slawny7 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > A może ktoś z wawki chętny do pomocy... Doczytałem do postu o kontroli miśków... Czy masz ogrzewanie w szoferce? Czy gotuje Ci się woda w motorku? Jeśli działa ogrzewanie przy średnich obrotach i nie gotuje się woda, to zaklej plastrem ten wskaźnik i zacznij słuchac radia w czasie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Doczytałem do postu o kontroli miśków... > Czy masz ogrzewanie w szoferce? > Czy gotuje Ci się woda w motorku? > Jeśli działa ogrzewanie przy średnich obrotach i nie gotuje się woda, > to zaklej plastrem ten wskaźnik i zacznij słuchac radia w czasie > jazdy. Ogrzewanie działa napewno, ale nie wiem czy na średnich obraotach. Jutro sprawdzę. Wydaje mi się że woda nie bulgocze. Jak by była zwalona pompa to by bulgotało na wolnych obrotach, czy na wysokich tylko? Czy temp 100-110st jest groźna dla silnika jak się dłuże utrzymuje? Bo wybieram się na drugi dłuższy weekend majówkowy i nie chce niespodzianek podrodze. No i jak sprawdzić ten czujnik od wskazówki temp? Gdzie znajdę kabelek który do niego idzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Czy temp 100-110st jest groźna dla silnika jak > się dłuże utrzymuje? Daj se chłopaqu na luz. Gdybym ja tak przejmował się wskazaniami przyrządów, albo stukaniem w kole, to umarłbym ze zgryzoty... Jutro sprawdź, czy na wolnych obrotach działa ogrzewanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Jutro sprawdź, czy na wolnych obrotach działa ogrzewanie... Na wolnych działa napewno. Bo jak odpowietrzałem chłodnice to mało co się nie uwędziłem Oj wiesz, mój pierwszy własny samochodzik. Chce o niego dbać (chociaż już mnie troche to kosztowało)... Dlatego się wszystkim przejmuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 13 Maja 2008 Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Oj wiesz, mój pierwszy własny samochodzik. > Dlatego się wszystkim przejmuje Spoko, znam ten ból Rano naklej siaką nalepke na ten wskaźnik i ciesz się jazdą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 13 Maja 2008 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2008 > Rano naklej siaką nalepke na ten wskaźnik i ciesz się jazdą. Albo zamkne oczy i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 Odświeżam temat. Wczoraj odkryłem jadąc w nocy, że jak włącze ogrzewanie to temp nie przekracza 95st nawet jak zapieprzam jak glupi. Jak Wziąłem temp na min. temp po chwili skoczyła do ok 120st. Czy po tym mogę wywnioskować, że pompa wody jest ok, a coś się dzieje z "małym obiegiem" płynu? Poradzicie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Odświeżam temat. > Wczoraj odkryłem jadąc w nocy, że jak włącze ogrzewanie to temp nie > przekracza 95st nawet jak zapieprzam jak glupi. Jak Wziąłem temp > na min. temp po chwili skoczyła do ok 120st. > Czy po tym mogę wywnioskować, że pompa wody jest ok, a coś się dzieje > z "małym obiegiem" płynu? > Poradzicie coś? się zamyka reakcja normalna bo nie przepływa przez nagrzewnice albo masz pompe nie wydolna, albo zayebana chłodnice, ze nie daje rady schładzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > się zamyka > reakcja normalna > bo nie przepływa przez nagrzewnice > albo masz pompe nie wydolna, albo zayebana chłodnice, ze nie daje > rady schładzać Ok. Tylko co mam terz zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Ok. Tylko co mam terz zrobić? wymienić pompe? zbadać chłodnice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 >jak włącze ogrzewanie to temp nie > przekracza 95st nawet jak zapieprzam jak glupi. Jak Wziąłem temp > na min. temp po chwili skoczyła do ok 120st. > Czy po tym mogę wywnioskować, że pompa wody jest ok, a coś się dzieje > z "małym obiegiem" płynu? no chyba z dużym obiegiem masz kłopot - w małym obiegu nie uczestniczy chłodnica > Poradzicie coś? tak, nie wyłączaj ogrzewania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > no chyba z dużym obiegiem masz kłopot - w małym obiegu nie > uczestniczy chłodnica > tak, nie wyłączaj ogrzewania dobra mądrale to co mam zrobić. jade w piątek na weekend 250km i nie chce sie ugotować. Co robić? wymieniać pompe wody? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > dobra mądrale to co mam zrobić. jade w piątek na weekend 250km i nie > chce sie ugotować. Co robić? wymieniać pompe wody? Wymien czujnik/wlacznik wentylatora w chlodnicy Bo z tego co tu czytam a powoli sie juz gubie to chyba o czas wlaczania wentylatora i temp. tu chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2008 > Wymien czujnik/wlacznik wentylatora w chlodnicy Bo z tego co tu > czytam a powoli sie juz gubie to chyba o czas wlaczania > wentylatora i temp. tu chodzi Tylko że jak jedziesz, to wentylator się nie włącza, bo pęd powietrza chłodzi. U mnie jak jedziesz szybko to sie grzeje, jak stoisz to nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > dobra mądrale to co mam zrobić. Co robić? wymieniać pompe wody? żeby to była pompa? bo skoro po włączeniu ogrzewania (dodatkowa chłodnica) temperatura się normuje, to by wskazywało na zator(?), zatkanie/zamulenie chłodnicy zasadniczej. ile masz przejechane, wymieniałeś kiedyś płyn? a termostat jest w porzo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2008 > żeby to była pompa? bo skoro po włączeniu ogrzewania (dodatkowa > chłodnica) temperatura się normuje, to by wskazywało na > zator(?), zatkanie/zamulenie chłodnicy zasadniczej. ile masz > przejechane, wymieniałeś kiedyś płyn? a termostat jest w