Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

Jakich uszczelek pod głowicę użyć do 1.2 16v jako przekładki pod turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było xx razy omawiane to zagadnienie troche wyżej, wystarczy poszukać :facepalm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiedziałem ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy montujecie w swoich turbawkach dwie odmy z góry?

Jeśli tak to gdzie?

Na innych forach czytałem ze ludzie robia druga odme z góry zwłaszcza gdy moc uturbionego silnika jest dwukrotnie wieksza.

U mnie T pompowało 1.3bar generując 180KM. Z poczatku druga odma była motowana w misce olejowej ale to za nie wiele chyba dało bo mam do wymiany pierścienie i uszczelniacze.

Dlatego za nim zabiore sie za silnik kombinuje jak zrobic druga odme. W tedy obie połączył bym z OCT.

Jakieś sugestie?

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakich uszczelek pod głowicę użyć do 1.2 16v jako przekładki pod turbo

lepiej użyć 2 osobnych czy kupić jedną od t-jet ?jest jakaś różnica jakich użyje ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup jedną od t-jeta i rozbierz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak @@rafi278 prawi. Jeżdżę już któryś rok a od dwóch lat na 1/4 dmucham 1.7bara i wszytko jest OK. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiej średnicy rurek używacie do budowy kolektora wydechowego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powoli zbieram manele do uturbiania cieniasa i akurat trafia mi się turbina z Iveco Daily II 2.5 za friko w b.db stanie, i tu mała rozkmina czy aby nie będzie za duża?... Po za tym zastanawia mnie kwestia głowicy czy kłaść z 1.2 mpi czy pozostać na razie na 1.1 spi + dodatkowy wtrysk (nie ukrywajac wolał bym zostać przy 1.1), które będzie lepiej wystroić?. Całość chciał bym zrobić niskobudżetową na serii bez rozprężania silnika i ciśnieniu do 0.5 bar, jeśli wydmucha uszczelkę to już tyle go rozprężę i dmuchnę do 1-1.2 bara lecz trochę napięte cięcia budżetowe zmuszają mnie by narazie nie rozpędzać się więc sami wiecie. Co prawda dysponuje zapleczem technicznym, wiedzy też coś trochę posiadam więc nie powinienem mieć dużych kłopotów z tym fantem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy turbawkach zostawiacie ori chłodnice czy zmieniacie na większe ?1.2 16 v 

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ciśnieniu do 0.5 bar,...

coś mi się wydaje, że żeby mieć takie ciśnienie na tej suszarce musiałbyś zmienić lub zmodyfikować gruszkę, bo takie klekotowe raczej mają z 0.8 i więcej jako podstawowe ciśnienie. U kumpla w PUGu 1.1 daliśmy taką pycią z 2.0 HDI i wyszło 0.9bar. Dodatkowy wtryskiwacz wysterowany prostym dodatkowym sterownikiem leje na przepustnicę SPI, ogólnie trudno by to było zrobić bardziej budżetowo już :phi:https://www.youtube.com/watch?v=Pw3DwrUfOD0 pokazane szczegóły od 6:40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie... panewki pod 1.2 8V dmuchamy dwie mapy 0.7 i 1.2 bara

Jazda na co dzień na pierwszej mapie

Zakładać zwykłe nowe panewki czy są jakieś wzmacniane?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie... panewki pod 1.2 8V dmuchamy dwie mapy 0.7 i 1.2 bara

Jazda na co dzień na pierwszej mapie

Zakładać zwykłe nowe panewki czy są jakieś wzmacniane?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

stosuje GLYCO od zawsze i daja rade. DOBRY OLEJ i sprawna pompa  !!! a bedzie OK 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź. Glyco juz zamówiłem... właśnie takie mieli :)

Dzisiaj odbiór. A co do oleju to pójdzie pewnie 10w60

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edited by Acadaptor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiam dalej temat 1.2 8v turbo

Czy sprzeglo docisk od stilo 1.4 16v czy może być od stilo z innym motorem

Na tarcze pójdzie trochę spieku

Koło zamachowe... co z nim?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dajesz komplet:zamach + kompletne sprzęgło z 1.4 16V. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiam dalej temat 1.2 8v turbo

Czy sprzeglo docisk od stilo 1.4 16v czy może być od stilo z innym motorem

Na tarcze pójdzie trochę spieku

Koło zamachowe... co z nim?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Spieka odradzam przy serii docisku,  sprzeglo seria valeo bez problemu przeniesie ponad 300Nm. Na trzecim biegu zrywa trakcje na sliku .... 

