Skocz do zawartości

Podwyższona temperatura


piotr0071

Rekomendowane odpowiedzi

> A może ktoś z wawki chętny do pomocy...

Doczytałem do postu o kontroli miśków...

Czy masz ogrzewanie w szoferce?

Czy gotuje Ci się woda w motorku?

Jeśli działa ogrzewanie przy średnich obrotach i nie gotuje się woda, to zaklej plastrem ten wskaźnik i zacznij słuchac radia w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Doczytałem do postu o kontroli miśków...

> Czy masz ogrzewanie w szoferce?

> Czy gotuje Ci się woda w motorku?

> Jeśli działa ogrzewanie przy średnich obrotach i nie gotuje się woda,

> to zaklej plastrem ten wskaźnik i zacznij słuchac radia w czasie

> jazdy.

Ogrzewanie działa napewno, ale nie wiem czy na średnich obraotach. Jutro sprawdzę. Wydaje mi się że woda nie bulgocze. Jak by była zwalona pompa to by bulgotało na wolnych obrotach, czy na wysokich tylko? Czy temp 100-110st jest groźna dla silnika jak się dłuże utrzymuje?

Bo wybieram się na drugi dłuższy weekend majówkowy i nie chce niespodzianek podrodze.

No i jak sprawdzić ten czujnik od wskazówki temp? Gdzie znajdę kabelek który do niego idzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy temp 100-110st jest groźna dla silnika jak

> się dłuże utrzymuje?

Daj se chłopaqu na luz. Gdybym ja tak przejmował się wskazaniami przyrządów, albo stukaniem w kole, to umarłbym ze zgryzoty...

Jutro sprawdź, czy na wolnych obrotach działa ogrzewanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro sprawdź, czy na wolnych obrotach działa ogrzewanie...

Na wolnych działa napewno. Bo jak odpowietrzałem chłodnice to mało co się nie uwędziłem tongue.gif

Oj wiesz, mój pierwszy własny samochodzik. Chce o niego dbać (chociaż już mnie troche to kosztowało)...

Dlatego się wszystkim przejmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Odświeżam temat.

Wczoraj odkryłem jadąc w nocy, że jak włącze ogrzewanie to temp nie przekracza 95st nawet jak zapieprzam jak glupi. Jak Wziąłem temp na min. temp po chwili skoczyła do ok 120st.

Czy po tym mogę wywnioskować, że pompa wody jest ok, a coś się dzieje z "małym obiegiem" płynu?

Poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odświeżam temat.

> Wczoraj odkryłem jadąc w nocy, że jak włącze ogrzewanie to temp nie

> przekracza 95st nawet jak zapieprzam jak glupi. Jak Wziąłem temp

> na min. temp po chwili skoczyła do ok 120st.

> Czy po tym mogę wywnioskować, że pompa wody jest ok, a coś się dzieje

> z "małym obiegiem" płynu?

> Poradzicie coś?

się zamyka

reakcja normalna

bo nie przepływa przez nagrzewnice

albo masz pompe nie wydolna, albo zayebana chłodnice, ze nie daje rady schładzać no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>jak włącze ogrzewanie to temp nie

> przekracza 95st nawet jak zapieprzam jak glupi. Jak Wziąłem temp

> na min. temp po chwili skoczyła do ok 120st.

> Czy po tym mogę wywnioskować, że pompa wody jest ok, a coś się dzieje

> z "małym obiegiem" płynu?

no chyba z dużym obiegiem masz kłopot - w małym obiegu nie uczestniczy chłodnica

> Poradzicie coś?

tak, nie wyłączaj ogrzewania hahaha.gifbiglaugh.gifhahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymien czujnik/wlacznik wentylatora w chlodnicy Bo z tego co tu

> czytam a powoli sie juz gubie to chyba o czas wlaczania

> wentylatora i temp. tu chodzi

Tylko że jak jedziesz, to wentylator się nie włącza, bo pęd powietrza chłodzi. U mnie jak jedziesz szybko to sie grzeje, jak stoisz to nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra mądrale to co mam zrobić. Co robić? wymieniać pompe wody?

żeby to była pompa? hmm.gifbo skoro po włączeniu ogrzewania (dodatkowa chłodnica) temperatura się normuje, to by wskazywało na zator(?), zatkanie/zamulenie chłodnicy zasadniczej. ile masz przejechane, wymieniałeś kiedyś płyn? a termostat jest w porzo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby to była pompa? bo skoro po włączeniu ogrzewania (dodatkowa

> chłodnica) temperatura się normuje, to by wskazywało na

> zator(?), zatkanie/zamulenie chłodnicy zasadniczej. ile masz

> przejechane, wymieniałeś kiedyś płyn? a termostat jest w porzo?

