Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

> kolor taki:

A powiedz mi czy ten preparat powinien być natryśniety na gładzie i tłoki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A powiedz mi czy ten preparat powinien być natryśniety na gładzie i tłoki?

Nie, nie powinien - jest tak klejący, że może skleić tłoki do gładzi. Taquito miał fata, że mu to zadziałało po prostu wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie, nie powinien - jest tak klejący, że może skleić tłoki do gładzi. Taquito miał fata, że mu to

> zadziałało po prostu

NO tak mi się wydawało ale nigdy tego nie używałem to nie chciałem głupoty walnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie, nie powinien - jest tak klejący, że może skleić tłoki do gładzi. Taquito miał fata, że mu to

> zadziałało po prostu

Jarobiłem w seju starym sprawdzonym hermetykiem za 5 zł 270751858-jezyk.gif

ma to w sobie ze nic na około nie jest różowe ale nie wiem jak potem się ściąga głowicę z tym wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jarobiłem w seju starym sprawdzonym hermetykiem za 5 zł

> ma to w sobie ze nic na około nie jest różowe ale nie wiem jak potem się ściąga głowicę z tym

to twardnieje jak zywica

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie, nie powinien - jest tak klejący, że może skleić tłoki do gładzi. Taquito miał fata, że mu to

> zadziałało po prostu

co mialo posklejac ? alien.gif chwile po poskladaniu odpalam a jak rozbieram to tloki sa czyste jak po czyszczeniu. Na polerowane tloki dostala sie ledwie mgielka i mocno je zafarbowala. Fakt ze zawsze pryskam po uszczelce poza silnikiem ale tu akuram mam takie foto.

Uzywam loctite to wielu uszczelek nawet w serii silnikach bo wiekszosc tych ktore skladalem miala stalowe uszczelki. Sprawdza sie zawsze

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to twardnieje jak zywica

Nie wiem ktoś mi doradził i tak zrobiłem, ja już raczej tego rozbierać nie będę wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co mialo posklejac ? chwile po poskladaniu odpalam a jak rozbieram to tloki sa czyste jak po

> czyszczeniu. Na polerowane tloki dostala sie ledwie mgielka i mocno je zafarbowala. Fakt ze

> zawsze pryskam po uszczelce poza silnikiem ale tu akuram mam takie foto.

> Uzywam loctite to wielu uszczelek nawet w serii silnikach bo wiekszosc tych ktore skladalem miala

> stalowe uszczelki. Sprawdza sie zawsze

Wiem, dlatego mordka na końcu mojego posta była. Robiłem sobie jaja, nie raz z tego typu klejów korzystałem, zarówno w autach jak i w pracy, przy lokomotywach - nigdy problemów nie miałem, nawet gdy się nieco do cylindrów dostawało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie smile.gif

Panowie mam znowu pytanie.

Ogarnąłem układ chłodzenia u siebie po montażu turbo i pozwoliłem się silnikowi na wolnych obrotach nagrzać do temperatury roboczej.

Jak przygazuję trochę i odpuszczę gaz to w turbinie słychać dziwny szum/rzężenie - dźwięk podobny do uszkodzonych łożysk w alternatorze, do tego na wolnych obrotach słychać turbinę, taki jakby gwizd.

To normalne, czy turbina się na złom nadaje? Smarowanie ma poprzez restryktor około 2mm. Nie nagrywałem pracy turbiny bo i tak by tego dobrze słychać na nagraniu nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, zabieram się za strojenie tego dziada i mam małą prośbę.

Udostępnił by mi ktoś swoją mapę co bym miał już jakieś podstawy do strojenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, przebrnąłem przez większość problemów, ale ponownie mam pytanie 270751858-jezyk.gif

Mam w domu kilka takich elektro zaworów z cc 700 na aisan-ie:

Elektrozawor%20Fiat%20Cinquecento%20700%20Aisan%20podcisnienia%20regulacji%20wolnych%20obrotow%20oe46429079%20oe7747593%20n116r55.JPG

Jak nie jest podłączone zasilanie do tego zaworu to przepuszcza powietrze przez króciec z czarną nakładką i króciec biały, który na podanym przeze mnie zdjęciu wystaje do góry.

