Jump to content
Sign in to follow this  
Tommi

KOLEKTOR SSĄCY zrób se sam

Recommended Posts

w związku z tym że istnieje opinia że tylko specialiści z NASA wiedzą jak budować kolektory to postanowiłem zrobić manuala dla potomności żeby tajemnica przestała być tajemnicą hehe.gifhehe.gifhehe.gif dodam że recepta jest powrzechnie znana i stosowana a jej działanie poparte jest wynikami z flow bench-a czyli takiej maszynki co mierzy rozkład ciśnień i przepływów powietrza wink.gif działa i w n/a i w turbo.

więc tak....

Co nam potrzeba... .

potrzeba nam przepustnicy i potrzeba nam troche aluminium, dobrze jest zaopatrzyć się w gumowe łączniki albo specialną przekładkę między głowice a kolektor ssący tak żeby kolektor był zimny a nie gorący tak jak głowica.

jak ma wyglądać kolektor ssący:

puszka powinna miec w w naszym wypadku około 1-1.5 litra pojemności- ale jej pojemność zalezy od charakterystyki silnika

Zwężac się powinna tak 100%-75%-50%-25%. Tak mniej więcej powinnien przebiegać rozkład puszki.

Ważne, czego specialiści z NASA nie wiedzą wink.gif zeby puszka się mocno rozszerzała po wejściu przepustnicy i wystwawała sporo za ostatni runner.

bey ma to zrobione tak jak być powinno

Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki. generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy dół i response na otwarcie przepustnicy.

z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce uzyskać.

jak połaczyć puszkę z kolektorem...

do puszki nalezy dospawać krućce o interesującej nas średnicy do kolektora drugi kawałek i w zalezności od sposobu albo zespawać na sztywno albo połączyc łącznikami gumowymi w celu obnizenia temperatury.

no i cała tajemna wiedza ujrzała śwatło dzienne zlosnik.gif

dlaczego to pisze... bo wiele osób mnie o to pyta a że nie zamierzam robić 1P tylko 4P to macie wolną ręke na xero wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> masz fotosy swojego kolektora z budowy/ eksploatacji ???

ja mam ok.gif jak będe w domu to zapodam ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> e tam i tak lepciejszy efekt jest na 4P

ale roboty więcej wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Super..

> następny bardzo ciekawy i użyteczny wątek powstaje

> jeszcze gdyby powstała porządna fotorelacja z kompleksowego dłubania

> głowicy 8/16V

mam fotki dobrze zdłubanej głowicy więc jak nadejdzie odpowiednia chwila to siem zrobi manuala wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> prawie że to samo

sam to spawałem i wiem że więcej zabawy jest przy 4P zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> chyba 4p wyjdzie drożej jak to

jak tanio kupisz 4P to wychodzi drozej o jakieś 200-300pln

Share this post


Link to post
Share on other sites

kilka fotek z budowy kolektora u Pio.

32004364324.jpg

32004364311.jpg

32004364494.jpg

32004364566.jpg

32004364418.jpg

32004364420.jpg

32004364463.jpg

32004364447.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> poco, ta przekladka z alu pomiedzy glowice a kolektor ssacy?

to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tam byla przekladka miedzy glowice a kolektor

> glowica spi a kolektor mpi

aaa faktycznie zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szczerze ? w 16v ladniej wyglada taki kolektor niby 16v ma mniej

> miejsca ale jakos u pio jest max malo

u Pio miała być wersja V2 wywinięta do góry na gumowych kolankach ale sprzedał auto zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a co z samymi kanałami, jakiej długości powinny być i średnicy?

siadaj...pala... nie przeczytales ksiazki tylko znowu jakies opracowania grinser006.gif

przeciez jest napisane w poscie:

Quote:

Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki. generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy dół i response na otwarcie przepustnicy.

z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce uzyskać.


Share this post


Link to post
Share on other sites

> srednica 35 runersa hmmm ja bym chcial zobaczyc do jakiej pojemnosci

> to podałes ?

3.0 V6 smirk.gif

> kurcze policzyc to do silnika to nie tak chopaj siupaj ....turbo i

> n/a

> 1 Turbo czy N/a

> 2 Stopien sprezania motorka,

> 3 stosunek srednicy tloka do skoku,

> 4 obroty,

> 5 dlugosc dolotu

hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifok.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

licz licz hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tomek nie za duza pojemnocs ukladu wyszła u Pio?

nie, jest odpowiednia.

> aha i przeplywy z zawiorowaniami w srodku mocno poszarpane hmmmm?

> Co o tym myslisz?

stary.. jak piszesz o mocno poszarpanych przepływach to aż niewiem co mam odpisać.... poprostu zabiłeś mnie pytaniem.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przeplyw mieszanki to 1 a zawirowania mieszaniny gazów w twej puszce

> to drugie ...

> to jakby w stodołe dmuchać i małe lufciki porobic ...tylko tyle

> zdradze

stary... niemasz co zdradzać... jesteś w tak głębokiej d***e ze swoją tezą jak mało kto w tych czasach.

bądź tak uprzejmy i następnym razem jak będziesz chciał mi "pojechać" to przygotuj się bardziej biorąc taki kolektor na flow bencha i sprawdzając to czym chcesz błysnąć.

i powtórze to jeszcze raz, nie teoretyzuj bo teoria i wyliczenia to jedno a praktyka to drugie.

wyliczony i teoretycznie idealny kolektor zrobiony na testy przez pewną nie polską firmę okazał się być z 4-ch liter wzięty a to co zrobiła ta sama firma podpierając się wynikami badań nijak się miało do wyliczanek, a firma zacna.

zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie jade Tobie tylko kolektorowi ...

no to jeszcze raz napisze.. zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow.

mojego nie dostaniesz BO NIE hehe.gifhehe.gif

> Aha niema co sie sadzic za wsio wiedzącego ja tez sie ucze tej

> materii ....złotego srodka niema odrazu

no to nie wal głupa o stodole z dziurkami....

> i nadal uwazam ze mało wiem !

przez grzeczność nie zaprzeczę zlosnik.gif

> ..... ja wykorzystam to co zrobiła jedna z firm .

jak dotąd są trzy FIRMY które zrobiły kolektory do naszych silników i jak znam zycie to kolektora zadnej z nich nie kupisz... dlaczego? bo cena jest mega z czapki wysoka i jak być kupił to być chyba na głowe totalnie upadł.

> reszte sprawdzą mi znajomi oni mają zajoba w tym temacie.

tak samo jak sprawdzanie wytrzymałości korbowodów 8v vs 16v na prasie? hehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Widze ze coś zes usłyszał ale niewiesz w którym kosciele dzwoni

> .....ojeny teraz jestes załosny

> Specjalnie oczerniasz innych zeby sie coś dowiedzieć .........no i

> ja..co fajna polityka gratuluje.

> Na prasie robilem co innego widze ze niemasz pojecia albo ktoś ci

> powtórzył co ma za długi jezyk ale nie do konca pamietał co

> mówiłem

> Dlatego niedaje fotek ,pozatym zaraz ktos mnie oczarni jak ty to

> robisz dawno temu a ja amerykę odkrywam w konserwach

tak tak kolejny temat pod tytułem wiem ale nie powiem wszyscy nie wiedza a ja wiem hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wystarczy poprawić linka Klik

ale to jest zwykły kolektor no.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki troche ciekawy temat o ssacym

> jakiś tekst

grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.