Jump to content
Tommi

TURBO zrób Se sam

Recommended Posts

Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8 tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w stanie ogarnąć temat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do

> rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do

> seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób

> między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z

> tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są

> kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8

> tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje

> możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana

> przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba

> swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w

> stanie ogarnąć temat?

a za ile ty bys chcial to zrobic? czlowieku jak nie masz przynajmniej tych 5 tys. to daj se siana zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany a mozna zapodac do naszych turbolotow wtryski z:

f coupe 2.0 20V

f. coupe 2.0 20VT

f. coupe 2.0 16VT

Ktore beda dobre??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany a mozna zapodac do naszych turbolotow wtryski z:

> f coupe 2.0 20V

> f. coupe 2.0 20VT

> f. coupe 2.0 16VT

> Ktore beda dobre??

czy ty wogóle czytałeś ten temat sciana.gif

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany a mozna zapodac do naszych turbolotow wtryski z:

> f coupe 2.0 20V

> f. coupe 2.0 20VT

> f. coupe 2.0 16VT

> Ktore beda dobre??

ja miałem z punto turbo ale katalogowo to były z fc 2.0T 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czytalem czytalem ale pamiec mam dobra, ale krotka

jak nie masz pamieci to mozna przeczytac jeszcze raz smirk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jako że temat pokrewny to być może tutaj znajdę odpowiedz. Do

> rzeczy....poszukuje zakładu który mi założy instalacje turbo do

> seja 1.1 spi w miarę ludzkich cenach. Pisałem do kilku osób

> między innymi z tego tematu ale odpowiedzi się nie doczekałem. Z

> tego co się dowiadywałem ceny uturbienia u chojnackiego są

> kosmiczne więc nawet nie zaczepiam go, 4perfomance chcą 8

> tysięcy co też jest zdecydowanie za dużą kwotą jak na moje

> możliwości. Mp rally kasuje 5 tys za uturbienie ale moc osiągana

> przez autko to około 90 koni więc za taką kwotę lepiej chyba

> swapować na mocne 1.2. Być może któryś z klubowiczów był by w

> stanie ogarnąć temat?

Kreator Mocy

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Kreator Mocy

to jest niezła zmota, kumpel to stroił i powiedział ze się wścieka niesamowicie

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

koszty uturbienia bedziesz mial podobne jak w punciaku, a komfort o niebo wyzszy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

punto z turbo smile.gif sam takim latałem 2 latka

tylko ty masz 16v (elektroniczna linkagazu oslabiony.gif)

a pozatym polecam w 100%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany teraz takie pytanko bo szukam tego mapsensora z coupe 2.0 16VT i dzis jeden wykrecilem ale niestety 250kpa teoretycznie do dmuchania do 1.5bara styka, ale czy nie lepiej juz szukac z wiekszym zapasem i postarac sie o tego 300kpa??

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Pany teraz takie pytanko bo szukam tego mapsensora z coupe 2.0 16VT i

> dzis jeden wykrecilem ale niestety 250kpa teoretycznie do

> dmuchania do 1.5bara styka, ale czy nie lepiej juz szukac z

> wiekszym zapasem i postarac sie o tego 300kpa??

wszystko zalezy ile chcesz dmuchać, jak więcej niz 1.5bara to szukaj czegoś o większym zakresie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tommi wiesz jak to jest wraz z jedzeniem apetyt rosnie

IMO to lepiej iść w większą turbine niż w większe ciśnienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tiurbo to bedzie IHI RHB5 vl7 chyba wystarczy

na początek pewnie tak, IMO zrobisz na niej jakies 170KM bez konieczności wymiany mapa więc pokojna głowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tiurbo to bedzie IHI RHB5 vl7 chyba wystarczy

Z jakim silnikiem to ma współpracować? I przede wszystkim jaką moc planujesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak z innej beczki kolektor (pod silik 1,2 75KM):

Przy najtanszej opcji robimy tylko przejsciowke z seryjnego kolektora do turbiny. Ale ktory kolektor zastosowac te z 1,1 czy z 1,2. Ten z 1,1 wydaje sie praktyczniejszy bo ma na wyjsciu jedna rure a ten z 1,2 ma dwórurke. Tylko czy ten z 1,1 nie przymuli troche silnika (chodzi mi o srdnice itd).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glowica z 1.2 blok z 1.1MPI z tlokami od 1.2MPI.

Jaka moc chcialbym na poczatek kolo 130KM a potem jak juz ogarne prowadzenie auta tak na ponad 150KM grinser006.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy można prosić fotki tłoków "odprężonych" jak to mniej więcej ma wyglądać bo wybieram sie do tokarza i chce sie dowiedzieć czy mi to zrobi, tylko wolał bym mieć foto. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Chcesz serie tloki przerabaic??

