Skocz do zawartości

Zablokowane drzwi w Astrze F


andrzejg

Rekomendowane odpowiedzi

Centralny mam kombinowany, tzn. sterowanie i 2 drzwi nieoryginalne i dołączone 2 drzwi z oryginalnymi siłownikami.Działało ponad 3 lata aż jedne z tych oryginalnych drzwi zablokowały się. Grzybek wciśnięty i nie ma szans na wyciągnięcie siłą (co najwyżej urwę). Żeby dostać się do środka zamka to aby zdjąć tapicerkę (to są tylne drzwi) należałoby mieć otwarte drzwi , więc nie mam pomysłów jak z tym walczyć. Pomóżcie!!! Będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Centralny mam kombinowany, tzn. sterowanie i 2 drzwi nieoryginalne i

> dołączone 2 drzwi z oryginalnymi siłownikami.Działało ponad 3

> lata aż jedne z tych oryginalnych drzwi zablokowały się. Grzybek

> wciśnięty i nie ma szans na wyciągnięcie siłą (co najwyżej

> urwę). Żeby dostać się do środka zamka to aby zdjąć tapicerkę

> (to są tylne drzwi) należałoby mieć otwarte drzwi , więc nie mam

> pomysłów jak z tym walczyć. Pomóżcie!!! Będę wdzięczny za

> podpowiedzi. Pozdrawiam!!!

Odłącz akumulator całkowicie i wtedy próbuj podnieść grzybek. Doblokowanie siłownika centralnego zamka polega na podawaniu do niego stałej masy czyli (-) akumulatora. Jak odłączysz całkiem aku to powinno pomóc w otwarciu drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odłącz akumulator całkowicie i wtedy próbuj podnieść grzybek.

> Doblokowanie siłownika centralnego zamka polega na podawaniu do

> niego stałej masy czyli - akumulatora. Jak odłączysz całkiem aku

> to powinno pomóc w otwarciu drzwi.

Odłączenie aku nic nie da jeśli się siłownik zaryglował. Podpowiedzi jak działa ryglowanie centralnego zamka i jak z nim sobie poradzić w przypadku awarii można znaleźć tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Oryginalne są kierowcy i za kierowcą a prawe są nieoryginalne no i sterowanie. Sterowanie z tymi oryginalnymi podłączyłem jakoś medotą prób byleby się zmykało i otwierało. Ponadto to nieoryginalne sterowanie działało z pilota od alarmu, ale teraz padło - nic się nie zamyka i nie otwiera, a te drzwi za kierowca są zablokowane. Zacznę więc próbować zgodnie z uwagami i średnio wyobrażam sobie zdejmowanie tapicerki z zamkniętych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie troche z innej beczki... jak mam zalozone oryginalne silowniki, ale sterowanie nieoryginalne, i do silownikow podlaczone tylko dwa przewody do zamykania i otwierania (otwieram tylko pilotem), to tez dziala ryglowanie? Czy do ryglowania sa moze potrzebne jeszcze jakies przewody?

Bo zauwazylem ze jak zamkne pilotem, to drzwi pasazera recznie nie otworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> średnio wyobrażam sobie zdejmowanie tapicerki z

> zamkniętych drzwi.

Spokojnie zdejmiesz. Złóz siedzenia, połóż się na podłodze auta, śrubokręt w dłoń i kręć.

Objawy masz identyczne jak u mnie, azja skierowal Cię do linka. Czytałeś? Może obejdzie się bez ściągania tapicerki.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja mam takie pytanie troche z innej beczki... jak mam zalozone

> oryginalne silowniki, ale sterowanie nieoryginalne, i do

> silownikow podlaczone tylko dwa przewody do zamykania i

> otwierania (otwieram tylko pilotem), to tez dziala ryglowanie?

> Czy do ryglowania sa moze potrzebne jeszcze jakies przewody?

> Bo zauwazylem ze jak zamkne pilotem, to drzwi pasazera recznie nie

> otworze.

Skoro nie możesz otworzyć i masz oryginalne siłowniki to sie ryglują. Wyżej podawałem linka przejrzyj go co tam pisałem. Z ryglowaniem jest sprawa taka że jak na ten trzeci przewód poda sie masę to siłownik zatrzymuje się w takiej pozycji że można go otworzyć ręcznie (hamowanie silniczka przeciwprądem (dwie masy na zasilaniu)) a jeżeli tej masy nie ma to przelatuje dalej do samego końca i go już nie da się otworzyć. Drzwi kierowcy rygluje się kluczykiem mechanicznie i dlatego możesz je otworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za pomoc. Oryginalne są kierowcy i za kierowcą a prawe są

> nieoryginalne no i sterowanie. Sterowanie z tymi oryginalnymi

> podłączyłem jakoś medotą prób byleby się zmykało i otwierało.