Jak podłączę zasilanie to powietrze przepuszczane jest przez oba króćce białe.

I tu pytanie, dało by się tego użyć jako EBC w jakiś sposób?

Oczywiście jeszcze muszę zmierzyć oporność cewki, co bym nie upalił DET-a angryfire.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dobra, przebrnąłem przez większość problemów, ale ponownie mam pytanie

> Mam w domu kilka takich elektro zaworów z cc 700 na aisan-ie:

> Jak nie jest podłączone zasilanie do tego zaworu to przepuszcza powietrze przez króciec z czarną

> nakładką i króciec biały, który na podanym przeze mnie zdjęciu wystaje do góry.

> Jak podłączę zasilanie to powietrze przepuszczane jest przez oba króćce białe.

> I tu pytanie, dało by się tego użyć jako EBC w jakiś sposób?

> Oczywiście jeszcze muszę zmierzyć oporność cewki, co bym nie upalił DET-a

Jak chodzi o logikę działania, to jest to to co potrzebujesz, pytanie tylko nie czy DET wytrzyma (choć też trzeba sprawdzić), ale czy sam zawór jest przystosowany do pracy z częstotliwościami i obciążeniem wymaganym do operowania EBC confused.gif Do czego ten zawór służy w aisanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak chodzi o logikę działania, to jest to to co potrzebujesz, pytanie tylko nie czy DET wytrzyma

> (choć też trzeba sprawdzić), ale czy sam zawór jest przystosowany do pracy z częstotliwościami

> i obciążeniem wymaganym do operowania EBC Do czego ten zawór służy w aisanie?

Do czego konkretnie ten zawór służy to nie wiem. Też w sumie podciśnieniem steruje ale nie wiem jak dokładnie.

Nigdy nie zastanawiałem się nad tą kwestią, bo zawsze wywalałem ludziom Aisan-y i zakładałem inne gaźniki grinser006.gif

Musze poszukać w księdze do cc, pewnie tam to opisane jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. mam takie pytanie odnosnie:

Uturbiał juz ktos z was 1.4 16v?

Jaka turbine najlepiej wybrac do soft turbo?

kopułka na przepustnice raczej odpada?

Jakie wtryski najlepiej wsadzic i z czego w tym silniku przy uturbieniu

zeby byly 4 wtrski bez dodatkowych

ogolnie chce zeby pompowalo max 1 bar cool.gifcool.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Witam. mam takie pytanie odnosnie:

> Uturbiał juz ktos z was 1.4 16v?

> Jaka turbine najlepiej wybrac do soft turbo?

> kopułka na przepustnice raczej odpada?

> Jakie wtryski najlepiej wsadzic i z czego w tym silniku przy uturbieniu

> zeby byly 4 wtrski bez dodatkowych

> ogolnie chce zeby pompowalo max 1 bar

> pzdr

Jak chcesz max 1 bar to zakladaj turbo vl36 i wtryski z t-jeta IC Marea

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak chcesz max 1 bar to zakladaj turbo vl36 i wtryski z t-jeta IC Marea

A kolektor wydechowy z T-Jet do 1.4 16v pasoje? jest to ten sam blok cz trzeba bd spawac?

a jak sie ma sprawa komputera?

na kompie z 1.2 16v pojdzie czy jakis remap???

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A kolektor wydechowy z T-Jet do 1.4 16v pasoje? jest to ten sam blok cz trzeba bd spawac?

> a jak sie ma sprawa komputera?

> na kompie z 1.2 16v pojdzie czy jakis remap???