 

Zamach odelzyc ;) bo lekki to on nie jest 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie lepiej od razu kupowac sprzeglo i docisk pod stilo? Koszt jest nue wiele wiekszy a dłużej posłuży.

I o ile najlepiej odchudzić zamach ze stilo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie o Panowie. 

 

Szukajka ma kryzys i nie umie poszukac teraz jakie to sprzeglo 200mm ma byc. byly jakies ktore sie slizgaly od samego patrzenia a ktores wytrzymują calkiem sensowne obicazenia. Z czego, ktore? Podpowie ktos? @taquito, ktos jeszcze mial z ym problem?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

musi być typowe do Stilo z dużą ilością listków na docisku, numer mam y garażu jutro mogę ci podesłać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie brakuje mi pomysłu co jest grane. Zacznę od tego, że wcześniej jeździłem na bardzo pobieżnym wystrojeniu i z doładowaniem 0.3 i jako tako to sobie radziło. Potem w wyniku różnych perturbacji pozmieniałem kilka ustawień i pierwotna mapa nie działała już za bardzo więc wziąłem się za strojenie po kawałku. Niestety co bym nie robił jak tylko wchodzi boost to zamula maksymalnie silnik. AFR pokazuje bardzo wysoki - praktycznie tlen, co jest niemożliwością dlatego myślę, że to raczej efekt odwrotny czyli robi się tak bogato, że już nie ma jak przepalać. Ze 2 dni temu udało mi się uchwycić coś tak wyglądającego w logach (rysunek poniżej). Nie widać tego zawsze ale może to być spowodowane niezbyt szybkim logowaniem w tym kompie.

Na tym pierwszym logu widać też acceleration enrichment, który dziś praktycznie wyłączyłem i dodatkowo jeszcze zubożyłem w okolicy 0.9-1.2 bara (absolutnego ciśnienia) ale dalej jest to samo mimo (drugi log), że paliwa leje już nie tak dużo więcej niż przy statycznej jeździe na 0.8-0.9. Analizę oczywiście utrudnia opóźnienie lambdy. Dodam, że nie jest też idealnie ustawiony zakres i "prawdziwy" AFR jest niższy o jakieś 0.3 niż to co w logu no i za dużo filtrowania jest przez co jest taki gładki. Niemniej widać mniej więcej co się dzieje.

Zacząłem się już zastanawiać czy nie ucieka mi powietrze tuż przy MAPie jak doładowanie idzie przez co odczytuje za małe ale wtedy byłoby za ubogo a nie za bogato. Albo może coś z regulatorem ciśnienia paliwa? No już sam nie wiem o co tu chodzi. Nie widzę sensu bardziej zubażać bo tuż przed boostem już jest ~14.8 czy nawet 15. Odkręcałem też niedawno przepustnicę no ale jakaś nieszczelność tam chyba by czegoś takiego nie powodowała tym bardziej, że jałowe się nie zmieniły.

Jakieś pomysły?

bogato_ubogo.png

bez_ae.png

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby powietrze uciekało, to było by widać na MAP-ie. Ogólnie, to ten pierwszy wykres na oko jest mniej więcej OK, ten drugi ma jakby odwrócony sygnał z lambdy?

 

Ogólnie to: (a) upewnij się, że masz wyłączone wszystkie korekty po lambdzie. Jeżeli cokolwiek z nią jest nie tak, to robi się burdel. (b) Nie pamiętam, czy EMU ma własny kontroler od lambdy i czy go używasz, ale jeżeli ta lambda miała / ma cokolwiek kiedykolwiek wspólnego z Innovatem to załatw sobie drugą pewną lambdę na podmiankę, albo wytestuj tą na innym samochodzie, który ma instalację AFR i dobre mapy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to się tak wydaje, że jest odwrócony bo akurat na tym drugim się tak zgrało, ze wygląda jakby reakcja lambdy była natychmiastowa. Ale tam na pewno jest drobne opóźnienie i ten szpic na AFRze z pierwszego to jest to samo co to dochodzące do samej góry na drugim tyle, że nie zdążyło się tyle trzymać bo mniej gwałtownie naciskałem i szybciej odpuściłem gaz.

 

Korekty po lambdzie nie ma żadnej, jest tylko logowana a tablica na korektę AFRu nie ma nawet ustawionych zakresów i jest na pewno wyłączona. A no i to nie jest na EMU ;-) Jest to nieszczęsny MS II.

