Jump to content
Sign in to follow this  
tomiwroc6

Tajemnice ECU

Recommended Posts

ja mam takie dwa pytania, troce laickie ale prosze nie besztac i sie nie smiac bo sie nie znam zeby.GIF

1. czy nie powinno być czasem tłok 1-4 i 2-3, bo chyba tak sa ułożone tłoki w naszych silnikach z tego co widziałem?

2. zawsze zastanawiało mnie jedno. koło z ząbkami znajduje się na wale, tak? a w silniku 4 suwowym na jeden cykl pracy w danym cylindrze przypadają dwa obroty wału czyli nasze kolko z ząbkami obraca się za ten czas o 720 stopni. Zalozmy, ze zaplon nastepuje przy przejsciu ząbka X przed czujnikiem, o ile silnik pracuje to zapłon jest realizowany naprzemniennie w cylindrach, raz w cylindrach 1-4, raz w 2-3. Ale gdy odpalamy silnik, to skad komputer wie w których cylindrach ma nastąpić zapłon najpierw, przy przejsciu przez nasz ząbek X, czy w 1-4 czy 2-3, bo przeciez czujnik na wale daje mu informacje w jakim polozeniu jest wał, a nie jaki cykl pracy powinien nastapic dla danego cylindra. Prosciej mowiac, skad komputer wie ze np. tłok pierwszy idać w góre wykonuje aktualnie suw spręzania, a nie suw wypychania spalin z cylindra. Gdyby kolko i czujnik byly na wałku rozrządu to to by było dla mnie zrozumiałe, a tak nie moge pojać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Przydało by się zapoznać z naszym uC 68HC11F1VFN4 bardziej wizualnie

> tak maleństwo wygląda po wyciągnięciu z płytki

podobny do procesora z Amigi 1200, tam tez byla Motorola, tylko MC68EC020, pewnie to podobne typy procesora

> Co do obracania się wału to nie wał obraca się o 720 stopnie tylko

> wałek w głowicy kręci się o 2 razy wolniej niż wał korbowy i z

> tego wynika że zawsze przerwa na kółku fonicznym wypadnie w tym

> samym miejscu położenia tłoka. I nie po to ustawia się rozrząd

> na znaki żeby wałek w głowicy był odpowiednio ustawiony.

nie no bede sie upieral przy tych 720 stopniach: tłok jest w gornym polozeniu, suw ssania i idzie w dol, wal obraca sie o 180 stopni, sprezanie, tlok w gore, kolejne 180 stopni, zaplon, tłok w dol i 180 stopni znow, wydech, tlok w gore i kolejne 180, czyli 4 razy po 180 daje 720, co oznacza dwa obroty. Wałek rozrządu obraca sie dwa razy wolniej, to prawdam czyli za ten cały cykl zrobil by jeden obrot 360 i gdyby tam sie znajdował czujnik z kolkiem to ok. Ale kolko i czujnik znajdują sie na wale korbowym.

4-Stroke-Engine.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> no wlasnie w silnikach z czujnikiem tylko na kole fonicznym wału

> korbowego ECU podaje sygnał do obu tłoków do tego co spręża i do

> tego co wydmuchuje spaliny.

to po co osobne cewki do 1-4 2-3?

no raczej nie bardzo tak jak, bo załozmy ze w cylindrach 1-4 mamy sprezanie, a w 2-3 wydech, to ok, iskra idzie we wszystkich i nic sie nie dzieje, ale gdy w cylindrach 2-3 mamy potem sprezanie to w 1-4 jest zasysanie mieszanki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.