mates Napisano 16 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2008 > Witam! > Tak na szybko chcialbym sie dowiedziec czy macie jakies zle > doswiadczenie z tymi oponami? Czy rant ochronny duzo daje? Bo te > akurat nie maja > Pozdrawiam sorry ze pytam ale co to jest ten rant ochronny ?? bo nie spotkalem sie z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert1979 Napisano 24 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2008 > Jako pierwszy opowiem o oponkach które polecam. > DUNLOP SP WINTER SPORT M3 Witam, mam pytanie dotyczące opon DUNLOP SPORT M3 rozmiar 195/65R15 (2007 rok.prod)- czy miał ktoś z Was negatywne doświadczenie z tymi oponami ? Pytam ponieważ pierwsze 6 tys. KM było wszystko OK - bardzo ciche. Potem zaczął sie nasilać hałas tylko z przedniej "osi" wzrasta wraz z prędkością - od 40KM/H. Zastanawiam się czy to łożyska czy to wina opon (sam.ma przejechane 55tys.KM). Felgi przednie nagrzewają się równomiernie, zbieżność chyba też jest ok (kierownica prosta, nie ściąga) na bieżniku nie widać żadnych oznak nadmiernego zużycia. Może to przez temperaturę otoczenia powyżej 5 stopni? Dzięki za wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 miałem podobnie kiedyś w Golfie...z góry mówię że nie wiem co może być winą u ciebie, opiszę tylko co ja przeżyłem: opony okej, zbieżność okej... auto pokonuje magiczne 50km/h i straszny hałas słyszę, tzn do 50tki okej, a potem o każde 10km/ się nasilał i nasilał...a auto...lekko się prowadziło, jechało do przodu, nic nie znosiło...po tygodniu takiej jazdy...tarcze na max gorące po przejechaniu 1km, ale na lewarku koło swobodnie się kręciło...kilka dni później klocki z przodu się urwały tak poprostu na drodze przy chamowaniu mechanior powiedział że z 5stówek zapłace i na tym się skończyło bo mi je porysowali pod domem i sprzedałem historia prawdziwa P.S. Opony całoroczne GOODYEAR VECTOR5 Czy ktoś z was je ma? może się wypowiedzieć? Z internetowego sklepu była jedna opinia odnośnie tej oponki: Treść: Na początku podziękowania dla NETCAR. Profesjonalne podejście do klienta. Polecam innym. Teraz sedno- Cudowna opona. W zimie ciągnie po śniegu jak szalona, najlepiej ze wszystkich zimówek jakie do tej pory miałem (jestem kierowcą od 1981 r. - trochę tych opon już zużyłem). Nie wiem jak będzie w lecie ale jedno jest pewne- cichobieżność na suchym lepsza niż na japońskich, letnich TOYO, które właśnie zdjąłem. Byłem głupi z tą paranoją sezonowej wymiany ogumienia. Mamy w rodzinie 3 samochody. Stopniowo wszystkim założę buty GOODYEAR VECTOR5! I skoro muszę mieć na wielosezon... to chyba się skuszę...ale poczytam jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Z internetowego sklepu była jedna opinia odnośnie tej oponki: Chyba nie wierzysz, że to naprawdę opinia użytkownika Nie ma to jak reklama. Ale ja nie o tym. Kilka dni temu na TVNTurbo pokazywali jakiś wypadek. Wypowiadal się policjant, i to nie jakiś "krawężnik" ale jak go nazwali "ekspert" z pagonami bo wypadek był śmiertelny a wtedy takich wołają. Otóż ten policjant dwukrotnie powtorzył, że pośrednią przyczyną wypadku były niewłaściwe opony - wielosezonowe. Nie chcę zaczynać dyskusji czy miał rację czy nie, bo nie o to chodzi. Chodzi o to co można wyczytać między wierszami. Skoro policja tak uważa to znaczy, że moze kiedyś bedzie musiala orzec o Twojej winie i moze spadnie ona na Ciebie, bo miałeś takie opony. Poza tym, po takim stwierdzeniu Towarzystwo Ubezpieczeniowe będzie w siódmym niebie bo będzie miało pretekst aby nie wypłacić odszkodowania. Wyobraź sobie sytuację, że drogowcy nie załatali dziury, wpadasz w nią a w konsekwencji w poslizg. T.U. tylko czekają aby przyjrzeć się Twoik oponom i zaoszczędzić trochę pieniędzy. