Jump to content

Jak odróżnić ksenona od soczewki


krawcu2000

Recommended Posts

w obu przypadkach są spryskiwacze - więc to odpada

i refletory są dość zabudowane

po jakich oznaczeniach można to sprawdzić ?

Wiem, że ksenon ma przetwornice, a soczewka może mieć steownik

czyli pudełeczka z tyłu reflektora - no ale trzeba mieć tam dostęp

Link to post
Share on other sites

> to może z innej mańki

> jakich elementów nie powinno być w reflektorze w którym są ksenony ?

tego to nie wiem

ale mogą być zdaje się pojedyncze, bi-xenony, gdzie jest jeden palnik do krótkich i długich i pdwójne xenony z osobnymi palnikami

Link to post
Share on other sites

> w obu przypadkach są spryskiwacze - więc to odpada

> i refletory są dość zabudowane

> po jakich oznaczeniach można to sprawdzić ?

> Wiem, że ksenon ma przetwornice, a soczewka może mieć steownik

> czyli pudełeczka z tyłu reflektora - no ale trzeba mieć tam dostęp

Czytamy to i dowiadujemy sie, ze lampa gazowyladowcza i reflektor soczewkowy to sa dwie rozne rzeczy i zupelnie nie da sie ich ze soba porownac ani odroznic, bo to tak jkabys odroznial Mercedesa od kombi.

Link to post
Share on other sites

> w obu przypadkach są spryskiwacze - więc to odpada

> i refletory są dość zabudowane

> po jakich oznaczeniach można to sprawdzić ?

> Wiem, że ksenon ma przetwornice, a soczewka może mieć steownik

> czyli pudełeczka z tyłu reflektora - no ale trzeba mieć tam dostęp

specyficzne odpalanie przy włączaniu świateł dla ksenonów

ktoś kto ma jakieśtam pojęcie o autach powinien bez problemu odróżnić

Link to post
Share on other sites

> w obu przypadkach są spryskiwacze - więc to odpada

> i refletory są dość zabudowane

> po jakich oznaczeniach można to sprawdzić ?

> Wiem, że ksenon ma przetwornice, a soczewka może mieć steownik

> czyli pudełeczka z tyłu reflektora - no ale trzeba mieć tam dostęp

hmmm, ... zapalić światła?

Link to post
Share on other sites

> Bzdura...

a wcale nie 270751858-jezyk.gif Żarówka to lampa, w ktorej jak sama nazwa wskazuje elementem swiecacym jest żarnik (w postaci wolframowego drucika)

A w ksenonach elementem świecącym jest wyładowanie elektryczne stąd w reflektorze takim nie uświadczysz żarówki (lampy żarowej) a lampę wyładowczą zlosnik.gif Nie mówię o kierunkach, postojach, czy dlugich (gdzie elementami swiecacymi sa zarowki/diody) bo pytanie było o swiatla mijania.

Link to post
Share on other sites

> Nie powinno być w kabinie regulacji wysokości reflektorów. No chyba

> ze ksenon dokładany przez właściciela auta a nie fabryczny.

> Krawiec

dokladnie, przykladowo w octravi L&K, po wlaczeniu swiatla ida do gory, dobrze widac to jak zaparkujesz przy scianie

dodatkowo przy wlaczeniu widac cos w stylu -ciezko to opisac- krotkiego blysku.

Link to post
Share on other sites

> hmmm, ... zapalić światła?

tak to jest najlepszy sposób, ksenon zapala się całkiem inaczej od zwykłej żarówki

nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, najlepiej zobacz u kogoś kto ma ksenony i będziesz wiedział

Link to post
Share on other sites

> tak to jest najlepszy sposób, ksenon zapala się całkiem inaczej od

> zwykłej żarówki

> nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, najlepiej zobacz u kogoś kto ma

> ksenony i będziesz wiedział

Bede zlosliwy i zapytam... Jaka jest roznica pomiedzy "soczewka" i "ksenonem"??

Link to post
Share on other sites

> tak to jest najlepszy sposób, ksenon zapala się całkiem inaczej od

> zwykłej żarówki

> nie wiem jak Ci to wytłumaczyć, najlepiej zobacz u kogoś kto ma

> ksenony i będziesz wiedział

ale przyjmując, że nie mam takiej mozliwości sprawdzenia - należy sprawdzić reg. reflektorów - jak rozumiem soczewki mają

a czy można odróżnić te lampy na przykład po kształcie ?

Link to post
Share on other sites

> ale przyjmując, że nie mam takiej mozliwości sprawdzenia - należy

> sprawdzić reg. reflektorów - jak rozumiem soczewki mają

> a czy można odróżnić te lampy na przykład po kształcie ?

Skrot tej pracy do ktorej dalem linka:

Lampa projekcyjna, czyli "soczewka" moze miec jako zrodlo swiatla zarnik H1, H4, H7 itd... moze tez miec palnik gazowyladowczy czyli "ksenon". Nie mozna porownywac Mercedesa do kombi... Chociaz sa to samochody, to nie mozna ich porownac.

Link to post
Share on other sites

obejrzyj dokladnie szklo/obudowe reflektora, powinna byc napisana norma europejska, procent pochylenia swiatel, producent no i jaki rodzaj zarowki uzyto ok.gif po podniesieniu maski na obudowie lampy lub na pasie przednim przy xenonie najczesciej znajduje sie nalepka ostrzegajaca o wysokim napieciu (np. Attention high voltage 25000V!!! zlosnik.gif)

po odkryciu klapki zaslaniajacej zarowke zobaczysz czy jest tam zwykla kostka dwu lub jedno pinowa z cienkimi przewodami czy moze jest tam "pozadna" wtyczka i gruby kabel ok.gif no i oczywiscie po wygladzie samej zarowki zlosnik.gif

poza tym tak jak koledzy pisali, xenon w charakterystyczny sposob sie zapala i zaraz po zapaleniu nastepuje poziomowanie ok.gif jesli w srodku nie masz pokretla regulaci wysokosci swiecenia swiatel to tez moze to byc info ze w aucie sa xenony ok.gif

aaaa i w niektorych autach na obudowie soczewki (widoczne przez klosz) jest napisane xenon i srednica soczewki (np. XENON fi70) ok.gif

pozdr.