> Ponadto to nieoryginalne sterowanie działało z pilota od alarmu,

> ale teraz padło - nic się nie zamyka i nie otwiera, a te drzwi

> za kierowca są zablokowane. Zacznę więc próbować zgodnie z

> uwagami i średnio wyobrażam sobie zdejmowanie tapicerki z

> zamkniętych drzwi.

Skoro padło Ci sterowanie i zablokowane są drzwi z oryginalnym siłownikiem to moja teoria spiskowa brzmi tak, że są one zaryglowane A żeby je otworzyć to musisz podać na siłownik napięcie do otwarcia. Jak to Ci nie powiem bo nie wiem jak masz to podłączone dokąd idzie oryginalna instalacja a odkąd już twoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro nie możesz otworzyć i masz oryginalne siłowniki to sie ryglują.

> Wyżej podawałem linka przejrzyj go co tam pisałem. Z ryglowaniem

> jest sprawa taka że jak na ten trzeci przewód poda sie masę to

> siłownik zatrzymuje się w takiej pozycji że można go otworzyć

> ręcznie (hamowanie silniczka przeciwprądem (dwie masy na

> zasilaniu)) a jeżeli tej masy nie ma to przelatuje dalej do

> samego końca i go już nie da się otworzyć. Drzwi kierowcy

> rygluje się kluczykiem mechanicznie i dlatego możesz je

> otworzyć.

oki, dzieki za odp smile.gif juz troche poczytalem, i mam pytanie, czy na pin 1 w silowniku pasazera moge na stale podac mase? bo wtedy zamek nigdy by sie nie ryglowal, i tak byloby dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam

Niestety zostałem zmuszony odkurzyć temat, ale do rzeczy.  Z rana Asterka cos niemrawo kręciła więc postanowiłem podładować aku. Podniosłem maskę, zamknąłem centralnym wszystkie drzwi i odpiłem klemy od aku,  sprawdziłem czy otworzę drzwi kierowcy kluczykiem i się zaczęło.

Żadnych drzwi (kierowcy i pasażera) nie mogę otworzyć kluczykiem, po ponownym podłączeniu akumulatora dalej lipa. Kluczyk umożliwia tylko obrót w prawa stronę, czyli zamykanie, jednak w pozycji pionowej nie pozwala na żaden ruch w lewo a wydaje mi się, że pozwalało to na odryglowanie wszystkich zamków.  Udało mi się wbić do auta przez bagażnik jednak grzybki przy drzwiach nie puszczają, a po uchyleniu tapicerki z drzwi kierowcy niewiele mogłem wymyślić.

Mogę chyba odkręcić klamkę, ale czy to coś pomoże - chodzi mi o możliwość przekręceni kluczyka z pionu w lewo, dzięki czemu mógłbym odryglować drzwi.

Znalazłem też pod tapicerką jakieś złącze trzyżyłowe prawdopodobnie do zamka (brąz-niebieski-czerwonożołty) i tu mam pytanie czy podanie na nie napięcia prosto z aku nie odryglowałoby drzwi?.

Jak mogę zmusić Asterke do otwarcia drzwi, jakieś pomysły sprawa dla mnie gardłowa.

 

P.S.

Nie mam pilota ani alarmu, w instalacji CZ nic nie było przerabiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładuj porządnie akumulator i wtedy próbuj, może silniczki nie zaryglowały do końca i stoją w martwym punkcie, może silny akumulator je poruszy. Pozdr.

Dzięki za szybki odzew.

Na razie aku się ładuje, jednak myślę że przy braku zasilania zamki powinny dać się otworzyć kluczykiem, przynajmniej jeden z nich. Wcześniej to praktykowałem i zawsze działało. Na razie czekam na naładowanie akumulatora ale spodziewam się najgorszego, muszę szybko rozkminić jak otworzyć drzwi, aby móc korzystać z auta.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wcześniej to praktykowałem i zawsze działało. 

