Jump to content
Sign in to follow this  
Tommi

KOLEKTOR SSĄCY zrób se sam

Recommended Posts

> to nie jest przekladka tylko dolna czesc kolektora.

Tomek nie za duza pojemnocs ukladu wyszła u Pio?

aha i przeplywy z zawiorowaniami w srodku mocno poszarpane hmmmm?

Co o tym myslisz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> siadaj...pala... nie przeczytales ksiazki tylko znowu jakies

> opracowania

> przeciez jest napisane w poscie:

> Quote:

> Długość i grubość runnerów to też zależy od charakterystyki.

> generalnie im grubsze tym większa moc maksymalna ale tym słabszy

> dół i response na otwarcie przepustnicy.

> z testów wynika że jedyna średnica słuszna to średnica kanałów w

> głowicy czyli ok 35mm po jednej stronie a po drugiej max 45mm

> ale tak jak pisze zalezy od charakterystyki jaką się chce

> uzyskać.

srednica 35 runersa hmmm ja bym chcial zobaczyc do jakiej pojemnosci to podałes smile.gif?

kurcze policzyc to do silnika to nie tak chopaj siupaj ....turbo i n/a

1 Turbo czy N/a

2 Stopien sprezania motorka,

3 stosunek srednicy tloka do skoku,

4 obroty,

5 dlugosc dolotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

> a co powiecie o TYM ?

a co mamy powiedzieć, wygląda jak kupa, cena ja z księżyca i pewnie działa mega

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

> srednica 35 runersa hmmm ja bym chcial zobaczyc do jakiej pojemnosci

> to podałes ?

3.0 V6 smirk.gif

> kurcze policzyc to do silnika to nie tak chopaj siupaj ....turbo i

> n/a

> 1 Turbo czy N/a

> 2 Stopien sprezania motorka,

> 3 stosunek srednicy tloka do skoku,

> 4 obroty,

> 5 dlugosc dolotu

hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifok.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

licz licz hehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tomek nie za duza pojemnocs ukladu wyszła u Pio?

nie, jest odpowiednia.

> aha i przeplywy z zawiorowaniami w srodku mocno poszarpane hmmmm?

> Co o tym myslisz?

stary.. jak piszesz o mocno poszarpanych przepływach to aż niewiem co mam odpisać.... poprostu zabiłeś mnie pytaniem.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie, jest odpowiednia.

> stary.. jak piszesz o mocno poszarpanych przepływach to aż niewiem co

> mam odpisać.... poprostu zabiłeś mnie pytaniem.....

Przeplyw mieszanki to 1 a zawirowania mieszaniny gazów w twej puszce to drugie ...

to jakby w stodołe dmuchać i małe lufciki porobic ...tylko tyle zdradze zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przeplyw mieszanki to 1 a zawirowania mieszaniny gazów w twej puszce

> to drugie ...

> to jakby w stodołe dmuchać i małe lufciki porobic ...tylko tyle

> zdradze

stary... niemasz co zdradzać... jesteś w tak głębokiej d***e ze swoją tezą jak mało kto w tych czasach.

bądź tak uprzejmy i następnym razem jak będziesz chciał mi "pojechać" to przygotuj się bardziej biorąc taki kolektor na flow bencha i sprawdzając to czym chcesz błysnąć.

i powtórze to jeszcze raz, nie teoretyzuj bo teoria i wyliczenia to jedno a praktyka to drugie.

wyliczony i teoretycznie idealny kolektor zrobiony na testy przez pewną nie polską firmę okazał się być z 4-ch liter wzięty a to co zrobiła ta sama firma podpierając się wynikami badań nijak się miało do wyliczanek, a firma zacna.

zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> stary... niemasz co zdradzać... jesteś w tak głębokiej d***e ze swoją

> tezą jak mało kto w tych czasach.

> bądź tak uprzejmy i następnym razem jak będziesz chciał mi "pojechać"

> to przygotuj się bardziej biorąc taki kolektor na flow bencha i

> sprawdzając to czym chcesz błysnąć.

> i powtórze to jeszcze raz, nie teoretyzuj bo teoria i wyliczenia to

> jedno a praktyka to drugie.

> wyliczony i teoretycznie idealny kolektor zrobiony na testy przez

> pewną nie polską firmę okazał się być z 4-ch liter wzięty a to

> co zrobiła ta sama firma podpierając się wynikami badań nijak

> się miało do wyliczanek, a firma zacna.

> zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race,

> Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow.

Nie jade Tobie tylko kolektorowi ...

