Jump to content
Sign in to follow this  
tomiwroc6

Tajemnice ECU

Recommended Posts

> A może masz coś po prostu mechanicznie zważone i dlatego zapłon Ci się przesunął

Dokładnie.

Sprawa jest prosta.

Najpierw lampa - trzeba zweryfikować kąt wystawiony przez ecu vs faktyczny.

Dwa - krokowy - musi być sprawny - sprawdź czy jesteś w stanie manualnie - podając odpowiednio napięcia spowodować jego wysunięcie, wsunięcie.

Zapłon jest taki, bo korekcja zapłonu dla utrzymania obrotów działa tak agresywnie, a krokowy stoi.

To że wystawiasz wyższy kąt i obroty rosną jest oczywiste - właśnie po to jest ta korekcja - razem z podaniem odpowiedniej ilości powietrza (w regulacji PID) dążymy do utrzymania zadanych obrotów. Oczywiście jedno i drugie ma ograniczony zakres. Ale tu już to było wielokrotnie opisywane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpalałem już wiele konfiguracji (z kompem IAW 1AF i oryginalnym osprzętem w 1.2 16v+ czujnik wałków dla pracy w pełnej sekwencji paliwa wink.gif włącznie), ale wszystko co miałem poszło razem z dyskiem w laptopie...

Natomiast nie potrafię sobie przypomnieć czy poprawiałem sterowanie krokowym...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Trudno mi uwierzyć w takie amatorstwo z Twojej strony

Niestety tutaj miałem wyjątkowego pecha, bo laptop ukradziono mi z warsztatu, razem z drugim dyskiem z kopiami zapasowymi i masą innych narzędzi (sondy, podstawki, adaptery, droższa elektronika), części (m.in. tłumik końcowy Ragazzona z całym moim wydechem z punciaka z kwasówki 76mm i inne wartościowe, szybkie do wyniesienia ). angryfire.gif Ale to już offtop.

Jak znajdę chwilę, to wrócę do 16f i rozeznam temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma funkcję emulatora pamięci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są lepsze emulatory niż ostrich, ale to się z czymś wiąże wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.