Kontroler lambdy jest zewnętrzny takiego ziomka z forum gazowników. Innovate'a niestety załatwiłem zwarciem niedawno, a chodził w drugim aucie ze 4 lata :P Z LC-1 używałem LSU4.2, dwóch nawet i jedna powinna wciąż być OK (bo faktycznie milem wrażenie, że coś się z pierwszą stało, oni tam w Innovacie nie do końca doczytali zalecenia Boscha co do grzania na przykład coś mi się wydaje). W tym kontrolerze, który mam teraz jest możliwość wyboru i na próbę dałem używaną LSU4.9 bo nie trzeba kalibracji w powietrzu robić to zawsze trochę mniej zachodu. Wskazania lambdy traktuję  jako poprawne w tym momencie (nie licząc tego offsetu 0.3, który muszę po prostu zmienić w ustawieniach kompa).

 

Tak dla jasności to to zjawisko, o którym pisałem w pierwszym poście czyli, że pokazuje bardzo ubogo (praktycznie powietrze) a w rzeczywistości jest bardzo bogato opisuje też Bosch w jednym dokumencie. Po prostu lambda jest czujnikiem tlenu a skoro tlen się nie zużył bo mieszanka się nie zapala praktycznie no to pokazuje dużo tlenu mimo, że jest tam tez bardzo dużo niespalonego paliwa. Wydaje mi się, że właśnie to widać na tych wykresach. Ale czemu tego nie pali :nie_wiem:

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

W międzyczasie pomyślałem jeszcze o korektach IAT. Być może powietrze się grzeje, w mapie jest skok, albo co?

 

Poza tym, no właśnie, MS... Zastanów się nad zmianą zanim będzie boom ;)

 

Edit: jak słabo wpala, to może coś z ustawieniem cewek, dwell times, itp.

Edited by woj76

Share this post


Link to post
Share on other sites

też mi trochę zaczął zapłon po gilowe chodzić tylko kurcze to powinno już coś kaszleć wcześniej a nie tak nagle :hmm:

 

IAT (zwany tu MAT) według loga praktycznie się w tej okolicy nie rusza (poniżej 1 stopnia).

 

W tym MSie pozmienialiśmy trochę ustawień (między innymi na iskrę traconą bez czujnika walka i kilka drobniejszych rzeczy) przy walce z odpalaniem bo jak oscyloskopem patrzyliśmy co się dzieje w logu a co jest faktycznie na wyjściach to cuda wianki były. Z tymi ustawieniami niby już było to co w logu. Dzisiaj mi coś kolega wspomniał, że ma jakiegoś znajomego, który robi coś na ori kompach tjetowych to może by na to zmienić choć nie wiem ile w tym rzeźby potem na grubsze doładowania i ile szajsu jeszcze musiałbym włożyć dodatkowego na jakimś CANie itp. Zawsze można zainwestować w EMU ale to takie "pójście na łatwiznę" :hehe: Ewentualnie EE3 spróbować albo w końcu zrobić swojego... Na razie pomęczę się jeszcze z tym MSem.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabryczny komp to jest rzeźba, dałbym se spokój (CAN, body comp, pedał gazu na potencjometr, itd., a i tak tacy co to robili (jest jeden na FF) mówią, że nawet fabrycznych mapach różne cuda się dzieją). Pozatym, tak jak piszesz, łatwo z mapowaniem jest do ~1.5 bara, potem komp ma ograniczenie programowe (zakres zmiennych), które trzeba objeść, żeby dmuchać więcej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

akurat pedał gazu i tak mam na potencjometr ale kto go tam wie czy pasowałby do tego kompa. No ale też tak przypuszczam, że trochę za dużo klamotów potrzeba by było. I jeszcze zabawa w jakieś przeskalowywanie zmiennych na dużych doładowaniach, e bez sensu trochę. Już bym prędzej wsadził VAGowego z 1.8t :hehe:

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie podpowiedzcie jak rowiazaliscie kwestie z map sensorem?


Teraz wygląda to u mnie tak ale nie rozwiazuje to w pełni problemu.
f6f8c782f095e98c67ad69883efb12e0.jpg


Z jednej strony jak widać jest ms a z drugiej zaworek zwrotny.

Silnik jeździ na lpg a strojony jest na Diego3.

Lesiu_Zette polecił aby ms normalnie wpiąć a zaworek w dolot. Tylko w którym muejsu go w montować?

