Skocz do zawartości

Terenowy UNIAK


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam maly problem.Zmuszony jestem jezdzic moim UNOCHODEM po polnych drogach i niestety jezdzac w takich warunkach szoruje podwoziem i skrzynia biegow po ziemi.W zwiazku z tym poszukuje wszelkich rad jak zwiekszyc przeswit tego auta i podniesc go tak bardzo jak to tylko mozliwe.Interesuje mnie rowniez jak mozna wplynac na poprawe trakcji w sniegu i blocie.Za podpowiedzi w stylu "kup se SAMURAJA" z gory dziekuje.POZDRO dla wszystkich UNOMANIAKOW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsza mysl - zastosowac sprezyny od Uno Van .

Myslalem o tym ale wydaje mi sie ze w vanie inne sprezyny sa tylko z tylu a prawde powiedziawszy bardziej zalezaloby mi na podniesieniu przodu auta bo tyl nie jest tak tragicznie nisko.Ktos podpowiedzial mi ze w UNIAKU z silnikiem diesla przednie sprezyny sa dluzsze i twardsze ale nie wiem czy jest tak naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Mam maly problem.Zmuszony jestem jezdzic moim UNOCHODEM po

> polnych drogach i niestety jezdzac w takich warunkach szoruje

> podwoziem i skrzynia biegow po ziemi.W zwiazku z tym poszukuje

> wszelkich rad jak zwiekszyc przeswit tego auta i podniesc go tak

> bardzo jak to tylko mozliwe.Interesuje mnie rowniez jak mozna

> wplynac na poprawe trakcji w sniegu i blocie.Za podpowiedzi w

> stylu "kup se SAMURAJA" z gory dziekuje.POZDRO dla wszystkich

> UNOMANIAKOW.

sprezyny z uno z wiekszym silnikiem + opony o wysokim profilu i juz nie potrzebujesz SAMURAJA ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprezyny z uno z wiekszym silnikiem + opony o wysokim profilu i juz

co sugerujesz? mam opony 155/70...gdy chciałem założyć 155/80 wulkanizator powiedział że nie wejdą bo będą haczyć o nad koła...za wyskoi profil

co proponujesz...też chętnie bede dzwigał auto bo lubie wysokie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sugerujesz? mam opony 155/70...gdy chciałem założyć 155/80

> wulkanizator powiedział że nie wejdą bo będą haczyć o nad

> koła...za wyskoi profil

> co proponujesz...też chętnie bede dzwigał auto bo lubie wysokie

Po pierwsze, czy można się dowiedzieć jaki masz silnik?

To bardzo istotna informacja a Ty jej nigdzie nie podajesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego geodetę, który śmiga w teren uniawką 1.4 już piaty rok i w tym czasie zmienił tylko wahacze biglaugh.gif Uno jest z 1997 r. Ogólnie 1,4 (też takiego mam cfaniaczek.gif) to są wytrzymałe samochody na ekstremalne terenowe warunki waytogo.gif (dowód - jako geodeta kilka kkm zrobiłem po bezdrożach powiatu dębickiego zakrecony.gif). Jeśli chcesz to możesz zamontować osłonę na wzór takich, jakie były zakładane w golfach III, ale to tylko zabezpiecza komorę silnika przed wodą, śniegiem, błotem i innym syfem - skrzynia dalej będzie ślizgać po ziemi 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sugerujesz? mam opony 155/70...gdy chciałem założyć 155/80

> wulkanizator powiedział że nie wejdą bo będą haczyć o nad

> koła...za wyskoi profil

> co proponujesz...też chętnie bede dzwigał auto bo lubie wysokie

Dla przymiarki to ja nawet do mojego UNOCHODA zalozylem kola 14 z oponami 185/65 ale byly za szerokie wiec dalem spokoj.Myslac o innych kolach bralem pod uwage kola z oponami od POLONEZA bo sa dosc wysokie i rozstaw srub jest chyba taki sam jak w UNO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,ja kupując sprężyny do UNO 1.4 jakimś cudem dostałem o jeden zwój wyższe,na tył z wana niewiele da ja włożyłem z fiata Sienny-ponoć pasują ale nie wiem z jakiego modelu-w moich musiałem z pomocą spawacza dopasować górny zwój do siedliska hmm.gif

post-102741-14352487784059_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to po jakich drogach Ty jeździsz, że szorujesz brzuchem a po drugie to czy Twoje uno było na seryjnym zawiasie? Ja mam nieco wyżej od innych i w 99% przypadków jest wystarczająco wysoko hmm.gif Może powinieneś się za Pandą 4x4 rozejżeć? hmm.giffood.gif Silnik ten sam ale za to prawie jak quattro serduszka.giffood.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego to po jakich drogach Ty jeździsz, że szorujesz brzuchem a po

> drugie to czy Twoje uno było na seryjnym zawiasie? Ja mam nieco

> wyżej od innych i w 99% przypadków jest wystarczająco wysoko

Ja swoim jadąc po bezdrożach też muszę bardzo uważać - tam gdzie punciak przejeżdża, mój uniak szoruje crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to sprężyny z 1.4 lub 1.5 lub diesel Ci podniosą przód baaardzo.

