Skocz do zawartości

Na przod szersze czy wezsze opony ?


maspex

Rekomendowane odpowiedzi

> Przy zakupie meganki 1.6 dostalem alufelki ,dzisiaj je zakladalem,to

> okazalo sie ,ze dwie mam 205/55/r15 a dwie 185/55/r15

> ...zalozylem 205 na przod, w przednionapedowce na ktorej osi

> powinna byc szersza opona ? Pozdrawiam

ja bym dal na tyl szersza bo lepiej wyglada a najlepiej zamien na jednakowy rozmiar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo, to szersze na tył zawsze idą. Lepsze panowanie nad autem jest, gdy tylna oś ma lepszą przyczepnośc (i to niezależnie od tego czy RWD, FWD, czy AWD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy zakupie meganki 1.6 dostalem alufelki ,dzisiaj je zakladalem,to

> okazalo sie ,ze dwie mam 205/55/r15 a dwie 185/55/r15

> ...zalozylem 205 na przod, w przednionapedowce na ktorej osi

> powinna byc szersza opona ? Pozdrawiam

Jesli nie razi cie w oczy ze masz z przodu wieksze kola

i twoje auto wyglada mniej wiecej tak rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

pennyfarthing.jpg

to mozesz jezdzic i nic ci nie zaszkodzi.. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy zakupie meganki 1.6 dostalem alufelki ,dzisiaj je zakladalem,to

> okazalo sie ,ze dwie mam 205/55/r15 a dwie 185/55/r15

> ...zalozylem 205 na przod, w przednionapedowce na ktorej osi

> powinna byc szersza opona ?

Natura zawsze stosuje szersze i większe łapy z tyłu tułowia. Podobnie w motoryzacji większe albo więcej kół daje się z tyłu (ciężarówki, F1, wózki dziecięce hehe.gif), dlatego też daj szersze koła z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy zakupie meganki 1.6 dostalem alufelki ,dzisiaj je zakladalem,to

> okazalo sie ,ze dwie mam 205/55/r15 a dwie 185/55/r15

> ...zalozylem 205 na przod, w przednionapedowce na ktorej osi

> powinna byc szersza opona ? Pozdrawiam

Oprócz różnicy szerokości jest także ponad 2 cm różnicy średnic czyli wskazania prędkościomierza będą się o ok 4% różnić przy zamianie na przedniej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że natura preferuje naped na cztery łapy z nierównym rozdziałem

> mocy Wtedy szerokie łapy z tyłu jak najbardziej

Tyle, że centralny dyferencjał jest bardzo obciążony jeśli opony na przodzie są innego rozmiaru niż na tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprintu na 400m. z kilkuset KM pod maską, to szersze powinieneś założyć na przód ;-) Do normalnej jazdy chyba tylko przy wyjątkowo paskudnej podsterowności mógłby się sprawdzić taki układ.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oprócz różnicy szerokości jest także ponad 2 cm różnicy średnic czyli

> wskazania prędkościomierza będą się o ok 4% różnić przy zamianie

> na przedniej osi.

2cm roznicy srednicy?? obie pary opon maja rozmiar r15 / 55

:>

przerzuc jak najszybciej szersze opony na tyl ... pierwszy zakret szybciej teraz wezmiesz to masz nadsterownosc i tylem ladujesz w rowie . wyglad okropny . naped bardziej obciazony .. poza tym jazda w koleinach ... tyl bedzie ci uciekal . w stosunku do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przelicz sobie wysokość boku opony?

> 205*55% i 185*55%

sorry, może się mylę, ale zawsze wydawało mi się, że pierwsza liczba (w tym wypadku 205 i 185) oznacza szerokośc opony w mm, a druga liczba (tu przy obu oponach 55) oznacza jej wysokośc, również podaną w mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.