Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj uzupełniłem czynnik chłodzący (było go 320 ml) i olej w swojej klimatyzacji bo po zimie praktycznie przestała działać mimo że sprężarka działała. I jakie było moje zdziwienie gdy po uruchomieniu klimatyzacji sprężarka działa jakieś 20s i się automatycznie wyłącza i teraz nie wiem czy to jest jakaś usterka klimatyzacji czy coś nie tak zrobili przy napełnianiu czynnika. Dla sprawdzenia podpiąłem AB-COM i sprawdziłem ciśnienie czynnika chłodzącego, jest ono stałe 1,8 bar

post-32329-14352493132807_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dołączam link do słownika Słownik pwn . Dwa posty pod rząd z tym podobnym błędem... old.gif

Co do wyłączania klimy to u mnie taki objaw występował przy luźnym złączu przy sprężarce. Na początku rozłączała się sporadycznie ale po pewnym czasie styk umarł. Okazało się, że był trochę luźny i się przepalił crazy.gif

Jednak bardzo możliwe, że wina leży w innym elemencie. Trzeba poczekać na lepszego specjalistę ode mnie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a Ja to mam problem z głośną pracą klimatyzacji .

w zeszłym sezonie chodziło ok .

nie wiem czy dobrze myślę ale pewnie trzeba uzupełnić czynnik ? ale wolałbym się upewnić że to na pewno to zanim oddam autko do szpeca od klimy .

swoją drogą ..

czy to normalne że jak chodzi klima to co jakiś czas obroty silnika lecą lekko do góry. no i czy w ogóle klime powinno być słychac jak chodzi ? 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a Ja to mam problem z głośną pracą klimatyzacji .

> w zeszłym sezonie chodziło ok .

> nie wiem czy dobrze myślę ale pewnie trzeba uzupełnić czynnik ? ale

> wolałbym się upewnić że to na pewno to zanim oddam autko do

> szpeca od klimy .

> swoją drogą ..

> czy to normalne że jak chodzi klima to co jakiś czas obroty silnika

> lecą lekko do góry. no i czy w ogóle klime powinno być słychac

> jak chodzi ?

A czy w czasie przerwy od ostatniego sezonu klima była używana/włączana dla nasmarowania?? Jeżeli nie, to bardzo możliwe że sprężarka się trochę zastała. Ktoś jakiś czas temu pisał, że po kupieniu używanego autka sprężarka hałasowała bo poprzedni właściciel nie stosował się do zasad jej eksploatacji, to znaczy nie włączał jaje min. raz w miesiącu aby się przesmarowała... Ogólnie sprężarka nie jest jakoś specjalnie słyszalna, a w środku auta to już właściwie wcale, bez wprawnego "ucha" nie można powiedzieć, że właśnie działa to urządzonko.

Co do obrotów to sprawa wygląda tak, że po włączeniu klimy trochę wzrastają, bo zwiększa się opór jaki musi pokonywać silnik. Jednak jest to stały wzrost, raczej nie są to skoki i nie jest to zmiana o jakieś 500 obr/min (przynajmniej u mnie wskazówka obrotomierza podnosi się o symboliczny włos). Może sprężarka faktycznie "odchodzi", może się zaciera - oby nie - i zwiększa opór, co skutkuje zmianami obrotów.

Gdyby było mało czynnika to sprężarka by się nie włączyła, ma takie zabezpieczenie na wypadek rozszczelnienia instalacji i ucieczki czynnika, który zawiera środek smarujący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... po uruchomieniu klimatyzacji sprężarka działa jakieś 20s i się

> automatycznie wyłoncza i teraz nie wiem czy to jest jakaś

> usterka klimatyzacji.

