Skocz do zawartości

Opony i felgi


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam!

> Tak na szybko chcialbym sie dowiedziec czy macie jakies zle

> doswiadczenie z tymi oponami? Czy rant ochronny duzo daje? Bo te

> akurat nie maja

> Pozdrawiam

sorry ze pytam ale co to jest ten rant ochronny ?? bo nie spotkalem sie z tym frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Jako pierwszy opowiem o oponkach które polecam.

> DUNLOP SP WINTER SPORT M3

Witam, mam pytanie dotyczące opon DUNLOP SPORT M3 rozmiar 195/65R15 (2007 rok.prod)- czy miał ktoś z Was negatywne doświadczenie z tymi oponami ?

Pytam ponieważ pierwsze 6 tys. KM było wszystko OK - bardzo ciche. Potem zaczął sie nasilać hałas tylko z przedniej "osi" wzrasta wraz z prędkością - od 40KM/H. Zastanawiam się czy to łożyska czy to wina opon (sam.ma przejechane 55tys.KM). Felgi przednie nagrzewają się równomiernie, zbieżność chyba też jest ok (kierownica prosta, nie ściąga) na bieżniku nie widać żadnych oznak nadmiernego zużycia.

Może to przez temperaturę otoczenia powyżej 5 stopni?

Dzięki za wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie kiedyś w Golfie...z góry mówię że nie wiem co może być winą u ciebie, opiszę tylko co ja przeżyłem:

opony okej, zbieżność okej... auto pokonuje magiczne 50km/h i straszny hałas słyszę, tzn do 50tki okej, a potem o każde 10km/ się nasilał i nasilał...a auto...lekko się prowadziło, jechało do przodu, nic nie znosiło...po tygodniu takiej jazdy...tarcze na max gorące po przejechaniu 1km, ale na lewarku koło swobodnie się kręciło...kilka dni później klocki z przodu się urwały yikes.gif tak poprostu na drodze przy chamowaniu cool.gif

mechanior powiedział że z 5stówek zapłace i na tym się skończyło bo mi je porysowali pod domem i sprzedałem spineyes.gif

historia prawdziwa frown.gif

P.S.

Opony całoroczne GOODYEAR VECTOR5

Czy ktoś z was je ma? może się wypowiedzieć?

Z internetowego sklepu była jedna opinia odnośnie tej oponki:

Treść: Na początku podziękowania dla NETCAR. Profesjonalne podejście do klienta. Polecam innym. Teraz sedno- Cudowna opona. W zimie ciągnie po śniegu jak szalona, najlepiej ze wszystkich zimówek jakie do tej pory miałem (jestem kierowcą od 1981 r. - trochę tych opon już zużyłem). Nie wiem jak będzie w lecie ale jedno jest pewne- cichobieżność na suchym lepsza niż na japońskich, letnich TOYO, które właśnie zdjąłem. Byłem głupi z tą paranoją sezonowej wymiany ogumienia. Mamy w rodzinie 3 samochody. Stopniowo wszystkim założę buty GOODYEAR VECTOR5!

I skoro muszę mieć na wielosezon... to chyba się skuszę...ale poczytam jeszcze spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z internetowego sklepu była jedna opinia odnośnie tej oponki:

Chyba nie wierzysz, że to naprawdę opinia użytkownika wink.gif Nie ma to jak reklama.

Ale ja nie o tym. Kilka dni temu na TVNTurbo pokazywali jakiś wypadek. Wypowiadal się policjant, i to nie jakiś "krawężnik" ale jak go nazwali "ekspert" z pagonami bo wypadek był śmiertelny a wtedy takich wołają. Otóż ten policjant dwukrotnie powtorzył, że pośrednią przyczyną wypadku były niewłaściwe opony - wielosezonowe.

