Jump to content
Sign in to follow this  
Zuraw

126 BIS - project 1.2 MPI central - moge sie pochwalic?

Recommended Posts

Galeczke trzeba tylko przespawac, zeby byla odwrotnie, czyli prawidlowo.

Po co przespawać, jak tą można ściągnąć i przesunąć o 90* ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Galeczke trzeba tylko przespawac, zeby byla odwrotnie, czyli prawidlowo.

> Po co przespawać, jak tą można ściągnąć i przesunąć o 90* ?

90 to mnie raczej nie interesuje, ale sam sposob sciagniecia owszem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 90 to mnie raczej nie interesuje, ale sam sposob sciagniecia owszem.

Młotkiem gumowym wal od spodu zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Młotkiem gumowym wal od spodu

No i amy polowe skucesu, bo urywamy zawulkanizowana gume na drazku, To jak potem osadzic trwale galke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i amy polowe skucesu, bo urywamy zawulkanizowana gume na drazku, To jak potem osadzic trwale

> galke?

Ja wkleiłem ją na piance montażowej do okien, dodatkowo w miejscu gdzie przychodzi mieszek zrobiłem mały sworzeń na wylot i trzyma się tak, że teraz będę miał biedę to zdjąć wink.gif a skracałem lewar i chciałem mieć tą gałkę którą mam smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Po co przespawać, jak tą można ściągnąć i przesunąć o 90* ?

Ja to bym o 180' odwrócił uzbroj_zlo.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 90 to mnie raczej nie interesuje, ale sam sposob sciagniecia owszem.

Mój błąd zlosnik.gif o 180* chodziło , tak to jest jak człowiek śpi jeszcze. W moim , w@lec użył siły tzn. chwycił gałkę oburącz, szarpnął i zlazła zlosnik.gif . Kumpel znowu podkładał jakiś klucz płaski i uderzał młotkiem od dołu ok.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

20.GIF

Ja miałem się łatwiej, bo lekko chodziła więc trzeba było tylko dodatkowo użyć siły, ale widzę, że Żuraw już gałkę w ręku chyba ma wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> No i amy polowe skucesu, bo urywamy zawulkanizowana gume na drazku, To jak potem osadzic trwale

> galke?

ja wlozylem kawalek szmaty na wieloklin i potem gumowym mlotkiem wsio wbilem

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Ja miałem się łatwiej, bo lekko chodziła więc trzeba było tylko dodatkowo użyć siły, ale widzę, że

> Żuraw już gałkę w ręku chyba ma

No wlasnie jeszcze nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co garaż to inna metoda. Ktoś swego czasu za pomocą klucza ja wykręcał, tzn. kręcił nią w lewo później w prawo, a gdy już była luźna to pociągał ją do góry

Share this post


Link to post
Share on other sites

> co garaż to inna metoda. Ktoś swego czasu za pomocą klucza ja wykręcał, tzn. kręcił nią w lewo

> później w prawo, a gdy już była luźna to pociągał ją do góry

No to ta metoda nie jest dobra, zas metoda na wybicie kluczem w gore jest jak najbardziej poprawna. Niestety nie zrobilem stosownych fot, ale na samej gorze drazka jest drobny wieloklin na ktory wcisnieta jest galka. Po jej zbiciu i wbiciu drugiej ta rownie mocno trzyma. Dzisiaj to zrobilem odwracajac galeczke na wlasciwa pozycje w moim bobie i jestem zadowolony, ze nie trzeba bylo przespawywac drazka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj z zewnatrz niewiele sie posunelo, bo prace w wiekszosci odbywaly sie w srodku Zamocowalem zbiornik paliwa na swoim miejscu, dokonczylem wlew paliwa, podpialem przewdy paliwowe z pompa i filtrem, wiec uklad paliwowy mozna uznac za dokonczony (brakuje mi jedynie nakretek do przykrecenia wziernika w zbiorniku - nakretki M4....). No i ogarnalem elektryke tylu samochodu oraz cala elektryke silnika, wiec lada chwila bedzie mozna odpalac.

resizeofimg0845.jpg

resizeofimg0846.jpg

resizeofimg0848.jpg

resizeofimg0847.jpg

A tu taka szybka niespodzianka - psiknalem sprayem zderzak na czarno, zeby go ruda nie brala, bo chrom zdrapany do przyszlego lakieru (smiesznie kratka wyszla z fleszem). Tak pojade na badanie techniczne a potem zderzaki ida do lakiernika na normalne lakierowanie.

resizeofimg0841.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie ciekawi jak w środku będzie wyglądało autko ? Czy silnik będzie jakoś zabudowany (oddzielony od kabiny) , czy błoto z ulicy będzie chlapać Ci po plecach ? :-)

Jakie fotele będą w środku ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby zatankować auto, będziesz musiał otwierać tylną klapę? hmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Żeby zatankować auto, będziesz musiał otwierać tylną klapę?