Mam taki sam problem czynnik byl uzupelniany ok rok temu. Jaka moze byc przyczna? Czy jesli w ukladzie jest niskie cisnienie to sprezarka sie wlacza ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy w czasie przerwy od ostatniego sezonu klima była

> używana/włączana dla nasmarowania?? Jeżeli nie, to bardzo

> możliwe że sprężarka się trochę zastała.

no wiesz kiedy mogłem to włączyłem klime na kilkanaście minut w ciągu zimy myślę że z 5 -6 razy sobie pochodziła .

gdyby faktycznie kompresor jak piszesz się lekko przytarł to co teraz wymiana czy można by z tym jeździć ?

p.s postaram sie dziś nagrać dźwię jaki wydaje klima jak chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem to kilka razy, napiszę jeszcze raz. Ciśnienie w układzie (przy wyłączonej sprężarce i temperaturze zewnętrznej ~20*C) to ok. 5 barów. Jeśli ABCOM pokazuje 1,8 bara to albo za mało czynnika albo coś nie tak z czujnikiem ciśnienia/okablowaniem. Sprawdź ciśnienie na manometrach u klimatologa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za informację o wysokości ciśnienia, pojadę jeszcze raz do

> warsztatu żeby sprawdzili mi ciśnienie w instalacji.

No i byłem u klimatyzatora i okazało się, że nie ma w instalacji czynnika chłodzącego. Po ponownym sprawdzeniu szczelności wykryto nieszczelność instalacji.

Klimatyzator twierdzi, że instalacja sama się rozszczelniła po odpompowaniu czynnika, co jest dziwne bo szczelność instalacji była sprawdzana właśnie po jego odpompowaniu i była dobra. Mam wrażenie, że klimatyzator mi ściemnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> p.s postaram sie dziś nagrać dźwię jaki wydaje klima jak chodzi .

jak obiecałem tak też i robie 270751858-jezyk.gif

http://www.wrzuta.pl/audio/3Ug7swbzyT/nagranie002

hm... nie wiem czy będzie u was dobrze słychać . chyba dziś nagram to kamerą DV bo telefon ma coś słaby ten dyktafon 270751858-jezyk.gif

w każdym razie słychac pisk przy włączeniu klimy i niepokoi mnie to .

ale postanowiłem pojeżdzić wczoraj na tym z 20 minut i klima chłodzi aż miło . ale sam nie wiem jeździć czy nie z klimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagranie takie sobie a i moje uszy już nie te, ale mam wrażenie że kończy się łożysko/sprzęgło sprężarki. Proponuję sprawdzić sprężarkę, najlepiej na stanowisku testowym, takie stanowiska mają firmy regenerujące sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanka:

> Jaką temperaturę macie z nawiewów przy włączonej klimie i czy ma to

> związek z obrotami silnika i temp. na zewnątrz.

U mnie 6C przy pokrętle na 2, temp zew. 21C obroty ok 2000. Test przeprowadzałem z kabelkiem od termometru (multimer) w kratce. Momentami mam takie wrażenie że powinno być mniej ale nie wiem jak sprawdza się wydajność klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie 6C przy pokrętle na 2, temp zew. 21C obroty ok 2000. Test

> przeprowadzałem z kabelkiem od termometru (multimer) w kratce.

> Momentami mam takie wrażenie że powinno być mniej ale nie wiem

> jak sprawdza się wydajność klimy.

Ja dzisiaj sprawdzałem na obrotach jałowych i miałem 10 stopni hmm.gif

Ale poczekam. Jutro jadę do Szczecina (320 km) to zobaczę jak się sprawuje w trasie. Na szczęście klima chodzi cicho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem w serwisie klimy - diagnoza - uszkodzona cewka sprzegla. Wymieniono na sprawna uzywke.

W starej cewce sprawdzilem bezpiecznik i jest uszkodzony.

Rezystancja cewki wynosi ok. 4.5 Ohm

Jak sadzicie, wymiana bezpiecznika przywroci sprzeglo do dzialania?

Czy tez bezpiecznik spalil sie z powodu np. zwarcia w cewce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też coś sie kiełbasi z klimatyzacją, chodzi głośno a czasem cicho- normalnie, najlepsze jest to że słychać to tylko w aucie, jak wyjdę na zewnątrz to silnik i sprężarka wydają normalny dźwięk pracy czyli cicho, i też się zastanawiam co z tym fantem, jeździć i czekać czy dać auto do klimiarza?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w ostatni piątek meine Frau serce.gifskarżyła się zona.gif na nie działającą klimę; z samego rana w sobotę odwiedziłem serwis. (w zeszłym roku musiałem wymienić chłodnicę klimy, bo przerdzewiała [ponoć TTTM]; układ był napełniony; zimą klimy nie włączałem).

