Skocz do zawartości

Terenowy UNIAK


Fuser

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepsza sprawdzona opcja to: Oddać seryjne sprężyny na rozciąganie, i dać oponki o troszkę większym profilu, ale to niepotrzebne... Uno kolegi kadeta które kupił miało rozciągnięte sprężyny i powiem szczerze że nie było miejsca w którym by przytarł... Nawet nie było słychać trawy szorującej po podłodze która rosła na gigantycznej koleinie po środku drogi... Jedyny minus to test łosia który przeprowadziliśmy na suchym asfalcie boje_sie.gif jeszcze jeden obrót kierownicą i ,,rolada" gwarantowana rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepsza sprawdzona opcja to: Oddać seryjne sprężyny na rozciąganie,

> i dać oponki o troszkę większym profilu, ale to niepotrzebne...

> Uno kolegi kadeta które kupił miało rozciągnięte sprężyny i

> powiem szczerze że nie było miejsca w którym by przytarł...

> Nawet nie było słychać trawy szorującej po podłodze która rosła

> na gigantycznej koleinie po środku drogi... Jedyny minus to test

> łosia który przeprowadziliśmy na suchym asfalcie jeszcze jeden

> obrót kierownicą i ,,rolada" gwarantowana

Wiem coś o tym spineyes.gif, ale przy lekkim silniku aż tak strasznie się nie kładzie, prędzej zamiecie tyłem.

A tak przy okazji. Byliście na mazu....? food.gif

Może chcesz o czymś napisać na UKP? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepsza sprawdzona opcja to: Oddać seryjne sprężyny na rozciąganie,

> i dać oponki o troszkę większym profilu, ale to niepotrzebne...

> Uno kolegi kadeta które kupił miało rozciągnięte sprężyny i

> powiem szczerze że nie było miejsca w którym by przytarł...

> Nawet nie było słychać trawy szorującej po podłodze która rosła

> na gigantycznej koleinie po środku drogi... Jedyny minus to test

> łosia który przeprowadziliśmy na suchym asfalcie jeszcze jeden

> obrót kierownicą i ,,rolada" gwarantowana

O rozciaganiu sprezyn to i ja myslalem ale po pierwsze nie wiem kto moglby mi to zrobic a po drugie nie wiem o ile je rozciagnac.Moj kumpel postanowil sprezyny ze swojej LADY rozciagnac samemu.Uznal ze najlepiej bedzie przymocowac sprezyne do jakiejs belki w starej szopie a za drugi jej koniec pociagnac traktorem.Sprezyna oczywiscie oderwala sie od belki i jak przypieprzyla w traktor to huk bylo slychac w promieniu 10 km rotfl.gifCudem nikogo nie zabilo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oto fotka mojej terenówki na zimowych oponach 155/80 i seryjnym

> zawiasie

Pozwoliłem sobie zrobić porównanie.

Oto Twoje uno

dsc02625ja7.jpg

Oto moje

unobok1rg5.jpg

A teraz nałożyłem oba te uniaki (z mojego wyciąłem tło) i przyjrzyjcie się na różnicę wysokości nadkoli oraz przetłoczenia na drzwiach (koła ustawiłem identycznie na obu uniakach).

Zawias z 1.4.

unoporownanie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwoliłem sobie...

ależ proszę bardzo wink.gif

Wygląda na to, że Twój wóz jest wyższy. OK, już fabrycznie pięciodrzwiówki były wyższe od trójek o jakieś 10mm.

Mimo wszystko musiałeś jakoś "ponaciągać" fotki, aby pasowały do siebie i czy to przypadkiem nie zafałszowało rzeczywistego obrazu?

Lepiej będzie zmierzyć odległość od podłoża do środka bocznego kierunkowskazu i wtedy już precyzyjnie będzie wiadomo jaka jest różnica. (Ja biorę metra i już lecę mierzyć) bo sam jestem ciekawy o ile podnosi się uniak na zawiasie od 1.4

Edit:

Już mam: 740mm do środka bocznego migacza

Jeszcze jedno pytanie: jaki masz profil opon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ależ proszę bardzo

> Wygląda na to, że Twój wóz jest wyższy. OK, już fabrycznie

> pięciodrzwiówki były wyższe od trójek o jakieś 10mm.

> Mimo wszystko musiałeś jakoś "ponaciągać" fotki, aby pasowały do

> siebie i czy to przypadkiem nie zafałszowało rzeczywistego

> obrazu?

> Lepiej będzie zmierzyć odległość od podłoża do środka bocznego

> kierunkowskazu i wtedy już precyzyjnie będzie wiadomo jaka jest

> różnica. (Ja biorę metra i już lecę mierzyć) bo sam jestem

> ciekawy o ile podnosi się uniak na zawiasie od 1.4

> Edit:

> Już mam: 740mm do środka bocznego migacza

> Jeszcze jedno pytanie: jaki masz profil opon?

Nie ma problema, co prawda jest 3st C na dworze a ja w szlafroku, ale co tam, zaraz się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Różnica 1,5 cm wynika z wysokości profilu opony (zakładam, że masz

> 155/70)

> Moje auto pewnie bardziej siada przy komplecie osób na pokładzie i

> klęka przy hamowaniu... a o zakrętach nie wspomnę...

