Jump to content
Sign in to follow this  
Tommi

KOLEKTOR SSĄCY zrób se sam

Recommended Posts

kolektor zrobiony w ten sposob dziala bardzo dobrze.

Mimo ze pare osob ktore go ogladaly twierdzilo ze nie maprawa dzialac i pewnie wybuchnie zaraz , nic takiego nie mialo miejsca.

Autem ja zrobilem ~15.000 ( jazda mi jska i wsciekanie sie )

Z tego co mi wiadomo nowy wlascicel czikena dalej jezdzi na tym zestawie bezawaryjnie.

Wiec w 100% moge polecic i potwierdzic to co Tommi opisal.

Z doswiadczenia w budowie podpowiem ze lepiej laczyc flansze kolektora z puszka przy pomocy gumowych lacznikow. Zaoszczedza to klopotow przy spawaniu 2 roznych stopow alu oraz odizoluje puszke kolektora od glowicy ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> masz fotosy swojego kolektora z budowy/ eksploatacji ???

z budowy gdzies jakies mam....z eksploatacji nie bo nie fotografowalem silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a mógłbyś zapodać na forum?

[poszukam ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jeszcze napisz jaka/od czego przepustnice dodac do tego i o ile

> wzrosnie spalanie w porownaniu z seryjnym kolektorem i

> przepustnica 42mm

> pozdr.

w czikenie spalanie wzroslo o jakies 0,5L przy normalnej miejskiej jezdzie. Przy wsciekaniu bylo znacznie gorzej zlosnik.gifdevil.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora.

tam byla przekladka miedzy glowice a kolektor ok.gif

glowica spi a kolektor mpi ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ty bys chciał , zeby mial wiecej mocy i mniej palił jednoczesnie

u mnie po montazy big p tak bylo ok.gif

mniej trzebabylo cisnac aby szybciej jechal ok.gifzlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> szczerze ? w 16v ladniej wyglada taki kolektor niby 16v ma mniej

> miejsca ale jakos u pio jest max malo

to byl prototyp ktory nigdy niedoczekal sie poprawki bo sprzedalem auto zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> o a propo mojego , po dlugich trasach nie nagrzewa mi siem

po trasie zawsze i moj byl chlodny

ale 5 minut w korku latem i sie go dotknac nie dawalo sick.gif ale i na to znalazlem sposob zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wlot w masce? a tak w ogole sprzedales go z tym czy z seria ? bo

> mysle czy ktos mojego by chcial takiego kupic

wlot to jedno... ale zima byla seryjna maska

poprostu caly kolektor zostal bardzo dobrze zaizolowany ok.gif

sprzedalem tak jak stal czyli z klatka kublami ... poszedl do kjsów ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> jaki ???

oklejone mata termoizolacyjna . jak dasz kilka warst wo naprawde super dziala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak się wtrącę w dyskusję... jeśli chcę założyć do swojego 1.1spi

> kolektor z 1.2mpi 75 to jest sens myśleć o izolacji termicznej

> od głowicy? Taka przekładka alu też się przecież nagrzewa, a

> dodatkowo wydłuża długość kanału dolotowego. Z kolei przekładka

> gumowa chyba nie wytrzyma takich temperatur?

> No chyba, że sobie dam z tym spokój...

przekladki z alu miedzy glowice spi a kolektor z mi byly stosowane w celu pozbycia sie problemu innego rozstawu szpilek...

wiem z doswiadczenia ze warto odizolowac kolektor od glowicy. tylko trzeba uzyc odpwiedniego materialu- nie gumy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.