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 Witam! Pomijam Lelka wypowiedz, ktora jest wyzej. Przmierzalem sie wczesniej odpowiedziec w tym watku, ale Lelek mnie zmobilizowal . Mam od grudnia 2005 caloroczne Goodyear Eagle Vector EV-2 195/55R15 85H. Gdy w ktoryms watku wspomnialem o tym, ze zakupilem takie wywiazala sie nagonka na mnie, odpuscilem sobie i wiecej nie wspominalem o tych oponach. Ogolnie chodzilo o to ze, caloroczne to "zuło", beda sie scierac a co jest na wszystko to do niczego. Poprzednio mialem Micheliny, na kostce brukowej byl halas nie do wytrzymania jak bylo otwarte ktores tylne okno. Na wodze plywalem, przejezdzajac kaluze. Teraz przejezdzajac przez kaluze mam lekki opor, nie slysze halasu na bruku. Co dziwne na zakretach nawet na mokrym, trzymaja sie, nie mam uslizgu- biore lagodne nawet 80km/h na 3 maja przy Pekaesie- Ci co znaja Gdansk beda wiedzieli jak byl objazd. Zimy w Gdansku w zasadzie nie bylo, ale przetestowalem za miastem gdzie bylo wiecej sniegu, lancuchow nie potrzebowalem . Fakt nie zrobilem od zakupu za duzo km, ale wszystko na miescie, gdzie co chwila bylo hamowanie. W zalaczniku zdjecie z czerwca 2007, dzisiaj nie rozni sie bieznik. Edit: Cena za jedna opone to bylo 426,00zl. Nie chwale sie cena, ale to cos chyba oznacza, jesli tanie opony mozna bylo miec za ta jedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Chyba nie wierzysz, że to naprawdę opinia użytkownika Nie ma to jak > reklama. hmm ale do tej pory nigdzie nie chwalono całorocznych, a koncerny prawie pomijają taki typ opon zresztą widać jaki jest wybór > Ale ja nie o tym. Kilka dni temu na TVNTurbo pokazywali jakiś > wypadek. Wypowiadal się policjant, i to nie jakiś "krawężnik" > ale jak go nazwali "ekspert" z pagonami bo wypadek był > śmiertelny a wtedy takich wołają. Otóż ten policjant dwukrotnie > powtorzył, że pośrednią przyczyną wypadku były niewłaściwe opony > - wielosezonowe. > Nie chcę zaczynać dyskusji czy miał rację czy nie, bo nie o to > chodzi. Chodzi o to co można wyczytać między wierszami. Skoro > policja tak uważa to znaczy, że moze kiedyś bedzie musiala orzec > o Twojej winie i moze spadnie ona na Ciebie, bo miałeś takie > opony. Poza tym, po takim stwierdzeniu Towarzystwo > Ubezpieczeniowe będzie w siódmym niebie bo będzie miało pretekst > aby nie wypłacić odszkodowania. nie wdając się w dyskusję o wielosezonowych nigdzie w przepisach nie ma wzmianki o zakazie/nakazie używania opon, więc nawet na letnich zimą możesz jeździć IMO przed sądem wygrana na 100% Mało tego, jeśli chodzi o całoroczne opony, to są one uznawane nawet w krajach gdzie zimówki są obowiązkowe. więc policjant po prostu opowiadał głupoty a może oponki były już zużyte ? zgodzę się jednak, że TU może robić problemy - choć bezpodstawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Pomijam Lelka wypowiedz, ktora jest wyzej. A szkoda, bo pominąłeś również to : Quote: Nie chcę zaczynać dyskusji czy miał rację czy nie, bo nie o to chodzi. > ale Lelek mnie zmobilizowal A czymże to? Przecież nigdzie nie napisałem że są dobre/złe, nie skrytykowałem/pochwaliłem. Jedynie zwróciłem uwagę na to co można wyczytać między wierszami i absolutnie nie odnosiło się to do wlaściwości opon. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Skoro > policja tak uważa to znaczy, że moze kiedyś bedzie musiala orzec > o Twojej winie i moze spadnie ona na Ciebie, bo miałeś takie > opony. Poza tym, po takim stwierdzeniu Towarzystwo > Ubezpieczeniowe będzie w siódmym niebie bo będzie miało pretekst > aby nie wypłacić odszkodowania. Wyobraź sobie sytuację, że > drogowcy nie załatali dziury, wpadasz w nią a w konsekwencji w > poslizg. T.U. tylko czekają aby przyjrzeć się Twoik oponom i > zaoszczędzić trochę pieniędzy. nie wydaje mi się, lelku przy prawidłowej (zgodnej z prawem!) wysokości bieżnika i ogólnie dobrym stanie opon nic nie zrobią... zarówno Policja jak i likwidator szkód będą wnikliwie przyglądać się oponom, ale póki stan opony będzie