Aha niema co sie sadzic za wsio wiedzącego ja tez sie ucze tej materii ....złotego srodka niema odrazu zlosnik.gif

i nadal uwazam ze mało wiem !

..... ja wykorzystam to co zrobiła jedna z firm .

reszte sprawdzą mi znajomi oni mają zajoba w tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Nie jade Tobie tylko kolektorowi ...

no to jeszcze raz napisze.. zobacz sobie jak wyglądają kolektory Kansai, Jackson, Full Race, Magnus czy inne, zobacz jakie są wyniki ich badań na flow.

mojego nie dostaniesz BO NIE hehe.gifhehe.gif

> Aha niema co sie sadzic za wsio wiedzącego ja tez sie ucze tej

> materii ....złotego srodka niema odrazu

no to nie wal głupa o stodole z dziurkami....

> i nadal uwazam ze mało wiem !

przez grzeczność nie zaprzeczę zlosnik.gif

> ..... ja wykorzystam to co zrobiła jedna z firm .

jak dotąd są trzy FIRMY które zrobiły kolektory do naszych silników i jak znam zycie to kolektora zadnej z nich nie kupisz... dlaczego? bo cena jest mega z czapki wysoka i jak być kupił to być chyba na głowe totalnie upadł.

> reszte sprawdzą mi znajomi oni mają zajoba w tym temacie.

tak samo jak sprawdzanie wytrzymałości korbowodów 8v vs 16v na prasie? hehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tak samo jak sprawdzanie wytrzymałości korbowodów 8v vs 16v na

> prasie?

Widze ze coś zes usłyszał ale niewiesz w którym kosciele dzwoni .....ojeny teraz jestes załosny sick.gif

Specjalnie oczerniasz innych zeby sie coś dowiedzieć .........no i ja..co fajna polityka gratuluje.

Na prasie robilem co innego hehe.gif widze ze niemasz pojecia albo ktoś ci powtórzył co ma za długi jezyk ale nie do konca pamietał co mówiłem wink.gif

Dlatego niedaje fotek ,pozatym zaraz ktos mnie oczarni jak ty to robisz dawno temu a ja amerykę odkrywam w konserwach hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Widze ze coś zes usłyszał ale niewiesz w którym kosciele dzwoni

> .....ojeny teraz jestes załosny

> Specjalnie oczerniasz innych zeby sie coś dowiedzieć .........no i

> ja..co fajna polityka gratuluje.

> Na prasie robilem co innego widze ze niemasz pojecia albo ktoś ci

> powtórzył co ma za długi jezyk ale nie do konca pamietał co

> mówiłem

> Dlatego niedaje fotek ,pozatym zaraz ktos mnie oczarni jak ty to

> robisz dawno temu a ja amerykę odkrywam w konserwach

tak tak kolejny temat pod tytułem wiem ale nie powiem wszyscy nie wiedza a ja wiem hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak się wtrącę w dyskusję... jeśli chcę założyć do swojego 1.1spi kolektor z 1.2mpi 75 to jest sens myśleć o izolacji termicznej od głowicy? Taka przekładka alu też się przecież nagrzewa, a dodatkowo wydłuża długość kanału dolotowego. Z kolei przekładka gumowa chyba nie wytrzyma takich temperatur?

No chyba, że sobie dam z tym spokój...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Tak się wtrącę w dyskusję... jeśli chcę założyć do swojego 1.1spi

> kolektor z 1.2mpi 75 to jest sens myśleć o izolacji termicznej

> od głowicy? Taka przekładka alu też się przecież nagrzewa, a

> dodatkowo wydłuża długość kanału dolotowego. Z kolei przekładka

> gumowa chyba nie wytrzyma takich temperatur?

> No chyba, że sobie dam z tym spokój...

przekladki z alu miedzy glowice spi a kolektor z mi byly stosowane w celu pozbycia sie problemu innego rozstawu szpilek...

wiem z doswiadczenia ze warto odizolowac kolektor od glowicy. tylko trzeba uzyc odpwiedniego materialu- nie gumy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znalazłem u siebie zdjęcie kolektora zbudowanego na podobnej zasadzie tylko w BMW.