Nie chcę zaczynać dyskusji czy miał rację czy nie, bo nie o to chodzi. Chodzi o to co można wyczytać między wierszami. Skoro policja tak uważa to znaczy, że moze kiedyś bedzie musiala orzec o Twojej winie i moze spadnie ona na Ciebie, bo miałeś takie opony. Poza tym, po takim stwierdzeniu Towarzystwo Ubezpieczeniowe będzie w siódmym niebie bo będzie miało pretekst aby nie wypłacić odszkodowania. Wyobraź sobie sytuację, że drogowcy nie załatali dziury, wpadasz w nią a w konsekwencji w poslizg. T.U. tylko czekają aby przyjrzeć się Twoik oponom i zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Pomijam Lelka wypowiedz, ktora jest wyzej.

Przmierzalem sie wczesniej odpowiedziec w tym watku, ale Lelek mnie zmobilizowal wpysk.gif.

Mam od grudnia 2005 caloroczne Goodyear Eagle Vector EV-2 195/55R15 85H.

Gdy w ktoryms watku wspomnialem o tym, ze zakupilem takie wywiazala sie nagonka na mnie, odpuscilem sobie i wiecej nie wspominalem o tych oponach.

Ogolnie chodzilo o to ze, caloroczne to "zuło", beda sie scierac a co jest na wszystko to do niczego.

Poprzednio mialem Micheliny, na kostce brukowej byl halas nie do wytrzymania jak bylo otwarte ktores tylne okno. Na wodze plywalem, przejezdzajac kaluze.

Teraz przejezdzajac przez kaluze mam lekki opor, nie slysze halasu na bruku.

Co dziwne na zakretach nawet na mokrym, trzymaja sie, nie mam uslizgu- biore lagodne nawet 80km/h na 3 maja przy Pekaesie- Ci co znaja Gdansk beda wiedzieli jak byl objazd.

Zimy w Gdansku w zasadzie nie bylo, ale przetestowalem za miastem gdzie bylo wiecej sniegu, lancuchow nie potrzebowalem smile.gif.

Fakt nie zrobilem od zakupu za duzo km, ale wszystko na miescie, gdzie co chwila bylo hamowanie.

W zalaczniku zdjecie z czerwca 2007, dzisiaj nie rozni sie bieznik.

Edit: Cena za jedna opone to bylo 426,00zl. Nie chwale sie cena, ale to cos chyba oznacza, jesli tanie opony mozna bylo miec za ta jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba nie wierzysz, że to naprawdę opinia użytkownika Nie ma to jak

> reklama.

hmm ale do tej pory nigdzie nie chwalono całorocznych, a koncerny prawie pomijają taki typ opon wink.gif

zresztą widać jaki jest wybór

> Ale ja nie o tym. Kilka dni temu na TVNTurbo pokazywali jakiś

> wypadek. Wypowiadal się policjant, i to nie jakiś "krawężnik"

> ale jak go nazwali "ekspert" z pagonami bo wypadek był

> śmiertelny a wtedy takich wołają. Otóż ten policjant dwukrotnie

> powtorzył, że pośrednią przyczyną wypadku były niewłaściwe opony

> - wielosezonowe.

> Nie chcę zaczynać dyskusji czy miał rację czy nie, bo nie o to

> chodzi. Chodzi o to co można wyczytać między wierszami. Skoro

> policja tak uważa to znaczy, że moze kiedyś bedzie musiala orzec

> o Twojej winie i moze spadnie ona na Ciebie, bo miałeś takie

> opony. Poza tym, po takim stwierdzeniu Towarzystwo

> Ubezpieczeniowe będzie w siódmym niebie bo będzie miało pretekst

> aby nie wypłacić odszkodowania.

nie wdając się w dyskusję o wielosezonowych wink.gif

nigdzie w przepisach nie ma wzmianki o zakazie/nakazie używania opon, więc nawet na letnich zimą możesz jeździć

IMO przed sądem wygrana na 100%

Mało tego, jeśli chodzi o całoroczne opony, to są one uznawane nawet w krajach gdzie zimówki są obowiązkowe.

więc policjant po prostu opowiadał głupoty oslabiony.gif

a może oponki były już zużyte ?

zgodzę się jednak, że TU może robić problemy - choć bezpodstawne sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijam Lelka wypowiedz, ktora jest wyzej.