dobry, a wysokość bieżnika zgodna z przepisami nic nie będą mogli zrobić przynajmniej dopóki nie ma u nas zakazu stosowania takich opon i są dopuszczone do sprzedaży w naszym kraju abstrahuję od tego, czy opony całoroczne są dobre czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 Gdybym miał taką możliwość, zmieniałbym sezonowo tak jak zmieniałem, ale jeżdżę do Anglii i tu jest problem że jadę latem, wracam zimą, zimą jadę, wracam latem i wyjścia z oponkami nie mam. Myślałem żeby na zimówkach, ale chyba je w pył zetrę w 4tys km łącznie, dlatego chyba jedyne co mi pozostaje to uniwersalne... i tak jestem zdania że co do wszystkiego to do d..., ale innego pomysłu nie mam Ta wypowiedź ze sklepu właśnie trochę tak wali reklamą "wewnętrzną". Bardzo mi zależy na własnym bezpieczeństwie dlatego jak już ma to być wielosezon, chcę coś naprawdę dobrego, dlatego tak szukam. A na marginesie: Wiecie że angole mogą mieć w aucie 4 różnie bieżniki ? Wydaje mi się że tam mogą tak bo strasznie na to zwróciłem uwagę i nie często spotykam auto które na osi ma 2x ty samo, na przeglądzie sprawdzają wszystko bardzo wnikliwie, ma być wszystko jak w zegarku, ale 4ry różne oponki mogą być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Bardzo mi zależy na własnym bezpieczeństwie dlatego jak już ma to być > wielosezon, chcę coś naprawdę dobrego, dlatego tak szukam. widzisz, ja za kolei mam taką sytuację, że zimówki (14"), na których teraz jeżdżę nie nadają się już na kolejny sezon letnie (15"), które niebawem założę może z bólem wytrzymają do jesieni i teraz dylemat: kupować na przyszłą zimę nowe zimowe 14" i na przyszłą wiosnę (a może nawet w tym sezonie!) letnie 15"? a może zrezygnuję ze stalówek na zimę i kupię 15" całoroczne? jak na razie żadne argumenty "przeciw" takiemu rozwiązaniu mnie nie przekonały, choć sam nigdy nie próbowałem z zainteresowaniem poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych użytkowników opon - zwłaszcza całorocznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > nie wydaje mi się, lelku Wiesz... Mi też się nie wydaje, ale jak słyszy się o przypadkach jak w ciężarówce urwał się wał i gościowi ktory jechal z tylu pocharatało zawieszenie i podwozie i T.U. odmówiło wyplaty odszkodowania gdyż "wał jako że nie jest uczestnikiem ruchu drogowego nie mógł spowodować szkody komunikacyjnej" to różne myśli chodzą po głowie... Głośna sprawa byla, a do tego policja w opisie zdarzenia nie wskazała jako winnego kierowcy ciężarówki co bylo bardzo na rękę T.U. bo wał nie jest klientem żadnego T.U. więc nie ma od kogo ściągnąć pieniędzy. Oczywiście paranoja ale różnych sposobów chwytają się T.U. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > widzisz, ja za kolei mam taką sytuację, że zimówki (14"), na których > teraz jeżdżę nie nadają się już na kolejny sezon > letnie (15"), które niebawem założę może z bólem wytrzymają do > jesieni > i teraz dylemat: kupować na przyszłą zimę nowe zimowe 14" i na > przyszłą wiosnę (a może nawet w tym sezonie!) letnie 15"? > a może zrezygnuję ze stalówek na zimę i kupię 15" całoroczne? > jak na razie żadne argumenty "przeciw" takiemu rozwiązaniu > mnie nie przekonały, choć sam nigdy nie próbowałem > z zainteresowaniem poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych > użytkowników opon - zwłaszcza całorocznych Ja za tydzień kupuję jakieś wielosezonowe, więc poczekaj z 2 tyg, opiszę wrażenia, chyba te GoodYeary wezmę. Z opisu wynika, że nie są takie złe w teorii Technologia SmartTRED - dzieło inżynierów blablabla... "główne siły działające na oponę są przenoszone do "letniej" lub "zimowej" części bierznika w zależności od panujących warunków pogodowych" taka to teoria, jak narazie to mnie przekonuje Niezła historia z tym wałem, ajj co się teraz dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Wiesz... Mi też się nie wydaje, ale