takie spalanie stukowe, że szyby wylecą, (b) brak paliwa, uboga mieszanka i konsekwentnie bardzo wysoką temperaturę spalin, spłyną tłoki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.