I tak zawsze otwieram, bo znajdzie sie ktos, kto chce srodek zobaczyc, wiec roznica zadna hehe.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Mnie ciekawi jak w środku będzie wyglądało autko ? Czy silnik będzie jakoś zabudowany (oddzielony

> od kabiny) , czy błoto z ulicy będzie chlapać Ci po plecach ? :-)

> Jakie fotele będą w środku ?

Oj, obejrzyj caly watek na jednej stornie. Silnik przeciez byl zabudowany, fotele w srodku byly. Wszystko jest w watku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to "sportowe" ogumienie z przodu to rozumiem, że założone tylko tymczasowo? zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> A to "sportowe" ogumienie z przodu to rozumiem, że założone tylko tymczasowo?

Wszystkie opony bede chcial do wiosny wymienic jak sie uda. Z przodu chce zalozyc Uniroyale RainExperty, a z tylu albo Toyo R888, albo Yokohamy A539.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszke sie podzialo dzisiaj i koniec koncow silnik zagadal grinser006.gif Nawet latwo mu poszlo po roku nieuzywania. Odpalil za drugim razem i ladnie sie ustabilizowal. Teraz trzeba zalac uklad hamulcowy, odpowietrzyc go, zalozyc zbiorniczek plynu chlodzacego, zalac uklad i mozna smigac grinser006.gif Na razie po parkingu, bo nei ma badania, ale co sie odwlecze... zlosnik.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Zuraw, działasz coś w tym temacie??

Dzialam, ale wszystko idzie jak po grudzie - sonda lambda nie zyje, nie ma przerywanych wycieraczek, cos sie dzieje ze swiatlami, przecieka chlodnica, i to co mnie dzisiaj wyprowadzilo z rownowagi to ze rozpieprzylem przedni pas w maluchu i jeszcze raz trzeba bedzie go lakierowac furious.giffurious.giffurious.giffurious.giffurious.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> i to co mnie dzisiaj

> wyprowadzilo z rownowagi to ze rozpieprzylem przedni pas w maluchu i jeszcze raz trzeba bedzie

> go lakierowac

Współczuję icon_eek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Dzialam, ale wszystko idzie jak po grudzie - sonda lambda nie zyje, nie ma przerywanych

> wycieraczek, cos sie dzieje ze swiatlami, przecieka chlodnica,

Pierdoly ok.gif

i to co mnie dzisiaj

> wyprowadzilo z rownowagi to ze rozpieprzylem przedni pas w maluchu i jeszcze raz trzeba bedzie

> go lakierowac

Co narobiles, cos powaznego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co narobiles, cos powaznego?

Dolne wspornii chlodnicy maja po dwa otwory na bolce - jedne blizej pasa, drugie dalej. Nie wiem jak, ale wlozylem chlodnice w te lizej pasa i jak dociaglaem gore, to boki chlodnicy wypchnely dwa punkty w przednimpasie na zewnatrz tak, ze popekal lakier sciana.gifsciana.gifsciana.gif Teraz juz wiem, ze musze tam wcisnac jakies kolki, zeby nie powtorzyc tego bledu irked.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> ile zapłaciłes za przygotowanie i lakiernika w końcu ?

6kzl

EDIT:

Napisalem do ciebie priva odnosnie turbo. Doszedl?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podzialalem z elektryka z tylu na gotowo - lampy wszystkie dzialaja. Jak widac uklad wydechowy jest do budowy od podstaw jeszcze raz. Tentlumik mogl sobie tak wisiec, bo zaslanial go plastikowy zderzak. Z tymi zderzakami jest nie do przyjecia. No i zaciski tylne mam do wymiany, bo cieknie z tloczka... irked.gif

284259844-ResizeofIMG_08641.jpg

post-11501-14352509963677_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

> 6kzl

> EDIT:

> Napisalem do ciebie priva odnosnie turbo. Doszedl?

niet .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

> niet .....