jak słyszy się o przypadkach jak > w ciężarówce urwał się wał i gościowi ktory jechal z tylu > pocharatało zawieszenie i podwozie i T.U. odmówiło wyplaty > odszkodowania gdyż "wał jako że nie jest uczestnikiem ruchu > drogowego nie mógł spowodować szkody komunikacyjnej" to różne > myśli chodzą po głowie... Głośna sprawa byla, a do tego policja > w opisie zdarzenia nie wskazała jako winnego kierowcy ciężarówki > co bylo bardzo na rękę T.U. bo wał nie jest klientem żadnego > T.U. więc nie ma od kogo ściągnąć pieniędzy. > Oczywiście paranoja ale różnych sposobów chwytają się T.U. tak, słyszałem o tym ostatnio, ale tu historia jest nieco inna... ja nie kwestionuję tego, że TU chwytają się wszystkiego zeby uniknąć wypłaty tu jednak jestem dość spokojny, że ta sprawa znajdzie swój finał w sądzie, i że TU wypłaci odszkodowanie w takich przypadkach TU się usztywniają, bo dla nich podstawą do likwidacji szkody jest wyłącznie przyznanie się do winy ich klienta, bądź notatka orzekająca winę (o ile policja była na miejscu) tutaj tego brakuje, ale sądzę, że średnio inteligentny prawnik ma wygraną w kieszeni łatwo udowodnić, że ten "wał" nie był na spacerze, ale odzielił się od konkretnego pojazdu oczywiście szkoda czasu i nerwów... ale co zrobić... jeżeli natomiast jakiś niesympatyczny policjant orzeknie w protokole/notatce winę z uwagi na "opony", to będzie to łatwe do obalenia przy pomocy rzeczoznawcy, który stwierdzi stan opon, a nie rodzaj bieżnika podtrzymuję: dopóki nie ma u nas obowiązku jazdy na oponach zimowych, nikt nie będzie Ci w stanie udowodnić, że winę ponoszą opony całoroczne będące w dobrej kondycji PS. masz dzisiaj dzień figla? poharatany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinezku Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 Kupiłem zeszłego roku przed zima 14' felgi stalowe do mojej Astry I plus nówki Klebery 175/65/r14na zimę. W tym roku będę zmieniać autko na Astrę II i moje pytanie czy te 14' felgi z zimówkami założę w AII? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Kupiłem zeszłego roku przed zima 14' felgi stalowe do mojej Astry I > plus nówki Klebery 175/65/r14na zimę. W tym roku będę zmieniać > autko na Astrę II i moje pytanie czy te 14' felgi z zimówkami > założę w AII? założysz, o ile będziesz miał piastę na 4 otwory, a nie na 5 w słabszych silnikach AII były 4 otwory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Martinezku Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > założysz, o ile będziesz miał piastę na 4 otwory, a nie na 5 > w słabszych silnikach AII były 4 otwory Planuję kupić 1,6 albo 1,8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pabu Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > Planuję kupić 1,6 albo 1,8. No to albo 4 otwory albo 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > widzisz, ja za kolei mam taką sytuację, że zimówki (14"), na których > teraz jeżdżę nie nadają się już na kolejny sezon > letnie (15"), które niebawem założę może z bólem wytrzymają do > jesieni > i teraz dylemat: kupować na przyszłą zimę nowe zimowe 14" i na > przyszłą wiosnę (a może nawet w tym sezonie!) letnie 15"? > a może zrezygnuję ze stalówek na zimę i kupię 15" całoroczne? > jak na razie żadne argumenty "przeciw" takiemu rozwiązaniu > mnie nie przekonały, choć sam nigdy nie próbowałem > z zainteresowaniem poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych > użytkowników opon - zwłaszcza całorocznych przy przebiegach jakie rocznie robisz ja bym się nie zastanawiał tzn inwestował by w dwa kpl pisze to użytkownik całorocznych kupiłem nawigatory bo myślałem że zaoszczędze, jednak autko zaczęło robić ponad 20kkm rocznie i ... po 3 latach będzie trzeba kupić znowu oponki podsumowując - w ciągu 6lat zużyje 2kpl całorocznych, a tak zużył bym 1kpl letnich i 1 zimowych a oczywiście jazda na sezonowych jest