"ZAŁĄCZNIK"

post-112885-14352491433063_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

panowie czy bylibyscie na tyle mili i podali jakies wymiary puszeczki na tacy hmm.gif albo rysunek techniczny love_4.gif silniczek to seria 1,2 8v blagam.gif

hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro jest temat "Kolektorowy" to się zapytam. Zakupiłem do swojego 1.1MPI kolektor ssący wraz z przepustrnicą i wszystkimi pierdołami (oprócz listwy i wtrysków) od 1.2 75KM. Zanim go wpasuje jakim zabiegom kosmetyczno-tuningowym mógłbym go poddać? Głowica jest jeszcze seryjna a układ wydechowy się robi ( to tak jakby ktoś chciał zapytać)

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Liznij przepustke, dopasuj kanaly przepoleruj

Co do przepolerowania kanałów to nie mam pytań ale co znaczy liznąć przepustke hmm.gif Mam wiele skojarzeń niekoniecznie motoryzacyjnych hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Rozwiercic

Ok. Znaczy się będzie większa średnica. Czy taki zabieg jest konieczny/zalecany przy swapie góry od 1.2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ok. Znaczy się będzie większa średnica. Czy taki zabieg jest

> konieczny/zalecany przy swapie góry od 1.2?

nie, nie konieczny zlosnik.gif sam nie rozwiercisz a i znalezc kogos kto to zrobi nie tak latwo, ale mozesz ja spolerowac ok.gif kolektor wygladzic w srodku i spasowac z glowica ok.gif

bierzesz uszczelke kolektora i dopasowujesz ja do glowicy, nastepnie przykladasz ja do kolektora i dopasowujesz kolektor ok.gif z glowica bez jej zdejmowania nic nie zrobisz zlosnik.gif

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie, nie konieczny sam nie rozwiercisz a i znalezc kogos kto to

> zrobi nie tak latwo, ale mozesz ja spolerowac kolektor

> wygladzic w srodku i spasowac z glowica

> bierzesz uszczelke kolektora i dopasowujesz ja do glowicy, nastepnie

> przykladasz ja do kolektora i dopasowujesz kolektor z glowica

> bez jej zdejmowania nic nie zrobisz

> pozdr.

Wiem wiem. Co do głowicy sprawa jest oczywista. Chodzi mi teraz o sam kolektor i przepustnice. Co mogę zrobić przed ich zamianą z seryjną. Czy nie będzie problemów z zamianą zakupionego kolektora z seryjną głowicą? Głowica też będzie zamieniona ale na razie ten zestaw musi chodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Wiem wiem. Co do głowicy sprawa jest oczywista. Chodzi mi teraz o sam

> kolektor i przepustnice. Co mogę zrobić przed ich zamianą z

> seryjną. Czy nie będzie problemów z zamianą zakupionego

> kolektora z seryjną głowicą? Głowica też będzie zamieniona ale

> na razie ten zestaw musi chodzić.

listwe wtryskowa dajesz plastikowa seryjna, trzeba tylko dac podkladki pod mocowanie listwy bo inaczej nie podejdzie ok.gif jak zostajesz przy serii kompie to musisz dac mapsensor od 1,1MPI ok.giftutaj znajdziesz pare fotek jak to wyglada ok.gif

aha, wyjscie wodne z alu kolektora odcinasz i zostawiasz od kolektora plastikowego ok.gif

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> listwe wtryskowa dajesz plastikowa seryjna, trzeba tylko dac

> podkladki pod mocowanie listwy bo inaczej nie podejdzie jak

> zostajesz przy serii kompie to musisz dac mapsensor od 1,1MPI

> tutaj znajdziesz pare fotek jak to wyglada

> aha, wyjscie wodne z alu kolektora odcinasz i zostawiasz od kolektora

> plastikowego

> pozdr.

Bazę w sensie auta mamy identyczną. Tylko ja mam czerwoną bestie hehe.gif

Listwa i wtryski oraz komp pozostaje b/z czyli MPI. Gdzie ten mapsensor ma być dany no i nie za bardzo teraz widze to wyjście wodne. Jak alu kolektor do mnie trafi to porównam z tym co jest.

Wilekie dzięki leszczu ok.gif

Pees. Podobne mody bede miał ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Bazę w sensie auta mamy identyczną. Tylko ja mam czerwoną bestie

> Listwa i wtryski oraz komp pozostaje b/z czyli MPI. Gdzie ten

> mapsensor ma być dany no i nie za bardzo teraz widze to wyjście

> wodne. Jak alu kolektor do mnie trafi to porównam z tym co jest.