Link to post
Share on other sites

> dokladnie, przykladowo w octravi L&K, po wlaczeniu swiatla ida

> do gory, dobrze widac to jak zaparkujesz przy scianie

> dodatkowo przy wlaczeniu widac cos w stylu -ciezko to opisac-

> krotkiego blysku.

dokladnie, lampa ksenonowa potrafia sie rozświetlać przez kilkadziesiąt sekund lekko zmieniając barwę światla, natomiast zwykle swiatla od samego początku świecą takim samym, jednostajnym światlem.

niektóre auta nawet bez lamp ksenonowych mają autopoziomowanie, także przy właczeniu idą do gory i na dół

Link to post
Share on other sites

> ale przyjmując, że nie mam takiej mozliwości sprawdzenia - należy

> sprawdzić reg. reflektorów - jak rozumiem soczewki mają

> a czy można odróżnić te lampy na przykład po kształcie ?

z zewnątrz auta nie - przynajmniej nie we wszystkich modelach. Od wewnątrz powinieneś poznac przetwornice z charakterystycznymi ostrzeżeniami o możliwości porażenia bardzo wysokim napięciem

Link to post
Share on other sites

> a wcale nie Żarówka to lampa, w ktorej jak sama nazwa wskazuje

> elementem swiecacym jest żarnik (w postaci wolframowego drucika)

> A w ksenonach elementem świecącym jest wyładowanie elektryczne stąd w

> reflektorze takim nie uświadczysz żarówki (lampy żarowej) a

> lampę wyładowczą Nie mówię o kierunkach, postojach, czy

> dlugich (gdzie elementami swiecacymi sa zarowki/diody) bo

> pytanie było o swiatla mijania.

Tomirek sam czytaj ze zrozumieniem grinser006.gif

pytanie było o reflektor czyli inaczej mówiąc o lampę a ta może zawierać i soczewkę z xenonem i odbłyśnik z normalną żarówką do długich, co zresztą widać w większości aut

Link to post
Share on other sites

> obejrzyj dokladnie szklo/obudowe reflektora, powinna byc napisana

> norma europejska, procent pochylenia swiatel, producent no i

> jaki rodzaj zarowki uzyto po podniesieniu maski na obudowie

> lampy lub na pasie przednim przy xenonie najczesciej znajduje

> sie nalepka ostrzegajaca o wysokim napieciu (np. Attention high

> voltage 25000V!!! )

> po odkryciu klapki zaslaniajacej zarowke zobaczysz czy jest tam

> zwykla kostka dwu lub jedno pinowa z cienkimi przewodami czy

> moze jest tam "pozadna" wtyczka i gruby kabel no i oczywiscie

> po wygladzie samej zarowki

> poza tym tak jak koledzy pisali, xenon w charakterystyczny sposob sie

> zapala i zaraz po zapaleniu nastepuje poziomowanie jesli w

> srodku nie masz pokretla regulaci wysokosci swiecenia swiatel to

> tez moze to byc info ze w aucie sa xenony

> aaaa i w niektorych autach na obudowie soczewki (widoczne przez

> klosz) jest napisane xenon i srednica soczewki (np. XENON fi70)

> pozdr.

I o to chodziło, jeszcze może ktoś zna jakieś symbole z klosza reflektora ?

Link to post
Share on other sites

> dokladnie, przykladowo w octravi L&K, po wlaczeniu swiatla ida

> do gory, dobrze widac to jak zaparkujesz przy scianie

> dodatkowo przy wlaczeniu widac cos w stylu -ciezko to opisac-

> krotkiego blysku.

Jakby wyładowanie atmosferyczne ok.gif

Link to post
Share on other sites

> I o to chodziło, jeszcze może ktoś zna jakieś symbole z klosza

> reflektora ?

jesli to zwykle soczewki to na kloszu powinny byc symbole zarowek, czyli H1 lub H7, jesli tego nie ma mozna domniemywac ze jest to ksenon...

Link to post
Share on other sites

U mnie w AR 166 jest soczewka i w niej siedzi palnik ksenonowy, przy włączeniu światła widać wyraźne rozświetlanie się lampy i poziomowanie, oczywiście mowa o światłach krótki na długich jest zwykła żarówka.

Link to post
Share on other sites

> dokladnie, przykladowo w octravi L&K, po wlaczeniu swiatla ida

> do gory, dobrze widac to jak zaparkujesz przy scianie

ale tak to ja mam w starej nubirze zlosnik.gif a palnikow to ona nigdy nie widziala zlosnik.gif

Link to post
Share on other sites

> I o to chodziło, jeszcze może ktoś zna jakieś symbole z klosza

> reflektora ?

ja mam biksenon fabryczny i nie ma żadnych oznaczeń na kloszu, jest też obok żarówka

halogenowa, z zewnątrz od zwykłej soczewki montowanej seryjnie lampa się niczym nie różni palacz.gif

za to włączeniu różnica jest kolosalna palacz.gif. W autach nowych fabrycznie możesz spotkać

ręczną regulację wysokości świateł, brak spryskiwaczy czy brak samopoziomowania.

Na forum jest kilku kolegów którzy tak maja ok.gif Najlepiej zobacz od żrodka jeśli nie odróżniasz

jakości światła na zewnątrz...

Link to post
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.