Jump to content
Sign in to follow this  
tomiwroc6

Tajemnice ECU

Recommended Posts

Witam, Takie mam pytanko, juz wiem ze binarki moga sie roznic od siebie i trzeba stosowac inny plik z definicja, ale czy np moge kosci przerzucac z kompa do kompa gdzie wiem ze roznice sa w polozeniu map? Chodzi o kompa 16F

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Na wstępie małe przepraszam, że nie odpowiedziałem na priva, nie miałem czasu, i dopiero teraz mi

> przypomniałeś

> Z tego co ja się dowiedziałem, kompy z tej samej rodziny tolerują zamienianie całych wsadów. Więc

> wydaje mi się, że możesz spokojnie ładować ten program od CCS-a do kompa SPI Punto 55.

> Szukanie map w trochę innym wsadzie to jest ból, do tego musisz koniecznie znaleźć gdzie jest

> wyłącznik EPROM checka, nawet jak znajdziesz główne mapy.

Dziekuje Wojtku za odpowiedź,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jaka jest zależność miedzy ustawieniem wartości Fuel Scalar a wpisywaniem wartości w Main Fuel i jak to sie ma do czasu wtrysku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pytanie mam moze si? podzielicie taka informacja, ile maksymalnie zaplon udalo wam si? przyspieszyc bez uzyskania stukowego, paliwko 98, ss 10.5:1 powiedzmy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w binarce wystepuje mapa pracy silnika krokowego, bo jedynie z tym na ta chwile mam problem, ogarnalem kompa 16f na kolektorze, wtryskach, glowicy od 1.2 ale wolne obroty mam 760 a w kompie nawet jak ustawie wartosc wzgledem temperatury to nic sie nie zmienia. Moze ktos mi pomoze, w tej chwili linke podciagnalem zeby nie miec tak niskich obrotow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisnienie oscyluje od 400 do 460 kpa, afr pokazuje ubogo, zaplon skacze od 10 do 18 stopni, komputer widzi przepustnice zamknieta, a wartosc krokowca wynosi 64 i nie zmienia sie.

Oscylacja zaplonu spowodowana jest tym ze dla 600 obr zaplon wynosi 16 a dla 850 juz 10,

Podlanie w tym miejscu nic nie daje nadal faluje a krokowiec nadal jest na 64.. dopiero ustawienie zaplonu na wartosc 24-26 stopni w obrotach 600-1000 daje efekt ze silnik przestaje falowac..

Bledow brak.

Moze cos jeszcze zrobic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie ze mapa idle, krokowy jak i podlaczenia sa ok, a sprawa dotyczy 8v celuje w lambde 1 na rozgrzanym. Mam odlaczona sonde waskopasmowa w binarce sonda wylaczona. Walcze dalej i zobaczymy napewno z tym zaplonem musze zejsc nizej..

> Ten zapłon to zmieniasz w mapie idle, co nie? Bo jeżeli nie, tylko w głównej, to ECU nie jest w

> trybie wolnych obrotów. Jeżeli zmieniasz mapę idla i to pomaga, to jest w idlu i wtedy trzeba

> się dowiedzieć dlaczego nie rusza się krokowy. Nie ma prawa stać, a to że nie ma błędu to

> jeszcze dużo nie znaczy. Zacząłbym od sprawdzenia połączeń, zweryfikowania, że odpowiednie

> piny z ECU idą odpowiednich końcówek krokowego (ktoś kiedyś pisał, że w osprzęcie 16V jest to

> inaczej podłączone niż w 16F, Glaca chyba miał z tym jakieś kłopoty, więc warto sprawdzić).

> Schematy i miernik w rękę i jazda. Dalej to podmienić krokowca, ale koniecznie na ricamibi.

> A paliwo musisz ustawić na cacy swoją drogą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sadze ze bylby problem w calym zakresie obrotow, a takiego problemu nie ma.. > A może masz coś po prostu mechanicznie zważone i dlatego zapłon Ci się przesunął

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ale chyba nie potrzebmie skupiamy sie na tym ze cos w osprzecie jest zle skoro na kompie od 1.2 wszystko hula, sadze ze problem jest w mapie od krpkowca.. odpalaliscie

ww ogole 16f na osprzecie z 1.2 ?

> Dokładnie.

> Sprawa jest prosta.

> Najpierw lampa - trzeba zweryfikować kąt wystawiony przez ecu vs faktyczny.

> Dwa - krokowy - musi być sprawny - sprawdź czy jesteś w stanie manualnie - podając odpowiednio

> napięcia spowodować jego wysunięcie, wsunięcie.

> Zapłon jest taki, bo korekcja zapłonu dla utrzymania obrotów działa tak agresywnie, a krokowy stoi.

> To że wystawiasz wyższy kąt i obroty rosną jest oczywiste - właśnie po to jest ta korekcja - razem

> z podaniem odpowiedniej ilości powietrza (w regulacji PID) dążymy do utrzymania zadanych

> obrotów. Oczywiście jedno i drugie ma ograniczony zakres. Ale tu już to było wielokrotnie

> opisywane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlaczylem krokowy i bez zmian, moze jakas podpowiedz gdzie jest krokowy w binarce?

> Próbowałem kiedyś odpalić na odwrót, 1.1 SPI na kompie 18F. Nie bawiłem się tym długo i miałem

> podobne problemy do Twoich, ale była to wszystko w większej części wina paliwa.

> EDIT: Najprostsze doświadczenie w sumie to jest odłączyć krokowy w czasie tego, jak masz te niskie

> wolne obroty i zobaczyć czy cokolwiek to zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.