Okazało się, że klima nie działała, bo układ był zupełnie pusty, bo poszło uszczelnienie w łączeniu dwóch rurek ( mam na myśli rurki {w mojej G} z lewej strony, pod obudową filtra powietrza, przed chłodnicą - okazało się, że mały gumowy oring stracił swoją żywotność i czynnik wyparował). Po wymianie tegoż oringu i sprawdzeniu szczelności układu klimy, układ został napełniony. Działa bez zarzutu - na środkowych kratkach temp. to ok. 4,3 C).

W mojej poprzedniej F-ce na środkowych kratkach klima "dawała" też około 4,3-5 C. (słyszałem, że kiedyś w serwisie mieli jakiegoś forda, w którym icon_rolleyes.gifklima chłodziła temp. -1,5 C ( icon_eek.gif.

Z kolei w G mojego teścia (1,7 DT Isuzu z 2004r.) poszła rurka przy chłodnicy, sprzęgło i cewka. Auto nie ma jeszcze 4 lat, a juz w zeszłym roku poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę!!!

Serwis zrobił swoje i na razie klima działa.

moim zdaniem ople mają chyba trochę słabe klimy; ciągle coś pada, chłodnicę przez złe umieszczenie wentylatora zżera rdza... coś się konstruktorom nie udała.... frown.gif

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie też coś sie kiełbasi z klimatyzacją, chodzi głośno a czasem

> cicho- normalnie, najlepsze jest to że słychać to tylko w aucie,

> jak wyjdę na zewnątrz to silnik i sprężarka wydają normalny

> dźwięk pracy czyli cicho, i też się zastanawiam co z tym fantem,

> jeździć i czekać czy dać auto do klimiarza?

a u mnie coraz większe problemy, dźwięk klimatyzacji w aucie jest coraz bardziej przeraźliwy mimo że przy otwartej masce nie słychać specjalnie żeby coś było nie tak, chyba będę miał robotę sprężarki sciana.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja jestem po wymianie chłodnicy i uszczelnianu wężyka pod fitrem paliwa, a od tej roboty klima działała misiąc.

W środę zauważyłem że klima nie działa wracając do domu załaczyłem raz jeszcze zaczeła chodzić, na postoju sprawdziłem sprężarka sie załączała. Dziś rano klima też się załączyła i chłodziła ale popołudniu juz załaczyć sie nie chciał i mimo kilku prób sprężarka się nie włacza.

Co może byc przyczyną?

Ponownie nieszczelnośc czy coś innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam takie pytanko. Czy taki odgrzybiacz będzie dobry?

Z tego co czytalem NIGRIN to nie firma kogutek wiec moze byc

dobry. Przy czym juz sama firma na swojej stronie pisze, ze

to jest odswiezacz do klimatyzacji a nie odgrzybiacz co by

poniekad przepowiadalo jego dzialanie.

Ale i tak chcialbym podczepic sie do pytania.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

planuję odgrzybic / zdezynfekować klimę w AII

w sklepach medycznych można kupić środki do denzynfekcji przed zabiegami chirurgicznymi - (zabijąją bakterie, grzyby, wirusy HIV .... długa długa lista - główny składnik to alkohol etylowy 96 procent) - pół litrowa butelka kosztuje TYYYLKO 17 złotych .

myślę, że taki środek będzie nie gorszy o ile nie znacznie lepszy od dostępnych sprayowych dezynfekcji

mam tylko pytanie - czy sprężyć płyn aby móc "spryskać" przez długi wężyk ???????? confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W środę zauważyłem że klima nie działa wracając do domu załaczyłem

> raz jeszcze zaczeła chodzić, na postoju sprawdziłem sprężarka

> sie załączała. Dziś rano klima też się załączyła i chłodziła ale

> popołudniu juz załaczyć sie nie chciał i mimo kilku prób

> sprężarka się nie włacza.

> Co może byc przyczyną?

1. Odwiedź klimiarzy i niech sprawdzą lampą UV czy nie ma widocznych wycieków

2. Sprzawdź czy sprzęgło sprężarki dostaje napięcie i jaki ma opór

3. Sprawdź ciśnienie w układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Sprzawdź czy sprzęgło sprężarki dostaje napięcie i jaki ma opór

No i sprawdzone sprężarka dostaje napięcie, i nawet podpieta na krótko nie załącza się, diagnoza padnięte sprzegło elektromagnetyczne sprężarki.