Nie bede go pisal jeszcze raz, bo za dlugo byl. W kazdym razie sprawa sie nieco rozwiazala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

majster wklej fote co sie z tym pasem przednim stało oslabiony.gifhmm.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> majster wklej fote co sie z tym pasem przednim stało

A to musze zrobic najpierw. Dzisiaj jak bede w garazu to pstrykne, ale wkurw mnie trzyma wciaz z tego powodu. irked.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyszly nowe sprezyny przendiego zawieszenia:

resizeofimg0868.jpg

Roznica miedzy stara a nowa sprezyna:

resizeofimg0869.jpg

Na samochodzie stara:

resizeofimg0870.jpg

i nowa:

resizeofimg0873.jpg

Niestety na jazde probna trzeba bedzie poczekac, bo tylne zaciski hamulcowe z dfa ktore mialem doprowadzily mnie do szewskiej pasji, kiedy okazalo sie, ze po ich regeneracji w zeszlym roku, konserwacji teraz i odpowietrzeniu caly plyn hamucowy wyciekl tloczkiem na glebe. Wyjebalem je wiec i szukam z jakiegos fiata. Po ich zalozeniu doopiero beda jakies jazdy i wtedy okaze sie czy jest ok, choc na chwile obecna wszystko wskazuje na to ze bedzie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No no ładnie ładnie smile.gif

Tylko czemu ta nowa springa jest wyzsza?

Zazdraszczam Gewinde wink.gif

A to moze zaciski z Cento pod 13ki? Albo Uno T? zeby.GIF

Share this post


Link to post
Share on other sites

wydaje mi się, czy masz dzięki tym sprężynkom wyżej na starcie ale bardziej miękko?

i najwazniejsze: ile? bo widzę, że pospring.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> wydaje mi się, czy masz dzięki tym sprężynkom wyżej na starcie ale bardziej miękko?

> i najwazniejsze: ile? bo widzę, że pospring.

Wyzej nie bedzie, bo amora dalej rozciagnac sie nie da, ale za to rzeczywiscie bedzie bardziej miekko, a prawde mowiac w ogole zacznei sie cokolwiek uginac, poniewaz stare sprezyny byly zdecydowanei za twarde i zawieszenie rpacowalo jedynie na gumkach oraz oponach, co - jak wiadomo - jest nie do przyjecia. A nowe sprezyny jak beda za miekkie dokreci sie sruba i zrobi wiekszy naciag wstepny i w koncu trafi sie w idealne ustawienie waytogo.gif

Co do ceny 90zl/szt plus koszt przesylki. Niestety nie robia sprezyn zgodnie z pdoana charakterystyka ugiecia od przylozonej sily, a na pdostawie podanych wymiarow dlugosci sprezyny, ilosci zwojow, srednicy sprezyny oraz srednicy preta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Co do ceny 90zl/szt plus koszt przesylki. Niestety nie robia sprezyn zgodnie z pdoana

> charakterystyka ugiecia od przylozonej sily, a na pdostawie podanych wymiarow dlugosci

> sprezyny, ilosci zwojow, srednicy sprezyny oraz srednicy preta.

tanio, bardzo tanio.

czyli na upartego biorę właściwości stali sprężynowej, odpowiednie wzory i ogień. wyliczam co mi potrzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

> tanio, bardzo tanio.

> czyli na upartego biorę właściwości stali sprężynowej, odpowiednie wzory i ogień. wyliczam co mi

> potrzeba.

Niezupelnie. Nie mozesz wybrad dowolnej srednicy preta - maja co 2mm, wiec liczysz np dla 6mm, jak za miekko, bierzesz 8mm i dobierasz srednice sprezyny, jej dlugosc oraz ilosc zwojow, jak za miekko bierzesz 10 i szukasz znowu az znajdziesz, zakladajac ze znajdziesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, zwracam sie do was z prosba o sprzedaz jakichkolwiek tylnych zaciskow pochodzacych najlepiej od jakiegokolwiek fiata/alfy, ew. innego samochodu o srednicy tloczka zblizonej do fiatowskiego. Musialem wywalic tylne zaciski, jakie do tej pory mialem z duzego fiata i nie moge znalezc nic rozsadnego i w miare podchodzacego za rozsadne pieniadze. Moze ktos z was ma i niekoniecznie wykorzysta i waha sie z ich sprzedaza? Bo chetnie bym kupil, poniewaz nie moge malca postawic na kolach. Ew. informacja od czego mozna byloby zastosowac tylne zaciski, zeby bylo "w miare" p&p. Jestem juz troche podlamany tym bardziej, ze okazalo sie, ze i chlodnice mam do wymiany, bo w starej sparcialy gumki uszczlleniajace i jest do wyrzucenia....