Wiesz co, nie pamiętam jaki mam profil, ale coś mi z tym wynikiem nie pasuje. Na fotkach widać że mój wyżej stoi niewiem.gif

W moim garażu nie ma równej podłogi, dookoła kanału jest takie podwyższenie i uniak nie bierze tego między koła, więc stoi krzywo, może to przez to.

Jutro zmierzę jak będzie stał poziomo idealnie.

Mierzyłeś do środka bocznej migawki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Glacy i Szarego BB.PANOWIE PONIEWAZ JA JESTEM NAJBARDZIEJ

> ZAINTERESOWANY TYM PROBLEMEM PROPONUJE JAKIES UJEDNOLICENI

> POMIAROW.MOZE LEPIEJ ZMIERZYC DO SPODU PROGU ALBO DOLNEGO RANTU

> DRZWI

Nie ma problemu. Zrób fotkę i zaznacz charakterystyczny punkt do zmierzenia. Ja zaproponowałem migacz, bo najłatwiej było to zapisać, a nie kombinować z progiem w miejscu styku tam gdzie gdzie wygięty pod kątem i łączy się z podłogą na wystającym rancie itd... spineyes.gif

ps. WYŁĄCZ CAPS LOCK PROSZĘ, BO ŹLE SIĘ TO CZYTA I W DODATKU WYGLĄDA JAKBYŚ KRZYCZAŁ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Glacy i Szarego BB.PANOWIE PONIEWAZ JA JESTEM NAJBARDZIEJ

> ZAINTERESOWANY TYM PROBLEMEM PROPONUJE JAKIES UJEDNOLICENI

> POMIAROW.MOZE LEPIEJ ZMIERZYC DO SPODU PROGU ALBO DOLNEGO RANTU

> DRZWI

Migacz jest OK.

Ja już poprawiłem pomiar na równym - post wyżej.

Do tego opony o profilu 80 i kosmos, choć i tak jest wysoko spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i ja zmierzyłem. Dzisiaj na równym podłożu i się okazało że

> przechył wczoraj miał spore znaczenie.

> Mam prawie 74,5cm na profilu opopn 70.

Nie ma co gadać - jednak Twój uniak jest wyższy (ale nie aż tyle co na fotkach wink.gif)

ps. widzę, że koło migacza wychodzi ruda... ja już z moją walczyłem, ale cholera się nie poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma co gadać - jednak Twój uniak jest wyższy (ale nie aż tyle co

> na fotkach )

> ps. widzę, że koło migacza wychodzi ruda... ja już z moją walczyłem,

> ale cholera się nie poddaje.

Oj wychodzi spineyes.gif i przy drugim też...

Prędzej wymienię oba błotniki niż będę się bawił, bo mam lewy wgięty w kilku miejscach (czasy parkowania w mieście pod blokiem angryfire.gif).

A jeśli chodzi o wysokość, to ja sugerowałem się odległością od góry koła do nadkola i u mnie ta szpara jest wielka, bo opona niższa i to mnie zmyliło, niemniej jednak jest ciut wyższy, w końcu to dłuższe sprężyny grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chodzi o opony to chyba najlepsze będą zimówki typu Dębica

> Frigo 155/70R13 szerszych nie polecam bo stawiają niepotrzebny

> opór

Przy 145/80 R13 będzie wyżej siedział smile.gif a na zimę im węższe opony tym lepiej się jeździ. waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Glacy i Szarego BB. OK pomiar do bocznej migawki jest w porzadku.Mysle ze w swoim UNOCHODZIE zastosuje oba pomysly jednoczesnie a wiec sprezyny od 1.4 i opony 80.Cos mi sie zdaje ze teraz to nim nawet na Giewont bede nogl wjechac. yay.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do Glacy i Szarego BB. OK pomiar do bocznej migawki jest w

> porzadku.Mysle ze w swoim UNOCHODZIE zastosuje oba pomysly

> jednoczesnie a wiec sprezyny od 1.4 i opony 80.Cos mi sie zdaje

> ze teraz to nim nawet na Giewont bede nogl wjechac.

Będzie będzie. Ja na 70 nie mam problemu nigdzie i bardzo to sobie chwalę.

Jak czasem kogoś wiozę i parkuję za krawężnikiem to tylko słyszę takie SSSSSSSSSSSSSSS yikes.gif i cisza niewiem.gif

Pytam - co?

Nie zahaczyłeś? spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie będzie. Ja na 70 nie mam problemu nigdzie i bardzo to sobie

> chwalę.

> Jak czasem kogoś wiozę i parkuję za krawężnikiem to tylko słyszę

> takie SSSSSSSSSSSSSSS i cisza

> Pytam - co?

> Nie zahaczyłeś?

Oczywiście należy pamiętać, że w oznaczeniu np. 155/70 R13 - 70 nie oznacza wysokości wprost, tylko jako procent szerokości. W związku z tym nie każda opona o profilu 70 pozwoli na komfort najeżdżania na krawężnik... waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście należy pamiętać, że w oznaczeniu np. 155/70 R13 - 70 nie

> oznacza wysokości wprost, tylko jako procent szerokości. W

> związku z tym nie każda opona o profilu 70 pozwoli na komfort

> najeżdżania na krawężnik...

Ok, to dodam że my ciągle mówimy o szerokości 155 dlatego ją pomijam i podaję sam profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.