Porwdźcie ile takie może kosztować i gdzie dostać bo nic nie moge znaleźć.

Co tam się uszkadza cewka, bezpiecznik.

Czy warto kupować używane jak znajdę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i sprawdzone sprężarka dostaje napięcie, i nawet podpieta na

> krótko nie załącza się, diagnoza padnięte sprzegło

> elektromagnetyczne sprężarki.

> Porwdźcie ile takie może kosztować i gdzie dostać bo nic nie moge

> znaleźć.

> Co tam się uszkadza cewka, bezpiecznik.

> Czy warto kupować używane jak znajdę?

Na allegro szukałeś ?? Kiedyś widziałem parę aukcji z samym sprzęgłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na allegro szukałeś ?? Kiedyś widziałem parę aukcji z samym

> sprzęgłem.

Szukałem, nic nie widzę ale jeszcze zerkną,

A jeszcze jedno jakie oporności powinny być na sprawnej cewce sprzęła, ja ma :

- przerwę

- 1,8 moma

Czy to wskazuję na walniętą cewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja dzisiaj sprawdzałem na obrotach jałowych i miałem 10 stopni

> Ale poczekam. Jutro jadę do Szczecina (320 km) to zobaczę jak się

> sprawuje w trasie. Na szczęście klima chodzi cicho

Dziś zrobiłem nowy test no i doszedłem do wniosku ze te mierzenie temp. w miernikach uniwersalnych można o kant d........

Wracałem z Poznania (ok 80km) i tak dla testów wyjąłem miernik położyłem na siedzeniu kierowcy i kabelek włożyłem w prawy nawiew. Jakie było moje zdziwienie gdy przy ok 2500 obrotów na 2 biegu wentylatora miernik pokazywał 20 stopni yikes.gif Dowcip polegał na tym że z kratek wieje zimnem. Przełożyłem wentyl na 4 bieg i z gratek bardzo mroźne powietrze (tak na wyczucie takie samo jak w zeszłym roku po wizycie u klimiarza) a na mierniku ok 15-16 stopni.

Doszedłem do wniosku że miernik "bierze" temp. również ze swoich okolic bo napewno nie były to tylko pomiary temperatury z kratki nawiewu. angryfire.gif

Oto dokładnie ten sam miernik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś zrobiłem nowy test no i doszedłem do wniosku ze te mierzenie

> temp. w miernikach uniwersalnych można o kant d........

> Wracałem z Poznania (ok 80km) i tak dla testów wyjąłem miernik

> położyłem na siedzeniu kierowcy i kabelek włożyłem w prawy

> nawiew. Jakie było moje zdziwienie gdy przy ok 2500 obrotów na 2

> biegu wentylatora miernik pokazywał 20 stopni Dowcip polegał

> na tym że z kratek wieje zimnem. Przełożyłem wentyl na 4 bieg i

> z gratek bardzo mroźne powietrze (tak na wyczucie takie samo jak

> w zeszłym roku po wizycie u klimiarza) a na mierniku ok 15-16

> stopni.

> Doszedłem do wniosku że miernik "bierze" temp. również ze swoich

> okolic bo napewno nie były to te same pomiary

> Oto dokładnie ten sam miernik

dziwne bo ja mam multimer z sondą termiczną o taki i działa bez zarzutu po wetknięciu w kratki i pokazuje temp ok 6-7 C przy załączonej klimie. Może kabelek od sondy jest przerwany hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziwne bo ja mam multimer z sondą termiczną o taki i działa bez

> zarzutu po wetknięciu w kratki i pokazuje temp ok 6-7 C przy

> załączonej klimie. Może kabelek od sondy jest przerwany

Nie wiem muszę to sprawdzić.

Wiem na 100% że to wskazywał błędną temperaturę. Gdyby tak było w rzeczywistości to zimą chodziłbym w krótkim rękawku zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

historii mojej ciąg dalszy,

głośna praca była powodowana małą ilością czynnika w układzie - zaledwie 250gramów - choć jeszcze chłodziła,

po sprawdzeniu lampą UV widać wyraźnie było że do wymiany jest skraplacz, sprawdzając dalej zaczęło świecić na kole kompresora co już całkiem było nieciekawe sciana.gif

diagnoza do wymiany uszczelnienie wałka kompresora, ten skraplacz i zawór do napełniania klimatyzacji po stronie niskiego ciśnienia,

cena za całość prac prawie 1kzł... boje_sie.gif heh

jutro rano odbieram po naprawie,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> historii mojej ciąg dalszy,

> głośna praca była powodowana małą ilością czynnika w układzie -

Miałem te same objawy w zeszłym roku co Ty. Każdy z super mechaników polecał wymienić sprężarkę. 2 x to czyniłem i 2 x trafiła mi się uszkodzona.