> pzdr

seria kol z t-jeta podejdzie i do tego swinie oink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> seria kol z t-jeta podejdzie i do tego swinie

podejrzewam ze kolektor ssacy z T-Jeta trzeba zasadzic bo na kolektorze z 1.2 nie pociagnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli zacząłem zbierac graty do uturbienia mojego cc 1.2 8v. W zwazku z tym mam kilka pytań :

1. Czy jest ktoś w stanie podac mi parametry pompy paliwa Bosch 0 580 464 092

2. Czy turbina TD04 11g będzie odpowiednia do tego silnika (nie chce zeby wstawała bardzo wysoko i nie celuje w jakieś mega moce)?

3. Czy średnia zewnetrzna rurek 35mm na kolektor wydechowy wystarczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem własnie przed włożeniem turbo do swojego cc. Póki co wpadło do niego 1,2 8v i zastanawiam sie nad wyborem turbawki. Jeśli możecie to podpowiedzcie od czego najlepiej podpasuje tak zeby było mozliwie bez wiekszych komplikacji. Mam turbo z PGT vl7 ale jest troche popekana strona goraca, a drugiej nie idzie dostać. Z gory dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie dla osób które przerobiły temat, ile boostu przyjmie nieodprężone 1.1 tak żeby się od razu nie rozsypało ?

Pewnie gdzieś jest wyskrobane, ale za dużo stron do przejrzenia yikes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam jeden z użytkowników miał 1.1 16V ze stopniem sprężania ok. 11 czyli nawet więcej niż ma seria 1.1, ładowali tam 1.0 bar i chodziło to. Ahamay chyba budował ten silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbezpieczniejsza granica na całkowitej serii to 0.5 grinser006.gif Na 0.7 czy 0.9 jakiś czas też by dało radę shhh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

To coś już wiem, podlejemy, osłuchamy, dmuchniemy tak żeby jechało, a jak będzie mało to będziemy ustalać 'granicę', właściciel uświadomiony zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy, jak poprawnie ustawić boost control w decie, na zaworek N75? Jakie poprawne wartości wpisać?

z góry dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Koledzy, jak poprawnie ustawić boost control w decie, na zaworek N75? Jakie poprawne wartości

> wpisać?

> z góry dziękuje

Jeżeli chodzi o duty cycles do sterowania zaworem to jest to niestety bardzo indywidualna sprawa każdego setupu, więc będziesz musiał metodą prób i błędów. A jak chodzi o częstotliwości zaworu i PID, to na pewno ktoś się odezwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a z Duty Cycles miedzy jakie wartosci celować? niestety na razie nikt nie pisze ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a z Duty Cycles miedzy jakie wartosci celować? niestety na razie nikt nie pisze ;P

Masz tu moje, DC względem docelowego ciśnienia w kPa i obrotów. To nie jest z DETa i dla zaworu MAC a nie N75, do WG który się otwiera przy ca. 0.7 barze. Zawór jest podłączony tak, że 0 DC puszcza ciśnienie z dolotu w atmosferę, gruszka WG jest odciąta. Przy 100 DC wyszystko z dolotu idzie w gruszkę (są setupy, gdzie jest na odwrót).

EDIT: częstotliwość zaworu mam ustawioną na 30 Hz, to chyba powinno dla większości zaworów dobrze działać.

288432286-dc.png

post-66042-14352530804794_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Najbezpieczniejsza granica na całkowitej serii to 0.5 Na 0.7 czy 0.9 jakiś czas też by dało radę

0,8 bara już jakiś czas jeździ ok.gif

Zapieprza aż miło, nic się na razie nie wysypuje, niedługo zobaczymy ile więcej się da albo nie da grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, nie chce mi się razem mi przekopywać wątku: pompa paliwa od P75 (zakładam, że ori, ale nie wiem na 100%) do ilu kucy pociągnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie, nie chce mi się razem mi przekopywać wątku: pompa paliwa od P75 (zakładam, że ori, ale nie

> wiem na 100%) do ilu kucy pociągnie?

pompa od seicento 1.1mpi obsługiwała około 105-110 koni w pandzie, a tamta od 75 to nie wiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> pompa od seicento 1.1mpi obsługiwała około 105-110 koni w pandzie, a tamta od 75 to nie wiem

