Skocz do zawartości

Tarcze, klocki, bębny, szczęki


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Samko. kupowac czy lepiej dac

> sobie spokoj.

Mnie to mechanior wcisnął do seicento. Coś już zaczęło popiskiwać w prawym kole - podejrzewam, że źle wyczyszczone prowadnice bądź nie nasmarowane należycie. Muszę zajrzeć żeby móc powiedzieć z całą pewnością.

Natomiast w kwestii skuteczności hamowania to złego słowa powiedzieć nie mogę.

Ale do astry bym tego nie włożył. Seiko jeździ tylko po mieście, to i bez jakiś prędkości przelotowych, ale już astra musi mieć hamulce brzytwa, żeby i powyżej 150 km/h hamulec był pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co mogłbys/moglibyscie mi polecic z takiej sredniej pólki cenowej?

Ja zawsze kupuję tarcze klocki tego samego producenta wierząc, że są odpowiednio dobrane ich twardości przez producenta (żeby twardy klocek nie ryrał miękkiej tarczy).

Zawsze kupowałem kpl. TRW/dawn. Lucas, ale jak podnieśli ceny, to kupiłem ostatnio kpl. Delphi/Lockh. Zestawy mają już ponad rok: tarcze gładkie, bez rantów i "szprych"... Ważniejsza od gratów jest sama wymiana. Przed wymianą piasta i zacisk odpylone, potem czyszczone mechanicznie i chemicznie "na błysk", wymieniam sam, więc dokładnie i powoli, jak dla siebie. Oczywiście zaraz po wymianie pierwszy miesiąc jeżdżę "lajtowo, a la taxi", aby nie zeszklić klocków i nie pokrzywić tarcz. Poprzedni zestaw TRW jeździł ok. 6 lat w trybie 90% miejskim, raczej dynamicznie, więc dużo hamowania, aż się zdziwiłem, że tyle wytrzymał... Mam nadzieję, że Delphi nie jest gorszy.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, dzieki.. jeszcze jedno holenderska firma ABS ktos ma, moze powiedziec czy warto? jesli nie to

> to calosc Textar chyba zapodam..

Tarcze Textar właśnie wczoraj odebrałem do tego klocki ATE i jestem po wrażeniem co do jakości wykonania (różne firmy oglądałem), tarcze są dodatkowo czymś pokryte (zapewne jakaś antykorozja - w instrukcji napisane żeby tego nie usuwać), są srebrne i do tego Made in Germany a nie China ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Tarcze TRW+klocki Mintex/Remsa/Ferodo/Delphi/Bosch/Valeo, jest w czym wybierać smile.gif

 

Kto robil klocki na 1 montaż do AH?

 

Postanowilem wybrac miedzy:

1. GM

2. TRW

 

Cena podobna, montaz na stare tarcze (1 wymiana klockow od nowosci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złego słowa o takim zestawienie powiem - miałem go w G  :oki:

Ostatnio założyłem w H to samo, tylko tarcza standardowa.

 

U mnie na początku było widać takie mikro pękniecia tarczy, potem sie pokrzywiły i strasznie hałasowały.

Na tyle miałem taki sam zestaw to przy hamowaniu az dudniło z tyłu auta.

Wkurzyłem sie i kupiłem oryginały i teraz hamuje na 100% nie gorzej od nawiercano-nacinanych, a jest cichutko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zartuj, że u Ciebie te nacinane nie są głośniejsze.

Człowiek sie troche przyzwyczaja, ale jak założyłem spowrotem gładkie to od razu jakby innym autem jechał.

 

 

Akustycznie nie zauważyłem żadnej różnicy między nacinanymi a gładkimi.

Miałem porównanie -> zamiana starych klasycznych zużytych na nowe nacinane (w G) i równocześnie przesiadka do H z gładkimi.

Ani tu ani tu nie było słychać hamulcy

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...
  • 9 miesięcy później...