Pojechałem do 3 mechanika i ten założył mi moją starą sprężarkę, napełnił czynnik i cisza do dziś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem te same objawy w zeszłym roku co Ty. Każdy z super mechaników

> polecał wymienić sprężarkę. 2 x to czyniłem i 2 x trafiła mi się

> uszkodzona.

> Pojechałem do 3 mechanika i ten założył mi moją starą sprężarkę,

> napełnił czynnik i cisza do dziś

ja nie eksperymentowałem, pojechałem do faceta który na drugie imię ma klimatyzacja wink.gif

inna sprawa jest taka że przyjemności kosztują, tylko dlaczego tak dużo? echh

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

juz któryś raz z kolei wołam na forum, żeby ktoś wkleił schematyczny rysunek czy fotkę gdzie nalezy wtyknąc druta, żeby przeczyścic kanalik i wodę wypuścić z układu w A2,

pewnie jak zaczną sie upały to 30% uzytkowników skorzysta z tej informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam problem z klimą. Klima w ogóle nie chłodzi a nawet grzeje (przy 16 stopniach na zewn. temp. z kratek większa o dwa stopnie).

Podejrzewam, że to dlatego bo nie chodzi wentylator od chłodnicy od klimy. Wentylator ten jest połączony ze sterownikiem znajdującym się pod lewym nadkolem.

Jeżeli się mylę to poprawcie mnie (dopiero to jest mój pierwszy samochód z klimą a właścicielem jestem od dwóch tygodni).

oto krótka historia z klimą:

Auto przy kupnie chłodziło ale mało intensywnie (nie za dużo czynnika chłodzącego). Po kupnie został uzupełniony czynnik i klima mroziła elegancko smile.gif .

Następnie przez tydz nie jeździłem bo czekałem na blachy.

Po tym całym tygodniu zacząłem szczęśliwie użytkować astrę ale moje szczęście trwało do momentu uruchomienia klimy, nie chłodziła. Sprężarkę wyraźnie słychać ale niestety went. nie działa. Sprawdziłem czy dochodzi do niego napięcie ale niestety nie, więc wentylator raczej oki.

Co jeszcze może być przyczyną koledzy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria usunięta

Poszedł skraplacz i przy okazji został nabity układ czynnikiem ponieważ cały się ulotnił przez te uszkodzony skraplacz.

Dodatkowo poszła cewka przy sprężarce smile.gif .

Reasumując:

koszt 850 zeta

A w tym:

-skraplacz nowy

-nowa cewka

-nowy filtr kabinowy

-odgrzybianie

-napełnienie nowym czynnikiem

- no i robocizna

przy okazji sprężarką miała uzupełniony olej

Jak to oceniacie cenowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpisz to na poszczególne czynniki, to mozna ocenić...

Skraplacz - czyli chłodnica, cena nówki 345 zł na Allegro, ale może można było pospawać nieszczelność??? Za może 50 zł?

Nowa cewka??? 100 zł? A czy nie czasem spalił się bezpiecznik? Ja swój wymieniłem, koszt 3 zł + czas naprawy pod blokiem bez spuszczania czynnika ok. 2 godziny.

Filtr kabinowy kupuję za ok. 25 zł Można wymienić samodzielnie, koszt robocizny: 0 zł.

Odgrzybianie - są różne rodzaje, ja odgrzybiałem Wurthem za 16 zł, psikanie dwukrotne.... w firmie ok. 60-100 zł

Napełnianie - ok. 180 zł, nieuniknione!

Robocizna - troche roboty było, 100-200 zł? Ale przy samodzielnej naprawie cewki sprężarki i odgrzybianiu - 0 zł

Razem ok. 850-950 czyli w sumie nie za wiele? Ale może taniej by wyszło za 270 zł przy samodzielnej w miarę możliwiości naprawie?. Oczywiście po właściwej diagnozie...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.