porzo? Termostat wymieniony, bo myślałem, że to jest przyczyną - poprzedni właściciel wywalił go całkowicie. Płynu nie wymieniałem, ale jak gość mi wymieniał termostat, to powiedział że płyn jesy ok i nie 3ba wymieniać. Też mi się wydaje, że jakby coś się tam zablokowało... Tylko co i jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 12 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > Termostat wymieniony, płyn jesy ok i nie > 3ba wymieniać. Też mi się wydaje, że jakby coś się tam > zablokowało... Tylko co i jak... jedyne co mi jeszcze się pomyślało to chłodnica "zakitowana" od zewnątrz tak, że powietrze nie schładza płynu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2008 > jedyne co mi jeszcze się pomyślało to chłodnica "zakitowana" od > zewnątrz tak, że powietrze nie schładza płynu.... Patrzyłem jakiś czas temu. Nie było tragedii. Pare pszczółek i much... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 > jedyne co mi jeszcze się pomyślało to chłodnica "zakitowana" od > zewnątrz tak, że powietrze nie schładza płynu.... Chłodnica wygląda tak: Możliwe, że to przez owady mam za wysoką temp? Jak ewentualnie usunąć pszczółki? Jak się wymienia płyn w chłodnicy? Możliwe, że jak dolałem uniewrsalnego płynu, to stracił właściwości (brakowało trochę płynu, nie wiedziałem jaki wcześniej był zalany, więc kupiłem uniewrsalny niby mieszalny ze wszystkimi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 > Chłodnica wygląda tak: Możliwe, że to przez owady mam za wysoką temp? > Jak ewentualnie usunąć pszczółki? Jak się wymienia płyn w > chłodnicy? Możliwe, że jak dolałem uniewrsalnego płynu, to > stracił właściwości (brakowało trochę płynu, nie wiedziałem jaki > wcześniej był zalany, więc kupiłem uniewrsalny niby mieszalny ze > wszystkimi) robisz problemy ze wszystkiego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 17 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 > robisz problemy ze wszystkiego no dobra, to powiedz co mam zrobić, żeby się nie grzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unimor Napisano 17 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2008 > no dobra, to powiedz co mam zrobić, żeby się nie grzał Kup nowa oryginalna chłodnice np. wieksza od 1.4 turbo i najlepiej z azotem:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof888 Napisano 18 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 > no dobra, to powiedz co mam zrobić, żeby się nie grzał Zajrzyj może jak tam wygląda pompa wody, bo jak tutaj czytam to wychodzi na to, że albo pompa nie domaga, albo czujnik od wiatraka.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr0071 Napisano 18 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2008 > Zajrzyj może jak tam wygląda pompa wody, bo jak tutaj czytam to > wychodzi na to, że albo pompa nie domaga, albo czujnik od > wiatraka.... czyli 3ba rozebrać... bo inaczej się nie dowiem... Już sam nie wiem co jest nie tak. Ostatnio jechałem o 5 rano (było chłodno) jechałem 100-110km/h (zawsze się grzał przy takiej prędkości, a tu kawałek przejechałem i było cały czas 90st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof888 Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > czyli 3ba rozebrać... bo inaczej się nie dowiem... > Już sam nie wiem co jest nie tak. Ostatnio jechałem o 5 rano (było > chłodno) jechałem 100-110km/h (zawsze się grzał przy takiej > prędkości, a tu kawałek przejechałem i było cały czas 90st. Szczerze mówiąc to ja mam podobne objawy jak Ty... Przy tych letnich temp. zawsze mam 90st - 95 a potem włącza mi się wiatrak. dzisiaj kupiłem pompe wody... w sumie stara ma 15 lat to zobaczymy czy u mnie coś się zmieni... jutro sprawdze to napisze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Chłodnica wygląda tak: Możliwe, że to przez owady mam za wysoką temp? Chlopaku, zluzuj poslady bo osiwiejesz . Przy przebiegu 101 tys. km (nie wiem na ile wiarygodnym ale realny przebieg ewentualnie moze byc tylko wiekszy) silnik masz tak dobrze "dotarty" ze i 115 stopni mu nie zaszkodzi. Ja od roku jezdze bez zasilania w wentylatorze chlodnicy i nie odczulem zadnego negatywnego efektu na prace silnika . Nie traktuj mnie bron Panie Boze za wzor do nasladowania, probuje Cie tylko uspokoic. Grunt zeby Ci temperatura nie "weszla" na czerwone pole to bedzie dobrze . Goraco? "Ale ale, nie przejmuje sie tym wcale" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > Goraco? "Ale ale, nie przejmuje sie tym wcale" . gorąco czyli wentyl ded u mnie wentyl nie pozwala na ponad 90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 > gorąco czyli wentyl ded A skund! Wentyl zdrow jak ryba ino zasilanie padlo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 19 Sierpnia 2008 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2008 U mnie temperatura była wyższa niż powinna podczas szybszej jazdy od zapchanego tłumika.Po wymianie tłumika przestał mieć silnik za wysoką temperaturę.Rozciołem tłumik zeby zobaczyć co tam jest zapchane.W metalowej puszce wchodzą do samego końca dwie rury:wlot spalin i od wylotu spalin.W tych rurach spaliny wylatują przez małe otworki fi2,5 z jednej rury i wlatują do drugiej rury przez takie same małe otworki.Te otworki miałem pozapychane(rdza,czasami sadza).Inny charakterystyczny objaw zapchanego tłumika(najlepiej sprawdzić to w 2 osoby)po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i gdy silnik ma wysokie obroty słychac przy rurze wydechowej syczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.