Edited by Dumbl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdzam, że u mnie to jednak na 95% jest ubogo a nie ten efekt z bogatą pokazywaną jak uboga. Albo mam coś w układzie paliwowym (raczej z ciśnieniem niż z przepływem bo nawet na niskich bardzo obrotach mi dławi), albo coś jest popierdzielone w tym MSie. Musze zmierzyć ciśnienie paliwa myślę i oscyloskopem co jest na wtryskiwacze podawane bo może log mnie okłamuje. Wskazywałoby tu coś na regulator ciśnienia lub pompę, nieco mniej na filtr lub wtryskiwacze. Zapłon na razie wykluczam, świece są nówki (z 200km nalatane) choć dla spokojności sprawdzić by się przydało prąd ładowania cewek w razie jakby coś ze wzmacniaczem zapłonu było też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie myśl czy jest ubogo, czy nie tylko kup sobie sondę z kontrolerem i zmierz, bo szkoda silnika żeby tak zgadywać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję wczytać się w caly wątek od 21.02 :P Sonda jest ale interpretacja wyników nie zawsze jest jednoznaczna. Dlaczego opisałem w którymś poście wyżej.

Niemniej problem rozwiązany. Przy okazji potwierdziło się moje pierwotne przypuszczenie, o tym, że mimo iż pokazuje bardzo ubogo to w rzeczywistości jest bardzo bogato bo mieszanka praktycznie się nie spalała. 

Cale menu do konfiguracji boostu było wyszarzone bo nie było jeszcze kontroli nad zaworem dodanej ale z niewyjaśnionych przyczyn (może przy aktualizacji softu się ostawiło, cholera go wie) aktywne było zabezpieczenie overboost i do tego ustawione kompletnie z czapy na 100kPa. Przeglądaliśmy wszystko kilka razy i trudno było to zauważyć. Dopiero jak jadąc we dwóch zauważyliśmy w końcu, że sygnalizuje overboost i spark cut to się w 20 sekund znalazła przyczyna. W logu tego niestety albo niema albo nie wiem, który to trace a migającej przez  chwilkę kontrolki w rogu ekranu niestety nie zauważyłem jadąc samemu. Eh pierdoły takie jak zwykle.

Edited by rusala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne, że wogóle dało się jechać. Moja odcinka overboost protection działa(ła) dość agresywnie, tak, że nie było wątpliwości o co chodzi :D Była to chyba kwestia dość sporego marginesu, poniżej którego doładowanie musiało spaść do odzyskania zapłonu. 

 

A takie rzeczy co opisujesz to są właśnie argumenty przeciw MS - coś się stało i nie wiadomo skąd. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejo ekipa ;)  po starej znajomości mam pytanko.. T-jetowy sej jak wiadomo zawno odszedł do historii i cieszy się nim ktoś inny. Ale po różnych przedbiegach stałem sie posiadaczem GP z 1.4 T-Jet. Wersja jakaś dziwna, tzn. dziobana przez włochów nie jedzie to jak 120km tylko znacznie lepiej (sterownik seryjny to jest bodajże ECU bosch-me7) i tu mam pytania: 

1. Jak sprawdzić, co kto tam namieszał i co zostało zmienione - interfejs? jakiś znawca od map ?

2. Brak oddcinki na postoju, wygląda to jak jakaś amatorska procedura - jak to sprawdzić w kompie? (max 4k obrotów, dopiero jak rusze to idzie dalej)

3. Katalizator.. na razie jest, bo nikt go się nie pozbył, z tego co widzę sa 2 sondy przed i za, co zrobić aby po opróżnieniu katalizatora było tak jak być powinno , jakaś wycinka w progamie?

 

Z góry bardzo dziękuj! ;)

 

Pozdrawiam

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Trzeba niestety zczytać zawartość kompa, o ile zapis jest możliwy prostym kablem bezpośrednio w samochodzie, to odczyt tylko w trybie boot po zdemontowaniu kompa i lekkim pomodzeniu mechanicznym. Wskaźnikiem czy ktoś coś updatował jest ilość zaprogramowań, którą możesz odczytać MES-em. Prawdopodobnie było wiele prób i ten licznik będzie miał relatywnie wysoką wartość. (Oczywiście jeżeli nie było magii stosowanej, żeby ten licznik wyzerować). 

2. Przy ME7 jest to standardowa metoda robienia amatorskiej procedury startu, ustawianie innej odcinki przy postoju, a innej w ruchu. Pogooglaj "S4 tuning wiki", jest tam sekcja o tym.