lepsza przy okazji zapytam co w tym roku jest na topie chodzi o oponki letnie 175/70 r13, cena max 150zł myślałem o Dayton D 110 - 110zł Fulda ECOCONTROL Uniroyal RALLYE 680 inne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > przy przebiegach jakie rocznie robisz ja bym się nie zastanawiał > tzn inwestował by w dwa kpl tylko że ja mam mglistą (ale jednak) perspektywę, że te spore przebiegi skończą się w tym roku... > pisze to użytkownik całorocznych > kupiłem nawigatory bo myślałem że zaoszczędze, jednak autko zaczęło > robić ponad 20kkm rocznie i ... > po 3 latach będzie trzeba kupić znowu oponki z tego wynika, że mi całoroczne starczyłyby na 1,5 roku > podsumowując - w ciągu 6lat zużyje 2kpl całorocznych, a tak zużył bym > 1kpl letnich i 1 zimowych > a oczywiście jazda na sezonowych jest lepsza muszę na spokojnie przeanalizować ceny i opinie na pewno nie przekona mnie hasło "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" to za mało jak na racjonalny argument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 25 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2008 > tylko że ja mam mglistą (ale jednak) perspektywę, że te spore > przebiegi skończą się w tym roku... no to jest chyba kluczowe zagadnienie ja do drugiego autka które jeździ tylko "na miejscu" nawet się nie zastanawiałem i kupiłem uniwersalne Tak więc kluczowe są przebiegi > z tego wynika, że mi całoroczne starczyłyby na 1,5 roku może więcej - tylko jaki jest w takim wypadku sens stosować całoroczne, jak nawet sezonowe się nie zdążą zestarzeć > muszę na spokojnie przeanalizować ceny i opinie > na pewno nie przekona mnie hasło "jak coś jest do wszystkiego to jest > do niczego" > to za mało jak na racjonalny argument Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Mam od grudnia 2005 caloroczne Goodyear Eagle Vector EV-2 195/55R15 > 85H. > Gdy w ktoryms watku wspomnialem o tym, ze zakupilem takie wywiazala > sie nagonka na mnie, odpuscilem sobie i wiecej nie wspominalem o > tych oponach. znalazłem w archiwum tamten wątek > Edit: Cena za jedna opone to bylo 426,00zl. Nie chwale sie cena, ale > to cos chyba oznacza, jesli tanie opony mozna bylo miec za ta > jedna. co mnie zainteresowało? na oponytanio.pl widzę oponki, o których piszesz za 439,30zł EAGLE VECTOR EV-2 195/55 R15 85H , M+S Kennung na tej samej stronce są takie opony, ale w indeksie V, a nie H: EAGLE VECTOR EV-2 + 195/55 R15 85V w nazwie pojawił się "+", ale zniknęło "M+S" co zaskakuje to... cena: 281,30zł skąd aż taka różnica? tym bardziej, że opony w wyższych indeksach są zwykle droższe... na zdjęciach (które są pewnie "orientacyjne") oponki wyglądaja identycznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > znalazłem w archiwum tamten wątek > co mnie zainteresowało? > na oponytanio.pl widzę oponki, o których piszesz za 439,30zł > EAGLE VECTOR EV-2 195/55 R15 85H , M+S Kennung > na tej samej stronce są takie opony, ale w indeksie V, a nie H: > EAGLE VECTOR EV-2 + 195/55 R15 85V > w nazwie pojawił się "+", ale zniknęło "M+S" > co zaskakuje to... cena: 281,30zł > skąd aż taka różnica? tym bardziej, że opony w wyższych indeksach są > zwykle droższe... > na zdjęciach (które są pewnie "orientacyjne") oponki wyglądaja > identycznie... Tak sobie pomyslałem (lekko zbaczając od sedna sprawy), że gdybym miał zapłacić 439pln za oponę wielosezonową w tym rozmiarze to spokojnie kupiłbym za tą kwotę przyzwoitą letnią i przyzwoitą zimową i nie dam się przekonać, ze nie będzie to lepsze rozwiazanie niż wielosezonówka. Przy cenie 281pln można dumać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > skąd aż taka różnica? tym bardziej, że opony w wyższych indeksach są > zwykle droższe... > na zdjęciach (które są pewnie "orientacyjne") oponki wyglądaja > identycznie... Tam gdzie kupowalem stanialy , teraz moja jest tansza <<klik>> . A co do zdjec trudno powiedziec, moze komus sie nie chcialo i wkleil 2 x takie same Edit. U mnie jest M+S. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > U mnie jest M+S. Ale to oznacza "mud + snow" czyli błoto i śnieg. Taki napis widnieje na niektórych zimówkach.... Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Ale to oznacza "mud + snow" czyli błoto i śnieg. Taki napis widnieje > na niektórych zimówkach.... > Pozdroofka Brawo za rozszywrowanie . Ja tylko zaluje, ze nie ma tam +ICE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Brawo za rozszywrowanie . > Ja tylko zaluje, ze nie ma tam +ICE Nie rozumiem o co ci chodzi... 1. nie zgadzasz się że skrót M+S oznacza mud + snow? 2. nie zgadzasz się z tlumaczeniem na polski? 3. nie zgadzasz się, że M+S widnieje na niektorych oponach zimowych? 4. bronisz tezy o wyższości opon wielosezonowych na zestawem zimowe/letnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Nie rozumiem o co ci chodzi... > 1. nie zgadzasz się że skrót M+S oznacza mud + snow? > 2. nie zgadzasz się z tlumaczeniem na polski? > 3. nie zgadzasz się, że M+S widnieje na niektorych oponach zimowych? > 4. bronisz tezy o wyższości opon wielosezonowych na zestawem > zimowe/letnie? lelku... dokładnie taką samą dyskusję prowadziłeś z tym samym Jerrym 1,5 roku temu dla przypomnienia M+S to oznaczenie nie tylko opon zimowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Lutego 2008 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > lelku... > dokładnie taką samą dyskusję prowadziłeś z tym samym Jerrym 1,5 roku > temu No tak... > M+S to oznaczenie nie tylko opon zimowych Według opny.pl tak Zresztą... O czym tu dyskutować. Niech każdy jeździ na czym chce, mi to nie przeszkadza. 1,5 roku temu nie doszliśmy do żadnych wniosków, tym razem też nie dojdziemy. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Według opny.pl tak a wg www.opony.com już niekoniecznie dodam, że żadna z tych stron nie jest dla mnie wyrocznią > Zresztą... O czym tu dyskutować. Niech każdy jeździ na czym chce, mi > to nie przeszkadza. 1,5 roku temu nie doszliśmy do żadnych > wniosków, tym razem też nie dojdziemy. otóż właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 A pomożecie mi w doborze rozmiaru? chcę zrobić to co na załączonym foto, 4 opony, różne wysokości par, czy w ten sposób dobrane jak kalkulator ukazuje nie jestem w błędzie że na parze zaniżenie , a na drugiej zawyżenie da odpowiednią średnią by licznik nie kłamał? I czy one tak się tam mogą kręcić wogóle? Przód inaczej i tył inaczej? Wiem że są osoby które tak mają , ale czy to dobry pomysł. Ja chcę tak zrobić by mieć efekt wyższego tyłu (butla z gazem jednak sporo obniża tył) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > Ja chcę tak zrobić by mieć efekt wyższego tyłu (butla z gazem jednak > sporo obniża tył) wstaw lepiej jakieś wyższe (dłuższe, mocniejsze) sprężyny ile zyskasz na zmianie średnicy koła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mahcin Napisano 26 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2008 > wstaw lepiej jakieś wyższe (dłuższe, mocniejsze) sprężyny > ile zyskasz na zmianie średnicy koła? No w zasadzie masz racje, bo tak jeszcze zerkałem pod względem bezpieczeństwa to orginalne wszystkie wersje rozmiarów są wytrzymałości dopuszczalnej: 475kg nacisku a jakbym dał oponki te co na obrazku w poście wyżej 185/55/14 to nacisk mógłby być 450kg , niby tylko 25kg, ale tj przód i jednak nawet rozsądek zaczął mówić "nie"ogólnie poczytałem sobie o tych całorocznych GOODYEAR VECTOR5 i przeważnie pozytywne opinie, w czwartek będę miał gotóweczkę na ten cel i kupuję je napewno, teraz właśnie tylko jeszcze się z rozmiarem borykam, ale wezmę chyba takie średnie jak na orginalne alu powinny być 185/60/14 bo 195 za ciężko byłoby bez wspomagania, a 175 to tak chudo trochę i mam wrażenie jakby mniej przyczepne były Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1000 Napisano 27 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2008 > No w zasadzie masz racje, bo tak jeszcze zerkałem pod względem > bezpieczeństwa to orginalne wszystkie wersje rozmiarów są > wytrzymałości dopuszczalnej: 475kg nacisku a jakbym dał oponki > te co na obrazku w poście wyżej 185/55/14 to nacisk mógłby być > 450kg , niby tylko 25kg, ale tj przód i jednak nawet rozsądek > zaczął mówić "nie"ogólnie poczytałem sobie o tych całorocznych > GOODYEAR VECTOR5 i przeważnie pozytywne opinie, w czwartek będę > miał gotóweczkę na ten cel i kupuję je napewno, teraz właśnie > tylko jeszcze się z rozmiarem borykam, ale wezmę chyba takie > średnie jak na orginalne alu powinny być 185/60/14 bo 195 za > ciężko byłoby bez wspomagania, a 175 to tak chudo trochę i mam > wrażenie jakby mniej przyczepne były witam czy ktos ma opony tej firmy: http://www.opony.com/producent1.asp?link...100&f=lista i co moze o nich powiedziec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Witam Nadchodzi powoli czas zmiany opon na letnie. Zakupy mam już za sobą. Po nadrzeniu się okazji kupna 2 sztuk w bardzo dobrym stanie (koniec 2005) Toyo proxes CF1 195/60R15 i po znalezieniu wielu pozytywnych opinii o nich postanowiłem je kupić. Następnie zakupiłem 2 szt, takie same tyle, ze całkowite nówki. Oczywistym mogloby się wydawać teraz, ze powinien te dwie nówki dać na przód a te dwie troche używane na tył. Słyszałem jednak ostatnio opinie, że w takiej sytuacji lepiej jest mieć "lepsze" opony na tylnej osi, bo niby w sytuacjach awaryjnych to tył trzeba szybko doprowadzić do właściwego toru jazdy i takie tam opowieści. No i teraz mam dylemat. Może w sumie i małej rangi jest to problem ale jednak wolałbym podjąć słuszną decyzję i jeszcze wiedzieć dlaczego. Co myślicie w tej kwestii ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 > Co myślicie w tej kwestii ? zdania są podzielone zerknij na Motokącik - aktualnie jest ciekawy wątek na ten temat edit: linkę podam klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRYNDZKI Napisano 29 Lutego 2008 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2008 Użytkował ktoś je w Asterce? Zastanawiam się nad zakupem takich opon w rozmiarze 175/70R13. Czytam opinie na opony.com.pl i są przychylne, ale tutaj zapytać brać Asterkową nie zawadzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 1 Marca 2008 Udostępnij Napisano 1 Marca 2008 Witam. ADAC ponownie przedstawiło testy opon letnich w moim rozmiarze http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Som...rcePageID=8772# Waham się pomiędzy Fuldą a Continentalem... różnicy jest 200 złotych na komplecie... Sądzicie że warto dołożyć do Continental'i? Poniżej opony które mnie interesują w polskich sklepach internetowych. http://www.opony.com/opony/52993_fulda_ecocontrol.html http://www.opony.com/opony/48647_continental_contiecocontact_3.html Pirelli CINATURATO P4 kosztują 210 zł... więc nie biorą udziału w tym konkursie Liczę na Waszą pomoc. pozdr conda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flanel Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 od pół roku mam astrolota G 1.6 16V potrzebuję nowe gumy na lato. Proszę, doradźcie coś. Nie chciałbym przekraczać 200zł/szt brutto. Jeżdżę niewiele - 500-700km raczej po mieście i okolicznych wioskach. Max załadunek to ja żona i wózek dziecięcy. Jaka szerokość ? i jakie to ma znaczenie ? Nie zależy mi na niewiadomo jakiej przyczepności na zakrętach, jeżdżę spokojnie 120 nie przekraczam Ważne by było cicho o ile to możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szefu26 Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 "Jeżdżę niewiele - 500-700km raczej po mieście i okolicznych wioskach". Te kilometry to na ile robisz?? Na rok, na 2? Na dzien, na