A szkoda, bo pominąłeś również to smile.gif :

Quote:

Nie chcę zaczynać dyskusji czy miał rację czy nie, bo nie o to chodzi.


> ale Lelek mnie zmobilizowal

A czymże to? Przecież nigdzie nie napisałem że są dobre/złe, nie skrytykowałem/pochwaliłem. Jedynie zwróciłem uwagę na to co można wyczytać między wierszami i absolutnie nie odnosiło się to do wlaściwości opon.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro

> policja tak uważa to znaczy, że moze kiedyś bedzie musiala orzec

> o Twojej winie i moze spadnie ona na Ciebie, bo miałeś takie

> opony. Poza tym, po takim stwierdzeniu Towarzystwo

> Ubezpieczeniowe będzie w siódmym niebie bo będzie miało pretekst

> aby nie wypłacić odszkodowania. Wyobraź sobie sytuację, że

> drogowcy nie załatali dziury, wpadasz w nią a w konsekwencji w

> poslizg. T.U. tylko czekają aby przyjrzeć się Twoik oponom i

> zaoszczędzić trochę pieniędzy.

nie wydaje mi się, lelku

przy prawidłowej (zgodnej z prawem!) wysokości bieżnika i ogólnie dobrym stanie opon nic nie zrobią...

zarówno Policja jak i likwidator szkód będą wnikliwie przyglądać się oponom,

ale póki stan opony będzie dobry, a wysokość bieżnika zgodna z przepisami nic nie będą mogli zrobić

przynajmniej dopóki nie ma u nas zakazu stosowania takich

opon i są dopuszczone do sprzedaży w naszym kraju wink.gif

abstrahuję od tego, czy opony całoroczne są dobre czy nie idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym miał taką możliwość, zmieniałbym sezonowo tak jak zmieniałem, ale jeżdżę do Anglii i tu jest problem że jadę latem, wracam zimą, zimą jadę, wracam latem i wyjścia z oponkami nie mam.

Myślałem żeby na zimówkach, ale chyba je w pył zetrę w 4tys km łącznie, dlatego chyba jedyne co mi pozostaje to uniwersalne... i tak jestem zdania że co do wszystkiego to do d..., ale innego pomysłu nie mam

Ta wypowiedź ze sklepu właśnie trochę tak wali reklamą "wewnętrzną".

Bardzo mi zależy na własnym bezpieczeństwie dlatego jak już ma to być wielosezon, chcę coś naprawdę dobrego, dlatego tak szukam.

A na marginesie:

Wiecie że angole mogą mieć w aucie 4 różnie bieżniki ? hehe.gif

Wydaje mi się że tam mogą tak bo strasznie na to zwróciłem uwagę i nie często spotykam auto które na osi ma 2x ty samo, na przeglądzie sprawdzają wszystko bardzo wnikliwie, ma być wszystko jak w zegarku, ale 4ry różne oponki mogą być hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo mi zależy na własnym bezpieczeństwie dlatego jak już ma to być

> wielosezon, chcę coś naprawdę dobrego, dlatego tak szukam.

widzisz, ja za kolei mam taką sytuację, że zimówki (14"), na których teraz jeżdżę nie nadają się już na kolejny sezon

letnie (15"), które niebawem założę może z bólem wytrzymają do jesieni

i teraz dylemat: kupować na przyszłą zimę nowe zimowe 14" i na przyszłą wiosnę (a może nawet w tym sezonie!) letnie 15"?

a może zrezygnuję ze stalówek na zimę i kupię 15" całoroczne?

jak na razie żadne argumenty "przeciw" takiemu rozwiązaniu

mnie nie przekonały, choć sam nigdy nie próbowałem

z zainteresowaniem poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych

użytkowników opon - zwłaszcza całorocznych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wydaje mi się, lelku

Wiesz... Mi też się nie wydaje, ale jak słyszy się o przypadkach jak w ciężarówce urwał się wał i gościowi ktory jechal z tylu pocharatało zawieszenie i podwozie i T.U. odmówiło wyplaty odszkodowania gdyż "wał jako że nie jest uczestnikiem ruchu drogowego nie mógł spowodować szkody komunikacyjnej" to różne myśli chodzą po głowie... Głośna sprawa byla, a do tego policja w opisie zdarzenia nie wskazała jako winnego kierowcy ciężarówki co bylo bardzo na rękę T.U. bo wał nie jest klientem żadnego T.U. więc nie ma od kogo ściągnąć pieniędzy.