Może był słaby aku i nie do końca się zamknęły i stąd blokada? Po naładowaniu spróbuj ZAMKNĄC ponownie, a dopiero wtedy otwieraj. Tylko nic na siłę, kluczyk łatwo zepsuć i nie będzie pasował do stacyjki... Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, szczególnie za link podany przez kamilk_26. Niestety moje zmagania będą przebiegać w warunkach parkingowych, przy niskich temperaturach otoczenia, dlatego zamierzam szybko wbić się bagażnikiem do środka i wykonać tych parę operacji opisanych przez nero541:

 

Po wyrwaniu tapicerki na tzw. "chama", odpięciu cięgła drzwi kierowcy otwarły się i dalej już było z górki. W wtyczce od siłownika kierowcy podałem masę na przewód biało-brązowy i odpuściły pozostałe drzwi. Wkładka w drzwiach kierowcy nie jest uszkodzona - przy odpiętym siłowniku drzwi zamyka i otwiera się kluczykiem bez problemu. Pozostałe drzwi zamykają / otwierają się kluczykiem w zamku drzwi pasażera. Teraz zostało tylko kupić siłownik i plastikowe spinki do tapicerki, bo o dziwo tylko to ucierpiało przy demontażu.
Wielkie dzięki za pomoc, szczególnie dla kol. kamilk_26.

 

Tyle teorii jednak do pełnego sukcesu potrzebowałbym kilku podpowiedzi. Poniżej wesprę się w/w opisem kolegi nero541 z wątku https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/124874-centralny-zamek-w-astra-f-awaria/

 

(...)Po wyrwaniu tapicerki na tzw. "chama", odpięciu cięgła (...)

Czy te cięgło odpina się przy klamce? Czy w tym celu muszę odkręcić klamkę zewnętrzną?

 

(...)drzwi kierowcy otwarły się i dalej już było z górki.(...)

 

Wystarczy samo samo odpięcie cięgła, czy trzeba jednoczesnie pomanipulować ręką/wkrętakiem przy ryglu/zamku/klamce wew. lub zew.?
 

 

(...)W wtyczce od siłownika kierowcy podałem masę na przewód biało-brązowy i odpuściły pozostałe drzwi. (...)

 

Czyli odnajduję i wypinam metodą macajewa bodajże 5-pinową wtyczkę wpięta bezpośrednio do siłownika i podaje na biało-brązowy przewód masę np. z zapalniczki? I to powinno otworzyć drzwi pasażera?

 

(...)Wkładka w drzwiach kierowcy nie jest uszkodzona - przy odpiętym siłowniku drzwi zamyka i  otwiera się kluczykiem bez problemu. Pozostałe drzwi zamykają / otwierają się kluczykiem w zamku  drzwi pasażera.(...)

Mógłby ktoś rozwinąć w/w myśl. Teoretycznie dochodząc do tego momentu "manuala" mam nadzieje mieć otwarte drzwi kierowcy i pasażera. Co dalej, jak mam rozumieć "przy odpiętym siłowniku" - mechaniczny demontaż siłownika czy nie podpinanie do niego 5-pinowej złączki sterującej-zasilającej.

 

Czy całą operację jestem w stanie wykonać sam czy potrzebne jest wsparcie po drugiej stronie drzwi.

Może dla niektórych w/w pytania są banalne i oczywistych, ale w tych okolicznościach przyrody każda pomoc jest na wagę złota

Pzdr.
Volk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-Czy te cięgło odpina się przy klamce? Czy w tym celu muszę odkręcić klamkę zewnętrzną?

 

2-Wystarczy samo samo odpięcie cięgła, czy trzeba jednoczesnie pomanipulować ręką/wkrętakiem przy ryglu/zamku/klamce wew. lub zew.?

 

3-Czyli odnajduję i wypinam metodą macajewa bodajże 5-pinową wtyczkę wpięta bezpośrednio do siłownika i podaje na biało-brązowy przewód masę np. z zapalniczki? I to powinno otworzyć drzwi pasażera?

 

4-Mógłby ktoś rozwinąć w/w myśl. Teoretycznie dochodząc do tego momentu "manuala" mam nadzieje mieć otwarte drzwi kierowcy i pasażera. Co dalej, jak mam rozumieć "przy odpiętym siłowniku" - mechaniczny demontaż siłownika czy nie podpinanie do niego 5-pinowej złączki sterującej-zasilającej.

 

5-Czy całą operację jestem w stanie wykonać sam czy potrzebne jest wsparcie po drugiej stronie drzwi.