Teraz gadałem z MEFISTO i on mi mówi ze lepiej głowcie zrobić tj komore spalania powiększyć ale znowu pytanie o foty jest. smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez dobre zmodowanie komory spalania mozna sie pozbyc spalania stukowego grinser006.gif tak kiedys czytalem w madrych knigach:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przez dobre zmodowanie komory spalania mozna sie pozbyc spalania

> stukowego tak kiedys czytalem w madrych knigach:D

raczej zapewnić sobie spalanie stukowe hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak chcesz mam dobry dol - zakuty silnika do sprzedania z głowicą od 1,2 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> raczej zapewnić sobie spalanie stukowe

A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie silnika crazy.gif bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie

> silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na

> silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

To zależy jakie planujesz doładowanie zlosnik.gif

> Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

To zależy jaki ma być stopień sprężania zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przy zle wykonanej

jak narazie znalazłem jedną firmę która potrafi to zrobić tak, żeby mieć gwarancję że sie nie wysadzisz, i niejest to nikt z Polski 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A wg Ciebie jaki jest najlepszy i najprostszy sposób na odprężenie

> silnika bo już mam co najmniej 3 sposoby, czy do 130KM na

> silniku 1,2 8v duzo trzeba odprężać ??

> Jakągrubość powinna mieć przekładka jeśli zdecyduje się na kanapkę ?

najlepszy i najprostszy to kute tłoki,

najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc można.....

ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i na jakiej turbinie chcesz latać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem wiem, bo ten temat poruszlaem kiedys z moim profesorkiem od silnikow spalinowych, i powiedzial ze kiedys cos tam wyliczla dla jednej jakiejs zagraniocznej firmy, no i wyszlo grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym zlocie w kraku na lagienikach dam Ci wszystkie wzory do przeliczneia odprezenia, i do obliczenia jaka ma byc pod to uszczelka 270751858-jezyk.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na tym zlocie w kraku na lagienikach dam Ci wszystkie wzory do

> przeliczneia odprezenia, i do obliczenia jaka ma byc pod to

> uszczelka

To chyba żadna filozofia, bo to są podstawowe wzory matematyczne zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak narazie znalazłem jedną firmę która potrafi to zrobić tak, żeby

> mieć gwarancję że sie nie wysadzisz, i niejest to nikt z Polski

Z Polski też by się ktoś znalazł, kto się nie wysadził przy takiej modyfikacji zlosnik.gifok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Z Polski też by się ktoś znalazł, kto się nie wysadził przy takiej

> modyfikacji

jak sie tylko liźnie to może i tak ale przy mocnej modyfikacji to u nas każdy grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jak sie tylko liźnie to może i tak ale przy mocnej modyfikacji to u

> nas każdy

Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne zlosnik.gif A zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i chyba się nie wysadził zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Każdy może inaczej interpretować mocniej dłubniętą, ale nie ważne A

> zdaje mi się, że Szary też miał silnik odprężony na głowicy i

> chyba się nie wysadził

nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej czy później.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> najlepszy i najprostszy to kute tłoki,

> najprostszy to przekładka, stosują ją nawet w suprach po 800KM więc

> można.....

> ile odprężać to już trzeba najpierw policzyć i powiedzieć sobie ile i

> na jakiej turbinie chcesz latać.

Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nigdy nie widziałem jego głowicy ale wybieranie na okrągło squish

> area jest IMO u nas jednoznaczne z wysadzeniem silnika prędzej

> czy później.

Oczywiście, że obrabianie komór całkowicie na okrągło nie jest poprawne ok.gif Jednak kształt na jaki można obrabiać komory jest ściśle zależny od usytuowania zaworów i świecy zapłonowej oraz kształtu denka tłoków wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to

> się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego

> czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz

> turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak

> bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam

> wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada

> i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie

> GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM, ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już powyżej 5000 RPM ta turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej zmianą ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przy ciśnieniu doładowania 0,45 powinieneś uzyskać okolice 100KM,

> ale... obejrzyj sobie mapę kompresora dla GT12. Ta

> turbosprężarka jest o wiele za mała do takiego silnika. Przy

> założeniu, że będziesz chciał osiągnąć 130KM musisz liczyć

> doładowanie w okolicach 0,7-0,8 bara, a w tym przypadku już

> powyżej 5000 RPM turbosprężarka zaczyna działać z efektywnością

> poniżej 65%. W przypadku doładowania jakie masz aktualnie czyli

> 0,45 też jest bez rewelacji. Lepiej od razu zastanów się nad jej

> zmianą

dokładnie, ja bym zaproponował K03, szybko wstaje i do takich mocy nada się akurat (mam na myśli najmniejszą k03 czyli z audi 2.7 biturbo)

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> dokładnie, ja bym zaproponował K03, szybko wstaje i do takich mocy

> nada się akurat (mam na myśli najmniejszą k03 czyli z audi 2.7

> biturbo)

> pzdr

GT15 też by dobrze pasowała swoją charakterystyką pracy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Turbina jak na razie to GT12, co do mocy to marzy mi się 130KM ale to

> się okaże. Jak robiłem próbę olejową to przed zalaniem "tego

> czegoś" wyszło mi na 1,2,3 po 9 i na 4 tłoku było 9,5. Teraz

> turbina ładuje 0,45 wg wskaźnika i tak się zastanawiam czy jak

> bym nic nie dłubał tłoków, głowicy tylko wymienił to co mam

> wymienić tj. pierścienie, panewki itp. to o ile się poprawi jada

> i czy na tym doładowaniu wyskoczy na hamowni 100KM przy turbinie

> GT12 na silniku w/w tj. 1,2 8v

ona nie nadaje sie do wiekszego dmuchania i jest do soft turbo , ktore maja ciagnac od dołu

wiec mysl o czyms wiekszym jak chcesz 130

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.