Oczywiście paranoja ale różnych sposobów chwytają się T.U.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz, ja za kolei mam taką sytuację, że zimówki (14"), na których

> teraz jeżdżę nie nadają się już na kolejny sezon

> letnie (15"), które niebawem założę może z bólem wytrzymają do

> jesieni

> i teraz dylemat: kupować na przyszłą zimę nowe zimowe 14" i na

> przyszłą wiosnę (a może nawet w tym sezonie!) letnie 15"?

> a może zrezygnuję ze stalówek na zimę i kupię 15" całoroczne?

> jak na razie żadne argumenty "przeciw" takiemu rozwiązaniu

> mnie nie przekonały, choć sam nigdy nie próbowałem

> z zainteresowaniem poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych

> użytkowników opon - zwłaszcza całorocznych

Ja za tydzień kupuję jakieś wielosezonowe, więc poczekaj z 2 tyg, opiszę wrażenia, chyba te GoodYeary wezmę.

Z opisu wynika, że nie są takie złe w teorii

Technologia SmartTRED - dzieło inżynierów blablabla... "główne siły działające na oponę są przenoszone do "letniej" lub "zimowej" części bierznika w zależności od panujących warunków pogodowych"

taka to teoria, jak narazie to mnie przekonuje

Niezła historia z tym wałem, ajj co się teraz dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz... Mi też się nie wydaje, ale jak słyszy się o przypadkach jak

> w ciężarówce urwał się wał i gościowi ktory jechal z tylu

> pocharatało zawieszenie i podwozie i T.U. odmówiło wyplaty

> odszkodowania gdyż "wał jako że nie jest uczestnikiem ruchu

> drogowego nie mógł spowodować szkody komunikacyjnej" to różne

> myśli chodzą po głowie... Głośna sprawa byla, a do tego policja

> w opisie zdarzenia nie wskazała jako winnego kierowcy ciężarówki

> co bylo bardzo na rękę T.U. bo wał nie jest klientem żadnego

> T.U. więc nie ma od kogo ściągnąć pieniędzy.

> Oczywiście paranoja ale różnych sposobów chwytają się T.U.

tak, słyszałem o tym ostatnio, ale tu historia jest nieco inna...

ja nie kwestionuję tego, że TU chwytają się wszystkiego zeby uniknąć wypłaty

tu jednak jestem dość spokojny, że ta sprawa znajdzie swój finał w sądzie, i że TU wypłaci odszkodowanie

w takich przypadkach TU się usztywniają, bo dla nich podstawą do likwidacji szkody jest wyłącznie

przyznanie się do winy ich klienta, bądź notatka orzekająca winę (o ile policja była na miejscu)

tutaj tego brakuje, ale sądzę, że średnio inteligentny prawnik ma wygraną w kieszeni

łatwo udowodnić, że ten "wał" nie był na spacerze, ale odzielił się od konkretnego pojazdu wink.gif

oczywiście szkoda czasu i nerwów... ale co zrobić...

jeżeli natomiast jakiś niesympatyczny policjant orzeknie w protokole/notatce winę z uwagi na "opony",

to będzie to łatwe do obalenia przy pomocy rzeczoznawcy, który stwierdzi stan opon, a nie rodzaj bieżnika

podtrzymuję: dopóki nie ma u nas obowiązku jazdy na oponach zimowych,

nikt nie będzie Ci w stanie udowodnić, że winę ponoszą opony całoroczne będące w dobrej kondycji

PS. masz dzisiaj dzień figla? poharatany 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem zeszłego roku przed zima 14' felgi stalowe do mojej Astry I