Już gdzieś wyczytałem, że powinna mieć wydajność około 2 l/min, co do wtrysków 265 wystarcza z (prawie podwójną) górką (a o to mi się tutaj rozchodziło). Ze zgrubnych wyliczeń powinna styknąć do ponad 200 koni. Przy założeniu, że te 2 l/m to prawda zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Już gdzieś wyczytałem, że powinna mieć wydajność około 2 l/min, co do wtrysków 265 wystarcza z

> (prawie podwójną) górką (a o to mi się tutaj rozchodziło). Ze zgrubnych wyliczeń powinna

> styknąć do ponad 200 koni. Przy założeniu, że te 2 l/m to prawda

trzeba to jakoś sprawdzić, kupić miarkę i włączyć pompę przez minutę czasu żeby sie do niej lało paliwo

https://spplthumb.blob.core.windows.net/...e-102608717.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. mam takie pytanie odnosnie:

Uturbiał juz ktos z was 1.4 16v?

Jaka turbine najlepiej wybrac do soft turbo?

kopułka na przepustnice raczej odpada?

Jakie wtryski najlepiej wsadzic i z czego w tym silniku przy uturbieniu

zeby byly 4 wtrski bez dodatkowych

ogolnie chce zeby pompowalo max 1 bar cool.gifcool.gif

pzdr

 

 

mi sie zdazylo :) i jezdzi fajnie na 1.1b 2 mm odprezenia wtryski 320 i turbo wilkosci gt22.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybkie pytanie dla osób które przerobiły temat, ile boostu przyjmie nieodprężone 1.1 tak żeby się od razu nie rozsypało ?

Pewnie gdzieś jest wyskrobane, ale za dużo stron do przejrzenia yikes.gif

 

mocno doprezone 1.1 trzymało 1,1 bara :) MarekSC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany napewno się powtarzam ale nie mogę nigdzie znaleść jakie sprzęgło kupić do 1.2 16v T coś kiedyś słyszałem że od stilo ale czy prawda ?Fajnie jak by ktoś podał nr fabryczny bedzie łatwiej znaleść aha i czy muszę zmnieniać docisk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany napewno się powtarzam ale nie mogę nigdzie znaleść jakie sprzęgło kupić do 1.2 16v T coś kiedyś słyszałem że od stilo ale czy prawda ?Fajnie jak by ktoś podał nr fabryczny bedzie łatwiej znaleść aha i czy muszę zmnieniać docisk ?

Jeśli chcesz założyć sprzęgło 200mm, to musisz wymienić koło zamachowe na takie od 1,4 16v (bez dwumasy), a polecane sprzegło pod ten zamach to valeo VAL826521.

U mnie narazie seryjne 1,2 16v wytrzymuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie konie ?

i moment ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakie konie ?

i moment ??

Nie mierzone, póki co doładowanie 0,9 wytrzymuje, a bywało chwilami 1,1

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemanko.

 

Chodzi mi o T-jeta

Jakie moce wytrzymuje fabryczny słupek?

Chodziło by o maksymalną moc z którą można by się poruszać na co dzień i nie martwić się o kaaabum.

Oraz max bez zbytniego martwienia się o długość życia silnika.

 

Czytałem o tym seju 490ps  jest opisana grubo obrobiona głowica i wymiana głównych śrub ale nic nie pisali o wymianie korby czy tłoków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

siemanko.

 

Chodzi mi o T-jeta

Jakie moce wytrzymuje fabryczny słupek?

Chodziło by o maksymalną moc z którą można by się poruszać na co dzień i nie martwić się o kaaabum.

Oraz max bez zbytniego martwienia się o długość życia silnika.