Dzieki Glaca!Zrobie prawdopodobnie tak jak mi radzisz tylko jeszcze mam jedno pytanie.Czy sprezyny do UNIAKOW z roznymi silnikami sa jakos oznakowane lub cechowane np kolorem a jesli tak to jakie sa oznaczenia dla sprezyn do 1.4, czy diesla? Nie moge dogadac sie ze sprzedawca w sklepie ktory ma tylko jedne sprzezyny i twierdzi ze beda pasowaly do wszystkich UNIAKOW.To ze beda pasowaly to ja wiem ale nie mam ochoty kupowac sprezyn z przypadku bo moge trafic na takie ktore juz mam i bedzie kicha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego to po jakich drogach Ty jeździsz, że szorujesz brzuchem a po

> drugie to czy Twoje uno było na seryjnym zawiasie? Ja mam nieco

> wyżej od innych i w 99% przypadków jest wystarczająco wysoko

> Może powinieneś się za Pandą 4x4 rozejżeć? Silnik ten sam ale

> za to prawie jak quattro

Ja chyba prosilem w pierwszym poscie aby darowac sobie rady w stylu "kup se SAMURAJA". mad.gifNie mam zamiaru zmieniac auta tylko z mojego UNOCHODA wycisnac ile sie da tak wiec Pande 4x4 ktora ponoc jest potwornie awaryjna to ja sobie daruje. no.gifJak jastes z warszawy to moze nie wiesz jak wygladaja polskie polne drogi zima czy na wiosne. confused.gifTe ktorymi ja jezdze to nie zadne bieszczadzkie bezdroza ale zwykle wiejskie drogi w ktorych niestety czesto sa koleiny.Problem UNIAKA nie wynika tylko z wysokosci zawieszenia ale rowniez z rozstawu kol i osi.Kiedys po tych samych drogach jezdzilem MALUCHEM i nigdy nie mialem problemow a przejezdzalem tam gdzie POLONEZY i ASTRY juz dawno staly zagrzebane po osie w blocie.Kiedys z warszawiakiem pewnie podobnym do Ciebie wygralem nawet zaklad ze MALUCHEM przejade przez zaspe przed ktora on sie zatrzymal swoim TOLEDO.Zaspe przejechalem i zeby nie bylo watpliwosci wrocilem do niego ta sama droga po 50 zetow ktore wlasnie przegral. pad.gifNie po nosie mu to bylo ale kase wyplacil. klnie.gifNiestety jezdzenie MALUCHEM skonczylo sie bo jazda samochodem o pojemnosci powyzej 901 ccm bardziej sie oplaca(firma lepiej placi za przejechana kilometry no i UNOCHOD w przeciwienstwie do MALUCHA jest na gaz) Moj UNOCHOD jest na seryjnym zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki Glaca!Zrobie prawdopodobnie tak jak mi radzisz tylko jeszcze

> mam jedno pytanie.Czy sprezyny do UNIAKOW z roznymi silnikami sa

> jakos oznakowane lub cechowane np kolorem a jesli tak to jakie

> sa oznaczenia dla sprezyn do 1.4, czy diesla? Nie moge dogadac

> sie ze sprzedawca w sklepie ktory ma tylko jedne sprzezyny i

> twierdzi ze beda pasowaly do wszystkich UNIAKOW.To ze beda

> pasowaly to ja wiem ale nie mam ochoty kupowac sprezyn z

> przypadku bo moge trafic na takie ktore juz mam i bedzie kicha.

Kolory oznaczają tylko twardość danej sztuki, ale nie "model"

Tu musisz sprawdzać po grubości pręta, ilości zwojów i wysokości.

Sprężyna, której potrzebujesz ma ponad 5 zwojów a ta, którą teraz masz ma lekko ponad 3. To bardzo wyraźnie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego to po jakich drogach Ty jeździsz, że szorujesz brzuchem a po

> drugie to czy Twoje uno było na seryjnym zawiasie?