> plus nówki Klebery 175/65/r14na zimę. W tym roku będę zmieniać

> autko na Astrę II i moje pytanie czy te 14' felgi z zimówkami

> założę w AII?

założysz, o ile będziesz miał piastę na 4 otwory, a nie na 5

w słabszych silnikach AII były 4 otwory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz, ja za kolei mam taką sytuację, że zimówki (14"), na których

> teraz jeżdżę nie nadają się już na kolejny sezon

> letnie (15"), które niebawem założę może z bólem wytrzymają do

> jesieni

> i teraz dylemat: kupować na przyszłą zimę nowe zimowe 14" i na

> przyszłą wiosnę (a może nawet w tym sezonie!) letnie 15"?

> a może zrezygnuję ze stalówek na zimę i kupię 15" całoroczne?

> jak na razie żadne argumenty "przeciw" takiemu rozwiązaniu

> mnie nie przekonały, choć sam nigdy nie próbowałem

> z zainteresowaniem poczytam wypowiedzi bardziej doświadczonych

> użytkowników opon - zwłaszcza całorocznych

przy przebiegach jakie rocznie robisz ja bym się nie zastanawiał

tzn inwestował by w dwa kpl

pisze to użytkownik całorocznych wink.gif

kupiłem nawigatory bo myślałem że zaoszczędze, jednak autko zaczęło robić ponad 20kkm rocznie i ...

po 3 latach będzie trzeba kupić znowu oponki

podsumowując - w ciągu 6lat zużyje 2kpl całorocznych, a tak zużył bym 1kpl letnich i 1 zimowych

a oczywiście jazda na sezonowych jest lepsza grinser006.gif

przy okazji zapytam co w tym roku jest na topie

chodzi o oponki letnie 175/70 r13, cena max 150zł

myślałem o Dayton D 110 - 110zł

Fulda ECOCONTROL

Uniroyal RALLYE 680

inne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy przebiegach jakie rocznie robisz ja bym się nie zastanawiał

> tzn inwestował by w dwa kpl

tylko że ja mam mglistą (ale jednak) perspektywę, że te spore przebiegi skończą się w tym roku...

> pisze to użytkownik całorocznych

> kupiłem nawigatory bo myślałem że zaoszczędze, jednak autko zaczęło

> robić ponad 20kkm rocznie i ...

> po 3 latach będzie trzeba kupić znowu oponki

z tego wynika, że mi całoroczne starczyłyby na 1,5 roku icon_eek.gif

> podsumowując - w ciągu 6lat zużyje 2kpl całorocznych, a tak zużył bym

> 1kpl letnich i 1 zimowych

> a oczywiście jazda na sezonowych jest lepsza

muszę na spokojnie przeanalizować ceny i opinie

na pewno nie przekona mnie hasło "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego"

to za mało jak na racjonalny argument wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko że ja mam mglistą (ale jednak) perspektywę, że te spore

> przebiegi skończą się w tym roku...

no to jest chyba kluczowe zagadnienie

ja do drugiego autka które jeździ tylko "na miejscu"

nawet się nie zastanawiałem i kupiłem uniwersalne

Tak więc kluczowe są przebiegi

> z tego wynika, że mi całoroczne starczyłyby na 1,5 roku

może więcej - tylko jaki jest w takim wypadku sens stosować

całoroczne, jak nawet sezonowe się nie zdążą zestarzeć

> muszę na spokojnie przeanalizować ceny i opinie

> na pewno nie przekona mnie hasło "jak coś jest do wszystkiego to jest

> do niczego"

> to za mało jak na racjonalny argument

waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam od grudnia 2005 caloroczne Goodyear Eagle Vector EV-2 195/55R15

> 85H.