> Wilekie dzięki leszczu

> Pees. Podobne mody bede miał

tutaj masz zaznaczone w ktorym miejscu ma byc zamontowany mapsensor

280812239-k.jpg

a tu podkladki pod listwe i dorysowalem wyjscie wodne ktore zostalo odciete zlosnik.gif

280812239-k2.jpg

a zestaw sie juz troche zmienil, m.in. zmienilem wiazke i kompa + program do tego ok.gif

pozdr.

post-24763-14352493593122_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapsensora przekładam ze zdemontowanego kolektora. Ok. Podkładki pod listwe wtryskową tez ok, ale z tym odcięciem to musze popatrzyć dokładnie. Jeżeli tu utne a tam zdemontuje to co w takim razie zostanie?? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mapsensora przekładam ze zdemontowanego kolektora. Ok. Podkładki pod

> listwe wtryskową tez ok, ale z tym odcięciem to musze popatrzyć

> dokładnie. Jeżeli tu utne a tam zdemontuje to co w takim razie

> zostanie??

obcinasz w obu, z alu kolektora wywalasz a przykrecasz z plastika ok.gif

pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> obcinasz w obu, z alu kolektora wywalasz a przykrecasz z plastika

> pozdr.

I stała się jasność ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> I stała się jasność

w plastiku jest rozlaczany - wiec jak bedziesz demontowac poprostu rozlacz i wyjscie wodne zostaw (nie trzeba spuszczac płynu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

> w plastiku jest rozlaczany - wiec jak bedziesz demontowac poprostu

> rozlacz i wyjscie wodne zostaw (nie trzeba spuszczac płynu)

THX ok.gif

Jeszcze jedno. Czy już do tej modyfikacji muszę wymieniać kompa z wiązką od 1.2 75KM? Coś gdzieś takiego wyczytałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> THX

> Jeszcze jedno. Czy już do tej modyfikacji muszę wymieniać kompa z

> wiązką od 1.2 75KM? Coś gdzieś takiego wyczytałem.

nie , eletronika na luzaku se poradzi z tym

Share this post


Link to post
Share on other sites

> nie , eletronika na luzaku se poradzi z tym

Uff to mila wiadomość ok.gif bo trzeba coraz głębiej do kieszeni sięgać.

Na jakim etapie taka modyfikacja będzie juz niezbędna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Uff to mila wiadomość bo trzeba coraz głębiej do kieszeni sięgać.

> Na jakim etapie taka modyfikacja będzie juz niezbędna?

np. przy wałku "ostrzejszym" od 866

Share this post


Link to post
Share on other sites

> np. przy wałku "ostrzejszym" od 866

Czyli przy głowiźnie od 1.2 75KM ok.gif

Sam komp czy z wiązką?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Czyli przy głowiźnie od 1.2 75KM

to jeszcze moze zostac stara elektornika

> Sam komp czy z wiązką?

z wiazka

wszystko było w archiwum , nei smiecmy w tym watku

masz pytania odezwij sie na gg ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> to jeszcze moze zostac stara elektornika

> z wiazka

> wszystko było w archiwum , nei smiecmy w tym watku

> masz pytania odezwij sie na gg

tak tez zrobię ok.gif

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zakładam nowego tematu i chciałbym o pomoc w zdobyciu schematu/zdjęcia z opisami podłączeń przepustnicy od 1.2 75km 8V oraz 1.1MPI....zabieram się do przekładki i podobno coś tzreba zaslepić ale nie wiem dokładnie co

dzieki i pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

To będzie mi potrzebna pomoc.

Tu sa fotki kolektora wraz z przepustnicą.

Po pierwsze czy zakupiłem właściwy tzn. od 1.2 75KM ?

Po drugie chodzi o połączenia w kolektorze jak i w samej przepustnicy.

Z góry dziękuje ( strasznie mi się ta przekładka przeciąga ale czekam na układ dolotowy....Poczta Polska angryfire.gif )

Share this post


Link to post
Share on other sites

> kilka fotek z budowy kolektora u Pio.

Macie może te fotki bo jakos nie działają a jestem ciekaw jak to wygląda. Jak nie te to może ma ktoś jakieś inne...

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Macie może te fotki bo jakos nie działają a jestem ciekaw jak to

> wygląda. Jak nie te to może ma ktoś jakieś inne...

> Pozdro

Dajcie te fotki to wam wystawię w miejscu gdzie długo nie znikną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wystarczy poprawić linka Klik

ale to jest zwykły kolektor no.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki troche ciekawy temat o ssacym

> jakiś tekst

grinser006.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> taki troche ciekawy temat o ssacym

> jakiś tekst

Ciężko by to było wyspawać, chyba tylko odlanie wchodziło by w grę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

takie pytanie, jaką przepustnice zastosować do customowego kol? silnik 1.2 8v, do 16v można by z 1.6 ale tu chyba jakiś problem będzie niewiem.gif ktoś coś doradzi biglaugh.gif?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ciężko by to było wyspawać, chyba tylko odlanie wchodziło by w grę.

Goscie to wystrugali na CNC. Obadaj caly temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.