Tak troche podlamka mnie wziela i niechec do roboty z tego powodu irked.gif A nei ma co robic do badania technicznego...

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie, zwracam sie do was z prosba o sprzedaz jakichkolwiek tylnych zaciskow pochodzacych

> najlepiej od jakiegokolwiek fiata/alfy, ew. innego samochodu o srednicy tloczka zblizonej do

> fiatowskiego. Musialem wywalic tylne zaciski, jakie do tej pory mialem z duzego fiata i nie

> moge znalezc nic rozsadnego i w miare podchodzacego za rozsadne pieniadze. Moze ktos z was ma

> i niekoniecznie wykorzysta i waha sie z ich sprzedaza? Bo chetnie bym kupil, poniewaz nie moge

> malca postawic na kolach. Ew. informacja od czego mozna byloby zastosowac tylne zaciski, zeby

> bylo "w miare" p&p. Jestem juz troche podlamany tym bardziej, ze okazalo sie, ze i

> chlodnice mam do wymiany, bo w starej sparcialy gumki uszczlleniajace i jest do wyrzucenia....

> Tak troche podlamka mnie wziela i niechec do roboty z tego powodu A nei ma co robic do badania

> technicznego...

Nie poddawaj się kolego... Ja dzisiaj wyjechałem autem po 3 tygodniach stania u kałuży. Miałem mieć koniec kłopotów wylewającym się paliwem na zakrętach.

No więc dzisiaj wyjechałem autem, i po ...5 minutach wróciłem z powrotem. Lało się tak z baku, że aż strach było jechać. sciana.giffacepalm.gif

Ach te samochody

Share this post


Link to post
Share on other sites

z alfy 156 jest sporo i są tanie zaciski. podpasi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Panowie, zwracam sie do was z prosba o sprzedaz jakichkolwiek tylnych zaciskow pochodzacych

> najlepiej od jakiegokolwiek fiata/alfy, ew. innego samochodu o srednicy tloczka zblizonej do

> fiatowskiego. Musialem wywalic tylne zaciski, jakie do tej pory mialem z duzego fiata i nie

> moge znalezc nic rozsadnego i w miare podchodzacego za rozsadne pieniadze. Moze ktos z was ma

> i niekoniecznie wykorzysta i waha sie z ich sprzedaza? Bo chetnie bym kupil, poniewaz nie moge

> malca postawic na kolach. Ew. informacja od czego mozna byloby zastosowac tylne zaciski, zeby

> bylo "w miare" p&p. Jestem juz troche podlamany tym bardziej, ze okazalo sie, ze i

> chlodnice mam do wymiany, bo w starej sparcialy gumki uszczlleniajace i jest do wyrzucenia....

> Tak troche podlamka mnie wziela i niechec do roboty z tego powodu A nei ma co robic do badania

> technicznego...

szukaj zaciskow z carchetty,pgt,ut,bravo,tipo,tempra....wszystko co mialo zaciski z tylu pod tarcze 227 lub 240 pasuje do seryjnych belek...wiem,ty nie masz belki ale rozstaw srub w jarzmie jest taki sam z tylu w pgt jak i w punto z przodu smile.gif

pasuja jeszcze zaciski od alfy 145/146 smile.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> Jak byś chciał to w garażu mi zalegają seryjne zaciski z cento.

Tylne? icon_eek.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

> z alfy 156 jest sporo i są tanie zaciski. podpasi ?

Tez bym chcial to wiedziec niewiem.gif

Podejda kazde, ktore maja rozstaw srub jarzma 100mm - da sie je przykrecic, pozostanie kwestia offsetu w stosunku do piasty. Kazde inne trzeba bedzie robic flansze do jarzm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.