> Gdy w ktoryms watku wspomnialem o tym, ze zakupilem takie wywiazala

> sie nagonka na mnie, odpuscilem sobie i wiecej nie wspominalem o

> tych oponach.

znalazłem w archiwum tamten wątek ok.gif

> Edit: Cena za jedna opone to bylo 426,00zl. Nie chwale sie cena, ale

> to cos chyba oznacza, jesli tanie opony mozna bylo miec za ta

> jedna.

co mnie zainteresowało?

na oponytanio.pl widzę oponki, o których piszesz za 439,30zł

EAGLE VECTOR EV-2 195/55 R15 85H , M+S Kennung

na tej samej stronce są takie opony, ale w indeksie V, a nie H:

EAGLE VECTOR EV-2 + 195/55 R15 85V

w nazwie pojawił się "+", ale zniknęło "M+S"

co zaskakuje to... cena: 281,30zł icon_eek.gif

skąd aż taka różnica? tym bardziej, że opony w wyższych indeksach są zwykle droższe...

na zdjęciach (które są pewnie "orientacyjne") oponki wyglądaja identycznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znalazłem w archiwum tamten wątek

> co mnie zainteresowało?

> na oponytanio.pl widzę oponki, o których piszesz za 439,30zł

> EAGLE VECTOR EV-2 195/55 R15 85H , M+S Kennung

> na tej samej stronce są takie opony, ale w indeksie V, a nie H:

> EAGLE VECTOR EV-2 + 195/55 R15 85V

> w nazwie pojawił się "+", ale zniknęło "M+S"

> co zaskakuje to... cena: 281,30zł

> skąd aż taka różnica? tym bardziej, że opony w wyższych indeksach są

> zwykle droższe...

> na zdjęciach (które są pewnie "orientacyjne") oponki wyglądaja

> identycznie...

Tak sobie pomyslałem (lekko zbaczając od sedna sprawy), że gdybym miał zapłacić 439pln za oponę wielosezonową w tym rozmiarze to spokojnie kupiłbym za tą kwotę przyzwoitą letnią i przyzwoitą zimową i nie dam się przekonać, ze nie będzie to lepsze rozwiazanie niż wielosezonówka.

Przy cenie 281pln można dumać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skąd aż taka różnica? tym bardziej, że opony w wyższych indeksach są

> zwykle droższe...

> na zdjęciach (które są pewnie "orientacyjne") oponki wyglądaja

> identycznie...

Tam gdzie kupowalem stanialy frown.gif, teraz moja jest tansza <<klik>> .

A co do zdjec trudno powiedziec, moze komus sie nie chcialo i wkleil 2 x takie same grinser006.gif

Edit. U mnie jest M+S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brawo za rozszywrowanie .

> Ja tylko zaluje, ze nie ma tam +ICE

Nie rozumiem o co ci chodzi...

1. nie zgadzasz się że skrót M+S oznacza mud + snow?

2. nie zgadzasz się z tlumaczeniem na polski?

3. nie zgadzasz się, że M+S widnieje na niektorych oponach zimowych?

4. bronisz tezy o wyższości opon wielosezonowych na zestawem zimowe/letnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem o co ci chodzi...

> 1. nie zgadzasz się że skrót M+S oznacza mud + snow?

> 2. nie zgadzasz się z tlumaczeniem na polski?

> 3. nie zgadzasz się, że M+S widnieje na niektorych oponach zimowych?

> 4. bronisz tezy o wyższości opon wielosezonowych na zestawem

> zimowe/letnie?

lelku...

dokładnie taką samą dyskusję prowadziłeś z tym samym Jerrym 1,5 roku temu zlosnik.gif

dla przypomnienia

M+S to oznaczenie nie tylko opon zimowych idea.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lelku...

> dokładnie taką samą dyskusję prowadziłeś z tym samym Jerrym 1,5 roku

> temu

No tak... wink.gif

> M+S to oznaczenie nie tylko opon zimowych

Według opny.pl tak wink.gif

Zresztą... O czym tu dyskutować. Niech każdy jeździ na czym chce, mi to nie przeszkadza. 1,5 roku temu nie doszliśmy do żadnych wniosków, tym razem też nie dojdziemy. smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według opny.pl tak

a wg www.opony.com już niekoniecznie wink.gif

dodam, że żadna z tych stron nie jest dla mnie wyrocznią wink.gif

> Zresztą... O czym tu dyskutować. Niech każdy jeździ na czym chce, mi

> to nie przeszkadza. 1,5 roku temu nie doszliśmy do żadnych

> wniosków, tym razem też nie dojdziemy.

