Jump to content
Sign in to follow this  
tomiwroc6

Tajemnice ECU

Recommended Posts

> ja mam takie dwa pytania, troce laickie ale prosze nie besztac i sie

> nie smiac bo sie nie znam

> 1. czy nie powinno być czasem tłok 1-4 i 2-3, bo chyba tak sa

> ułożone tłoki w naszych silnikach z tego co widziałem?

> 2. zawsze zastanawiało mnie jedno. koło z ząbkami znajduje się na

> wale, tak? a w silniku 4 suwowym na jeden cykl pracy w danym

> cylindrze przypadają dwa obroty wału czyli nasze kolko z ząbkami

> obraca się za ten czas o 720 stopni. Zalozmy, ze zaplon

> nastepuje przy przejsciu ząbka X przed czujnikiem, o ile silnik

> pracuje to zapłon jest realizowany naprzemniennie w cylindrach,

> raz w cylindrach 1-4, raz w 2-3. Ale gdy odpalamy silnik, to

> skad komputer wie w których cylindrach ma nastąpić zapłon

> najpierw, przy przejsciu przez nasz ząbek X, czy w 1-4 czy 2-3,

> bo przeciez czujnik na wale daje mu informacje w jakim polozeniu

> jest wał, a nie jaki cykl pracy powinien nastapic dla danego

> cylindra. Prosciej mowiac, skad komputer wie ze np. tłok

> pierwszy idać w góre wykonuje aktualnie suw spręzania, a nie suw

> wypychania spalin z cylindra. Gdyby kolko i czujnik byly na

> wałku rozrządu to to by było dla mnie zrozumiałe, a tak nie moge

> pojać.

wg mnie to aparat zaplonowy -jak gasisz silnik to jego palec zostaje w polozeniu danego tloka i pozniej przy odpalaniu wszystko pracuje synchronicznie i tak w kółko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.