3. Albo wycinka w programie, albo emulator / oszukiwacz sondy.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. 

Pytanie mam do uturbiaczy.  Jaka UPG do 16v najbardziej zblizona jakosciowo do oryginalu z t-jeta?  Elring jakis,  goetze?  Reintz?  

A moze da sie kupic gdzieś oryginał ze znaczkiem FPT???

Share this post


Link to post
Share on other sites

W prawdzie do 8v ale od zawsze kupuje Reinza. ( mam juz chyba ponad 10 szt lezec po demontazu )  Mialem tez raz elringa. Wg mnie to taki sam kawalek powlekanej blaszki. Przy przekładce odprezajacej wazne zeby dodatkowo uzyc uszczelniacza np Loctite 3020 bo bez tego jest ryzyko wycieku plynu z jakiegos kanału mimo planowania bloku i glowicy.

 

 

Edited by taquito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięku.  Juz dawno mam poskrecane to.  Kupilem chyba reinza tez jak pamietam.  Dobrze się zkanapkował z moją  przekładką :)  Oczywiscie loctajta tez użyłem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakie macie średnice dolotów w 16v ?

Wyście z IC mam okolice 50mm, przepustnica ma 65mm...Jak dolot będzie z 50mm wewnątrz i przed samą przepustnicą przejście na 65mm

Nie będzie za wąsko ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To 65 to i tak srednica zewnetrzna przepustnicy,  sam talezyk jest sporo mniejszy.  Bedzie działac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halo halo turbinowcy.  Szczegolnie tacy od tjetow, mam pytanie... 

 

Kolektor ssacy z tjeta jest dosyc specyficzny.  Oryginalne wtryski paliwa są "z rurką" dokladnie tak pasują w srodku,  w kolektorze.  20170206_193348.jpg.c9da493cdc75bf2ed8e0e94712eaee41.jpg

 

 

Jak to jest z innymi wtryskami,  powiedzmy takie jak pomaranczowe na zdjeciu.

 

20170206_193426.jpg.cfdfbc264e6b9641a105496a2cdf68c6.jpg

 

Zakladamy,  ze beda pasowac w listwie,  to pomijam,  ale chodzi o to,  ze rurki ni maja  i paliwo bedzie rozpylane glebiej.  Nie bedzie za bardzo sikało po ściankach kolektora?  Jakieś przeciwskazania?  

 

No chyba, ze wtryski z rurką z vag 1.8t bam,  ale one 380ccm mają i wydajnością  dOOpy nie urywają zbytnio  a wieksze moce... 

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem inżynierem ale na chłopski rozum to paliwo będzie rozpylane w prowadnicy wtryskiwacza i będzie się skraplać po jego ściankach co spowoduje gorsze zmienianie się paliwa z powietrzem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie będzie się bardziej skraplało, ale skoro jedziesz na EMU czy DETcie, to co to za różnica, i tak będziesz musiał to wystroić i tak. Z zimnym startem może być większy kłopot, ale przy nagrzanym silniku zakładałbym (ale zgaduję tylko), że nie będzie problemu. Na pewno nie większy niż wtryski w 1.2 8V w metalowym kolektorze i wtrysku jednoczesnym. Z ori kompem od t-jeta miałbyś kłopot, bo tam są od tego osobne mapy i trzeba je dobrze potraktować. 

 

A nie da rady, dla świętego spokoju, wyrwać odpowiednich wtrysków, znaczy się z odpowiednią rurką i wydajnością? Swego czasu były o to pytania (500-600ccm mi się kołacze po głowie) i ludziska rzuczały numerami części...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

500-600 to raczej nie potrzebuje,  ale te 440 bym chetnie przyjol. A takie to tylko czarne bosze z porszaka i vaga jakiegos albo chinskie zielone bosze.  

 

Tak jak piszesz z ~600 nie bylo by wiekszego problemu bi  siemens robi takichbwtryskow sporo.  Jednak moj projektbjestbtaczej niskobudzetowy i >1000 nie bede wydawal  na wtryski  no i mocy >400 tez nie planuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz dokładnie takie same, to lookaj tu

 

wtryski.jpg

 

mam cały plik, który ma zestawienie parametrów tych wtrysków, daj maila, to Ci wyśle

 

A jak będzie z tymi krótkimi to nie wiem, ja nie umiem niskobudżetowo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.