otóż właśnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pomożecie mi w doborze rozmiaru?

chcę zrobić to co na załączonym foto, 4 opony, różne wysokości par, czy w ten sposób dobrane jak kalkulator ukazuje nie jestem w błędzie że na parze zaniżenie , a na drugiej zawyżenie da odpowiednią średnią by licznik nie kłamał? I czy one tak się tam mogą kręcić wogóle? Przód inaczej i tył inaczej? Wiem że są osoby które tak mają , ale czy to dobry pomysł.

Ja chcę tak zrobić by mieć efekt wyższego tyłu smile.gif (butla z gazem jednak sporo obniża tył)

post-77435-14352491327017_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wstaw lepiej jakieś wyższe (dłuższe, mocniejsze) sprężyny

> ile zyskasz na zmianie średnicy koła?

No w zasadzie masz racje, bo tak jeszcze zerkałem pod względem bezpieczeństwa to orginalne wszystkie wersje rozmiarów są wytrzymałości dopuszczalnej: 475kg nacisku a jakbym dał oponki te co na obrazku w poście wyżej 185/55/14 to nacisk mógłby być 450kg , niby tylko 25kg, ale tj przód i jednak nawet rozsądek zaczął mówić "nie"ogólnie poczytałem sobie o tych całorocznych GOODYEAR VECTOR5 i przeważnie pozytywne opinie, w czwartek będę miał gotóweczkę na ten cel i kupuję je napewno, teraz właśnie tylko jeszcze się z rozmiarem borykam, ale wezmę chyba takie średnie jak na orginalne alu powinny być 185/60/14 bo 195 za ciężko byłoby bez wspomagania, a 175 to tak chudo trochę i mam wrażenie jakby mniej przyczepne były

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No w zasadzie masz racje, bo tak jeszcze zerkałem pod względem

> bezpieczeństwa to orginalne wszystkie wersje rozmiarów są

> wytrzymałości dopuszczalnej: 475kg nacisku a jakbym dał oponki

> te co na obrazku w poście wyżej 185/55/14 to nacisk mógłby być

> 450kg , niby tylko 25kg, ale tj przód i jednak nawet rozsądek

> zaczął mówić "nie"ogólnie poczytałem sobie o tych całorocznych

> GOODYEAR VECTOR5 i przeważnie pozytywne opinie, w czwartek będę

> miał gotóweczkę na ten cel i kupuję je napewno, teraz właśnie

> tylko jeszcze się z rozmiarem borykam, ale wezmę chyba takie

> średnie jak na orginalne alu powinny być 185/60/14 bo 195 za

> ciężko byłoby bez wspomagania, a 175 to tak chudo trochę i mam

> wrażenie jakby mniej przyczepne były

witam czy ktos ma opony tej firmy: http://www.opony.com/producent1.asp?link...100&f=lista

i co moze o nich powiedziec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nadchodzi powoli czas zmiany opon na letnie. Zakupy mam już za sobą. Po nadrzeniu się okazji kupna 2 sztuk w bardzo dobrym stanie (koniec 2005) Toyo proxes CF1 195/60R15 i po znalezieniu wielu pozytywnych opinii o nich postanowiłem je kupić. Następnie zakupiłem 2 szt, takie same tyle, ze całkowite nówki. Oczywistym mogloby się wydawać teraz, ze powinien te dwie nówki dać na przód a te dwie troche używane na tył. Słyszałem jednak ostatnio opinie, że w takiej sytuacji lepiej jest mieć "lepsze" opony na tylnej osi, bo niby w sytuacjach awaryjnych to tył trzeba szybko doprowadzić do właściwego toru jazdy i takie tam opowieści. No i teraz mam dylemat. Może w sumie i małej rangi jest to problem ale jednak wolałbym podjąć słuszną decyzję i jeszcze wiedzieć dlaczego.