 

1-chodzi o mechaniczne rozłączenie tłoczka siłownika od zamka (a nie od klamki, która jest osobnym elementem), tam chyba nie ma cięgna, połączenie jest bezpośrednie, [edit] jeśli się da, odkręć siłownik od wspornika, jak będzie dyndał swobodnie, to kluczyk (i rygielek przy szybie również) będzie działał.

 

2-jak uwolnisz mechanicznnie zamek od siłownika, kluczyk lub rygielek będzie zamykał i otwierał drzwi, bo od kierowcy zamykanie jest kluczem mechaniczne

 

3-tak napisał, podajesz sygnał masy w kostkę wiązki, a nie w gniazdo siłownika

 

4-"odpiętym" to znaczy tu mechanicznie od zamka i elektrycznie od wiązki - jest uszkodzony i zablokowany, dlatego nie pozwala otwierać mechanicznie (kierowca) i elektrycznie (pozostałe)

 

5-sam dasz radę, ale wsparcie i rada kogoś "technicznie" kumatego nie zaszkodzi.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-chodzi o mechaniczne rozłączenie tłoczka siłownika od zamka (a nie od klamki, która jest osobnym elementem), tam chyba nie ma cięgna, połączenie jest bezpośrednie, [edit] jeśli się da, odkręć siłownik od wspornika, jak będzie dyndał swobodnie, to kluczyk (i rygielek przy szybie również) będzie działał.(ciach)

 

Ok, pkt.2-5 są dla mnie zrozumiałe, jednak w opisie pkt.1 autor wspomina

 

Po wyrwaniu tapicerki na tzw. "chama", odpięciu cięgła drzwi kierowcy otwarły się i dalej już było z górki.

 

Sugerowałoby to, że uchylenie tapicerki umożliwiło mu dostęp i odpięcie jakiegoś cięgła klamki zewnętrznej ewentualnie, wewnętrznej drzwi?

Z moich wstępnych oględzin rozłączenie tłoczka od zamka wymagałoby wykręcenie całego zespołu (wspornika) zamek-siłownik a to jest możliwe tylko przy uchylonych drzwiach kierowcy: trzy śruby mocujące zamek do drzwi znajdują się od strony zamka i są niedostępne przy zamkniętych drzwiach. Sam siłownik przykręcony jest do wspornika dwoma śrubami, ale bez wyjęcia całego zespołu zamek-siłownik tych śrub się nie odkręci.

Do momentu otwarcia drzwi autor tego wątku nawet słowem nie wspomniał o rozłączaniu siłownika od zamka, co chyba w całym tym przedsięwzięciu byłoby operacją najtrudniejszą, a przecież w finale udało mu się otworzyć drzwi. Jeżeli później odłączył siłownik od zamka to, dlatego że miał już dostęp do otwartych drzwi i tym samym śrub mocujących zamek.

 

P.S.

master22221, to nic osobistego ale mam nadzieję że punkcie 1. się mylisz a moje przypuszczenia są słuszne bo to by oznaczało że rozwiązanie mojego problemu jest bliskie i realne ;) . Może sam autor tego wątku się odezwie i wniesie trochę więcej szczegółów do samej operacji.

 

Pzdr.

Volk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 mam nadzieję że punkcie 1. się mylisz 

 

Nie mam fizycznego doświadczenia z zamkami Astry F, ale miałem możliwość, powalczyć z zamkiem Corsy B (są podobne) oraz Astry G i tu na szczęście mi się udało, bo AG jest lepiej zabezpieczona w tym względzie. Ale do rzeczy.

 

Podpowiadając Ci, to zrobić, kierowałem się następującymi przesłankami:

 

1 - drzwi kierowcy w AF kluczykiem zamykają się i ryglują tylko mechanicznie (podobnie jest w Corsie B, a w AG tylko elektrycznie razem z pozostałymi)

2 - pozostałe drzwi w AF otwierają i zamykają się i ryglują tylko elektrycznie po mechanicznym załączeniu odpowiedniego styku w siłowniku drzwi kierowcy, skąd idzie polecenie do modułu CZ, aby zamknąć lub otworzyć pozostałe zamki.