miesiac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flanel Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > "Jeżdżę niewiele - 500-700km raczej po mieście i okolicznych > wioskach". > Te kilometry to na ile robisz?? Na rok, na 2? Na dzien, na miesiac? na m-c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > na m-c Taaak, to już wiemy jaki styl jazdy i przebieg. To jeszcze napisz jaki rozmiar, pewnie masz 15 cali...? Zerknij na mojego osta powyżej, jest tam podlinkowany test ADAC opon letnich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Flanel Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > Taaak, to już wiemy jaki styl jazdy i przebieg. > To jeszcze napisz jaki rozmiar, pewnie masz 15 cali...? > Zerknij na mojego osta powyżej, jest tam podlinkowany test ADAC opon > letnich. chodzi o oponki 195/60 15R coś a'la seryjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
killer1000 Napisano 6 Marca 2008 Udostępnij Napisano 6 Marca 2008 > chodzi o oponki 195/60 15R coś a'la seryjne czy miał ktoś styczność z oponami firmy WANLI?? http://www.allegro.pl/item323704309_opony_225_50_17_225_50r17_nowe_letnie_tuning_bmw.html prosze o opinie pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konda Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 > chodzi o oponki 195/60 15R coś a'la seryjne Może test ADAC pomoże Ci dokonać wyboru: http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Som...cePageID=8772#1 Rozmiar jest zbliżony do tego, który podałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
600604986 Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 mam problem pomózcie go rozwiązac a mianowicie, w mojej astrze miałem oponki 195/60/15 ,teraz okazyjnie moge kupic 195/65/15 i nie wiem czy będą dobre ponieważ podobno do astry zalecają te 60 a nie 65 .Co robic ? ASTRA II 1,7 DTI COMBII 2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysztof100 Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 > mam problem pomózcie go rozwiązac a mianowicie, w mojej astrze miałem > oponki 195/60/15 ,teraz okazyjnie moge kupic 195/65/15 i nie > wiem czy będą dobre ponieważ podobno do astry zalecają te 60 a > nie 65 .Co robic ? > ASTRA II 1,7 DTI COMBII 2001 Myślę ,ze wejdą, jednak zauważ, ze będziesz miał lekkie przekłamanie licznika i wizualnie będzie trochę gorzej bo zawsze to większy balon. Tak baj de łej, też mam ten rozmiar i jest on jakiśbardzo specyficzny, mniejszy wybór w tym rozmiarze a i ceny wyższe niż 195/65R15 a nawet o dziwo niż 195/55R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 > Myślę ,ze wejdą, jednak zauważ, ze będziesz miał lekkie przekłamanie > licznika i wizualnie będzie trochę gorzej bo zawsze to większy > balon. > Tak baj de łej, też mam ten rozmiar i jest on jakiśbardzo > specyficzny, mniejszy wybór w tym rozmiarze a i ceny wyższe niż > 195/65R15 a nawet o dziwo niż 195/55R15 Te 195/60/15 to taki sam wymysł jak 195/55/15 w Astrze F. Mniejsza dostępność i wyższe ceny opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 Zmieniłem zimowe opony na letnie 195/55/15 na alu .Jakie ciśnienie ustawić na przód i tył .Na klapce niby przód 2.1 tył 1.8 ,(3 osoby) ale nie wiadomo jakiego rozmiaru opon sie to tyczy Jeżdze w 2 osoby albo sam . ------------ Zółta Astra F 12.94r 1,6 16V ,HB 175kkm ,15W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 7 Marca 2008 Udostępnij Napisano 7 Marca 2008 > Zmieniłem zimowe opony na letnie 195/55/15 na alu .Jakie ciśnienie > ustawić na przód i tył .Na klapce niby przód 2.1 tył 1.8 ,(3 > osoby) ale nie wiadomo jakiego rozmiaru opon sie to tyczy Jeżdze > w 2 osoby albo sam . pokombinuj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 11 Marca 2008 Udostępnij Napisano 11 Marca 2008 właśnie wróciłem z przekładki opon i teraz pytanko czy te opony są prawidłowo założone ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.