Co myślicie w tej kwestii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

ADAC ponownie przedstawiło testy opon letnich w moim rozmiarze oink.gif

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Som...rcePageID=8772#

Waham się pomiędzy Fuldą a Continentalem... różnicy jest 200 złotych na komplecie...

Sądzicie że warto dołożyć do Continental'i?

Poniżej opony które mnie interesują w polskich sklepach internetowych.

http://www.opony.com/opony/52993_fulda_ecocontrol.html

http://www.opony.com/opony/48647_continental_contiecocontact_3.html

Pirelli CINATURATO P4 kosztują 210 zł... więc nie biorą udziału w tym konkursie oslabiony.gif

Liczę na Waszą pomoc.

pozdr conda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od pół roku mam astrolota G 1.6 16V

potrzebuję nowe gumy na lato.

Proszę, doradźcie coś. Nie chciałbym przekraczać 200zł/szt brutto.

Jeżdżę niewiele - 500-700km raczej po mieście i okolicznych wioskach. Max załadunek to ja żona i wózek dziecięcy.

Jaka szerokość ? i jakie to ma znaczenie ? Nie zależy mi na niewiadomo jakiej przyczepności na zakrętach, jeżdżę spokojnie 120 nie przekraczam zlosnik.gif Ważne by było cicho o ile to możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaak, to już wiemy jaki styl jazdy i przebieg.

> To jeszcze napisz jaki rozmiar, pewnie masz 15 cali...?

> Zerknij na mojego osta powyżej, jest tam podlinkowany test ADAC opon

> letnich.

chodzi o oponki 195/60 15R coś a'la seryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem pomózcie go rozwiązac a mianowicie, w mojej astrze miałem oponki 195/60/15 ,teraz okazyjnie moge kupic 195/65/15 i nie wiem czy będą dobre ponieważ podobno do astry zalecają te 60 a nie 65 .Co robic ?

ASTRA II 1,7 DTI COMBII 2001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam problem pomózcie go rozwiązac a mianowicie, w mojej astrze miałem

> oponki 195/60/15 ,teraz okazyjnie moge kupic 195/65/15 i nie

> wiem czy będą dobre ponieważ podobno do astry zalecają te 60 a

> nie 65 .Co robic ?

> ASTRA II 1,7 DTI COMBII 2001

Myślę ,ze wejdą, jednak zauważ, ze będziesz miał lekkie przekłamanie licznika i wizualnie będzie trochę gorzej bo zawsze to większy balon.

Tak baj de łej, też mam ten rozmiar i jest on jakiśbardzo specyficzny, mniejszy wybór w tym rozmiarze a i ceny wyższe niż 195/65R15 a nawet o dziwo niż 195/55R15 yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę ,ze wejdą, jednak zauważ, ze będziesz miał lekkie przekłamanie

> licznika i wizualnie będzie trochę gorzej bo zawsze to większy

> balon.

> Tak baj de łej, też mam ten rozmiar i jest on jakiśbardzo

> specyficzny, mniejszy wybór w tym rozmiarze a i ceny wyższe niż

> 195/65R15 a nawet o dziwo niż 195/55R15

Te 195/60/15 to taki sam wymysł jak 195/55/15 w Astrze F.

Mniejsza dostępność i wyższe ceny opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem zimowe opony na letnie 195/55/15 na alu .Jakie ciśnienie ustawić na przód i tył .Na klapce niby przód 2.1 tył 1.8 ,(3 osoby) ale nie wiadomo jakiego rozmiaru opon sie to tyczy Jeżdze w 2 osoby albo sam .

------------

Zółta Astra F 12.94r

1,6 16V zlosnik.gif,HB

175kkm ,15W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieniłem zimowe opony na letnie 195/55/15 na alu .Jakie ciśnienie

> ustawić na przód i tył .Na klapce niby przód 2.1 tył 1.8 ,(3

> osoby) ale nie wiadomo jakiego rozmiaru opon sie to tyczy Jeżdze

> w 2 osoby albo sam .

pokombinuj zlosnik.gif

280478810-kola_opony.JPG

post-30072-14352491592478_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.