Witam,

Zakupiłem na aukcji cylinderki aluminiowe firmy LPR 4556 natomiast sprzedawca przysłał mi cylinderki żeliwne LPR4248, tłumacząc się tym że także pasują do mojego auta OPEL ASTRA G kombi (F35_) 1.4    66 KW    1364 CCM    90PS    2007r (zdjęcia cylinderków w załączeniu . Czy jest coś o czym nie wiem - na przykład można je zamiennie stosować? , czy sprzedający sobie ze mnie żarty robi. Już widać po mocowaniach że są inne.

cylinderek-hamulcowy-LPR4248.jpg

Cylinderek_LPR4556_zakupiony_na_aukcji.jpg

Edytowane przez Orochimaru
Przeniosłem do wątku tematycznego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.06.2017 o 11:37, Orochimaru napisał:

Sprzedawca ma rację. Aluminiowy cylinderek mocujesz jedną śrubką. Reszta jest taka sama.

Mam aluminiowe w aucie i takie też zakupiłem na aukcji i takie też chciałem dostać - dostałem żeliwne ale sprzedawca przyznał się do błędu i ma mi przysłać aluminiowe - z tego co widziałem pomiędzy nimi jest także różnica w cenie, aluminiowe są zdecydowanie droższe. Zastanawiam się jeszcze na jednym a mianowicie nad wymianą bębnów, w końcu udało mi się je zdjąć i rant był duży (przetaczać bębnów chyba nie ma sensu), szczęki mają jeszcze ok. 2,5mm ale te kupiłem wcześniej i tak będę je wymieniał. I tak się zastanawiam gdyż na allegro są oferty już za ok. 60zł/szt.,np:

http://allegro.pl/bebny-ham-opel-astra-f-g-vectra-b-combo-230x50-i6141579836.html

http://allegro.pl/beben-bebny-opel-astra-ii-g-classic-vectra-b-i6696612404.html

i czy jest sens w przypadku bębnów kupować droższe np. TRW za ok. 120zł. Sam nie wiem - ktoś może kupował te bębny i może podzielić się doświadczeniami, ewentualnie polecić jakieś inne. Z drugiej strony jak kupię np. TRW za 120zł/szt zapewne już nigdy tam nie będę zaglądał, gdyż szczęki mam już TRW.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, muszę wymienić przewody hamulcowe z tyłu. Autko to astra f sedan bez abs. Czy kupować przewody wg. katalogu czy troszkę dłuższe zawsze można luźniej ułożyć (jak to to ile?). Z tego co wiem idą tam 4 przewody- 2 długie i 2 krótkie. Zarobione końcówki mają być M10? Czy cos jeszcze mam dokupić oprócz samych przewodów (zakładając że od wszystko się po 18 latach odkręci). Jak ułamią się zaczepy to są jakieś zamienniki? Czy jest tam korektor siły hamowania?

Edytowane przez smajler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód robiłem rok temu więc tylko tył muszę kupić. Tutaj widzę są długości:

http://www.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=szp&z=wmo#szu

ale nie wiem czy mam korektor czy nie. Kilka razy pod spodem byłem ale nie zauważyłem. Zastanawiam się czy te długości są na styk czy z jakimś nadmiarem, czy po prostu mechanik jak rozbierze to zmierzy dokładnie ile mu potrzeba i kupi w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.06.2017 o 17:17, NOWOPA napisał:

 czy jest sens w przypadku bębnów kupować droższe np. TRW za ok. 120zł. Sam nie wiem - ktoś może kupował te bębny i może podzielić się doświadczeniami, ewentualnie polecić jakieś inne. Z drugiej strony jak kupię np. TRW za 120zł/szt zapewne już nigdy tam nie będę zaglądał, gdyż szczęki mam już TRW.
 

