Jump to content
Sign in to follow this  
tomiwroc6

Tajemnice ECU

Recommended Posts

> 2. zawsze zastanawiało mnie jedno. koło z ząbkami znajduje się na

> wale, tak? a w silniku 4 suwowym na jeden cykl pracy w danym

> cylindrze przypadają dwa obroty wału czyli nasze kolko z ząbkami

> obraca się za ten czas o 720 stopni. Zalozmy, ze zaplon

> nastepuje przy przejsciu ząbka X przed czujnikiem, o ile silnik

> pracuje to zapłon jest realizowany naprzemniennie w cylindrach,

> raz w cylindrach 1-4, raz w 2-3. Ale gdy odpalamy silnik, to

> skad komputer wie w których cylindrach ma nastąpić zapłon

> najpierw, przy przejsciu przez nasz ząbek X, czy w 1-4 czy 2-3,

> bo przeciez czujnik na wale daje mu informacje w jakim polozeniu

> jest wał, a nie jaki cykl pracy powinien nastapic dla danego

> cylindra. Prosciej mowiac, skad komputer wie ze np. tłok

> pierwszy idać w góre wykonuje aktualnie suw spręzania, a nie suw

> wypychania spalin z cylindra. Gdyby kolko i czujnik byly na

> wałku rozrządu to to by było dla mnie zrozumiałe, a tak nie moge

> pojać.

A czy nie jest przypadkiem tak, ze gdy tloki 1-4, 2-3 sa w gorze to w obydwoch nastepuje zaplon bez wzgledu na to czy w cylindrze jest mieszanka czy spaliny?? Przeciez spaliny sie nie zapala, ewentualnie dopala w razie W i bedzie git. Zreszta nie wyobrazam sobie jak zaplon np. w cylindrach 1-4 moze wystapic tylko w jednym z nich skoro sa one "podlaczone" do jednej cewki, ktora daje wysokie napiecie na dwie swiece. Chyba ze sie myle to poprawcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.