 

Wyciągam stąd wniosek, że tłoczek siłownika CZ drzwi kierowcy jest "gumowy, miękki" dla prób naciskania lub wyciągania go (czy mechanicznie kluczykiem czy elektrycznie pilotem i elektromagnesem) z obudowy. W obudowie tej są styki naciskane przez ten tłoczek, które wysyłają komendy "otwórz", "zamknij" i "rygluj" do sterownika CZ, który steruje sterownikami pozostałych drzwi.

 

W Twoim przypadku: nie możesz kluczykiem "popchnąć" tłoczka siłownika CZ (przestał być "gumowy", gdyż coś się w nim zablokowało), aby:

 

- mechanicznie otworzyć drzwi kierowcy i

- elektrycznie otworzyć pozostałe drzwi.

 

Jedynym wyjściem jest odłączyć fizycznie (lub nawet przeciąć lub wyrwać) tłoczek siłownika CZ drzwi kierowcy od kasety i wtedy otworzyć drzwi poprzez wyciągnięcie rygielka i potem klamką, ale jeśli drzwi zostały zamknięte i zaryglowane (dziurka na kluczyk chyba poziomo) to zostało odcięte połączenie między rygielkiem, a kasetą i wtedy po odcięciu tłoczka siłownika tylko kluczykiem można te drzwi otworzyć, bo rygielek nie działa...

 

PS. Jeśli zamek w drzwiach pasażera też jest typu "master" (czyli może otwierać i zamykać pozostałe jak zamek drzwi kierowcy), to po odpięciu wtyczki od siłownika drzwi kierowcy - uszkodzonego, powinien układ działać po sterowaniu kluczykiem w drzwiach pasażera. Oczywiście drzwi kierowcy tym sposobem nie otworzysz, tylko mechanicznie, nniestety... Sprawdż to.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziękuję wszystkim za udzieloną pomoc. Na moje szczęście opis podany przez nero541 sprawdził się również w 100% w moim przypadku. Faktycznie, kluczem do odryglowania i otwarcia wszystkich drzwi było odkręcenie klamki z wkładką kluczyka od strony kierowcy. Cała operacja potwierdziła również, to co napisał master22221:

 

 

1-chodzi o mechaniczne rozłączenie tłoczka siłownika od zamka (a nie od klamki, która jest osobnym elementem), tam chyba nie ma cięgna, połączenie jest bezpośrednie, [edit] jeśli się da, odkręć siłownik od wspornika, jak będzie dyndał swobodnie, to kluczyk (i rygielek przy szybie również) będzie działał.

 

(...)

 

W Twoim przypadku: nie możesz kluczykiem "popchnąć" tłoczka siłownika CZ (przestał być "gumowy", gdyż coś się w nim zablokowało), (...)

 

Tym "czymś" blokującym ruch kluczyka była najprawdopodobniej biała, plastykowa "foremka" znajdująca się w okolicach siłownika i rygla, przez nią przechodzi w górę cięgno do bębna kluczyka - niestety u mnie te połączenie się przyblokowało o plastyk.

Ktoś pisał w jakimś wątku na temat problemów z otwieraniem zamka, że ten plastyk przy siłowniku potrafi się przesunąć i zblokować mechaniczne połączenie pomiędzy bębnem a siłownikiem. U mnie to wyszło, gdy po otwarciu drzwi zacząłem ponownie wszystko składać do kupy i  zamek znowu się przyblokował. Na szczęście wszystko jeszcze miałem po otwierane, na wierzchu i zdemontowałem ten plastyk, teraz jest ok.

 

(ciach)

 

1 - drzwi kierowcy w AF kluczykiem zamykają się i ryglują tylko mechanicznie (podobnie jest w Corsie B, a w AG tylko elektrycznie razem z pozostałymi)

2 - pozostałe drzwi w AF otwierają i zamykają się i ryglują tylko elektrycznie po mechanicznym załączeniu odpowiedniego styku w siłowniku drzwi kierowcy, skąd idzie polecenie do modułu CZ, aby zamknąć lub otworzyć pozostałe zamki.(ciach)

 

Z tego, co zauważyłem w/w styk, który wysyła polecenie do CZ o otwarciu/zamknięciu pozostałych zamków znajduje się nie w siłowniku drzwi kierowcy, ale w przełączniku sprzężonym na sztywno z bębnem wkładki kluczyka i reagującym na jego obrót: lewo-otwórz, prawo-zamknij. U mnie zblokowany był właśnie mechanicznie obrót w lewo, przez co w/w styk nie mógł zostać przełączony i wysłać informacji o odryglowaniu zamków.

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc

Pzdr

Volk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.