Termostat wymieniony, bo myślałem, że to jest przyczyną - poprzedni właściciel wywalił go całkowicie. Płynu nie wymieniałem, ale jak gość mi wymieniał termostat, to powiedział że płyn jesy ok i nie 3ba wymieniać. Też mi się wydaje, że jakby coś się tam zablokowało... Tylko co i jak... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat wymieniony, płyn jesy ok i nie

> 3ba wymieniać. Też mi się wydaje, że jakby coś się tam

> zablokowało... Tylko co i jak...

jedyne co mi jeszcze się pomyślało to chłodnica "zakitowana" od zewnątrz tak, że powietrze nie schładza płynu.... icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jedyne co mi jeszcze się pomyślało to chłodnica "zakitowana" od

> zewnątrz tak, że powietrze nie schładza płynu....

Chłodnica wygląda tak: Możliwe, że to przez owady mam za wysoką temp? Jak ewentualnie usunąć pszczółki? Jak się wymienia płyn w chłodnicy? Możliwe, że jak dolałem uniewrsalnego płynu, to stracił właściwości (brakowało trochę płynu, nie wiedziałem jaki wcześniej był zalany, więc kupiłem uniewrsalny niby mieszalny ze wszystkimi)

chlodnica.JPG

chlodnica1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodnica wygląda tak: Możliwe, że to przez owady mam za wysoką temp?

> Jak ewentualnie usunąć pszczółki? Jak się wymienia płyn w

> chłodnicy? Możliwe, że jak dolałem uniewrsalnego płynu, to

> stracił właściwości (brakowało trochę płynu, nie wiedziałem jaki

> wcześniej był zalany, więc kupiłem uniewrsalny niby mieszalny ze

> wszystkimi)

robisz problemy ze wszystkiego faint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zajrzyj może jak tam wygląda pompa wody, bo jak tutaj czytam to

> wychodzi na to, że albo pompa nie domaga, albo czujnik od

> wiatraka....

czyli 3ba rozebrać... bo inaczej się nie dowiem...

Już sam nie wiem co jest nie tak. Ostatnio jechałem o 5 rano (było chłodno) jechałem 100-110km/h (zawsze się grzał przy takiej prędkości, a tu kawałek przejechałem i było cały czas 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli 3ba rozebrać... bo inaczej się nie dowiem...

> Już sam nie wiem co jest nie tak. Ostatnio jechałem o 5 rano (było

> chłodno) jechałem 100-110km/h (zawsze się grzał przy takiej

> prędkości, a tu kawałek przejechałem i było cały czas 90st.

Szczerze mówiąc to ja mam podobne objawy jak Ty... Przy tych letnich temp. zawsze mam 90st - 95 a potem włącza mi się wiatrak. dzisiaj kupiłem pompe wody... w sumie stara ma 15 lat to zobaczymy czy u mnie coś się zmieni... jutro sprawdze to napisze... wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodnica wygląda tak: Możliwe, że to przez owady mam za wysoką temp?

Chlopaku, zluzuj poslady bo osiwiejesz rotfl.gif. Przy przebiegu 101 tys. km (nie wiem na ile wiarygodnym ale realny przebieg ewentualnie moze byc tylko wiekszy) silnik masz tak dobrze "dotarty" ze i 115 stopni mu nie zaszkodzi. Ja od roku jezdze bez zasilania w wentylatorze chlodnicy 275123014-zielony.gif i nie odczulem zadnego negatywnego efektu na prace silnika ok.gif. Nie traktuj mnie bron Panie Boze za wzor do nasladowania, probuje Cie tylko uspokoic. Grunt zeby Ci temperatura nie "weszla" na czerwone pole to bedzie dobrze skromny.gif.

Goraco? "Ale ale, nie przejmuje sie tym wcale" vibra.gif.

281208636-HPIM5466_SM_SM_SM.JPG

post-24317-14352496310543_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura była wyższa niż powinna podczas szybszej jazdy od zapchanego tłumika.Po wymianie tłumika przestał mieć silnik za wysoką temperaturę.Rozciołem tłumik zeby zobaczyć co tam jest zapchane.W metalowej puszce wchodzą do samego końca dwie rury:wlot spalin i od wylotu spalin.W tych rurach spaliny wylatują przez małe otworki fi2,5 z jednej rury i wlatują do drugiej rury przez takie same małe otworki.Te otworki miałem pozapychane(rdza,czasami sadza).Inny charakterystyczny objaw zapchanego tłumika(najlepiej sprawdzić to w 2 osoby)po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu i gdy silnik ma wysokie obroty słychac przy rurze wydechowej syczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.