Jadąc na OZU w Cisnej zahaczyłem tłumikiem o asfalt na trasie Lublin - Rzeszów, więc nie trzeba wiele szukać. Z tym że to był zawias od 899 sciana.gifsciana.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja chyba prosilem w pierwszym poscie aby darowac sobie rady w stylu

> "kup se SAMURAJA". Nie mam zamiaru zmieniac auta tylko z mojego

> UNOCHODA wycisnac ile sie da tak wiec Pande 4x4 ktora ponoc jest

> potwornie awaryjna to ja sobie daruje. Jak jastes z warszawy to

> moze nie wiesz jak wygladaja polskie polne drogi zima czy na

> wiosne. Te ktorymi ja jezdze to nie zadne bieszczadzkie bezdroza

> ale zwykle wiejskie drogi w ktorych niestety czesto sa

> koleiny.Problem UNIAKA nie wynika tylko z wysokosci zawieszenia

> ale rowniez z rozstawu kol i osi.Kiedys po tych samych drogach

> jezdzilem MALUCHEM i nigdy nie mialem problemow a przejezdzalem

> tam gdzie POLONEZY i ASTRY juz dawno staly zagrzebane po osie w

> blocie.Kiedys z warszawiakiem pewnie podobnym do Ciebie wygralem

> nawet zaklad ze MALUCHEM przejade przez zaspe przed ktora on sie

> zatrzymal swoim TOLEDO.Zaspe przejechalem i zeby nie bylo

> watpliwosci wrocilem do niego ta sama droga po 50 zetow ktore

> wlasnie przegral. Nie po nosie mu to bylo ale kase wyplacil.

> Niestety jezdzenie MALUCHEM skonczylo sie bo jazda samochodem o

> pojemnosci powyzej 901 ccm bardziej sie oplaca(firma lepiej

> placi za przejechana kilometry no i UNOCHOD w przeciwienstwie do

> MALUCHA jest na gaz) Moj UNOCHOD jest na seryjnym zawieszeniu.

Też mieszkam w miejscu, gdzie zima to nie tylko problem z niską temperaturą grinser006.gifgrinser006.gif i też zęby zjadłem na maluchach, a szło to po śniegu jak przecinak. Nie mogę też narzekać na uno w śniegu, ale warunek - nowe zimówki, bo inaczej lipa.

W śniegu mijam wszystkie poldki i merce z palcem w... grinser006.gif Sposób jest prost - 2 i pedał w podłodze zeby.GIF

Uniak ma nisko zderzak, odgarnia sobie śnieg, do tego rozpęd i jedziemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sugerujesz? mam opony 155/70...gdy chciałem założyć 155/80

> wulkanizator powiedział że nie wejdą bo będą haczyć o nad

> koła...za wyskoi profil

no nie wiem czy wulkanizator mial racje bo juz kilka osob ktore tu pisza ma 155/80, wiec teoria swoje a praktyka swoje waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem, mam 4-ty ale odkąd dałem wysokie sprężyny KONIEC z połamanym

> zderzakiem. Krawężniki, bezdroża, śniegi, lody - luzik.

Jak podnosiles swojego UNIAKA to zrobiles to tylko z przodu czy tyl tez podniosles a jesli tak to jakie tam dales sprezyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak podnosiles swojego UNIAKA to zrobiles to tylko z przodu czy tyl

> tez podniosles a jesli tak to jakie tam dales sprezyny?

Tył też poszedł do góry jak dałem nowe sprężyny. Moje były jakieś ułomne fabrycznie sciana.gif

Nie mogłem doszukać się w Lublinie, ale Tomazi (z Bełchatowa) mówił że u niego można kupić takie specjalne od 1,4. Z pewnością najlepiej będzie kupić do UNO 1,4 VAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mój 1.0 z fabryki wyjechał już na 155/70 a 899 ma jeszcze vivo

> 135/80

Mnientcy jesteście zeby.GIF ja na tydzień czy dwa przed Ozu wciąż miałem fabryczne opony założone Michelin 135 R13 cfaniak.gif Auto A.D. 1994 hehe.gifrotfl.gifzakrecony.gifjump.gif270635636-JUMP2.gif Byli tacy, którzy nie wierzyli ale zobaczyli i uwierzyli rotfl.gifzakrecony.gifzlosnik2.gifhehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnientcy jesteście ja na tydzień czy dwa przed Ozu wciąż miałem

> fabryczne opony założone Michelin 135 R13 Auto A.D. 1994

> Byli tacy, którzy nie wierzyli ale zobaczyli i uwierzyli

Moj kumpel na malaczu z 1985 ma jeszcze orginalne gumy shocked.gif Dobrze, ze prawie nim nie jeździ, bo nie wyglądają już zbyt dobrze,a nie slucha jak mu mowie, że czas zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.