 

Czytałem o tym seju 490ps  jest opisana grubo obrobiona głowica i wymiana głównych śrub ale nic nie pisali o wymianie korby czy tłoków.

a doczytales na jakim paliwie jezdzi ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Mam pytanko o EBC, czy zwykły zawór n75 z 1.9 TDI będzie współpracował z det-em III ? Czy muszę szukać z 1.8T , czy wogóle idę nie tą drogą ? ;)  :piwko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie. Czy ktoś stosował wentylator do chłodzenia IC ?? Bo kupiłem IC z omegi 2.5 wraz z wentylatorem. Teraz  zastanawiam się czy go wywalić czy zostawić. Ogólnie sterowany byłby przez DET i dodatkowy czujnik temperatury. Ale czy to ma sens ?? W czasie jazdy IC jest chłodzony przez pęd powietrza. Czy w czasie postoju temperatura w dolocie mocno wzrasta ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dołożysz jeszcze do tego spryskiwanie wodą to do krótkich startów może się nieźle sprawdzić.

Ale wtedy to raczej całość włączana manualnie.Tylko i wyłącznie przy docelowej potrzebie.

 

Widziałem jak znajomi montowali chłodzenie z dodatkowym zbiornikiem na suchy lód.

Ale nie pamiętam czy był tam jeszcze wentylator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie. Czy ktoś stosował wentylator do chłodzenia IC ?? Bo kupiłem IC z omegi 2.5 wraz z wentylatorem. Teraz  zastanawiam się czy go wywalić czy zostawić. Ogólnie sterowany byłby przez DET i dodatkowy czujnik temperatury. Ale czy to ma sens ?? W czasie jazdy IC jest chłodzony przez pęd powietrza. Czy w czasie postoju temperatura w dolocie mocno wzrasta ??

Ja mialem spala na IC od omegi. Byl on polaczony rownolegle z wentylatorem chlodnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie mam pytanie. Mam cały wydech wyspawany na fi55. Na końcu tłumik z vw trannsportera który kiedyś tutaj polecał Szary. Jest on niestety dość głośny. Wraz z wiekiem zaczyna mnie denerwować smród spalin. Wpierw pomyślałem, aby kupić coś podobnego do tego: http://allegro.pl/katalizator-sportowy-honda-opel-ford-vw-i5822535040.html oczywiście po odpowiednim dostosowaniu wejścia i wyjścia. Mam w garażu parę katalizatorów z 1.1 i czy ten kat się nada ?? Oczywiście montaż będzie po odpowiednim powiększeniu otworów montażowych :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam prośbę :D Kiedyś jakieś dwie dobre dusze udostępniły mi swoje projekty do ecumastera. Chodzi mi dokładnie o program w trybie FIT. Chciałbym mieć jakąś bazę do roboty, aby nie bawić się w ustawianie czujników itp. Czy ktoś podzieli się znów ? Niestety ostatnio na laptopie wsiąkło mi wszystko i nic nie mam :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam prośbę :D Kiedyś jakieś dwie dobre dusze udostępniły mi swoje projekty do ecumastera. Chodzi mi dokładnie o program w trybie FIT. Chciałbym mieć jakąś bazę do roboty, aby nie bawić się w ustawianie czujników itp. Czy ktoś podzieli się znów ? Niestety ostatnio na laptopie wsiąkło mi wszystko i nic nie mam :(

mogę ci podeslac  na maila.  podaj na pw aby mi nie umknelo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich,

 

Na wstępie wspomnę, że zaczynam remont seicento i chciałbym, aby odżyło troszkę żwawsze. Jestem na etapie kompletowania gratów pod 1,2 8v turbo i w związku z tym bardzo prosiłbym o rysunki CAD płyty odprężającej oraz o rysunek flanszy kolektora wydechowego, oczywiście o ile jest taka możliwość, no i o poradę czy flanszę ciąć z 304 czy z st3 czy czegoś innego.

 

Pozdrawiam i pewnie jeszcze nie raz będę o coś pytał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema

Jako że za tydzień zaczynam budowę turbo 1.2 16v mam pytanie.

-robić coś z głowicą i z blokiem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.