 

Witam, przerabiałem ten temat. Konstrukcja bębnów to nieporozumienie. Tarcza z cienkiej blachy oblana żeliwem.
Blacha pod dociskiem felgi do piasty wygina się robiąc z części ciernej żeliwnej cuda: owal, przesunięcie z osi, zwichrowanie itp.
Kupiłem kpl. bębnów TRW - jeden był prosty, drugi miał bicie 0,25mm. A ponieważ pomalowałem go nie uznano reklamacji.
Podjechałem pod sklep motoryzacyjny, gdzie sprzedawali bębny pojedynczo. Pod sklepem wypróbowałem 5 szt. bębnów - wszystkie miały bicie! Oczywiście po przykręceniu koła.
Dowiedziałem się, że Mikoda robi bębny z jednego kawałka - bez oblewania blachy żeliwem.
Zaryzykowałem i zakupiłem 1 szt. miał bicie 0,06mm. (telefonicznie wymówiłem że wymienię w razie bicia)
I tak jeżdżę z dwoma różnymi bębnami.
Bicie bębna uniemozliwia ustawienie się luzu samoregulatora, nie mówiąc już o wibracjach

Aby zgłębić temat bicia bębnów specjalnie do tego celu zdobyłem piastę aby dokonać pomiarów w warunkach rzeczywistych tzn. bęben+piasta + felga.
Do piasty przymocowałem czujnik zegarowy i obracając piastą w bębnie wykonałem pomiary.
Zaznaczam, że bęben wadliwy odkształca się po dociśnięciu felgą do piasty!
Dopiero taki pomiar wykazuje owalizację, zwichrowanie lub bicie osiowe bębna, który będzie ocierał o szczękę w jednym miejscu najmniej wychylonym z osi.

Poniżej przedstawiam sposób pomiarów.

https://www.youtube.com/watch?v=_FGpZo4gvc8

https://youtu.be/bK4_EJ6qy_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 25.06.2017 o 12:22, olmar napisał:

Witam, przerabiałem ten temat. Konstrukcja bębnów to nieporozumienie. Tarcza z cienkiej blachy oblana żeliwem.
Blacha pod dociskiem felgi do piasty wygina się robiąc z części ciernej żeliwnej cuda: owal, przesunięcie z osi, zwichrowanie itp.
Kupiłem kpl. bębnów TRW - jeden był prosty, drugi miał bicie 0,25mm. A ponieważ pomalowałem go nie uznano reklamacji.
Podjechałem pod sklep motoryzacyjny, gdzie sprzedawali bębny pojedynczo. Pod sklepem wypróbowałem 5 szt. bębnów - wszystkie miały bicie! Oczywiście po przykręceniu koła.
Dowiedziałem się, że Mikoda robi bębny z jednego kawałka - bez oblewania blachy żeliwem.
Zaryzykowałem i zakupiłem 1 szt. miał bicie 0,06mm. (telefonicznie wymówiłem że wymienię w razie bicia)
I tak jeżdżę z dwoma różnymi bębnami.

 

I faktycznie jest tak jak napisałeś, W międzyczasie odpuściłem sobie TRW i ostatecznie kupiłem Mikodę i to w sumie za połowę ceny TRW (trafiłem akurat taką promocję na jednym z portali www. 64zł/szt - jakby ktoś był zainteresowany to mogę na priv podesłać linka), kurier jak przyniósł paczkę z częściami to aż cały zdyszany był :), nic dziwnego tę bębny z Mikody to kawał żeliwa a nie "blachy oblane żeliwem" :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam,

 

Czeka mnie wymiena tarcz wentylowanych w Astrze F X16SZR. Co tam powinno być z przodu ? W sklepach widzę że są tarcze wentylowane 236mm oraz 240mm które będą odpowiednie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Wie ktoś jaki jest rozmiar odpowietrznika tylnego cylinderka w tytułowej astrze.

Chciałbym zakupić i przy wymianie płynu, je również wymienić bo są trochę styrane. Do tego stopnia, że już teraz może być problem je odkręcić.

Nie umiem takiej informacji znaleźć w internecie, a nie ma możliwości wykręcić na próbę.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

GOLDEN!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.